Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Elektronik İletişim ve Kobi’lerin Yükselişi Tayfun Türkalp Genel Müdür Alcatel e-Ticaret Dağıtım ve Pazarlama Ltd.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Elektronik İletişim ve Kobi’lerin Yükselişi Tayfun Türkalp Genel Müdür Alcatel e-Ticaret Dağıtım ve Pazarlama Ltd."— Sunum transkripti:

1 Elektronik İletişim ve Kobi’lerin Yükselişi Tayfun Türkalp Genel Müdür Alcatel e-Ticaret Dağıtım ve Pazarlama Ltd.

2 2 Avrupa ’ da Internet bağlantısı  KOBİ ’ lerin %95 ’ i en az 1 bilgisayara sahip  ve bunların %72 ’ si Internet ’ e bağlanıyorlar Kaynak: UFB Locabail % 20% 40% 60% 80% AvrupaAlmanyaFransaİngiltereİtalya Avrupa’da KOBİ’ler için Internet bağlantısı

3 3 82% 62% 55% 0% 20% 40% 60% 80% 100% E-postaBilgi İş İlişkileri KOBİ’lerde kullanılan Internet hizmetleri  Avrupa ’ da Internet en ç ok, e-posta, bilgi araştırması (web ’ te sörf) ve m ü şteri/tedarik ç i ilişkileri i ç in kullanılmaktadır. Kaynak: UFB Locabail 1999

4 4 e-İŞ Yapı Taşları Müşteri e-Yazılımları e- Alış veriş İnternet üzerinden Yapılan alış verişler e- Tedarik (İnternet üzerinden yapılan tedarikler) e- Servis (İnternet üzerinden verilen bakım ve servisler) e- Eğitim e-sağlayan kurumsal altyapı e- Marcom bire-bir pazarlama (İnternet üzerin- den ürün ve servis tanıtım, bilgi verme)

5 5 ONLARIN BU ÇABASI SONUCU ÜLKE EKONOMİ- SİNDE ORTA DÖNEMDE İÇ PİYASALARINDA HA- REKETLENMESİ SAĞLANACAK VE DAHA SAĞ- LIKLI BİR TİCARET VE ÜRETİM ALT YAPISI KURULACAKTIR. KÜÇÜK VE ORTA ÖLÇEKLİ FİRMALAR BİRER YENİ EKONOMİ FİRMASI OLARAK DÜNYA TİCARETİNE AÇILIP, ÜLKE EKONOMİSİNDEKİ PROBLEMLERİ YURTDIŞI PİYASLAR VASITASIYLA AŞABİLİRLER.

6 6 KOBİ’LER YENİ İŞ MODELİNİ OLUŞTURURKEN... 1.STANDART FİYAT LİSTESİ (kura bağlı TL veya döviz cinsinden sabit) 2.STOK KOD SİSTEMİ VE RAPORLARI 3.ÜRÜN VEYA HİZMET KALİTE STANDARTLARINA UYGUNLUK (TSE, ISO, vs) 4.ÜRETİM VE TESLİMAT STANDARTLARI (Xad. x Ygün) 5.STANDART ÖDEME ŞEKİLLERİ (L/C, Peşin, Vadeli..vs.,) 6.GARANTİ VE BAKIM ŞARTLARI, SERVİS AĞI 7.DETAYLI ÜRÜN KATALOĞU VE KULLANMA KİTAPÇIKLARI 8.ŞİRKET VİZYONU VE BİLGİLERİNİ İÇEREN BİR TANITIM 9.MÜŞTERİ BİLGİLERİNİN SAKLANDIĞI, VE DÜZENLİ GÜNCELLENDİĞİ BİR VERİ TABANI 10.MÜŞTERİ ODAKLI ÖRGÜTLENME, SİPARİŞ TAKİBİ, MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ TAKİBİ

7 7 e-ticaret Sitesi Oluşturmak İçin Gerekenler  Web sitesinin oluşturulması için Tasarım kadrosu  Web sitesi ve bilgisayarların bakımı için Bilgi İşlem kadrosu  Çağrı Merkezi için kadro  Internet bağlantısı kısmı için Servis Sağlayıcısı ile işbirliği  Ödeme kısmı için banka ile işbirliği  Takas kısmı için işbirliği  Teslimat kısmı için kargo şirketi ile işbirliği  Güvenlik için işbirliği  Danışmanlık için işbirliği

8 8 Ya da...  Bu maliyetin binde birine ToptanPazarYeri üyeliğine başvurabilirsiniz

9 9 ToptanPazarYeri’nin Getirileri  Şirketinizin tanıtımı tabelanızdan veya tanıdıklarınızdan ibaret kalmasın:  Yurtiçi ve yurtdışında milyonlarca alıcıya tanıtalım  Bir satış ordunuz varmış gibi çalışın  Dünya ile temasınız sekreterinizin yeteneklerinden ibaret kalmasın:  İletişiminize aracı olalım; üstelik komisyon almadan  İş saatleriniz 8:00-18:00’den ibaret kalmasın:  7x24 sipariş alabilmenizi sağlayalım

10 10 ToptanPazarYeri’nin Getirileri  Ticari işlemlerinizi hatalardan kurtarın:  Sizin için otomatize edelim  Potansiyel müşterinizi tanıyın:  Düzenli olarak sitenize gelenleri raporlayalım  Verimliliğinizi bir bilgisayar ile sınırlamayın:  Nakliye, sigorta ve finansmanı direk olarak satışlarınıza entegre edelim  Maliyetlerin kontrolden çıkmasına izin vermeyin:  İhtiyaçlarınızı siteden alın maliyetlerinizi düşürelim

11 11 Ürün veya satıcı bazında arama DÜNYA Gazetesi’den haberler Sektör Bazında Satıcı Firmalar Gartner’dan e-ticaret danışmanlığı Siteye giriş, Yardım, Başvuru Dil Seçenekleri Çağrı Merkezi

12 12 ToptanPazarYeri Nasıl Çalışıyor?  Ticaret öncesi tarafların İnternet ortamında bilgilenmesi ve araştırma  Tarafların İnternette buluşması (sipariş)  Ödeme  Mal veya hizmetin müşteriye teslimi  Satış sonrası bakım, destek gibi hizmetlerin temini

13 13 Sevk Bilgileri (7) Ödeme Emri/Dosya Açma (4) Dosya Açma (5) Web Çağrı Merkezi İletişim Merkezi Garanti Bankası Yurtiçi Kargo Global Express Sevkiyat (8) Operasyon Akış Diyagramı Teslim Onayı (9) Ürün (1)Eşleştirme (2) Proforma (3) Bloke Kaldırma (10)

14 Üye Sitelerinden Örnekler

15 15 Menü Firma hakkında detaylı bilgi Servis yada Ürünler hakkında bilgi ve Sipariş Formu Referanslar e-posta

16 16 Bir “Referanslar” Sayfası

17 17 Bir Sipariş Formu

18 18 Bir başka Sipariş Formu

19 19 Bir İngilizce Sipariş Formu

20 20 Sipariş Detayı

21 21 Hangi tarihte hangi firmanın hangi ürününüz ile ilgilendiğinizi bilmek istemezmisiniz?

22 22 Örgütlenme yapısı  7 bölgede Alcatel e-Ticaret Servis ağı  Gezici sanayi bölgesi ekipleri  Gezici eğitim ve danışmanlık ekibi  Bölgesel seminerler  Uzman grafiker ekibi  Çağrı / İletişim Merkezi ekibi  WEB master ve data center ekibi  Site idare ve pazarlama ekibi

23 23 Sunulan hizmetler  Tüm süreçleriyle Elektronik Ticaret olanağı  Türkiye şartlarına max derecede uygunluk  7x24 İnternet’e erişim  Web sayfası tasarımı  6 gün 10 saat Çağrı Merkezi (yabancı dil desteği)  Üyelik boyunca İnternet erişimi ve posta kutusu  Sizi ziyaret eden müşterilerin raporlanması  Sitenin ülke çapında tanıtımı  Sitenin yurtdışı pazar yerleriyle ilişkilendirilmesi  Dinamik fiyat ve ürün güncelleme  Yaratıcı tasarım ve geniş içerik  Fiyat, kalite, sevkiyat denetimi

24 24 TTGV Kimdir?  Türkiye Teknoloji Geliştirme Vakfı, 1991 tarihinde Hazine Müsteşarlığı tarafından kurulmuştur  Dünya Bankası'ndan kaynak sağlar  Türk sanayisinde teknoloji geliştirme faaliyetlerini desteklemeyi amaçlar

25 25 Üyelik Şartları  Yaptığınız ticaret üzerinden komisyon ödemeyin  $1500+KDV üyelik bedelinin %75’ini Türkiye Teknoloji Geliştirme Vakfı sizin yerinize ödesin  Kalan toplam $645’ı 3 eşit taksitte ödeyin

26 26


"Elektronik İletişim ve Kobi’lerin Yükselişi Tayfun Türkalp Genel Müdür Alcatel e-Ticaret Dağıtım ve Pazarlama Ltd." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları