Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Düşünce Gücü için Beslenme. Global Dershanesi Gündem  BESLENMENİN DÜŞÜNCE GÜCÜ İÇİN ÖNEMİ !!!  DENGELİ BESLENME İLE İLGİLİ ÖNERİLER!!!  SPOR NEDİR?

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Düşünce Gücü için Beslenme. Global Dershanesi Gündem  BESLENMENİN DÜŞÜNCE GÜCÜ İÇİN ÖNEMİ !!!  DENGELİ BESLENME İLE İLGİLİ ÖNERİLER!!!  SPOR NEDİR?"— Sunum transkripti:

1 Düşünce Gücü için Beslenme

2 Global Dershanesi Gündem  BESLENMENİN DÜŞÜNCE GÜCÜ İÇİN ÖNEMİ !!!  DENGELİ BESLENME İLE İLGİLİ ÖNERİLER!!!  SPOR NEDİR?  SPORUN YARARLARI?

3 Global Dershanesi Yediğimiz yiyecekler ruhsal durumumuzu, hafızamızı ve düşünce gücümüzü etkileyebilir. Sindirimi yavaş yiyecekler beyine giden kanın yönünü değiştirip keskin düşünme kabiliyetini azaltır. Hafızanın güçlü kalabilmesi için özellikle ton balığı, et, yumurta, soya çeşitleri, buğday, pirinç, fıstık gibi besinlerin alınması önemlidir.

4  Sağlıklı beslenmek için her gün değişik türde yiyeceklerin yenilmesi gerekir. Diyetisyenler günlük 4 tür besin öneriyorlar. Bu besinler şunlardır :

5 1. Grup : Meyve ve Sebzeler 2. Grup : Tahıllar 3. Grup : Sütlü besinler (yoğurt, peynir) 4. Grup : Et balık, tavuk, yumurta ve kuru baklagiller Bu besinler şunlardır :

6 Bireyin başarısı her şeyden önce dengeli beslenmeye bağlıdır. Dengeli beslenmeyi ihmal eden öğrencilerin öğrenme süreçleri olumsuz etkilenmeye mahkumdur. Öğrenmenin olması son araştırmalara göre, peptid bağlarının oluşumu yani protein sentezinin oluşumuna bağlı olduğu kanıtlanmıştır. Beyinde her yeni bilgi için yeni bir peptid bağı oluşur.

7 Peptid bağlarının, protein sentezinin olabilmesi de vücudun dengeli beslenme yapmasıyla doğrudan ilişkilidir. Ayrıca öğrencilerin çalışırken peptid yapımını sağlayan maddelerin birikmesi ve protein sentezinin tamamlanmasını sağlamak için kısa süreli dinlenme aralıkları vermesi de uygun olacaktır.

8 DENGELİ BESLENME İLE İLGİLİ ÖNERİLER:  Güne mutlaka kahvaltı yaparak başlayın.  Düşük kalorili ve yüksek besin değeri içeren yiyecekler yiyin.  Şeker ve tatlılardan minimum düzeyde yararlanın.  Tuz tüketimini az yapın.  Alkollü içeceklerden sakının.

9 DENGELİ BESLENME İLE İLGİLİ ÖNERİLER  Lif içeren kepekli ekmek, meyve, sebze ve kuru baklagilleri tercih edin.  Kafein içeren kahve ve kola tüketimini en aza indirgeyin.  Hamburger, tost gibi hazır yiyecekleri en az şekilde tüketmeye çalışın.  Dengeli beslenmenin başarının en önemli etkenlerinden biri olduğunu unutmayınız.

10 EN SAĞLIKLI 60 BESİN MADDESİ BESİNLER NELERİ İÇERİYOR? NEYE YARIYOR? ELMA Pektin, Bioflanovoid, C vitamini Kolesterol düzeyini düşürüyor, bağışıklık sistemini güçlendiriyor. ENGİNAR Cynarin, bol miktarda B ve C vitamini Kan şekerini düzenliyor. C vitamini kalbi güçlendiriyor. AVOKADO Doymamış yağ asidi Kalp ve kan dolaşımı için birebir. Kansere karşı koruyucu

11  MUZ Potasyum, B6 vitamini, Serotonin, Magnezyum Rahatlatıyor ve uyumaya yardımcı oluyor.  FASULYE Demir, Kalsiyum, B ve C vitamini, Protein Kan ve hücre yapımına yardımcı oluyor.  BROKOLİ Magnezyum, A ve C vitamini, Potasyum Kansere karşı koruyor, kasları güçlendiriyor.

12  MANTAR Sodyum, Potasyum, Kalsiyum, Magnezyum Kasları güçlendiriyor, saç ve tırnakları besliyor.  ACI MARUL Yaşamsal önem taşıyan maddeler, Eser element, Potasyum, Fosfor Yağ metabolizmasını düzenliyor, felç riskine karşı koruyor.  BEZELYE Bitkisel protein, Magnezyum Kolesterol düzeyini düşürüyor, bğırsak kanser riskni azaltıyor.

13  ÇİLEK C vitamini, Kalsiyum, Potasyum Bağışıklık sistemini güçlendiriyor, metabolizmayı harekete geçiriyor.  REZENE C vitamini, Uçucu yağlar, Demir, Potasyum, Kalsiyum Öksürüğü önlüyor, vücuda oksijen alımını artırıyor.  KÜMES HAYVANLARI Protein, Potasyum, Magnezyum, B vitamini, Çinko Baş ağrısı sorununa karşı etkili, stresten arındırıyor.

14  GREYFURT Folikasit, C vitamini Kan basıncını azaltır, kan yapımını artırır.  YULAF Karbonhidrat, Demir, Magnezyum, B vitamini Enerji sağlıyor, kas kramplarını önlüyor, idrar söktürüyor.  KUŞBURNU Likopen, C ve E vitamini, Demir Soğuk algınlığı ve gribe karşı önleyici etkiye sahip.

15  RİNGA BALIĞI Omega3 yağ asidi, Sodyum, Potasyum Damar sertliğini ve yüksek tansiyonu önlüyor.  AHUDUDU C vitamini, Potasyum, Kalsiyum, Demir, Folikasit Virüs ve bakterilere karşı koruyor, tümör oluşumuna engel oluyor.  MÜRVER Potasyum, B1 vitamini, C vitamini Terleten ve öksürüğü azaltan etkiye sahip. Kabızlığa iyi geliyor.

16 YOĞURT Kalsiyum, Riboflavin, B12 vitamini Bağırsak kanserine karşı bağışıklık sistemini güçlendiriyor. PEYNİR Protein, Sodyum, Potasyum, Kalsiyum Kemikleri güçlendiriyor, sinirleri koruyor. HAVUÇ A vitamini, Selenyum Sperm üretimini sağlıyor, vücudu enfeksiyonlara karşı koruyor.

17  PATATES Mieraller, C vitamini, Bitkisel Protein, Potasyum Kansere karşı koruyucu, vücudu toksinlerden arındırıyor.  KEFİR Asit laktik, Asit laktik bakterileri Bağırsak enfeksiyonuna, kabızlığa ve gaza iyi geliyor.  KİVİ C vitamini, Karotionid, Flavonoid Zayıflatıyor, bağışıklık sistemini güçlendiriyor.  SARIMSAK Quercetin, Ajoene ve Allisin Kansere karşı bağışıklık sistemini güçlendiriyor.

18 PIRASA Allisin, Çinko, Manganez, Selenyum Kan basıncını düşürüyor, kalbi ve damarları güçlendiriyor. MERCİMEK Çinko ve Aminoasit Yorgunluğu gideriyor, strese karşı etkili MISIR Çinko, Magnezyum ve B vitamini Stresle savaşıyor, bağırsak kanserini önlüyor. DENİZ BİTKİLERİ Omega3 yağ asidi, Pantothenik asit Kolesterol düzeyini düşürüyor, kalp krizi riskini azaltıyor.

19  SİYAH TURP C vitamini, Kalsiyum, Potasyum, Demir Bağışıklık sistemini ve kan dolaşımını güçlendiriyor.  KAVUN Mahnezyum, Potasyum ve Kalsiyum Vücuttaki su düzeyini ayarlıyor, idrar oluşumunu artırıyor.  SÜT Kalsiyum, D, A ve B2 vitaminleri Kemik oluşumunu teşvik ediyor, bağırsak kanserine karşı koruyor.  PEYNİR Sodyum, Potasyum, Kalsiyum, Laktik asit bakterileri Sindirim sistemi şikayetleri ve mide yanmasına karşı iyi geliyor.

20  CEVİZ, FISTIK, FINDIK B ve E vitamini, Çinko, Demir Sakinleştiriyor, uyumayı sağlıyor, stresi azaltıyor.  ZEYTİNYAĞI Doymamış yağ asidi, E vitamini Kötü huylu kolesterol düzeyini düşürüyor, hücreleri koruyor  PORTAKAL B ve C vitamini, Potasyum, Kalsiyum, Selenyum Vücuttaki fazla suyun atılmasını sağlıyor.

21  KEREVİZ Potasyum, Sodyum, Kalsiyum, Magnezyum Kabızlık, mide ve bağırsak sorunlarına karşı etkili.  SOYA Yağ, E vitamini ve Protein E vitamini hücreleri koruyor, kanser riskini azaltıyor.  LAHANA TURŞUSU Laktik asit bakterileri ve B12 vitamini Tümör oluşumunu önlüyor.

22  YEŞİL-KIRMIZI BİBER Capsaicin, A ve C vitamini, Çinko Baş ağrısı ve migrene karşı koruyucu etkiye sahip ERİK Potasyum, Demir, B vitamini Vücuttaki fazla suyun atılmasını sağlıyor, enerji veriyor.  KIRILMAMIŞ PİRİNÇ Protein, Potasyum, Kalsiyum, Magnezyum Mide anması ve gaza karşı etkili.. Vücuttaki fazla suyu atıyor.  DANA ETİ Demir, Protein ve Potasyum Soğuk algınlığı, öksürük ve gribe karşı iyileştirci etkiye sahip.

23  ISPANAK A vitamini, Folik asit, Magnezyum, E vitamini, Manganez Sinirleri güçlendiriyor. Özellikle hamilelikte tavsiye ediliyor. TOFU Protein, Potasyum, Kalsiyum, Magnezyum Metabolizmayı uyarıyor. Kemik yoğunluğu için önemli.  DOMATES Likopen, Folikasit, Tyrosin Likopen kansere karşı koruyor, folikasit hücre yapımını uyarıyor.  TON BALIĞI Omega3 yağ asidi, D vitamini, Potasyum, İyot Kolesterol düzeyini düşürüyor, sinir hücrelerini koruyor. 

24 . KIRMIZI ÜZÜM Phyto-östrojen, Potasyum, Kalsiyum Yüksek tansiyona karşı iyi geliyor, trombozları önlüyor BEYAZ-KIRMIZI LAHANA C vitamini, az oranda B vitamini, Kalsiyum Bağışıklık sistemini güçlendiriyor, stres semptomlarıyla savaşıyor. LİMON C vitamini ve Glucarate Bağışıklık sistemini güçlendiriyor, mide kanserini önlüyor.

25 SPOR NEDİR??  Vucudun Dengeli Ve Estetik Görünüm Ve Sağlıklı Olması İçin Yapılan Vücutta Organik Ve Fizyolojik Değişiklikler Oluşturan Hareketler Kompleksine Denir.

26 SPORUN FAYDALARI: 1)Beslenmeyi Düzene Sokar. 2) Bütün Sistemlere Direk Ve İndirek Etkileri Vardır. 4) Ruhi Yönden İnsanları Dinlendirir. 5) İnsandaki Enerji Yükünü Azaltır. 6) Yaşlanmayı Geciktirir.(Hücre Yenilenmesini Artırır) 7) Toplumda Sosyal İlişkilerin Artmasına Sebeb Olur. 8) Boş Zamanlar Değerlendirilir.

27  SİNDİRİM SİSTEMİ  SİNDİRİMİ VE HAZMI KOLAYLAŞTIRIR. ŞİŞKİNLİK VE BAĞIRSAK DÜZENSİZLİKLERİNİ AZALTIR. ENZİM SALGILARINI DÜZENE SOKAR.  ÜREGENİTAL SİSTEM  BÖBREKLERİN ÇALIŞMASINI HIZLANDIRDIĞI İÇİN BÖBREK TAŞI RİSKİNİ AZALTIR. İDRAR MİKTARINI ARTIRDIĞI İÇİN PROSTATİT ŞİKAYETLERİNİ AZA İNDİRİR.  SİNİR SİSTEMİ  UYKUYU DÜZENE SOKAR. ENERJİ YÜKÜNÜ AZALTTIĞI İÇİN STRES PSİKOLOJİK BOZUKLUKLARI AZA İNDİRİR. BEYİN FAALİYETLERİNİ ARTIRARAK İNSANLARDA ZEKA GELİŞİMİNİ ARTIRIR.

28 GÖZ SİSTEMİ  GÖRMEYİ DÜZENE SOKAR. GÖRME ŞİKAYETLERİNİ AZA İNDİRİR. HORMONLAR (VÜCUDU DENGEDE TUTAR)  CİLT (CİLDİ GÜZELLEŞTİRİR VE KIRIŞMAYI AZALTARAK ESTETİK YÖNDEN MÜKEMMELLİK SAĞLAR.

29 Teşekkürler…


"Düşünce Gücü için Beslenme. Global Dershanesi Gündem  BESLENMENİN DÜŞÜNCE GÜCÜ İÇİN ÖNEMİ !!!  DENGELİ BESLENME İLE İLGİLİ ÖNERİLER!!!  SPOR NEDİR?" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları