Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ACİL DURUM YÖNETİMİ Prof.Dr.Hilmi SABUNCU YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ TEMEL TIP BİLİMLERİ BÖLÜMÜ İş Sağlığı Öğretim Üyesi e-posta:

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ACİL DURUM YÖNETİMİ Prof.Dr.Hilmi SABUNCU YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ TEMEL TIP BİLİMLERİ BÖLÜMÜ İş Sağlığı Öğretim Üyesi e-posta:"— Sunum transkripti:

1 ACİL DURUM YÖNETİMİ Prof.Dr.Hilmi SABUNCU YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ TEMEL TIP BİLİMLERİ BÖLÜMÜ İş Sağlığı Öğretim Üyesi e-posta: WEB :www.hhilmisabuncu.com Tel ve Faks:

2 ACİL DURUM YÖNETİMİ Acil durum; Acil durum; Ölümlere, yaralanmalara, maddi kayıplara, çevre tahribatına neden olan veya işyerini çalışamayacak durumda bırakabilen,beklenmeyen ne zaman, nerede olacağı bilinmeyen olağan dışı olay veya olaylar zinciridir.

3 ACİL DURUM YÖNETİMİ “afet” Yerel birkaç kurum veya kuruluşun imkanlarıyla kontrol altına alınamayacak ve ülke genelinde koordinasyon ve yardımlaşmaya gerek duyulacak ölçekte bir acil durum söz konusu ise, bu olay “afet” tir.

4 ACİL DURUM YÖNETİMİ RİSK YÖNETİMİ : RİSK YÖNETİMİ : Oluşacak bir zarara, bir felakete, kısaca bir acil durum ve yaşanacak krize karşı alınan önlemler paketidir. Kayıp ve zarar azaltma, hazırlık, tahmin ve erken uyarı veya olası afetlerin cinsleri bu kapsamda düşünülmelidir.

5 ACİL DURUM YÖNETİMİ KRİZ YÖNETİMİ : KRİZ YÖNETİMİ : Ortaya çıkan acil durum ve kriz sonucunda yapılması gerekenlerdir. İş planları, tatbikatlar, performans değerlendirmeleri ve düzeltici faaliyetler olarak tanımlanır.

6 SAĞLIĞIN DOĞAL GİDİŞİ ETKEN ÇEVRE İNSAN ORGANİZMASI HER ÜÇ FAKTÖR GRUBU KARŞILIKLI OLARAK ETKİLEŞİR İYİLEŞME ÖZÜRLENME ÖLÜM SEMPTOMLAR KONAKÇI REAKSİYONU HASTALIK UYARANI KLİNİK ÖNCESİ DEVRE KLİNİK DEVRE PRİMER KORUMASEKONDER KORUMA TERSİYER KORUMA SAĞLIK KAPASİTESİNİ N YÜKSELTİLMES İ ÖZGÜL KORUMA ERKEN TANI VE UYGUN TEDAVİ İŞGÖRMEZLİĞİN DURDURULMASI KAZANMA GÜCÜNÜN İADESİ ACİL DURUM YÖNETİMİ

7 KLİNİK ÖNCESİ DEVREKLİNİK DEVRE PRİMER KORUMASEKONDER KORUMA TERSİYER KORUMA SAĞLIK KAPASİTESİNİ N YÜKSELTİLMES İ ÖZGÜL KORUMA ERKEN TANI VE UYGUN TEDAVİ İŞGÖRMEZLİĞİN DURDURULMASI KAZANMA GÜCÜNÜN İADESİ ACİL DURUM KRİZ YÖNETİMİ RİSK YÖNETİMİ

8 ÇALIŞAN İNSAN TEHLİKE RİSK RİSK YÖNETİMİ

9 ÇALIŞAN İNSAN TEHLİKE RİSK ORTAK RİSK RİSK YÖNETİMİ

10 ÇALIŞAN İNSAN TEHLİKE RİSK ORTAK RİSK RİSK YÖNETİMİ ÇEVRE RİSK

11 ACİL DURUM YÖNETİMİ ACİL DURUMU YARATAN NEDENİ BİLMEDEN YÖNETMEK MÜMKÜN DEĞİLDİR.

12 ACİL DURUM YÖNETİMİ NE KADAR ACİLDİR ACİL DURUM ÖNLEMLERİ NE KADAR ACİLDİR? “İNSANA ZARAR VEREN NEDENLERLE İLGİLİ ALINACAK HER TÜRLÜ ÖNLEM ACİLDİR.”

13 ACİL DURUM YÖNETİMİ ÖNCELİKLER ACİL DURUM YARATAN NEDENLERLE İLGİLİ ÖNLEMLERİ ALIRKEN ÖNCELİKLER VAR MIDIR?

14 ACİL DURUM YÖNETİMİ AKUT KRONİK İNSAN SAĞLIĞINI AKUT OLARAK ETKİLEYEN NEDENLERLE İLGİLİ ALINACAK ÖNLEMLER KRONİK OLARAK ETKİLEYEN NEDENLERLE İLGİLİ ALINACAK ÖNLEMLERDEN DAHA ÖNCELİKLİDİR.

15 ACİL DURUM YÖNETİMİ DAHA FAZLA ÇALIŞANIN SAĞLIĞINI ETKİLEYEN NEDENLERLE İLGİLİ ALINACAK ÖNLEMLER DAHA ÖNCELİKLİDİR.

16 ACİL DURUM YÖNETİMİ ÇALIŞANDA DAHA AĞIR İŞGÖRMEZLİK OLUŞTURABİLECEK NEDENLERLE İLGİLİ ALINACAK ÖNLEMLER DAHA ÖNCELİKLİDİR.

17 ACİL DURUM YÖNETİMİ ALINACAK ÖNLEMLERLE İLGİLİ ÖNCELİKLER ÇEŞİTLİ BOYUTLARDA ÖNEMLE TARTIŞILMALIDIR. İŞLETMEYE ÖZGÜDÜR BU TARTIŞMALAR KESİNLİKLE İŞLETMEYE ÖZGÜDÜR ve İŞLETMELER ARASI ÇOK ÖNEMLİ FARKLILIKLAR GÖSTERİRLER

18 ACİL DURUM YÖNETİMİ İŞLETMELER SAHİP OLDUKLARI SAĞLIK RİSKLERİ AÇISINDAN FARKLIDIRLAR. İŞLETMELER YÖNETİM POLİTİKALARI AÇISINDAN FARKLIDIRLAR. İŞLETMELER SAHİP OLDUKLARI İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KÜLTÜRÜ AÇISINDAN FARKLIDIRLAR İŞLETME ÇALIŞANLARI ARASINDA ÖNEMLİ SOSYAL VE EKONOMİK FARKLILIKLAR OLABİLİR. V.D.

19 ACİL DURUM YÖNETİMİ ACİL DURUM, DÜŞMELİ BİR KAZA SONUCU ORTAYA ÇIKAN DURUM İSE: KRİZ ORTADA, KAZAYA UĞRAYANIN KAZANMA GÜCÜNÜN ZARAR GÖRME OLASILIĞI YÜKSEK OLAN, ÖNEMLİ BİR KRİZ VARDIR. O HALDE NE YAPILMALIDIR?

20 ACİL DURUM YÖNETİMİ “ACİL DURUM PLANLARI”. BU KRİZİN ÖNLENMESİ İÇİN İLK BAŞVURULACAK KAYNAK, KRİZ AŞAMASINDA KULLANILACAK “ACİL DURUM PLANLARI”DIR. ACABA İŞLETMEDE ACİL DURUM PLANLARI YAPILMIŞ MIDIR?

21 ACİL DURUM YÖNETİMİ

22  EN KÖTÜ PLAN, PLANSIZLIKTAN DAİMA DAHA İYİDİR.  PLAN HİÇBİR ŞEYDİR, AMA PLANLAMA HER ŞEYDİR.

23 ACİL DURUM YÖNETİMİ FARKLILIKLAR DÜŞMELİ KAZANIN OLUŞUMUNDAKİ KOŞULLARA GÖRE, ACİL DURUM PLANLARINDA ÖNEMLİ FARKLILIKLAR GÖRÜLEBİLİR YER, ZAMAN, ETKİLEDİĞİ KİŞİ, İŞLETMENİN KONUMU, V.B. DÜŞMELİ KAZANIN OLUŞTUĞU YER, ZAMAN, ETKİLEDİĞİ KİŞİ, İŞLETMENİN KONUMU, V.B. FAKTÖRLERLE İLGİLİ FARKLILIKLAR, ACİL DURUM PLANLARINDA RAHATLIKLA GÖRÜLEBİLİR.

24 ACİL DURUM YÖNETİM SİSTEMİ  ACİL DURUM PLANI TANIMLAMA : Politika, amaç, kapsam. ACİL DURUM YAPILANMASI: Ekiplerin Kurulması, Görev, Yetki, Sorumlulukların tanımlanması  ACİL DURUM’ da Gerekli Malzeme, Donanım Temini,  ACİL DURUM İletişim Sisteminin Kurulması, ACİL DURUM Hareketlerinin Organizasyonu  ACİL DURUM Dışarıdan Gelen Yardım Unsurlarının Organizasyonu. ACİL DURUM Lojistik Destek ACİL DURUM Olay Sonrası İnceleme ve Hasar Tespit Raporu  ACİL DURUM Medya İlişkileri  ACİL DURUM A.D. Örnek Senaryolar  ACİL DURUM A.D. Eğitim ve Tatbikatlar

25 ACİL DURUM (KRİZ)YÖNETİCİSİ Tesis Müdürü İŞLETMELERDE ACİL DURUM YAPILANMASI MÜDAHALE EKİP LİDERİ BAKIM KOORD.ÜRETİM KOORD. İNSAN KAYNAKLARI KOORD. LOJİSTİK + MALİ KOORD. YANGIN KURTARMA SAĞLIK ENERJİ SU, GAZ, ELK. ÇEVRE ULAŞIM MEDYA + HALKLA İLİŞKİLER KAYNAK BOYAHANE MONTAJ GÜVENLİK DIŞ DESTEK HASAR TESPİT, ONARIM

26 ACİL DURUM YÖNETİM SİSTEMİ

27 EKİP ÇALIŞMASINA SİSTEMİN KURULMASI VE ÇALIŞTIRILMASININ HER AŞAMASINDA EKİP ÇALIŞMASINA GEREK VARDIR. BÜTÜN ÇALIŞANLARDIR SİSTEMİN UYGULAYICILARI, İŞÇİDEN BAŞLAYIP, EN ÜST DÜZEY YÖNETİCİYE KADAR, BÜTÜN ÇALIŞANLARDIR. RİSK DEĞERLENDİRME EKİBİ: RİSK ALTINDAKİ İŞÇİ RİSKLİ BÖLÜM AMİRİ İŞ GÜVENLİĞİ UZMANI İŞYERİ HEKİMİ İNSAN KAYNAKLARI UZMANI

28 ACİL DURUM YÖNETİMİ DÜŞMELİ KAZALARDA ACİL DURUM PLANLAMA AŞAMALARI :  İLETİŞİM PLANLAMASI  İLK YARDIM PLANLAMASI  ACİL TEDAVİ PLANLAMASI  NORMAL TEDAVİ PLANLAMASI  İŞLETMEYE DÖNÜŞ PLANLAMASI

29 ACİL DURUM İLETİŞİM PLANLAMASI ACİL DURUM (KRİZ)YÖNETİCİSİ Tesis Müdürü İŞLETMELERDE İLETİŞİM YAPILANMASI MÜDAHALE EKİP LİDERİ BAKIM KOORDİNATÖRÜ ÜRETİM KOORDİNATÖRÜ İNSAN KAYNAKLARI KOORDİNATÖRÜ LOJİSTİK + MALİ KOORDİNATÖR SAĞLIK ve GÜVENLİK KOORDİNATÖRÜ

30 ACİL DURUM YÖNETİMİ İLK YARDIM PLANLAMASI :  TEKNİK YAPIYLA İLGİLİ İLK YARDIM PLANLAMASI  KAZA GEÇİRENLE İLGİLİ İLK YARDIM PLANLAMASI

31 ACİL DURUM YÖNETİMİ ACİL TEDAVİ PLANLAMASI : İŞLETMEDE YAPILACAK ACİL TEDAVİNİN PLANLAMASI İŞLETMEDEN EN YAKIN ACİL TEDAVİ KURUMUNA ULAŞIMIN PLANLAMASI ACİL TEDAVİ KURUMU AŞAMASI İÇİN YAPILACAK PLANLAMA

32 ACİL DURUM YÖNETİM SİSTEMİ NORMAL TEDAVİ PLANLAMASI : ACİL TEDAVİ SONRASINDA YAPILACAK TEDAVİ AŞAMASINDA YAPILMASI GEREKENLERİN PLANLANMASI

33 ACİL DURUM YÖNETİM SİSTEMİ İŞLETMEYE DÖNÜŞ PLANLAMASI : TÜM TEDAVİLER SONRASINDA, ÇALIŞANIN İŞLETMEYE DÖNÜŞÜ AŞAMASINDA YAPILACAK READAPTASYON ÇALIŞMALARININ PLANLANMASI

34 TEŞEKKÜR EDERİM


"ACİL DURUM YÖNETİMİ Prof.Dr.Hilmi SABUNCU YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ TEMEL TIP BİLİMLERİ BÖLÜMÜ İş Sağlığı Öğretim Üyesi e-posta:" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları