Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

 Bir konuyu birden çok kişiye tanıtma veya bilgilendirme  Toplum karşısında konuşma becerisi (hitabet)  Mesajı göndermek değil, alıcılarda etki yaratma.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: " Bir konuyu birden çok kişiye tanıtma veya bilgilendirme  Toplum karşısında konuşma becerisi (hitabet)  Mesajı göndermek değil, alıcılarda etki yaratma."— Sunum transkripti:

1

2  Bir konuyu birden çok kişiye tanıtma veya bilgilendirme  Toplum karşısında konuşma becerisi (hitabet)  Mesajı göndermek değil, alıcılarda etki yaratma yeteneği ( Etkileşim yaratan iletişim )  Dinleyicilerin beğeni ve saygısını toplama  Karizmatik etki yaratma

3 SUNUCUDİNLEYİCİ FEEDBACK SUNUCUNUN FİLTRESİ DİNLEYİCİNİN FİLTRESİ

4  Amaçların Saptanması  Bilgi Toplanması  Konunun Planlanması  Yer Organizasyonu

5  Sunucunun uzman olması  Anlattıklarına kendisinin inanması  Sunucunun iletişim becerileri

6 Bir ölçüde gerilim normaldir Farkettirmeden derin nefes alın Mutlaka bir hazırlık yapın Konuşma planınız olsun Konuşmanızın provasını yapın Kendinize güvenin

7  Koyu renkli giysiden kaçının  Kahverengi giymeyin  Sunuş öncesi son kez aynaya bakın  Unutmayın ilk 30 saniyede dinleyiciler kıyafetlerinizle ilgilenir  Zevkli ve uyumlu giyinin  Şişmansanız dikey çizgili ve koyu renk giysiler seçin

8  Amaçı belirtin  Çarpıcı olsun  Güzel bir söz veya anektodla başlayın  Sunuşun ana başlıklarını verin  Sayısal hedefler belirleyin  Yüzünüzde tatlı bir tebessüm olsun  Ses tonunuzu iyi ayarlayın  Önünüzde sunuş planının ana başlıkları yazılı bulunsun

9  İlgiyi canlı tutun  Konudan sapmalar yapmayın  Anlaşılır örnekler verin  Uzun cümlelerden kaçının  Arka plandaki dinleyicilerle daha çok göz teması kurun  Notlarınıza çok bağımlı kalmayın

10 Ana noktaları özetleyin En güçlü görüşü vurgulayın Güzel bir söz veya kısa bir şiir ile noktalayın Çoşku yaratın kendinizi alkışlatın

11  Napolyon diyor ki : “ Bana bir şema yüz nutuktan çok şey anlatır ”.  Sözlü anlatımı destekleyici, renklendirici, canlandırıcı etki.  Araçlar : Kara ve beyaz tahta Flipchart Tepegöz Slayt makinası Bilgisayar, Multivizyon Harita, şema, kroki, vs.

12  Karmaşık konuları daha açık aktarmak  İlgi ve dikkat çekmek  İstatistiksel tablolar çıkarmak  Çizimler kullanmak  Kontrast renkler kullanmak Siyah – beyaz Sarı – siyah Kırmızı – sarı Mavi – sarı  Görüntüde açıklık, kolay görünebilme, basit çizgiler ve ilişkileri göstermek

13  Yazıda büyük harf kullanmayın  Sadece başlıklar büyük olsun  Büyük puntolu küçük harf kullanın  Kitaptan fotokopi çekmeyin  En çok sekiz satır kullanın  Görüntü önünde bloke olmayın

14  Konuşma mesafeniz çok uzak olmasın  Göz taraması yapın  Çok yüksek platformdan konuşmayın  Aynı noktada sabit durmayın  Ellerinizi ustaca kullanın  Elinizde bir kalem olabilir  Saatinize bakmayın

15  Katılımcılağa özendirin  Sakın kimseye kızmayın  Sunuş uzunsa her saat başı ara verin  Esnemeyin  Kararlı ve güvenli görünün ama iddiacı olmaktan kaçının

16 Konuyla ilgili önceden hazırlık yapın, bilgi toplayın Konuşmaya başlamadan önce derin nefes alın Dik durun, dik oturun Konuşma sürenizi önceden belirtin Konuşmanızı güçlendiren görsel malzeme kullanın

17 Kollarınızı kavuşturmayın Gülümseyin Aşırı el-kol hareketi yapmayın Doğal ve içten konuşun Açık ve anlaşılır konuşun Konuşma hızınızı süreyle ayarlayın

18 Arada duruşlar yapın Ses tonu çok yüksek ve çok kısık olmadan, yumuşak konuşun Yaşayan sözcükler kullanın Kısa cümleler kurun Ses tonu ve tempoyu değiştirin

19 İkili konuşmada isim kullanın İstekli konuşun, ikna edici olun Konuşurken fiziki mesafeyi ayarlayın Göz teması kurun e.....a ı gibi sesler çıkartmayın Konuşma bitimine doğru özet yapın

20  Konuşmacıya dinleme isteğinizi belirtin  Beynin ve yüreğinle dinle  Dikkat ve tam bir konsantrasyon içinde dinleyin  Yüzünde yumuşak ve kabul eden bir tebessüm olsun  Göz teması kurun

21  Dinlerken başka şeyle ilgilenmeyin  Uzun notlar almayın  Size söyleneni bilseniz bile dinleyin  Sabılırlı ve sakin olun  Konuşmayı kesmeyin  Anlaşılmayan konularda soru sorun

22  Anladığınızı özet olarak geri gönderin  Tartışmayı kavgaya dönüştürmeyin  Dinlediğinizi belli eden davranışlar ve jestler yapın  Yanlışları değil, doğruları yakalamaya çalışın  Kendinizi karşınızdakinin yerine koyun ( empati )

23  Sorular açık, kolay ve anlaşılır olmalıdır  Sorular diyalog şekline dönüşmemelidir  Belirli kişilerde odaklaşmamalıdır  Sorular kısa ve tek konu üzerinde odaklanmalıdır  Zaman kaybına neden olmamalıdır  Katılımcıların soruları sunuş sonuna bırakılmalıdır

24  Mesajın etkinliği ölçülür  Sunucu kendisini test eder  Canlılık ve hareketlilik sağlar  Katılıma özendirilir

25 Katılımcılara GENEL SORULAR yöneltilebilir * Düşünce ve öneriler alınır * Tartışmaya hazırlanır * İlgi çekilir Katılımcılara DİREKT SORULAR yöneltilebilir * Sorular dikkatli seçilmelidir * Kişileri zorlamamalıdır * Sınav havasında olmamalıdır

26  Düz anlatım ( konferans )  Tartışmalı sunuş  Seminer  Panel  Sempozyum  Forum


" Bir konuyu birden çok kişiye tanıtma veya bilgilendirme  Toplum karşısında konuşma becerisi (hitabet)  Mesajı göndermek değil, alıcılarda etki yaratma." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları