Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BELİRLİ BİR KURALA GÖRE DİK ÜÇGENLERİ KULLANARAK ÇOKGENLERİN İNŞASI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BELİRLİ BİR KURALA GÖRE DİK ÜÇGENLERİ KULLANARAK ÇOKGENLERİN İNŞASI."— Sunum transkripti:

1 BELİRLİ BİR KURALA GÖRE DİK ÜÇGENLERİ KULLANARAK ÇOKGENLERİN İNŞASI

2

3 ALT ÖĞRENME ALANI : ÇOKGENLER KAZANIMLAR: 1.ÇOKGENLERI İNŞA EDER.

4 1.Karenin, dikdörtgenin, üçgenin ve bir çokgenin köşe ve kenarları gösterilir. 2.Kare, dikdörtgen, üçgen ve çokgen modelleri oluşturulur. İletişim, ilişkilendirme, akıl yürütme

5 Anlatım Tartışma Soru – cevap Problem çözme Gösteri

6  FON KARTONUNDAN KARE  MAKAS

7  Bir kare her iki köşegenini de belirlemek için katlanır ve bir köşegeninden kesilerek iki eş dik üçgene ayrılır.

8  Daha sonra ikizkenar dik üçgenlerden bir tanesi kat yerinden kesilerek iki küçük ikizkenar dik üçgen elde edilir.

9  Şekillerin hepsi kenarları kullanarak birleştirilir. (Birbirinin üstüne gelemezler)  Her birleşme sonunda en az bir çift köşe birbirine temas etmek zorundadır

10 DOĞRUYANLIŞ

11 DOĞRUYANLIŞ

12 ÜÇGENKARE

13 DİKDÖRTGENPARALELKENAR YAMUK

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24  1. Şekilleri oluştururken izlediğiniz aşamaları bir şema haline getirerek açıklayınız.  2. Bu üç parçayı kullanarak her çokgeni oluşturabildiniz mi? Neden?  3. Oluşturabildiğiniz şekillerin isimlerini biliyorsanız yazınız.  4. Sizler de yukarıdakilerden farklı olacak şekilde yeni şekil modelleri geliştiriniz ve bu şekillerin ne tür özellikler kazandığını tartışınız.

25  5. Kare aşağıdaki şekilde kesilerek parçalanıyor. Yukarıdaki şekillerin oluşturulması mümkün mü? Arkadaşlarınızla tartışınız

26  Sizler de kareyi özgün bir şekilde keserek farklı şekil kalıpları oluşturabilirsiniz.

27  Bireysel öğrenme etkinliklerine yönelik ölçme ve değerlendirme  Öğrenciler bireysel olarak hangi şekilleri oluşturdular?  Tablodaki şekilleri verilen yönerge doğrultusunda oluşturarak özelliklerini gözlemlediler mi?  Şekilleri kurallara uygun olarak çeşitlendirdiler mi?

28  Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik ölçme ve değerlendirme  Öğrenciler bir grup olarak şekillerin tamamlanmasına yönelik bir strateji geliştirebildiler mi?  Öğrenciler gruplara ayrılarak şekil araştırmasını yapabildiler mi?

29  Ek ölçme ve değerlendirme etkinlikleri  Çokgenlerin bu şekilde parçalardan oluşturulmasının sebepleri nelerdir?  Bu şekilde çokgenler parçalı oluşturmak başka hangi alanlara katkı sağlar? Tartışınız.  Öğrencilerin tamamlamakta zorluk çektiği şekilleri sınıflandırınız. Bu şekillerin ortak özellikleri yada birbirinden ayıran özellikleri nelerdir?  Bir şekli oluşturmanın birden fazla yolu olabilir mi? Neden?

30 Verilen şekiller görme yeteneği, algılama, tanımlama ve uygulama gerektirdiğinden dolayı, bazı öğrenciler zorlandılar. Etkinliği tamamlamada, alandan – bağımsız öğrencilerden daha çok alana – bağımlı öğrenciler etkinlikte zorlandılar.

31 Zorlanan öğrenciler iki şekilde etkinliği tamamladı. Bunlardan ilki; farklı öğrenme stiline sahip öğrencilerin bir araya getirilerek grup halinde çalışmaları sağlandı.

32 Grup çalışmasında alandan – bağımsız öğrenciler şekilleri görme konusunda alana – bağımlı öğrencilere rehberlik ettikleri gözlemlendi.

33 İkincisinde ise öğrencilere bazı şekillerin kopyası çıkarıldı ve bir kalıp üzerinde çalışıldı. Bu kalıp üzerinde parçalar hareket ettirildi ve yerleştirildi.

34 Bu işlem öğrencilerin sadece şekli tanımlamalarına değil aynı zamanda bir şeklin belirli bir kurala göre parçalanması için ilkeler geliştirmesini sağladı.

35   Johanson as part of the Illuminations Summer Institute.  G. Williams, which appeared in the March ‑ April 1998 edition of Mathematics Teaching in the Middle School.  Güven, B.,Öğretimde Bireysel Farklılıklara Bakış:Bilişsel Stiller, EDU7, C.2, S.2,2007

36  EŞREF GÜREL  MATEMATİK ÖĞRETMENİ  DENİZLİ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 


"BELİRLİ BİR KURALA GÖRE DİK ÜÇGENLERİ KULLANARAK ÇOKGENLERİN İNŞASI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları