Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BAZI ÖĞRENCİLER GEREKLİ YETENEK VE İSTEĞE SAHİP OLMALARINA RAĞMEN İSTEDİKLERİ BAŞARIYI YAKALAMAKTA GÜÇLÜK ÇEKMEKTEDİR.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BAZI ÖĞRENCİLER GEREKLİ YETENEK VE İSTEĞE SAHİP OLMALARINA RAĞMEN İSTEDİKLERİ BAŞARIYI YAKALAMAKTA GÜÇLÜK ÇEKMEKTEDİR."— Sunum transkripti:

1

2 BAZI ÖĞRENCİLER GEREKLİ YETENEK VE İSTEĞE SAHİP OLMALARINA RAĞMEN İSTEDİKLERİ BAŞARIYI YAKALAMAKTA GÜÇLÜK ÇEKMEKTEDİR

3 ÇOK ÇALIŞMAK DEĞİL ETKİLİ ETKİLİ ÇALIŞMAK GEREKİR

4 ETKİLİ ÇALIŞMAK İÇİN ATILICAK İLK ADIM KENDİMİZE ETKİLİ BİR HEDEF BELİRLEMEKTİR 1.BÜYÜK HEDEFE GÖTÜRÜCÜ KÜÇÜK HEDEFLER BELİRLEYİN VE 2.ULAŞTIĞINIZ HER HEDEFTE KENDİNİZİ ÖDÜLLENDİRİN

5 BAŞARABİLMEK İÇİN ÖNCELİKLE BAŞARACAĞINIZA YÜREKTEN İNANIN

6 BU SÖZLERDEN VAZGEÇİN! BU SÖZLERİ DAĞARCIĞINIZIN BİR PARÇASI YAPIN 1- YAPAMAM 1-YAPABİLİRİM 2-İNANMIYORUM 2-İNANIYORUM 3- ZAMANIM YOK 3-ZAMAN YARATACAĞIM 4- BELKİ 4-KESİNLİKLE 5- ACABA 5-MUTLAKA 6- KORKUYORUM6-KENDİME GÜVENİYORUM 7- OLANAKSIZ 7-İNANÇLA HERŞEY MÜMKÜNDÜR 8- EĞER 8-YAPACAĞIM 9-BİLMİYORUM 9-ÖĞRENECEĞİM 10-DAHA ÖNCE HEP KAYBETTİM 10-BU SEFER KAZANACAĞIM 11-SONRA 11-ŞİMDİ-ŞU AN

7 VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER: 1.ÇALIŞMA ORTAMININ DÜZENLENMESİ 2.ÖĞRENMEYİ ÖĞRENMEK 3.PLANLI VE DÜZENLİ ÇALIŞMA 4.KENDİNE UYGUN PLANI NASIL HAZIRLAYACAĞINI BİLMEK

8 İYİ BİR ORTAMDA ÇALIŞMALISINIZ Dağınıklığın olduğu yerde başarı için gereken “verimli çalışma” yapılamaz. Mümkünse kendinize bir çalışma odası veya çalışma köşesi düzenlemelisiniz

9 ÇALIŞMA ODASI VEYA KÖŞESİNİN DÜZENLENMESİ Çalışma odanızda mümkünse bir masa olmalı. Eğer masanız varsa, bu masa cam kenarında olmamalıdır. Sandalyeniz size ve çalışmaya uygun olmalı Eğer masa varsa masaya uygun ne yumuşak ne de sert bir sandalye olmalı. Çünkü yumuşak olursa uykunuz gelir, sert olursa oturmaktan çabuk yorulabilirsiniz.

10 ÇALIŞMA ODASINDAKİ POSTERLER  Özel zevklerimizi yansıtan duvarlara astığımız poster, afiş, resimler ders çalışırken hayallere kolayca dalmamızı sağladığı için sakıncalıdır.

11 MÜZİK DİNLEME MÜZİK DİNLEME  Öğrenciler arasında yaygın bir ifade ders çalışırken müzik dinlemenin ders çalışmalarına engel olmadığını tam tersine daha da kolaylaştırdığını söylerler.  GERÇEK maalesef böyle değil araştırmalar aynı anda beyin birden fazla uyarıcıya açık olabilir,ancak dikkatini bir noktaya odaklayabilir.  O halde insan o anda ya ders çalışıyordur yada müzik dinliyordur. DERS ÇALIŞIRKEN YAPILAN YANLIŞLIKLAR

12 TELEVİZYON * Hem ders çalışıp hem de televizyon seyretmek mümkün değildir. * Televizyon odasına girinceye kadar veya televizyon düğmesine basıncaya kadar kontrol sizin elinizde daha sonra kontrol televizyonun elindedir. * Bu yüzden ders çalışma esnasında televizyondan uzak durmak gerekir. * Televizyonda mutlaka izlemek istediğimiz bir program varsa günlük programımız içerisine alabiliriz.

13 ZAMAN KAYBETMEMEK İÇİN BİLGİSAYARLA OYNAMAYI BİR KENARA BIRAKIN ÇÜNKÜ ZAMAN, KAPTIRILMAYACAK KADAR KIYMETLİ BİR HAZİNEDİR.

14 TELEFON * Ders çalışma esnasında çalan telefon çok fazla zamanınızı alabilir. Bu yüzde telefon konuşma süresini kısa tutmak gerekir. * Telefon, ödev sorma amacıyla dahi açılıyorsa yine kısa tutulmalı yada boş vakitte açılmalı.

15 YATARAK DERS ÇALIŞMA  Ders çalışmak için en uygun yer çok yumuşak olmayan bir sandalyede dik olarak oturma ve kolları bir masa veya sıraya yaslamaktır.  Yatarak ders çalışmada kas gerilimi belirli düzeyin altına düştüğü için beyin uykuyu başlatma emri gönderdiğinden vücut uyumak için hormon salgılar.  Böylece öğrenmenin ilk şartı UYANIK OLMA HALİ bozulmuş olur.

16 Peki doğru öğrenme için neler yapmak gerekir?

17 ETKİN DİNLEYEREK: İnsan zihninin dakikada 600 kelimelik bir konuşma hızını algılama kapasitesi vardır. Ancak normal bir konuşma hızı dakikada 150 kelime civarındadır Yani kendimizi vererek ve etkin bir biçimde dinlersek zihnimizde boşluk oluşmasına izin vermemiş oluruz

18 YÜKSEK SESLE OKUYARAK Çünkü yüksek sesle okuduklarınız zihninize daha kolay ve çabuk yerleşir.

19 KALICI BİLGİ İÇİN DERSTE NOT TUTARAK: Not tutmak derse aktif katılımı ve dikkat arttırmayı sağlar Konuyu dinlerken tutulan notlar konuların akılda kalmasını kolaylaştırır Dersleri düzenli takip eden öğrenci dersi iyi dinleyip not da tutuyorsa sınavlarla ilgili ip uçları elde etmiş olur.

20 DÜZENLİ TEKRARLAR YAPARAK Konu daha kolay anlaşılır Anlaşılmayan konular için zaman kazanılır Anlaşılan konuların hafızaya aktarılması sağlanılır Bilgilerin beynimizde sindirilmesi sağlanır.

21 ETKİLİ ÖĞRENME %90 Düzenli tekrar ettiklerimizin %80 Tuttuğumuz notları özet halinde temize çektiğimizde %60 Not tuttuklarımızın % 40 Yüksek sesle okuyup başkasına anlattıklarımızın %20 Sadece dinlediklerimizin

22 KENDİNİZE UYGUN PLAN NASIL HAZIRLANIR? Bir Taban Standardınız Olsun PLANAYLIKGÜNLÜK HAFTALIK YILLIK

23 PEKİ PLAN NEDİR? n Plandan kasıt, sınav gününe kadar hangi dersin gününe kadar hangi dersin hangi zaman diliminde ve hangi zaman diliminde ve nasıl halledileceğinin nasıl halledileceğinin tasarlanmasıdır. tasarlanmasıdır.

24 PLANSIZLIK; Dikkatsizliğe, İsteksizliğe, Yorgunluğa, Bitkinliğe, ve dalgınlığa neden olur.

25 AYLIK PLAN ÇİZELGESİ

26 HAFTALIK PROGRAM ÇİZELGESİ

27 Yapılan araştırmalarda; İnsan öğrendiği konunun yaklaşık %50’sini 20 dakika sonra %70’ini 1 saatte %80’ini ise 1günde unutur. Öğrenci okuduğunu yaklaşık %20’sini Önce okuyup sonra dinlediğinin % 40’ını Okuduktan sonra dinleyip sonrada yazdığının %70’ini ancak hatırlaya bilmektedir.

28 40 dakikalık ders çalışmasından sonra mutlaka 10 dakikalık bir tekrar yapılmalıdır. 10 dakikalık tekrardan sonra mutlaka 10 dakika dinlenmeli, böylece 24 saat akılda kalır. BUNUN İÇİN

29 10 dakikalık dinlenmede TV’den uzak durun.

30 GÜNLÜK PLANI AKSATAN FAKTÖRLER Televizyon bağımlılığı Spor bağımlılığı Kıramadığınız arkadaşlarınıza hayır diyememek Aileniz Ders çalışmaya oturamamanız Misafirleriniz

31 HAYAL İNSANI DEĞİL, AMAÇ İNSANI OLUN! Kişi amacına inanarak çalışmalıdır. Her insan amacına ulaşamayabilir. Ama amacına ulaşan insanlar başaracağına inananlardır. Haftalık veya günlük planları içinde amacına zaman ayırmayan kişi “Amaç sahibi” değil,”Hayal sahibi” bir insandır.

32 PLANLI VE AZİMLİ ÇALIŞIRSANIZ ZAFER SİZİNDİR.

33 İLGİYLE DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER


"BAZI ÖĞRENCİLER GEREKLİ YETENEK VE İSTEĞE SAHİP OLMALARINA RAĞMEN İSTEDİKLERİ BAŞARIYI YAKALAMAKTA GÜÇLÜK ÇEKMEKTEDİR." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları