Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SPORDA GÖZLEM ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YRD.DOÇ.DR.HAKAN SUNAY ANKARA ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SPORDA GÖZLEM ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YRD.DOÇ.DR.HAKAN SUNAY ANKARA ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU."— Sunum transkripti:

1 SPORDA GÖZLEM ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YRD.DOÇ.DR.HAKAN SUNAY ANKARA ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU

2 SPORDA GÖZLEM ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ BAZI TANIMLAR GÖZLEM; BİR NESNENİN,OLAYIN YADA BİR GERÇEĞİN NİTELİKLERİNİ BİLMEK AMACIYLA DİKKATLİ VE PLANLI OLARAK İNCELEMEKTİR. GÖZLEMCİ; GÖZLEMİ YAPAN KİMSEDİR.

3 GÖZLEM TÜRLERİ; 1-CANLI (DOĞRUDAN GÖZLEM) 2-VİDEO 3-DİA (Ritmik ve Serili Hareketler) 4-TESTLER

4 KİMLER GÖZLENİR ? HAREKET VE PERFORMANS SERGİLEYEN HERKES GÖZLENEBİLİR. ÖRNEĞİN; ÖĞRENCİ SPORCU ÖĞRETMEN ANTRENÖR HAKEM

5 GÖZLEMİN AMAÇLARI; SPORCULARDA; ANTRENMANIN EN İYİ ŞEKİLDE OLUŞMASI VE BİREYSEL TEKNİK,TAKTİK VE KONDİSYON DURUMUNU ÖĞRENMEK İÇİN KARŞI TAKIMIN HÜCUM VE SAVUNMADAKİ DAVRANIŞLARINI VEYA RAKİP OYUNCULARIN DİĞER ÖZELLİKLERİNİ ÖĞRENMEK İÇİN OYUNCULARIN BİREYSEL VERİMİNİ ÖĞRENMEK İÇİN

6 HAKEMLERDE; OYUNU TAKİP ETME FİZİKİ KONDİSYONU OYUNU YÖNETİM TARZI Tarafsızlığı Oyuna hakimiyeti Oyun anlayışı Kendine güveni KRİTİK DURUMLARDA DAVRANIŞI KURAL UYGULAMASI İŞBİRLİĞİ YAPMA DURUMU

7 GÖZLEM ÇEŞİTLERİ; SERBEST GÖZLEM; Subjektif bir gözlem çeşididir Ekip çalışması yoktur Pratiktir Gözlem yapan kişi gözlem konularını belirlemelidir

8 Yazılı Gözlem; Önceden hazırlanmış çizelgeler ve formlar üzerinde bazı kısaltmalar ve şekiller kullanarak yapılan gözlemdir Birçok gözlemciye ihtiyaç vardır.

9 ÖLÇME BİR NİTELİĞİN GÖZLENİP GÖZLEM SONUÇLARININ SAYILARLA YADA BAŞKA SEMBOLLERLE GÖSTERİLMESİDİR.

10 ÖLÇMEDE YANILGI; ÖLÇEN KİŞİDEN GELEN YANILGILAR ÖLÇÜLEN NESNE YADA ÖZELLİKTEN GELEN YANILGILAR ÖLÇME ARACINDAN GELEN YANILGILAR

11 ÖLÇÜT; ÖLÇME SONUÇLARININ KARŞILAŞTIRILIP KARARA VARILDIĞI DEĞERDİR. ÖLÇME ARAÇLARI; ÖLÇÜLMEK İSTENEN NİTELİĞİ ÖLÇEN ÖLÇEKLERE ÖLÇME ARAÇLARI ADI VERİLİR. ÖRNEĞİN; TESTLER,GÖZLEM FORMLARI GİBİ.

12 TESTİN GENEL ÖZELLİKLERİ NESNELLİK; Cevapların nereye gidilirse gidilsin değişmezliği GEÇERLİK;Ölçmek istenilen şeyi hiç şaşmadan ölçmek GÜVENİLİRLİK;Aynı araçla iki ölçme arasındaki tutarlılık KAPSAMLILIK;Öğrenilen tüm konuları kapsamalı KULLANIŞLILIK

13 ÖLÇEK BELLİ BİRİMDE BÖLÜMLENMİŞ BİR ÖLÇME ARACIDIR

14 ÖLÇEKLER DÖRT TÜRDE İNCELENİR; 1-EŞİT ORANLI ÖLÇEKLER 2-EŞİT ARALIKLI ÖLÇEKLER 3-SIRALAMA ÖLÇEKLERİ 4-SINIFLAMA ÖLÇEKLERİ

15 SPORDA NE TÜR ÖLÇÜMLER YAPILIR ? 1-FİZYOLOJİK ÖLÇÜMLER (Efor Testleri) 2-ANTROPOMETRİK ÖLÇÜMLER (Kas kemik boyu gibi) 3-PSİKOLOJİK ÖLÇÜMLER (Kaygı) 4-BECERİLERİN ÖLÇÜLMESİ (Teknik) 5-BİLGİLERİN ÖLÇÜLMESİ (Kural bilgisi)

16 Hareket Performans,Psiko-Motor Alan Ölçümleri ÜÇ Şekilde Gerçekleşir SÜREÇ ÜRÜN SÜREÇ+ÜRÜN

17 PSİKO-MOTOR ALAN ÖLÇÜMLERİNDE AŞAMALAR DAVRANIŞ – HAREKET ANALİZİ YAPILMALI ÖLÇME ARACI (GÖZLEM FORMU) HAZIRLANMALI SINAV – ÖLÇME DURUMU YARATILMALI DAVRANIŞ HAREKET İCRA DURUMUNDA GÖZLENMELİ VE PUANLANMALI

18 DEĞERLENDİRME BİR KARAR VERME İŞİDİR

19 DEĞERLENDİRME NİÇİN GEREKLİDİR ? 1-SPORCUNUN MEVCUT PERFORMANS DURUMUNU SAPTAMAK İÇİN 2-SPORCUYU GÜDÜLEMEK İÇİN 3-SPORCUNUN ÜST EĞİTİM BASAMAKLARA GEÇİŞİNİ SAĞLAMAK İÇİN 4-YÖNETİCİLERE BİLGİ VERMEK İÇİN 5-PROGRAMIN KALİTESİ HAKKINDA BİLGİ ALMAK İÇİN

20 DEĞERLENDİRMEDE KULLANABİLECEK ÖLÇÜTLER 1-ANTRENÖRÜN DÜŞÜNCESİ (GÖRÜŞÜ) 2-TAKIMDAKİ DİĞER SPORCULARIN BAŞARISI 3-SPORCUNUN YETENEĞİ 4-SPORCUNUN PROGRAMA GİRİŞTEKİ BAŞARISI 5-PROGRAMIN HEDEFLERİ

21 DEĞERLENDİRME ÇEŞİTLERİ 1-ANINDA DEĞERLENDİRME 2-DEVRE ARASINDA DEĞERLENDİRME 3-MÜSABAKANIN TÜMÜNÜN DEĞERLENDİRİLMESİ 4-TURNUVA VE MÜSABAKA SEZONLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

22 BAŞARILAR DİLERİM


"SPORDA GÖZLEM ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YRD.DOÇ.DR.HAKAN SUNAY ANKARA ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları