Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Metin TEKiN Mali Hizmetler Ba ş kanı ERZURUM KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ MALİ HİZMETLER DEĞERLENDİRME SUNUMU.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Metin TEKiN Mali Hizmetler Ba ş kanı ERZURUM KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ MALİ HİZMETLER DEĞERLENDİRME SUNUMU."— Sunum transkripti:

1 Metin TEKiN Mali Hizmetler Ba ş kanı ERZURUM KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ MALİ HİZMETLER DEĞERLENDİRME SUNUMU

2 GENEL DURUM BİRLİĞİMİZ 14 HASTANE VE 1 AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI MERKEZİNDE: 332 Uzman Hekim, 20 Asistan Hekim, 69 Pratisyen Hekim, 66 Diş Hekimi, 1827 Sağlık Personeli, 636 Diğer Personel ve 1918Hizmet Alımı Olmak Üzere Toplam 4868 personel ile bölgemizde yaklaşık 2 milyon hinterland nüfusa sağlık hizmeti sunmaktadır.

3 Birlik Bünyesindeki Hastane Rolleri 1 Adet A1 Grubu Hastane 1 Adet A2 Grubu Dal Hastane 1 Adet ADSM 1 Adet B Grubu Hastane 3 Adet C Grubu Hastane 3 Adet D Grubu Hastane 5 Adet E1 Grubu Hastane I.Basamak Sağlık Kuruluşu 1 Adet E2 Grubu Entegre Hastane 5 Adet E3 Grubu Entegre Hastane 20 Adet Toplum Sağlığı Merkezi 71 Adet Aile Sağlığı Merkezi (239 Adet Aile Hekimliği Birimi) * 1 Adet Askeri Hastane (Mareşal Fevzi Çakmak Askeri Hastanesi) İLİMİZDEKİ SAĞLIK TESİSLERİ

4 Şehrimize müracaat eden toplam poliklinik ve acil muayenesinin %80’i hastanelerimizce yapılmaktadır. MART 2014 VERİLERİ 622%8% % 17% 85% 75% 347 Sağlık Bakanlığı Üniversite Özel Uzman Hekim Sayısı Acil Muayene Oranı Poliklinik Muayene Oranı SAĞLIK TESİSLERİMİZE BAŞVURULAR

5 1221 nitelikli, 131 yoğun bakım yatağı olmak üzere toplam 1824 yatak ile şehrin toplam yatak sayısının % 55’i birliğimiz sağlık tesislerinde bulunmakta, şehrimizde yatan hastanın %48’ine hizmet verilmektedir MAYIS 2014 YIL SONU TAHMİN Toplam Tescilli Yatak Sayısı1.824 Yoğun Bakım Yatak Sayısı Nitelikli Yatak Sayısı (1-2 kişilik, wc- banyolu) Uzman Hekim Sayısı Toplam Muayene Sayısı (yıllık) A-B-C-D-E Grubu Ameliyat Sayısı D-E Grubu Günübirlik Ameliyat Sayısı Yurtdışından Gelen Hasta Sayısı SAĞLIK TESİSLERİMİZDE YATAK SAYILARI

6 Genel Sekreterliğimiz Tıbbi, İdari ve Mali Hizmetler Başkanlıklarımız altında 18 uzman, 3 büro görevlisi ve 68 diğer çalışan ile hizmet vermektedir. GENEL SEKRETERLİĞİMİZ

7 Genel Sekreter Prof. Dr.Fazlı ERDOĞAN Genel Sekreter Prof. Dr.Fazlı ERDOĞAN Tıbbi Hizmetler Başkanı Uz.Dr. Remzi ARSLAN Tıbbi Hizmetler Başkanı Uz.Dr. Remzi ARSLAN İdari Hizmetler Başkanı Dr. Mahmut AVCI İdari Hizmetler Başkanı Dr. Mahmut AVCI Mali Hizmetler Başkanı Metin TEKİN Mali Hizmetler Başkanı Metin TEKİN  18 Uzman  3 Büro Görevlisi  68 Diğer Çalışan 2 Hastane Yöneticisi 2 Hastane Yöneticisi 13 Başhekim 15 İdari-Mali İşler Müdürü 15 İdari-Mali İşler Müdürü 14 Sağlık Bakım Hizmetleri Md. 14 Sağlık Bakım Hizmetleri Md. 1 Hasta Hiz. ve Sağlık Otel. Md. 1 Hasta Hiz. ve Sağlık Otel. Md. 9 Başhekim Yardımcısı 9 Başhekim Yardımcısı 7 Müdür Yardımcısı 7 Müdür Yardımcısı 2 Müdür Yardımcısı 2 Müdür Yardımcısı - Müdür Yardımcısı - Müdür Yardımcısı TEŞKİLAT ŞEMASI

8 Mali Hizmetler Başkanlığımız: 6 Uzman, 3 Büro Görevlisi, 5 Eczacı, 3 Mühendis ve 23 Diğer Personel Olmak Üzere Toplamda 41 Personel İle Çalışmaktadır. Yapılanmamız kurumumuz mali hizmetler kurum başkan yardımcılığı yapılanmasına benzer bir şekilde düzenlenmiş ve oluşturulan birimler, bir uzman sorumluluğunda çalışmalarını yürütmektedirler. MALİ HİZMETLER BAŞKANLIĞI

9 TÜM ALIMLAR VE TEDARİK YÖNTEMLERİ BİRİMİ HİZMET ALIMLARI BİRİMİ MAL ALIMLARI BİRİMİ SÖZLEŞMELER BİRİMİ (1 UZM. 3 BÜRO GÖR. 7 PER.) HİZMET ALIMLARI BİRİMİ MAL ALIMLARI BİRİMİ SÖZLEŞMELER BİRİMİ (1 UZM. 3 BÜRO GÖR. 7 PER.) BÜTÇE VE MUHASEBE UYGULAMLARI BİRİMİ GİDER TAHAKKUK BİRİMİ BÜTÇE UYGULAMALARI BİRİMİ (1 UZM. 5 PER.) GİDER TAHAKKUK BİRİMİ BÜTÇE UYGULAMALARI BİRİMİ (1 UZM. 5 PER.) STOK ANALİZ VE KONTROL BİRİMİ İLAÇ VE FARMAKOLOJİK ÜRÜNLER TAKİP BİRİMİ TIBBİ MALZEME TAKİP BİRİMİ BİYOMEDİKAL BİRİMİ (1 UZM. 5 ECZ. 1 MÜH. 2 PER.) İLAÇ VE FARMAKOLOJİK ÜRÜNLER TAKİP BİRİMİ TIBBİ MALZEME TAKİP BİRİMİ BİYOMEDİKAL BİRİMİ (1 UZM. 5 ECZ. 1 MÜH. 2 PER.) KAYNAK GELİŞTİRME VE FİNANSAL ANALİZ BİRİMİ TİCARİ ALANLAR BİRİMİ MALİ ANALİZ BİRİMİ (1.UZM. 1 PER.) TİCARİ ALANLAR BİRİMİ MALİ ANALİZ BİRİMİ (1.UZM. 1 PER.) MUTEMETLİK VE SÖZLEŞME UYGULAMALARI BİRİMİ MUTEMETLİK BİRİMİ SÖZLEŞME UYGULAMALARI VE HAKEDİŞ TAKİP BİRİMİ (1 UZM. 2 PER.) MUTEMETLİK BİRİMİ SÖZLEŞME UYGULAMALARI VE HAKEDİŞ TAKİP BİRİMİ (1 UZM. 2 PER.) MUHASEBE BİRİMİ (SAYMANLIK) (1 UZM. 6 PER.) MUHASEBE BİRİMİ (SAYMANLIK) (1 UZM. 6 PER.) ÇEVRE DANIŞMANLIK BİRİMİ (2 MÜH.) ÇEVRE DANIŞMANLIK BİRİMİ (2 MÜH.) MALİ HİZMETLER TEŞKİLAT ŞEMASI

10 Mali Hizmetler Başkanlığımız 2012 Kasım ayı itibariyle çok hızlı bir şekilde yapılanmaya gitmiş 2 aylık dönem içerisinde gerekli ihaleleri hemen gerçekleştirmiş ve sözleşmeye bağlanan işlere ait kontrol teşkilatı, muayene kabul ve hak ediş işlemlerinin yürütülmesi ve doğrudan temin sınırları içerisinde alım yapma yetkilendirilmesi sağlık tesislerine yapılmıştır. İhalelerle ilgili ödemeler harcama yetki devri yapmadan Genel Sekreterliğimizce, doğrudan teminle ilgili ödemeler sağlık tesisleri bünyesinde yürütülmektedir. Genel Sekreterliğimiz öncelikli olarak birlik merkezimiz ve bağlı sağlık tesislerimizin SGK, vergi, elektrik, su, doğalgaz, telefon ve internet abone bilgilerini güncellemiş, hastanelerimize ait tüm nakit ve mektup depozito ve teminatlar ilgili kurumlardan alınarak, yerine süresiz teminatlar verilmek suretiyle işlemleri yapılmıştır. MALİ HİZMETLER BAŞKANLIĞI

11 2013 yılı başlarında elektrik alımı çalışmalarına başlanmış yapılan iki açık ihaleden sonuç alınamaması sebebiyle şehrimizde hizmet veren tedarikçi firma ile serbest tüketici protokolü imzalanmış ve diğer kurumlara göre ortalama %7 oranında düşük bedelle elektrik alımı gerçekleştirilmiştir. Yine 2013 başlarında hastanelerimizin mevcut telefon ve internet hizmetleri teknik ve mali açıdan incelenmiş, tüm hastanelerimizi içeren paket uygulamalar ile merkezi kontrollü VPN internet hizmeti alımı gerçekleştirilmiştir. Bu sayede bütün hastanelerimize fiber optik kablolu, güvenli, hızlı, ekonomik ve 5651 sayılı ‘’internet ortamında yapılan yayınların düzenlenmesi ve bu yayınlar yoluyla işlenen suçlarla mücadele edilmesi’’ hakkındaki kanuna uygun olarak hizmet alımı sağlanmıştır

12 GENEL BÜTÇE KAPSAMINDA YAPILAN ALIMLAR Genel Sekreterliğimiz, yapılanma süreciyle birlikte sağlık tesislerimizin genel bütçelerini de ele almış ve il özel idaresi bünyesinde bulunan ödenekleri kurumumuzun vermiş olduğu onay doğrultusunda Sekreterlik bünyesinde birleştirmiştir. Daha sonra bu ödenekler sağlık tesislerimizin ihtiyaçları doğrultusunda kullanılmıştır.

13 06.1- MAMUL MAL ALIMLARIÖDENEN 1-BEAH Toplum Ruh Sağlığı Merkezi İçin Alınanlar99.714,00 2- Palandöken, Nenehatun Hastaneleri İçin Hasta Karyolası Alımı ,00 3- İspir İlçe Hastanesi Hastabaşı Monitör Alımı15.876,00 4-Karaçoban İlçe Hastanesi Tabela Alımı8.702,00 5-Sekreterlik Hizmet Binası Perde Alımı24.920,00 6- Sekreterlik Hizmet Binası Büro Malzemesi Alımı49.340,00 7-Hınıs Hastanesi İçin Cerrahi Alet Alımı20.215,00 8-BEAH Refakatçi Koltuğu Alımı59.103,00 9- Sekreterlik İçin Bilgisayar ve Elektronik Malzeme Alımı33.955,00 10-Hastane Mefruşatı Alımı51.908,20 11-Beyaz eşya ve Televizyon Alımı40.184, , Yılı (il özel idaresi kapanma tarihi) ne kadar İl Özel İdaresindeki ödeneklerimizden mal alımları için ,00 TL Kullanılmıştır. GENEL BÜTÇE KAPSAMINDA YAPILAN ALIMLAR

14 Yatırım Yapılan Hastane Yatırım Adı Başlama Tarihi Fiziki Gerçekleşme (%) Bitiş (Hizmete Açılış Tarihi) Yatırım Bedeli (TL) Nenehatun KDH Palandöken DH Çat İDH Engelli Dönüşüm ,00 İspir DH Peyzaj- Tadilat ,39 Horasan DH Oltu DH Pasinler DH LNG Dönüşüm ,00 Hınıs DH Sundurma Yapımı ,00 Tortum İDH Diyaliz Ünitesi ,00 GENEL TOPLAM , Yılı (İl Özel İdaresi kapanma tarihi) ne kadar İl Özel İdaresindeki ödeneklerimizden ,00 TL. yapım işleri için kullanılmıştır. GENEL BÜTÇE KAPSAMINDA YAPILAN ALIMLAR

15 İl Özel İdaresi bünyesinde kullanılmayan ödeneklerimiz tarihinde büyükşehirlerde il özel idarelerinin kapanması nedeniyle Erzurum Yatırım İzleme Koordinasyon Başkanlığı adına İçişleri Bakanlığı Merkez Muhasebe hesaplarına aktarılmıştır. Aktarılan Ödenekler; Gayrimenkul Sermaye Üretim , Gayrimenkul Büyük Onarım ,00 (aktarım yapılmadan önce Karayazı hastanesi ek inşaatı ihalesi il özel idaresince yapıldı.Aktarım yapıldıktan sonra ödeneğin akıbeti belli değil. İlk hakediş geldi) 06.1 Mamul Mal Alımları ,00 (Aksaray Kamu Hastaneleri Genel Sekreterliğine aktarılmak üzere) İL ÖZEL İDARESİ BÜNYESİNDE KULLANILMAYAN ÖDENEKLERİMİZ İL ÖZEL İDARESİ BÜNYESİNDE KULLANILMAYAN ÖDENEKLERİMİZ

16 2013 yılında çalışmalarına başladığımız yapım ve onarım işlerimizden bir kısmı devam etmekte, bir kısmı ihale sürecinde ve bir kısmın da proje - onay aşamasındadır. S. NO Yatırım Yapılan Hastane Yatırım AdıAçıklamaTutarı TL. 1 Karayazı İDHEk Bina Yapımı İşyeri teslimi yapıldı ,00 2 İspir DH Güneş enerjisi sitemi İşyeri teslimi yapıldı ,00 3 Erzurum BEAHIP Kamera Sistemi İşyeri teslimi yapıldı ,00 4 Bağlı Hastaneler (Nenehatun KDH Karaçoban İDH Karayazı İDH hariç) Oksijen sistemi İhale aşamasında. Yaklaşık Maliyet ( ) 5 Erzurum BEAH Aydınlanma LED dönüşümü Proje Yatırımlar Genel Müdürlüğünde Onay bekliyor. 6 Erzurum BEAHOtopark Tadilat Proje aşamasında. 7 Çat İDH Çevre düzenleme / peyzaj Proje aşamasında. YAPIM- ONARIM İŞLERİ

17 2013 YILINDA : 03.2 Tüketime Yönelik Mal Ve Malzeme Alımlarından ,00 TL 06.7 Büyük Onarımdan ,00 TL 2014 YILINDA : 03.2 Tüketime Yönelik Mal Ve Malzeme Alımlarından ,00 TL 06.1 Mamul Mal Alımlarından ,00 TL harcama yapılmıştır. GENEL BÜTÇE DEFTERDARLIK MUHASEBE MÜDÜRLÜĞÜNE GELEN ÖDENEKLERE AİT YAPILAN HARCAMALAR

18 2012 Yılında KASIM-ARALIK döneminde yapılan ihale sayısı : Yılında yapılan ihale sayısı : Yılı ilk 5 aylık dönemde yapılan ihale sayısı : 28 Ayrıca 9 adet elektronik ihale yapılmıştır. (Münferit alım toplam ihale bedeli ,00 TL) 2012 Yılı son iki aylık dönemde 1 çerçeve ihale= ,00 TL 9 açık-pazarlık ihale= ,00 TL 2013 yılında 82 ihale = ,00 TL (3 yıllık hizmet ihaleleri dahil) 2014 yılı ilk 6 ay 17 ihale = ,00 TL (4 ihale sözleşme aşamasında) TÜM ALIMLAR VE TEDARİK YÖNTEMLERİ BİRİMİ TÜM ALIMLAR VE TEDARİK YÖNTEMLERİ BİRİMİ

19

20 PERSONEL ÇALIŞTIRMAYA DAYALI HİZMET ALIMLARI (BEAH HBYS HİZMETİ HARİÇ) 3 YILLIK GERÇEKLEŞTİRİLDİ Tamamı Sıfır Kâr İle İhale Edildi Aynı Hizmet Gruplarında İhtiyaçlar Bütün Birimler İçin Birleştirilerek İhale Edildi Aynı Hizmet Gruplarında Birimler Arasında Fiyat Dengesi Sağlandı Aynı Hizmet Grubundaki Personeller Bir Firmadan Sağlandığı İçin Birimler Arasında Personel Hareketleri Kolay Ve Yüklenici Açısından Daha Adil Oldu İhalelerin 3 yıllık ve tüm sağlık tesislerinin birleştirilerek yapılması sonucunda, ihalelerimize sadece yerel firmalar değil daha büyük firmaların da katılımı sağlanmış, bu durum Sekreterliğimizin yerel firmalar tarafından eleştirilmesine ve bir takım sosyal problemlerin yaşanmasına sebep olmuştur.

21 Sağlık Tesisleri Tarafından Yapılan Son İhalelerin Toplam Sözleşme Tutarı Genel Sekreterlikçe Yapılan İhale Toplam Sözleşme Tutarı İndirim Oranı Önceki İhale Fiyatına Göre Sağlanan İndirim Tutarı , BAĞLI SAĞLIK TESİSLERİMİZİN FARKLI FİRMALARLA YÜRÜTTÜĞÜ HBYS İŞLEMLERİ TEK BİR ALIMLA BİRLEŞTİRİLEREK HEM BİR STANDART SAĞLANDI HEM DE EKONOMİK BİR ALIM GERÇEKLEŞTİRİLDİ.

22 GÖRÜNTÜLEME, LABORATUVAR HİZMET ALIMLARI ÖZELLİKLERİNE GÖRE GRUPLANDIRILARAK AYRI AYRI İHALE EDİLMİŞ VE BU SAYEDE ÖNCEKİ ALIMLARA GÖRE % LARA VARAN DÜŞÜK ALIMLAR GERÇEKLEŞTİRİLMİŞTİR.

23 BÖLGE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ NÜKLEER TIP HİZMET ALIMI

24 PALANDÖKEN HASTANESİ RADYOLOJİK GÖRÜNTÜLEME HİZMET ALIMI (Raporlu, MR, BT)

25 BÖLGE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ RADYOLOJİK GÖRÜNTÜLEME HİZMET ALIMI (Raporlu, MR, BT)

26 BÖLGE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ RADYOLOJİK GÖRÜNTÜLEME HİZMET ALIMI (Raporlu, Düz Grafi, Kemik Dansitometre, Mamografi) * (personel dahil) ** (personel dahil) elemansız birim fiyatı 0,1585

27 PALANDÖKEN DEVLET HASTANESİ KİT KARŞILIĞI HORMON CİHAZI ALIMI

28 PALANDÖKEN DEVLET HASTANESİ KİT KARŞILIĞI BİYOKİMYA CİHAZI ALIMI

29 BÖLGE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ KİT KARŞILIĞI HEMOGRAM CİHAZI ALIMI

30 BÖLGE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ MİKROBİYOLOJİ LABORATUARI HİZMET ALIMI

31 BÖLGE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ BİYOKİMYA LABORATUARI HİZMET ALIMI

32 2013 MART 2013 NİSAN 2014 MART 2014 NİSAN GİDER DÜŞÜŞ ORANI LABORATUVAR GELİRLERİ , , , ,00 LABORATUVAR GİDERLERİ , , , ,0033,90% GELİR/GİDER0,880,851,641,12 GÖRÜNTÜLEME GELİRLERİ , , , ,00 GÖRÜNTÜLEME GİDERLERİ , , , ,0010,02% GELİR/GİDER1,401,371,411,57 LABORATUVAR VE GÖRÜNTÜLEME HİZMET ALIMLARINA AİT ESKİ VE YENİ İHALELERE GÖRE TARİHSEL GİDER VE GELİR KIYASLAMA (BEAH)

33 Sterilizasyon hizmet alım işi daha önce Bölge Eğitim ve Araştırma Hastanesi için götürü bedel yapılmış iken, son ihalede BEAH ve Nenehatun Hastanesi birleştirilerek birim fiyat üzerinden ihalesi yapıldı. Böylece tahmini iş miktarları değil gerçekleştirilen iş miktarı üzerinden ödeme yapılmaya başlandı. Bir Önceki Sterilizasyon İhale Tutarı Son Yapılan Sterilizasyon İhale Tutarı BÖLGE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA VE NENEHATUN KADIN DOĞUM HASTANESİ STERİLİZASYON HİZMET ALIMI

34 İŞÇİLİK MALİYETİ 13 KİŞİ16.900,00 DETERJAN GİDERİ (900KG.)6.075,00 SU GİDERİ3.595,00 ELEKTRİK GİDERİ41.712,00 BAKIM-ONARIM GİDERİ3.000,00 MEFRUŞATTAN KAZANIM10.000,00 MALİYET TOPLAM81.282,00 Firmaya ödenen miktar ortalama ,00 SAĞLIK TESİSLERİMİZİN KULLANMIŞ OLDUĞU MUHTELİF MEFRUŞAT (NEVRESİM, AMELİYAT BEZLERİ, ÖRTÜ, PERDE VB.) ÜRÜNLERİN TEMİZLENMESİ MALİYETLERİ ÇIKARILMIŞ VE MALİYETLERİ YÜKSEK ÇIKAN HASTANELERİMİZ İÇİN ÇAMAŞIRHANE HİZMET ALIMI YAPILARAK YAKLAŞIK %30 TASARRUF VE KALİTE SAĞLANMIŞTIR.

35 Toplam: YILI Havuza dahil1.858 Havuza dahil olmayan (Sağlıkçı) 60 TOPLAM YILI Havuza dahil1925 Havuza dahil olmayan (Sağlıkçı) 44 TOPLAM1.969 HİZMET ALIMLARI PERSONEL SAYILARI

36 İLAÇ SERUM VE TIBBİ SARF MALZEME ALIMLARI Toplu alım uygulamasından kaynaklı nispi fiyat avantajları sağlandı. Birimler arasındaki aynı üründe farklı fiyat alımlarının önüne geçildi. Stok koordinasyon birimince toplu sipariş uygulaması ile sipariş maliyetleri düşürüldü. Muayene ve kabul işlemlerinde standart sağlandı.

37 Genel Sekreterliğimiz, 2013 yılı için yaptığı ilaç ve tıbbi malzeme ihalelerinin bir çoğu yıl sonu itibarı ile biteceği ve bu ihalelerde elde etmiş olduğu fiyatlar dikkate alındığında, yeni yapılacak ihalelerde döviz kurlarında oluşan artışlar vb. nedenlerle maliyetlerin artacağı ön görüsüyle hareket ederek, aslında 11. Aya kadar normal giden stoklarımızda 12. Ayda verilen siparişlerle artış olmasına bilinçli olarak razı olunmuştur. Nitekim yeni yapılan ihalelerde elde edilen fiyatlar bu ön görümüzün haklılığını göstermiştir. (Mesela 2013 yılı ihalesinde Rhoplac isimli ilaç 69 TL ye alınmış iken yeni ihale fiyatımız 122 TL 2013 yılı ihalesinde 150 cc lik serum 0.8 TL ye alınmış iken yeni ihalede 1.28 TL olmuştur.) İLAÇ SERUM VE TIBBİ SARF MALZEME ALIMLARI

38 Gider Bütçesi Gider Gider Gerçekleşme % Gelir bütçesi Gelir Gelir Gerçekleşme % Gelir /Gider Stok Devir İlaç ve Tıbbi Malzeme Stok , ,291, , ,001, (1-4 AY) , ,261, TAHMİN YILLARA GÖRE BÜTÇE – GERÇEKLEŞME – STOK KARŞILAŞTIRMASI

39 Tüm hastanelerimiz cihazlarını içeren bakım-onarım hizmet ihalesi yapılmış ve önceki yıllara göre hastanelerimizin sadece peryodik bakım için yaptıkları harcamalar dikkate alındığında çok ekonomik bir alımı yapma aşamasındayız. Klinik mühendislik hizmetlerimiz yeni başlamış olup, tüm hastanelerimizi kapsayan bakım-onarım hizmet alımı işinin bu birimimiz üzerinden yürütülmesi planlanmaktadır.

40 Sözleşmesi imzalanan ihaleler Genel Sekreterlik resmi web sitesinde yayınlanmakta, sağlık tesislerimiz bu sözleşme hükümlerine göre firmalardan mal ve hizmet tedariklerini sağlamakta, hazırladıkları muayene kabul, taşınır işlem fişi, hakediş vb. evrakları bu birimimize göndermektedir. Gelen evrakların sözleşme ve mevzuata uygunluğu kontrol edilmekte ayrıca hastane bazlı stok takipleri-artış ve eksilişler, fiyat farkı, iş bitirme belgeleri, ilişkisizlik belgeleri vb. birimimizde yürütülmektedir. Ayrıca genel sekreterliğimizde sözleşmeli personellerin mutemetlik işleri yürütülmektedir. MUTEMETLİK VE SÖZLEŞME UYGULAMALARI BİRİMİ

41 BÜTÇE VE MUHASEBE UYGULAMALARI BİRİMİ Harcama yetkiliğinin devredilmediği ve Genel Sekreterliğimizce yapılan tüm alımların tahakkuk işlemleri ve bütçe uygulamaları bu birimimiz tarafından yürütülmektedir. Döner sermaye ve genel bütçe ödenekleri ile yapılan tüm mal, yapım ve hizmet ihale alımları ile sekreterliğimiz tarafından yapılan doğrudan temin alımlarına ait sağlık tesislerimizce yapılan muayene kabul ve hak ediş evraklarına ait ödeme belgeleri birimimizde düzenlenmekte ve son kontroller yapılarak ilgili muhasebe birimine gönderilmektedir. Sağlık tesislerimizin bütçe işlemleri birimimiz tarafından takip edilir ve yürütülmektedir. Genel Sekreterliğimize gelen ödeneklerin sağlık tesislerimize dağıtımı planlanarak onaya sunulmaktadır.

42 STOK ANALİZ VE KONTROL BİRİMİ Birliğe bağlı sağlık tesislerinin ihtiyaç duyduğu Taşınırlara ait ihtiyaçların planlanması, İhalesi tamamlanan taşınırların kabullerinin yapılması/yaptırılması, İhtiyaç ve stok fazlası taşınırların devirlerinin koordine edilmesi, Sağlık tesislerimize ait depoların yerinde denetlenmesi, Taşınırların tüketimlerinin takibi, raporlanması ve maliyet kontrolüne dönük analiz çalışmalarının yapılması Üst yönetici ve birimlere düzenlenen rapor, belge, cetvel v.b. dökümanların sunulması, Tüm bu süreçlerin yönetim ve koordinasyonu birimimizce sağlanmaktadır.

43 Birliğe bağlı sağlık tesislerinin ihtiyaç duydukları ilaç ve tıbbi malzemeler konsolide edilir. Coğrafi konumumuz itibari ile mal teslim yerleri ilçeler değil merkez hastaneler olması fiyat avantajı açısından uygun görülmüştür. Coğrafi konumumuz İlçe hastanelerinin ihtiyaçları iki hastane üzerinden alınması planlanmış, bunun için bu iki hastanenin ilaç ve tıbbi malzeme bütçeleri yaklaşık %10 oranında artırılmıştır. Şehir merkezinde BEAH, Palandöken, Nenehatun, ADSM, Genel Sekreterlik olmak üzere 5 ana teslim yeri oluşturulmuştur.teslim yeri İhalesi yapılmış malzemelerin ihtiyaç listeleri stok birimince konsolide edilip, firmalardan aylık talepler yapılmaktadır. ilçe hastaneleri için teslim alınan malzemeler, Sekreterlik deposunda birleştirilerek ilçe hastanelerine kendi aracımızla transferi sağlanmaktadır. transferi STOK ANALİZ VE KONTROL BİRİMİ

44 KAYNAK GELİŞTİRME VE FİNANSAL ANALİZ BİRİMİ KAYNAK GELİŞTİRME VE FİNANSAL ANALİZ BİRİMİ Sağlık Tesislerimizin ticari alanlarının oluşturulması, takibi ve ihaleleri ile kayıttan düşülen, hurdaya ayrılan, geri dönüşüme kazandırılacak malzemelerin satışı, SUT uygulamaları, ek ödeme, faturalandırma ve finansal analiz uygulamaları birimimizde yapılmaktadır. Genel sekreterliğimize bağlı sağlık tesislerinde: Kantin, kafeterya, pastane, lokanta, çay ocağı, kuaför, ATM, banka bürosu, baz istasyonu, taksi durağı, kreş, çiçek satış yeri, PTT bürosu, turizm acente yeri, masaj koltuğu, tartı cihazı ve aile hekimleri yeri olmak üzere toplam 48 adet ticari alanımız bulunmaktadır. Sağlık tesislerimizin her on beş günde bir bütçe –gelir -gider- borç durum ve stok analizleri yapılmaktadır.

45 Ticari alanlarla ilgili olarak taleplerin çokluğundan rayiç fiyatlar yükselmektedir. ayrıca genel olarak uygulamada kiraların 3 er aylık dönemler halinde olması, kiracıların yüksek olan kira ücretlerini zamanında ödeyememelerine sebep olmaktadır. durumun adli mercilere intikal etmesi ile gecikme faizleri ve cezalar da kira bedellerine eklenmesi ile astronomik rakamlara ulaşılmaktadır. Sonuç itibari ile olayın sosyal problemleri ile irdelenmesi gerektiğine inanmaktayız. KAYNAK GELİŞTİRME VE FİNANSAL ANALİZ BİRİMİ KAYNAK GELİŞTİRME VE FİNANSAL ANALİZ BİRİMİ

46 TİCARİ ALAN 2013 YILI KİRA TUTARI 2014 YILI KİRA TUTARI KANTİN* ₺ ₺ BAZ İSTASYONU ₺ ₺ BANKA YERİ VE ATM ₺ ₺ LOKANTA ₺ ₺ GÜNDÜZ ÇOCUK BAKIM EVİ ₺ ₺ ERKEK KUAFÖR ₺ ₺ TAKSİ DURAĞI ₺ ₺ ÇİÇEK SATIŞ YERİ ₺ ₺ PASTANE ve KAFETERYA ₺ ₺ TURİZM ACENTA YERİ ₺- PTT ŞUBE4.961 ₺5.460 ₺ DİĞER1.750 ₺1.920 ₺ AİLE HEKİMLERİ ₺ ₺ TOPLAM ₺ ₺ * 2014 yılında BEAH ve Palandöken kantin ihaleleri 3 kez iştirakçi olmadığı için fiyatlar güncellenmiş 4. ihalede yeni fiyat üzerinden sözleşme imzalanmıştır. TİCARİ ALANLAR ÇİZELGESİ

47 KAYNAK GELİŞTİRME VE FİNANSAL ANALİZ BİRİMİ KAYNAK GELİŞTİRME VE FİNANSAL ANALİZ BİRİMİ

48 KAYNAK GELİŞTİRME VE FİNANSAL ANALİZ BİRİMİ KAYNAK GELİŞTİRME VE FİNANSAL ANALİZ BİRİMİ

49 Genel Sekreterliğimiz saymanlık hizmetleri halihazırda maliye bakanlığına bağlı sağlık kurumları 2 nolu döner sermaye saymanlık müdürlüğü tarafından yürütülmektedir. Şehrimizde 3 saymanlık 15 sağlık tesisimizin hizmetlerini yürütmekte idi. 2 nolu döner sermaye saymanlık müdürlüğü üç hastanemizin işlemlerini yürütmekte iken 31/01/2013 tarihinde 11 hastanemizin bağlanması ve son olarak da 05/08/2013 tarihinde 1 hastanemizin bağlanması ile 15 hastanemizin saymanlık hizmetlerini yürütmektedir. MUHASEBE BİRİMİ (SAYMANLIK)

50 2 Nolu DSS Müdürlüğünde: Maliye Bakanlığı personeli olarak 6 personel Genel Sekreterliğimizce görevlendirilen 7 personel olmak üzere toplamda 13 personel görev yapmaktadır. 29/04/2013 tarihinden bu yana muhasebe yetkilisi uzmanı olarak sözleşme imzaladığımız bir uzman personelimiz saymanlık müdürlüğünde görev yapmakta olup, asıl kadro unvanı defterdarlık uzmanıdır. Saymanlık faaliyetleri Erzurum Hükümet Konağı binasında ayrılan bölümde yürütülmekte iken 15/01/2014 tarihinde Genel Sekreterliğimiz hizmet binasına taşınmış, tüm demirbaş, büro malzeme ve donanım ihtiyaçları giderilmiştir. MUHASEBE BİRİMİ (SAYMANLIK)

51 Saymanlığımızda görevli Genel Sekreterliğimiz personeli ve fiziki durum göz önüne alındığında mevcut durum itibariyle değerlendirdiğimizde; devir sürecine hazır olduğumuzu ifade edebilmemiz mümkündür. Son olarak Haziran ayında tüm hastane müdürlerimiz ve idari mali hizmetlerde görevli çalışanlarımızın katılımıyla TDMS sistemi ve muhasebe uygulamaları konulu eğitim düzenlenmiş ve devir sonrasında karşılaşabilecek sorunlar ile çözümü üzerinde de fikir alışverişinde bulunulmuştur. MUHASEBE BİRİMİ (SAYMANLIK)

52

53

54

55

56

57 2013 yılı başlarında Genel Sekreterimiz başkanlığında, kurmuş olduğumuz ekiple sağlık turizminde önemli mesafeler kat etmeye başladık. Başlangıçta; Hedef ülke olarak belirlediğimiz Azerbaycan’da, Kalkınma Ajansının katıldığı turizm fuarına kendi imkanlarımızla katılarak saha çalışması yapıldı. Azerbaycan’dan İran’a olan hasta akışını lehimize nasıl çevirebileceğimiz hususunda politikalar belirlendi. (Milliyet argümanı-kaliteli hizmet vs.) Bakü’de düzenlenen uluslararası fuarda tanıtımlar yapıldı. Genel Sekreterliğimizce BEAH ta uluslararası hasta birimi kurarak tercümanlık ve yönlendirme hizmetinin verilmesi sağlandı. (ingilizce,farsça,rusça,almanca) SAĞLIK TURİZMİ

58 Tüm personele bu işin önemi anlatılarak gelen hastaya nasıl davranılması gerektiği konusunda eğitimler verildi. Randevu ile gelen hastalarımıza otogar ve havalimanından transfer hizmeti sağlandı. Hastanemiz içinde turizme yönelik konfor artırıcı çeşitli düzenlemeler yapıldı. Kalkınma Ajansına sağlık turizmini geliştirmeye yönelik proje yapılarak, tanıtım faaliyetlerinde kullanılacak katalog, broşür, tanıtım filmi, fuar ödemeleri gibi harcamalar için TL kaynak temin edildi. Farklı dillerde BEAH hastanemiz için internet sitesi, tanıtım katalogları, tanıtım filmleri hazırlatıldı. Ayrıca yurtdışı tanıtımları için sosyal medya üzerinden (facebook,twitter,skype) haberler yapıldı. SAĞLIK TURİZMİ

59 Şehrimizde ki konaklama merkezleri, ücret, konfor, ulaşım durumlarına göre sınıflandırılıp, gelen hastanın ekonomik durumuna göre hizmet almaları sağlandı. Tedavisi biten ve taburcu olan hastalarımıza istekleri doğrultusunda tercümanlarımız eşliğinde şehir turları yaptırılarak şehrin ekonomisine katkı sağlandı. Sağlık turizminin geleceği açısından gelen her hasta ile dostluk kurulması ilkesi dikkatle uygulandı. Hastalarımız taburcu edildikten sonra belli periyotlarla aranmakta, durumları ilgili personelimiz tarafından takip edilmektedir. Netice olarak: Yapmış olduğumuz çalışmalar sonucunda, 2013 yılında 968 sağlık turistine ulaşılarak TL lik döviz girdisi sağlandı Mayıs ayı itibarı ile 350 hastaya ulaşmış durumdayız. SAĞLIK TURİZMİ

60 BAKÜ VE NAHÇİVAN TANITIM FAALİYETLERİMİZ

61 1.Hizmet alımı ile eleman çalıştıran firmaların hak edişini tam ödediğimiz halde çalışan personel maaşını eksik yada tam veya zamanında almış mı? yada SGK primleri tam yatırılmış mı? Yatırılmamışsa kesintisini yapacak isek, kıdem tazminatında alt-üst işveren bağlantısı ile sorumlu olacak isek lütfen firmalar aradan çıksın, müsaade edilsin Genel Sekreterlik adına bir firma kuralım işlemleri onun üzerinden yürütelim hizmetlerinde, özellikle ilçe hastanelerimizde konuşlanan ambulansların akaryakıtı, personelinin kıyafeti veya aracın bakımı gibi giderler büyük mali yük getirmektedir. Ambulans ve hasta taşıma hizmetlerinin faturasının hastanelerce kesilmesi yolunun açılması yada özellikle akaryakıtının Bakanlığımızca karşılanması sağlık tesislerimizi rahatlatacaktır. İSTEKLERİMİZ

62 3.Genel Sekreterlik merkezinin ihtiyaçları şu an hastanelerimize gönderilen ödeneklerden karşılıksız kaynak aktarımı ile karşılanmakta bu durum özellikle sanki hastanelerimizin paralarına el koyuluyor veya gelir-gider dengesini sağlamakta zorlanan sağlık tesislerimizce ikinci bir Bakanlık merkez payı gibi algılanmaktadır. Bakanlık payının (% 5) den 1 puanının Genel Sekreterliğe aktarılmasının uygun görülmesi halinde büyük rahatlama olacaktır. 4.Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, laboratuvar cihazlarından kaynaklanan atıkları tehlikeli atık olarak kabul ederek bertarafını istemektedir. Tehlikeli atık bertaraf ücretinin kg başına yaklaşık 10 TL olduğu düşünülürse (ihale bedelinin en az 4-5 katı) nasıl bir yol izlenmelidir? 5.Sözleşmeli personellerden yemek parası alınmasının oluşturduğu olumsuz etkiyi giderecek düzenlemelerin yapılması İSTEKLERİMİZ

63 Soma şehitlerimizi anma etkinliğinde her bir şehidimiz ismine bir fidan dikildi.

64 2013 SONRASI TIBBİ HİZMET YENİLİKLERİNDEN ÖRNEKLER 2013 SONRASI TIBBİ HİZMET YENİLİKLERİNDEN ÖRNEKLER

65 Nenehatun Kadın Doğum Hastanesi Yenidoğan Yoğun Bakım Ek Ünitesi

66 Bölge Eğitim ve Araştırma Hastanesi Acil Alan Düzenleme

67 Horasan Devlet Hastanesi Erişkin 1.Basamak Yoğun Bakım Ünitesi

68 Palandöken Devlet Hastanesi Fizik Tedavi Ünitesi Fizik Tedavi Ünitemiz 9 kabinle günlük 30 ayaktan, 15 yatan hastaya hizmet vermektedir.

69 Tortum Devlet Hastanesi Diyaliz Ünitesi Tortum vadisi bölgesinde toplam 12 hasta olması ve yaz döneminde misafir hasta sayısının artması nedeniyle ilçemizde 4 normal, 1 hepatit pozitif diyaliz makinası ile toplam 5 makineli ünite yakın zamanda hizmete açılacaktır.

70 İspir Devlet Hastanesi Oksijen Üretim Sistemi

71 Bölge Eğitim ve Araştırma Hastanesi Toplum Ruh Sağlığı Merkezi (TRSM) Toplum Ruh Sağlığı Merkezi (TRSM) 2013 yılında BEAH bünyesinde hizmete açılmıştır. Şimdiye kadar toplam 270 kayıtlı hastası mevcuttur. Merkezimiz aylık ortalama hastaya hizmet vermektedir.

72 Bölge Eğitim ve Araştırma Hastanesi Çocuk İzlem Merkezi (ÇİM) Çocuk İzlem Merkezi (ÇİM) 2014 yılında BEAH bünyesinde hizmete açılmak üzere planlanmış olup, resmi açılışı için Cumhuriyet Savcılığı ile görüşmeler devam etmektedir.

73 Metin TEKİN Erzurum Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanı / ANKARA

74 Merkez İlçe Palandöke n Yakutiye Aziziye15Aziziye Aşkale5735Aşkale Çat535468Çat Hınıs Hınıs Horasan Horasan İspir İspir Karaçoban Karaçoba n Karayazı Karayaz ı Köprüköy Köprüköy Narman Narman Oltu Oltu Olur Olur Pasinler Pasinler Pazaryolu Pazaryol u Şenkaya Şenkay a Tekman Tekman Tortum Tortum Uzundere Uzunder e

75

76


"Metin TEKiN Mali Hizmetler Ba ş kanı ERZURUM KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ MALİ HİZMETLER DEĞERLENDİRME SUNUMU." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları