Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Slayt (PowerPoint) Hazırlama İbrahim Turan Mart 2013.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Slayt (PowerPoint) Hazırlama İbrahim Turan Mart 2013."— Sunum transkripti:

1

2 Slayt (PowerPoint) Hazırlama İbrahim Turan Mart 2013

3 Dikkat Edilecek Konular Kapak Taslak (İçerik) Biçim Yazı Renkler Arka Plan Grafik ve Tablolar Yazım Kuralları Animasyonlar Ses ve Görüntü Sonuç Tartışma

4 KAPAK Başlık İsim (Sunucu) Tarih Resim

5 Taslak (İçerik) Sununumunuzdaki 2. slaytta sunumunuzun taslağını verin. – Örnek Örnek Taslakta sadece ana hatları (konu başlıklarını) verin. Slaytınızdaki sayfa ve konu düzenini bu taslağa göre hazırlayın.

6 Slayt Sayısı Slayt sayısı sunum için ayrılan zamana göre ayarlanır. Ortalama dakikada 1 slayt kullanılır. Buna göre 10 dakikalık bir slayt için 30 slayt çok, 20 dakikalık bir slayt için 5 slayt azdır.

7 Cümle – Kelime Sayısı Bir slaytta anlatacağınız her konunun slaytın üzerine yazılmasına gerek yoktur. Tüm cümleler yerine ana hatlar, anahtar, kelimeler veya notlar kullanın. Her sayfada 4-5 satırı geçmemeye çalışın

8 Dolu Dolu bir Slayt Bu sayfada bir slaytta olması gerekenden çok daha fazla bilgi var. Bu sayfada anlatılmak istenen konu ana hatları veya anahtar kelimeler ile değil ard arda uzun cümlelerle verilmiştir. Bu durum sunumu izleyenlerin slaytı okumasını zorlaştırmaktadır. Sunumu izleyenler bu slaytı okumaya uğraşırken sizin anlattığınız önemli noktaları kaçırabilirler. Ayrıca hızlıca okumak zorunda kaldıkları bu slayttaki bütün cümleleri hatırlamaları beklenemez.

9 İyi hazırlanmış bir slayt Her sayfada bir tek konuyu (alt başlık) ele alır. – İzleyenlerin söylediklerinize konsantre olmasını sağlar – Sunumun planlanan sıralama ve – Önemli hiçbir nokta kaçırılmadan yapılabilmesini sağlar.

10 Yazı - 1 En az 18 puntoluk yazı kullanın. Anahatlar ve ek bilgiler (veya örnekler) için farklı puntolar veya renkler kullanın. – Bu ek bilgide 24 punto kullanılmışken yukarıdaki yazıda 28, başlıkta ise 36 punto kullanılmıştır. Times New Roman veya Arial gibi standart yazı tipleri kullanın

11 Yazı - 2 Süslü veya Komik yazı tiplerinden kaçının Bu cümlede yukarıda olduğu gibi 24 puntoluk karakterler kullanılmıştır ancak yazı tipi birbirine çok yakın harfler içerdiği için bu cümlenin okunması daha zordur. Kalın yazı tiplerinin okunması normalinden daha zordur. BÜYÜK HARFLERİN OKUNMASI küçük harflerin okunmasından daha zordur

12 Yazı Rengi – Açık Zemin Sarı Mavi Kırmızı Turuncu LacivertSiyah Yeşil KahverengiPembe

13 Yazı Rengi – Koyu Zemin Sarı Mavi Kırmızı Turuncu LacivertSiyah Yeşil KahverengiPembe

14 Arka Plan - Sade Sade ve açık renkli arka planlar daha kullanışlıdır - Koyu zeminler gözü yorar Slaytın tümünde aynı arka planı kullanın - Göz alışkanlığı ve - Dikkatin dağılmaması için

15 Arka Plan - Renkli Dikkat dağıtan arka planlar kullanmayın Renkli veya yaratıcı olmak her zaman iyi değildir.

16 Grafikler Grafik ve tablolar uzun cümlelerden daha çok bilgi verir. Grafik ve tablolar uzun cümlelerden daha açıklayıcıdır (anlaşılırdır). Grafik ve tablolarınızda mutlaka başlık kullanın.

17 Kötü bir Tablo

18 İyi bir Grafik

19 Kötü bir Grafik

20 Yazım Kuralları Sunumunuzu kontrol edin: – Yazım yanlışları – Tekrarlanan kelimeler – Yanlış kullanılan kelimeler – Noktalama işaretleri

21

22 En önemli öğe sol bölüme yerleştirilmeli.

23 Animasyonlar Her cümlenin veya maddenin sırayla ekrana gelmesini sağlayabilirsiniz Ancak animasyon sunumu renklendirmek veya sırf animasyon yapmış olmak için yapılmaz.

24 Ses ve Görüntü Eklemek Konunun daha iyi anlatılmasında veya vurguda faydası olacağını düşünüyorsanız: - Slaytlarınıza sesses - veya görüntü ekleyebilirsiniz.görüntü

25 Dikkat! Slaytlarda ilginç ancak konu ile ilgisi olmayan yazı ve resimler kullanıldığında öğrenme zorlaşmaktadır Slaylara ilginç anacak konu ile ilgisi olmayan ses ve müzik eklendiğinde öğrenme zorlaşmaktadır Görsel materyal, gereksiz sözcüklerden arındırıldığında, öğrenme artmaktadır

26 Sonuç Etkili ve güçlü bir sonuç slaytı oluşturun – İzleyiciler en son söylediklerinizi en iyi hatırlar Sonuç slaydında – Sunumunuzu ana hatlarıyla özetleyin – Bulgularınızın neyi değiştireceğini veya nasıl kullanılacağını anlatın – Bulgularınızın geliştirilmesi için yapılabilecek ek araştırmalardan bahsedin.

27 Tartışma İzleyicilerinizi tartışmaya davet etmek veya merak ettikleri konuları sormaya teşvik etmek için Son bir sayfa hazırlayın! Sunumu damdan düşer gibi bitirmeyin!

28 Dinlediğiniz için teşekkürler... ???


"Slayt (PowerPoint) Hazırlama İbrahim Turan Mart 2013." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları