Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ANLATIM BOZUKLUKLARI UYGULAMALAR Herkes, bu yurdu çok sevdiğini söylüyor; ancak geri kalmış yörelere gitmek istemiyordu. www.edebiyatogretmeni.net.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ANLATIM BOZUKLUKLARI UYGULAMALAR Herkes, bu yurdu çok sevdiğini söylüyor; ancak geri kalmış yörelere gitmek istemiyordu. www.edebiyatogretmeni.net."— Sunum transkripti:

1 ANLATIM BOZUKLUKLARI UYGULAMALAR Herkes, bu yurdu çok sevdiğini söylüyor; ancak geri kalmış yörelere gitmek istemiyordu.

2 Galerideki resimlere alıcı gözüyle bakıyor, uzun uzun inceliyordu.

3 Köyün muhtarı oldukça zengin, ama cömert değildi.

4 Bilirsin ki seni çok sever, herkesten çok da inanırım.

5 İstanbul’a seyrek İzmir’e ise hiç gitmiyordu.

6 Kendisini kıskananları düşünüyor; bu nedenle de acıyordu.

7 Hiçbiri alınan kararları merak etmemiş, çekip gitmişti.

8 Ödevlerini hiç aksatmıyor, oldukça özen gösteriyordu.

9 Parasını vermeyen bir ben, bir de Ahmet kalmıştı.

10 Sınıfta gürültü yok bugün; tam tersine büyük bir sessizlik içinde.

11 Konuşmacının sesi sinir bozucu, anlatımı da pek düzgün değildi.

12 Onlar et ve sütle, biz ise bulgur çorbasıyla besleniyoruz.

13 Suçlamaların yersiz ve doğru olmadığını söyledim.

14 Bu güçlüklere nasıl göğüs gerdi, nasıl başa çıktı bilmiyorum.

15 Oyunun çevirisinde hem yanlışlar var hem de sahneye uygun değil.

16  Üç saatlik yolu yaya yürüyerek gittik.

17  Davranışlarımı düzelmemde öğretmenin sözleri etkin oldu.

18  Yüzünden dökülen bin parçaydı.

19  Bunlar, büyük ressamın birer güzel tablolarıdır.

20  Böyle konular yetişkin ve kültür düzeyi düşük olmayan kişiler tarafından tartışılmalı.

21  “Karlar eridi ve taştı.”

22  Kedimi seviyor ve iyi bakıyorum.

23  “Dershanede çay ve simit yedik.”

24  “Teyzem bana ne sarıldı, ne de öptü.”

25  “Şimdi artık kimi sevdiğimi, saygı duyduğumu bilmiyorum.”

26  “Öğrenciler arasındaki mevcut ikilik büyüyor.”

27  “Haksız yere uğradığı iftiraya kurban gitti.”

28  “Yüzme, en iyi denizde öğrenilir.”

29  “Yapılan oylamada önerge 235’e karşı 17 oyla reddedilmiştir.”

30  “Şurası da muhakkak ki, öğrencilerin isteklerini de göz önünde tutmak gerekir sanıyorum.”

31  “Eldeki malûmatları, ipuçlarını bir araya getirdiğimizde; gayet faydalı, faydalı olduğu kadar da yararlı bilgiler elde ettik.”

32  Bizim alacağımız başarı aslında ülkemizin başarısıdır.

33  Bu soru ben ve benim gibi sınava girmiş olan bir çok kişinin kafasını karıştırdı.

34  Dürüst biri olduğundan dün de bugün de kuşkuya düşmüyorum.

35 Muğla yöresindeki çıkan yangınlardan geriye, çırılçıplak ve simsiyah dağlar, tepeler kaldı.

36 Öğrenciyi, düşünmeye ve yaratıcı olmaya yönelten ve herhangi bir konu üzerinde eleştiri yapmasını sağlayan bir anlayış, eğitim sistemimize henüz yerleşmedi.

37  O akşam ben kendi odama, Fatma da kendi odasına çekilmişti.

38 Bu kameralar, rahatça kullanabildiği ve taşınmasının kolay olması nedeniyle tercih ediliyor.

39  Siyasi, askeri ve ekonomi alanlarında görüştüler.

40  Yanlış bir şey yapsam da kızmaz; ama inanılmayacak kadar anlayışlıdır.

41  Bu, sizlere verebileceğimiz en önemli ödül ve en önemli hedeftir.

42  Bu gaz, havada yoğun oranda bulunur.

43 Bu kılavuzda sizi belli türdeki bilgilere uyarmak için bazı özel işaretler kullanılmıştır.

44  Gürültüden uzak, doğal güzelliklerle dolu parkın bir köşesinde, yaşlı bir hanım masanın üstüne koyduğu romanını bir karış uzaktan okumaya çalışıyor; bir şişman, spor giyimli bir adam da dalgın dalgın uzaklara bakıyordu.

45  Fiyatlar çok pahalı olduğu için satışlar çok durgun.

46  Olaydan büyük bir üzüntü duyduğunu, suçluların cezalandırılmasını istedi.

47  Yaptıklarını kendi ağzıyla itiraf etti.

48  O kurumda eğitim görmüş herkes, saygılı, hoşgörülü ve esnek olmak gibi çok önemli erdemler kazanmışlardır.

49  Adaylar yirmi beş yaşından büyük olmalı ve sağlık kontrolünden geçmiş olması gerektiğini söyledi.

50  Takımlardan biri, ötekinin bitmek bilmeyen karşılıklı saldırılarına daha fazla dayanamadı.

51  Mimar ya da mimarlıkla ilgileniyorsanız bu kitabı okuyun.

52  Teknoloji ne kadar artarsa da el emeğinin önemi azalmıyor.

53  Burada tiyatro salonundan internet kafeye kadar birçok etkinlik bulunuyor.

54  Yemeğini erken yemesi gerektiği halde, hasta bu yasağa uymuyor.

55  Hiç kimse ona gerçeği anlatmamış; onu yalan yanlış sözlerle oyalamıştı.

56  ''Herkesi eleştirip tenkit etmek bize hiçbir yarar sağlamaz.''

57  İKİ KARDEŞTEN EN KÜÇÜĞÜ ARKADAŞIMDI.

58  ''Bilgili insanlardan yararlanmayı, istifade etmeyi bilmeliyiz.''

59  Çocukları sağlıklı ve sıhhatli yetiştirmek için beslenmelerine önem vermeliyiz.

60  ''Yalnız gitmekten korkmuş, annesiyle birlikte gitmiş.''

61  Deprem kuşağı üzerinde olmasına rağmen sağlam yapılmayan binalar bu yüzden dolayı depremde çabucak yıkılıyor.

62  ''Böyle yüksek sesle bağırmana gerek yok, sağır değilim.'‘

63  "Yazar, bu özü birtakım ilkelerden hazır formüllerden yola çıkarak değil, somut gerçeklerden, yaşanmış deneyimlerden yola çıkarak yeniden buluyor.

64  ''Geleceğini babamdan öğrendim.''

65  ''Bana yardım ederek, işi kısa sürede bitirmeme neden oldu.''

66  Laf taşıyarak, aralarının bozulmasına o da bir katkıda bulunmuştu.

67  ''Bırakın patates doğramayı yemek bile yapamaz o.''

68  Beyin zarı iltihapları iyi tedavi edilmezse, ölüme hatta sara nöbetlerine yol açabilir.

69  ''Bu davranışıyla bize yarar mı sağladı zarar mı belli değil.''

70  Amacı, arkadaşlarını ikinci, kendisini birinci plana çıkarmaktı.

71  'Ayağına ayakkabı, omzuna şal, üzerine pardesü giyip dışarı çıktı.''

72  Öğretmenin anlattığı konu tüm öğrencilerin dikkatini çekmişti. Herkes kulak kabartmış, öğretmeni dinliyordu.

73  Türk okuru için durum, yukarıda anlatılanlardan uzun uzadıya farklı bir özellik taşımaz.

74  ''Çocukların birbiriyle uygunluk içinde olmaları, beni sevindirdi.''

75  Başvurduğu işyerinden son öğretim durumuyla ilgili bilgi istediler.

76  Ülkemizde başarıyla gerçekleştirilen bu tür ameliyatlarda ölüm şansı, Amerika'da yapılanlardan ancak yüzde bir fazladır.

77  ''Onun beni sevmemesinin nedeni, fikirlerini benimsememiş olmamdandır.''

78 Türkçede Arapça ve Farsça dillerinden gelmiş sözcükler vardır.

79 Görüşleri doğru ya da yanılmış olabilir.

80 Yasalara göre paranın üzerine yazı yazmak, yırtmak yasaktır.

81 Tek amacımız ülkemize dönmemiz ve ülkemize yararlı olmaktır.

82  Yarının mutlu günlerine özlem duyuyorum.

83 Bırakın patates doğramayı, yemek bile yapamaz o.

84  Çift nüsha olan kitaplar her zaman yabancı kütüphanelerle değiş tokuş imkânına sahiptir.

85 (Çift nüsha olan kitapları her zaman yabancı kütüphanelerle değiştirme imkânı vardır.) (Çift nüsha olan kitaplar her zaman yabancı kütüphanelerle takas edilebilir.)

86  Emniyet mensupları silah imali yapanları ve satanları kıskıvrak yakaladı.

87  Seninle değil şehir içinde gezmek, dünya turuna bile çıkılmaz.

88  Bu düşüncelerini kimseye önemsetemezsin.

89  Önümüzdeki haftanın önemli programlarından bazılarını seyircilere hatırlatmaya çalıştık.

90  Amacı arkadaşlarını ikinci, kendini birinci plana çıkarmaktı.

91  Vergilerin yeni sisteme göre toplanacağını sağlayacaklar.

92  “Bütün yemekleri hazırlayıp bir kenara koyulmalıdır.”

93  Bu, Türkiye’ye özel bir durum.

94  İsrail’in masum Filistinlilere karşı misket bombası ve fosfor saçan silahlar kullanması Filistinli çocuklar ve kadınların daha çok ölmesine sebep olmaktadır.

95  Dünkü toplantıda Ali bize sınıf arkadaşlarını tanıştırdı.

96  Bu çocuklar, fakir bir ülkenin, savaş nedeniyle kendileriyle ilgilenilmeyen, gerekli eğitimi alamayan çocuklardır.

97  Camdan yankılanan ışık içeriyi aydınlatmaya yetiyordu.

98


"ANLATIM BOZUKLUKLARI UYGULAMALAR Herkes, bu yurdu çok sevdiğini söylüyor; ancak geri kalmış yörelere gitmek istemiyordu. www.edebiyatogretmeni.net." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları