Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Mali Hizmetler Başkanı

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Mali Hizmetler Başkanı"— Sunum transkripti:

1 Mali Hizmetler Başkanı
ERZURUM KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ MALİ HİZMETLER DEĞERLENDİRME SUNUMU Metin TEKiN Mali Hizmetler Başkanı

2 GENEL DURUM BİRLİĞİMİZ 14 HASTANE VE 1 AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI MERKEZİNDE:
332 Uzman Hekim, 20 Asistan Hekim, 69 Pratisyen Hekim, 66 Diş Hekimi, 1827 Sağlık Personeli, 636 Diğer Personel ve 1918 Hizmet Alımı Olmak Üzere Toplam 4868 personel ile bölgemizde yaklaşık 2 milyon hinterland nüfusa sağlık hizmeti sunmaktadır.

3 İLİMİZDEKİ SAĞLIK TESİSLERİ
Sağlık Bakanlığı Üniversite Özel I.Basamak Kuruluşu Sağlık E2-E3 Entegre İlçe Hastanesi Hastanesi Devlet Eğitim ve Araştırma Hastanesi ADSM Fakültesi Hastanesi Tıp Tıp Merkezi Merkezi Dal Hastane 91 6 13 1 2 Birlik Bünyesindeki Hastane Rolleri 1 Adet A1 Grubu Hastane 1 Adet A2 Grubu Dal Hastane 1 Adet ADSM 1 Adet B Grubu Hastane 3 Adet C Grubu Hastane 3 Adet D Grubu Hastane 5 Adet E1 Grubu Hastane I.Basamak Sağlık Kuruluşu 1 Adet E2 Grubu Entegre Hastane 5 Adet E3 Grubu Entegre Hastane 20 Adet Toplum Sağlığı Merkezi 71 Adet Aile Sağlığı Merkezi (239 Adet Aile Hekimliği Birimi) * 1 Adet Askeri Hastane (Mareşal Fevzi Çakmak Askeri Hastanesi)

4 Poliklinik Muayene Oranı
SAĞLIK TESİSLERİMİZE BAŞVURULAR Şehrimize müracaat eden toplam poliklinik ve acil muayenesinin %80’i hastanelerimizce yapılmaktadır. MART 2014 VERİLERİ 62 2% 8% 276 13% 17% 85% 75% 347 Sağlık Bakanlığı Üniversite Özel Uzman Hekim Sayısı Acil Muayene Oranı Poliklinik Muayene Oranı

5 SAĞLIK TESİSLERİMİZDE YATAK SAYILARI
1221 nitelikli, 131 yoğun bakım yatağı olmak üzere toplam 1824 yatak ile şehrin toplam yatak sayısının % 55’i birliğimiz sağlık tesislerinde bulunmakta, şehrimizde yatan hastanın %48’ine hizmet verilmektedir. 2012 2013 2014 MAYIS YIL SONU TAHMİN Toplam Tescilli Yatak Sayısı 1.824 Yoğun Bakım Yatak Sayısı 109 123 131 Nitelikli Yatak Sayısı (1-2 kişilik, wc-banyolu) 1.201 1.221 Uzman Hekim Sayısı 390 353 356 Toplam Muayene Sayısı (yıllık) A-B-C-D-E Grubu Ameliyat Sayısı 90.400 25.000 75.000 D-E Grubu Günübirlik Ameliyat Sayısı 10.570 15.900 10.500 22.000 Yurtdışından Gelen Hasta Sayısı 968 350 1.150

6 GENEL SEKRETERLİĞİMİZ
Genel Sekreterliğimiz Tıbbi, İdari ve Mali Hizmetler Başkanlıklarımız altında 18 uzman, 3 büro görevlisi ve 68 diğer çalışan ile hizmet vermektedir.

7 TEŞKİLAT ŞEMASI Genel Sekreter Prof. Dr.Fazlı ERDOĞAN
Tıbbi Hizmetler Başkanı Uz.Dr. Remzi ARSLAN İdari Hizmetler Başkanı Dr. Mahmut AVCI Mali Hizmetler Başkanı Metin TEKİN  18 Uzman  3 Büro Görevlisi  68 Diğer Çalışan 2 Hastane Yöneticisi 13 Başhekim 15 İdari-Mali İşler Müdürü 14 Sağlık Bakım Hizmetleri Md. 1 Hasta Hiz. ve Sağlık Otel. Md. 9 Başhekim Yardımcısı 7 Müdür Yardımcısı 2 Müdür Yardımcısı - Müdür Yardımcısı

8 MALİ HİZMETLER BAŞKANLIĞI
Mali Hizmetler Başkanlığımız: 6 Uzman, 3 Büro Görevlisi, 5 Eczacı, 3 Mühendis ve 23 Diğer Personel Olmak Üzere Toplamda 41 Personel İle Çalışmaktadır. Yapılanmamız kurumumuz mali hizmetler kurum başkan yardımcılığı yapılanmasına benzer bir şekilde düzenlenmiş ve oluşturulan birimler, bir uzman sorumluluğunda çalışmalarını yürütmektedirler.

9 MALİ HİZMETLER BAŞKANLIĞI
MALİ HİZMETLER TEŞKİLAT ŞEMASI MALİ HİZMETLER BAŞKANLIĞI ÇEVRE DANIŞMANLIK BİRİMİ (2 MÜH.) MUHASEBE BİRİMİ (SAYMANLIK) (1 UZM. 6 PER.) TÜM ALIMLAR VE TEDARİK YÖNTEMLERİ BİRİMİ BÜTÇE VE MUHASEBE UYGULAMLARI BİRİMİ STOK ANALİZ VE KONTROL BİRİMİ KAYNAK GELİŞTİRME VE FİNANSAL ANALİZ BİRİMİ MUTEMETLİK VE SÖZLEŞME UYGULAMALARI BİRİMİ HİZMET ALIMLARI BİRİMİ MAL ALIMLARI BİRİMİ SÖZLEŞMELER BİRİMİ (1 UZM. 3 BÜRO GÖR. 7 PER.) GİDER TAHAKKUK BİRİMİ BÜTÇE UYGULAMALARI BİRİMİ (1 UZM. 5 PER.) İLAÇ VE FARMAKOLOJİK ÜRÜNLER TAKİP BİRİMİ TIBBİ MALZEME TAKİP BİRİMİ BİYOMEDİKAL BİRİMİ (1 UZM. 5 ECZ MÜH. 2 PER.) TİCARİ ALANLAR BİRİMİ MALİ ANALİZ BİRİMİ (1.UZM. 1 PER.) MUTEMETLİK BİRİMİ SÖZLEŞME UYGULAMALARI VE HAKEDİŞ TAKİP BİRİMİ (1 UZM. 2 PER.)

10 MALİ HİZMETLER BAŞKANLIĞI
Mali Hizmetler Başkanlığımız 2012 Kasım ayı itibariyle çok hızlı bir şekilde yapılanmaya gitmiş 2 aylık dönem içerisinde gerekli ihaleleri hemen gerçekleştirmiş ve sözleşmeye bağlanan işlere ait kontrol teşkilatı, muayene kabul ve hak ediş işlemlerinin yürütülmesi ve doğrudan temin sınırları içerisinde alım yapma yetkilendirilmesi sağlık tesislerine yapılmıştır. İhalelerle ilgili ödemeler harcama yetki devri yapmadan Genel Sekreterliğimizce, doğrudan teminle ilgili ödemeler sağlık tesisleri bünyesinde yürütülmektedir. Genel Sekreterliğimiz öncelikli olarak birlik merkezimiz ve bağlı sağlık tesislerimizin SGK, vergi, elektrik, su, doğalgaz, telefon ve internet abone bilgilerini güncellemiş, hastanelerimize ait tüm nakit ve mektup depozito ve teminatlar ilgili kurumlardan alınarak, yerine süresiz teminatlar verilmek suretiyle işlemleri yapılmıştır.

11 MALİ HİZMETLER BAŞKANLIĞI
2013 yılı başlarında elektrik alımı çalışmalarına başlanmış yapılan iki açık ihaleden sonuç alınamaması sebebiyle şehrimizde hizmet veren tedarikçi firma ile serbest tüketici protokolü imzalanmış ve diğer kurumlara göre ortalama %7 oranında düşük bedelle elektrik alımı gerçekleştirilmiştir. Yine 2013 başlarında hastanelerimizin mevcut telefon ve internet hizmetleri teknik ve mali açıdan incelenmiş, tüm hastanelerimizi içeren paket uygulamalar ile merkezi kontrollü VPN internet hizmeti alımı gerçekleştirilmiştir. Bu sayede bütün hastanelerimize fiber optik kablolu, güvenli, hızlı, ekonomik ve 5651 sayılı ‘’internet ortamında yapılan yayınların düzenlenmesi ve bu yayınlar yoluyla işlenen suçlarla mücadele edilmesi’’ hakkındaki kanuna uygun olarak hizmet alımı sağlanmıştır

12 GENEL BÜTÇE KAPSAMINDA YAPILAN ALIMLAR
Genel Sekreterliğimiz, yapılanma süreciyle birlikte sağlık tesislerimizin genel bütçelerini de ele almış ve il özel idaresi bünyesinde bulunan ödenekleri kurumumuzun vermiş olduğu onay doğrultusunda Sekreterlik bünyesinde birleştirmiştir. Daha sonra bu ödenekler sağlık tesislerimizin ihtiyaçları doğrultusunda kullanılmıştır.

13 GENEL BÜTÇE KAPSAMINDA YAPILAN ALIMLAR
2013 Yılı (il özel idaresi kapanma tarihi) ne kadar İl Özel İdaresindeki ödeneklerimizden mal alımları için ,00 TL Kullanılmıştır. 06.1- MAMUL MAL ALIMLARI ÖDENEN 1-BEAH Toplum Ruh Sağlığı Merkezi İçin Alınanlar 99.714,00 2- Palandöken, Nenehatun Hastaneleri İçin Hasta Karyolası Alımı ,00 3- İspir İlçe Hastanesi Hastabaşı Monitör Alımı 15.876,00 4-Karaçoban İlçe Hastanesi Tabela Alımı 8.702,00 5-Sekreterlik Hizmet Binası Perde Alımı 24.920,00 6- Sekreterlik Hizmet Binası Büro Malzemesi Alımı 49.340,00 7-Hınıs Hastanesi İçin Cerrahi Alet Alımı 20.215,00 8-BEAH Refakatçi Koltuğu Alımı 59.103,00 9- Sekreterlik İçin Bilgisayar ve Elektronik Malzeme Alımı 33.955,00 10-Hastane Mefruşatı Alımı 51.908,20 11-Beyaz eşya ve Televizyon Alımı 40.184,90 ,10

14 Yatırım Yapılan Hastane Bitiş (Hizmete Açılış Tarihi)
GENEL BÜTÇE KAPSAMINDA YAPILAN ALIMLAR 2013 Yılı (İl Özel İdaresi kapanma tarihi) ne kadar İl Özel İdaresindeki ödeneklerimizden ,00 TL. yapım işleri için kullanılmıştır. Yatırım Yapılan Hastane Yatırım Adı Başlama Tarihi Fiziki Gerçekleşme (%) Bitiş (Hizmete Açılış Tarihi) Yatırım Bedeli (TL) Nenehatun KDH Palandöken DH Çat İDH Engelli Dönüşüm 100 81.420,00 İspir DH Peyzaj-Tadilat ,39 Horasan DH Oltu DH Pasinler DH LNG Dönüşüm ,00 Hınıs DH Sundurma Yapımı 62.498,00 Tortum İDH  Diyaliz Ünitesi    100   54.300,00 GENEL TOPLAM ,39

15 İL ÖZEL İDARESİ BÜNYESİNDE KULLANILMAYAN ÖDENEKLERİMİZ
İl Özel İdaresi bünyesinde kullanılmayan ödeneklerimiz tarihinde büyükşehirlerde il özel idarelerinin kapanması nedeniyle Erzurum Yatırım İzleme Koordinasyon Başkanlığı adına İçişleri Bakanlığı Merkez Muhasebe hesaplarına aktarılmıştır. Aktarılan Ödenekler; Gayrimenkul Sermaye Üretim ,00 06.7 Gayrimenkul Büyük Onarım ,00 (aktarım yapılmadan önce Karayazı hastanesi ek inşaatı ihalesi il özel idaresince yapıldı.Aktarım yapıldıktan sonra ödeneğin akıbeti belli değil. İlk hakediş geldi) 06.1 Mamul Mal Alımları ,00 (Aksaray Kamu Hastaneleri Genel Sekreterliğine aktarılmak üzere)

16 Yatırım Yapılan Hastane
YAPIM- ONARIM İŞLERİ 2013 yılında çalışmalarına başladığımız yapım ve onarım işlerimizden bir kısmı devam etmekte, bir kısmı ihale sürecinde ve bir kısmın da proje - onay aşamasındadır. S. NO Yatırım Yapılan Hastane Yatırım Adı Açıklama Tutarı TL. 1 Karayazı İDH Ek Bina Yapımı İşyeri teslimi yapıldı. ,00 2 İspir DH Güneş enerjisi sitemi 80.240,00 3 Erzurum BEAH IP Kamera Sistemi ,00 4 Bağlı Hastaneler (Nenehatun KDH Karaçoban İDH Karayazı İDH hariç) Oksijen sistemi İhale aşamasında. Yaklaşık Maliyet ( ) 5 Aydınlanma LED dönüşümü Proje Yatırımlar Genel Müdürlüğünde Onay bekliyor. 6 Otopark Tadilat Proje aşamasında. 7 Çat İDH Çevre düzenleme / peyzaj

17 GENEL BÜTÇE DEFTERDARLIK MUHASEBE MÜDÜRLÜĞÜNE GELEN ÖDENEKLERE AİT YAPILAN HARCAMALAR
2013 YILINDA : 03.2 Tüketime Yönelik Mal Ve Malzeme Alımlarından ,00 TL 06.7 Büyük Onarımdan ,00 TL 2014 YILINDA : 03.2 Tüketime Yönelik Mal Ve Malzeme Alımlarından ,00 TL 06.1 Mamul Mal Alımlarından ,00 TL harcama yapılmıştır.

18 TEDARİK YÖNTEMLERİ BİRİMİ
TÜM ALIMLAR VE TEDARİK YÖNTEMLERİ BİRİMİ 2012 Yılında KASIM-ARALIK döneminde yapılan ihale sayısı : 10 2013 Yılında yapılan ihale sayısı : 82 2014 Yılı ilk 5 aylık dönemde yapılan ihale sayısı : 28 Ayrıca 9 adet elektronik ihale yapılmıştır. (Münferit alım toplam ihale bedeli ,00 TL) 2012 Yılı son iki aylık dönemde 1 çerçeve ihale = ,00 TL 9 açık-pazarlık ihale = ,00 TL 2013 yılında 82 ihale = ,00 TL (3 yıllık hizmet ihaleleri dahil) 2014 yılı ilk 6 ay 17 ihale = ,00 TL (4 ihale sözleşme aşamasında)

19

20 PERSONEL ÇALIŞTIRMAYA DAYALI HİZMET ALIMLARI (BEAH HBYS HİZMETİ HARİÇ) 3 YILLIK GERÇEKLEŞTİRİLDİ
Tamamı Sıfır Kâr İle İhale Edildi Aynı Hizmet Gruplarında İhtiyaçlar Bütün Birimler İçin Birleştirilerek İhale Edildi Aynı Hizmet Gruplarında Birimler Arasında Fiyat Dengesi Sağlandı Aynı Hizmet Grubundaki Personeller Bir Firmadan Sağlandığı İçin Birimler Arasında Personel Hareketleri Kolay Ve Yüklenici Açısından Daha Adil Oldu İhalelerin 3 yıllık ve tüm sağlık tesislerinin birleştirilerek yapılması sonucunda, ihalelerimize sadece yerel firmalar değil daha büyük firmaların da katılımı sağlanmış, bu durum Sekreterliğimizin yerel firmalar tarafından eleştirilmesine ve bir takım sosyal problemlerin yaşanmasına sebep olmuştur.

21 BAĞLI SAĞLIK TESİSLERİMİZİN FARKLI FİRMALARLA YÜRÜTTÜĞÜ HBYS İŞLEMLERİ TEK BİR ALIMLA BİRLEŞTİRİLEREK HEM BİR STANDART SAĞLANDI HEM DE EKONOMİK BİR ALIM GERÇEKLEŞTİRİLDİ. Sağlık Tesisleri Tarafından Yapılan Son İhalelerin Toplam Sözleşme Tutarı Genel Sekreterlikçe Yapılan İhale Toplam Sözleşme Tutarı İndirim Oranı Önceki İhale Fiyatına Göre Sağlanan İndirim Tutarı 0,14

22 GÖRÜNTÜLEME, LABORATUVAR HİZMET ALIMLARI ÖZELLİKLERİNE GÖRE GRUPLANDIRILARAK AYRI AYRI İHALE EDİLMİŞ VE BU SAYEDE ÖNCEKİ ALIMLARA GÖRE % LARA VARAN DÜŞÜK ALIMLAR GERÇEKLEŞTİRİLMİŞTİR.

23 BÖLGE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ NÜKLEER TIP HİZMET ALIMI
Bir Önceki İhale Birim Fiyat Son İhale Birim Fiyat İndirim Oranı Satın Alınan Miktar Birim Sözleşme Bedeli Önceki Birim Fiyat Üzerinden İhale Bedeli Önceki İhale Birim Fiyatına Göre Sağlanan İndirim Tutarı 0,41 0,38 %7 PUAN

24 RADYOLOJİK GÖRÜNTÜLEME HİZMET ALIMI (Raporlu, MR, BT)
PALANDÖKEN HASTANESİ RADYOLOJİK GÖRÜNTÜLEME HİZMET ALIMI (Raporlu, MR, BT) Bir Önceki İhale Birim Fiyat Son İhale Birim Fiyat İndirim Oranı Satın Alınan Miktar Birim Sözleşme Bedeli Önceki Birim Fiyat Üzerinden İhale Bedeli Önceki İhale Birim Fiyatına Göre Sağlanan İndirim Tutarı 0,35 0,2612 %25 PUAN

25 BÖLGE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ
RADYOLOJİK GÖRÜNTÜLEME HİZMET ALIMI (Raporlu, MR, BT) Bir Önceki İhale Birim Fiyat Son İhale Birim Fiyat İndirim Oranı Satın Alınan Miktar Birim Sözleşme Bedeli Önceki Birim Fiyat Üzerinden İhale Bedeli Önceki İhale Birim Fiyatına Göre Sağlanan İndirim Tutarı 0,40 0,1872 %53 PUAN

26 ** (personel dahil) elemansız birim fiyatı 0,1585
BÖLGE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ RADYOLOJİK GÖRÜNTÜLEME HİZMET ALIMI (Raporlu, Düz Grafi, Kemik Dansitometre, Mamografi) Bir Önceki İhale Birim Fiyat Son İhale Birim Fiyat İndirim Oranı Satın Alınan Miktar Birim Sözleşme Bedeli Önceki Birim Fiyat Üzerinden İhale Bedeli Önceki İhale Birim Fiyatına Göre Sağlanan İndirim Tutarı * 0,36 ** 0,2038 %43 PUAN * (personel dahil) ** (personel dahil) elemansız birim fiyatı 0,1585

27 PALANDÖKEN DEVLET HASTANESİ KİT KARŞILIĞI HORMON CİHAZI ALIMI
Bir Önceki İhale en düşük en yüksek Birim Fiyat Son İhale Birim Fiyat en düşük en yüksek İndirim Oranı Satın Alınan Miktar Birim Sözleşme Bedeli Önceki Birim Fiyat Üzerinden İhale Bedeli Önceki İhale Birim Fiyatına Göre Sağlanan İndirim Tutarı 0,43 6,36 1,12 2,53 %43 TEST

28 PALANDÖKEN DEVLET HASTANESİ KİT KARŞILIĞI BİYOKİMYA CİHAZI ALIMI
Bir Önceki İhale Birim Fiyat Son İhale Birim Fiyat en düşük en yüksek İndirim Oranı Satın Alınan Miktar Birim Sözleşme Bedeli Önceki Birim Fiyat Üzerinden İhale Bedeli Önceki İhale Birim Fiyatına Göre Sağlanan İndirim Tutarı 0,43 0,30 0,72 %18 TEST

29 BÖLGE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ
KİT KARŞILIĞI HEMOGRAM CİHAZI ALIMI Bir Önceki İhale Birim Fiyat Son İhale Birim Fiyat İndirim Oranı Satın Alınan Miktar Birim Sözleşme Bedeli Önceki Birim Fiyat Üzerinden İhale Bedeli Önceki İhale Birim Fiyatına Göre Sağlanan İndirim Tutarı 1,56 0,60 %62 TEST

30 BÖLGE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ
MİKROBİYOLOJİ LABORATUARI HİZMET ALIMI Bir Önceki İhale Birim Fiyat Son İhale Birim Fiyat İndirim Oranı Satın Alınan Miktar Birim Sözleşme Bedeli Önceki Birim Fiyat Üzerinden İhale Bedeli Önceki İhale Birim Fiyatına Göre Sağlanan İndirim Tutarı 0,43 0,3485 %19 PUAN

31 BÖLGE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ BİYOKİMYA LABORATUARI HİZMET ALIMI
Bir Önceki İhale Birim Fiyat Son İhale Birim Fiyat İndirim Oranı Satın Alınan Miktar Birim Sözleşme Bedeli Önceki Birim Fiyat Üzerinden İhale Bedeli Önceki İhale Birim Fiyatına Göre Sağlanan İndirim Tutarı 0,31 0,1799 %42 PUAN

32 LABORATUVAR VE GÖRÜNTÜLEME HİZMET ALIMLARINA AİT
ESKİ VE YENİ İHALELERE GÖRE TARİHSEL GİDER VE GELİR KIYASLAMA (BEAH) MART NİSAN MART NİSAN GİDER DÜŞÜŞ ORANI LABORATUVAR GELİRLERİ ,00 ,00 ,00 ,00 LABORATUVAR GİDERLERİ ,00 ,00 ,00 ,00 33,90% GELİR/GİDER 0,88 0,85 1,64 1,12 GÖRÜNTÜLEME GELİRLERİ ,00 ,00 ,00 ,00 GÖRÜNTÜLEME GİDERLERİ ,00 ,00 ,00 ,00 10,02% 1,40 1,37 1,41 1,57

33 BÖLGE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA VE NENEHATUN KADIN DOĞUM HASTANESİ
STERİLİZASYON HİZMET ALIMI Sterilizasyon hizmet alım işi daha önce Bölge Eğitim ve Araştırma Hastanesi için götürü bedel yapılmış iken, son ihalede BEAH ve Nenehatun Hastanesi birleştirilerek birim fiyat üzerinden ihalesi yapıldı. Böylece tahmini iş miktarları değil gerçekleştirilen iş miktarı üzerinden ödeme yapılmaya başlandı. Bir Önceki Sterilizasyon İhale Tutarı Son Yapılan Sterilizasyon İhale Tutarı

34 Firmaya ödenen miktar ortalama 56.000,00
SAĞLIK TESİSLERİMİZİN KULLANMIŞ OLDUĞU MUHTELİF MEFRUŞAT (NEVRESİM, AMELİYAT BEZLERİ, ÖRTÜ, PERDE VB.) ÜRÜNLERİN TEMİZLENMESİ MALİYETLERİ ÇIKARILMIŞ VE MALİYETLERİ YÜKSEK ÇIKAN HASTANELERİMİZ İÇİN ÇAMAŞIRHANE HİZMET ALIMI YAPILARAK YAKLAŞIK %30 TASARRUF VE KALİTE SAĞLANMIŞTIR. İŞÇİLİK MALİYETİ 13 KİŞİ 16.900,00 DETERJAN GİDERİ (900KG.) 6.075,00 SU GİDERİ 3.595,00 ELEKTRİK GİDERİ 41.712,00 BAKIM-ONARIM GİDERİ 3.000,00 MEFRUŞATTAN KAZANIM 10.000,00 MALİYET TOPLAM 81.282,00 Firmaya ödenen miktar ortalama ,00

35 HİZMET ALIMLARI PERSONEL SAYILARI
Toplam: 1.918 2012 YILI Havuza dahil 1925 Havuza dahil olmayan (Sağlıkçı) 44 TOPLAM 1.969 2014 YILI Havuza dahil 1.858 Havuza dahil olmayan (Sağlıkçı) 60 TOPLAM 1.918

36 İLAÇ SERUM VE TIBBİ SARF MALZEME ALIMLARI
Toplu alım uygulamasından kaynaklı nispi fiyat avantajları sağlandı. Birimler arasındaki aynı üründe farklı fiyat alımlarının önüne geçildi. Stok koordinasyon birimince toplu sipariş uygulaması ile sipariş maliyetleri düşürüldü. Muayene ve kabul işlemlerinde standart sağlandı.

37 İLAÇ SERUM VE TIBBİ SARF MALZEME ALIMLARI
Genel Sekreterliğimiz, 2013 yılı için yaptığı ilaç ve tıbbi malzeme ihalelerinin bir çoğu yıl sonu itibarı ile biteceği ve bu ihalelerde elde etmiş olduğu fiyatlar dikkate alındığında, yeni yapılacak ihalelerde döviz kurlarında oluşan artışlar vb. nedenlerle maliyetlerin artacağı ön görüsüyle hareket ederek, aslında 11. Aya kadar normal giden stoklarımızda 12. Ayda verilen siparişlerle artış olmasına bilinçli olarak razı olunmuştur. Nitekim yeni yapılan ihalelerde elde edilen fiyatlar bu ön görümüzün haklılığını göstermiştir. (Mesela 2013 yılı ihalesinde Rhoplac isimli ilaç 69 TL ye alınmış iken yeni ihale fiyatımız 122 TL 2013 yılı ihalesinde 150 cc lik serum 0.8 TL ye alınmış iken yeni ihalede 1.28 TL olmuştur.)

38 YILLARA GÖRE BÜTÇE – GERÇEKLEŞME – STOK KARŞILAŞTIRMASI
Gider Bütçesi Gider Gider Gerçekleşme % Gelir bütçesi Gelir Gelir Gerçekleşme % Gelir /Gider Stok Devir İlaç ve Tıbbi Malzeme Stok 2012 94,52 87,29 1,01 2013 95,02 93,00 1,00 (1-4 AY) 90,61 98,26 1,15 2014 TAHMİN

39 Tüm hastanelerimiz cihazlarını içeren bakım-onarım hizmet ihalesi yapılmış ve önceki yıllara göre hastanelerimizin sadece peryodik bakım için yaptıkları harcamalar dikkate alındığında çok ekonomik bir alımı yapma aşamasındayız. Klinik mühendislik hizmetlerimiz yeni başlamış olup, tüm hastanelerimizi kapsayan bakım-onarım hizmet alımı işinin bu birimimiz üzerinden yürütülmesi planlanmaktadır.

40 MUTEMETLİK VE SÖZLEŞME UYGULAMALARI BİRİMİ
Sözleşmesi imzalanan ihaleler Genel Sekreterlik resmi web sitesinde yayınlanmakta, sağlık tesislerimiz bu sözleşme hükümlerine göre firmalardan mal ve hizmet tedariklerini sağlamakta, hazırladıkları muayene kabul, taşınır işlem fişi, hakediş vb. evrakları bu birimimize göndermektedir. Gelen evrakların sözleşme ve mevzuata uygunluğu kontrol edilmekte ayrıca hastane bazlı stok takipleri-artış ve eksilişler, fiyat farkı, iş bitirme belgeleri, ilişkisizlik belgeleri vb. birimimizde yürütülmektedir. Ayrıca genel sekreterliğimizde sözleşmeli personellerin mutemetlik işleri yürütülmektedir.

41 BÜTÇE VE MUHASEBE UYGULAMALARI BİRİMİ
Harcama yetkiliğinin devredilmediği ve Genel Sekreterliğimizce yapılan tüm alımların tahakkuk işlemleri ve bütçe uygulamaları bu birimimiz tarafından yürütülmektedir. Döner sermaye ve genel bütçe ödenekleri ile yapılan tüm mal, yapım ve hizmet ihale alımları ile sekreterliğimiz tarafından yapılan doğrudan temin alımlarına ait sağlık tesislerimizce yapılan muayene kabul ve hak ediş evraklarına ait ödeme belgeleri birimimizde düzenlenmekte ve son kontroller yapılarak ilgili muhasebe birimine gönderilmektedir. Sağlık tesislerimizin bütçe işlemleri birimimiz tarafından takip edilir ve yürütülmektedir. Genel Sekreterliğimize gelen ödeneklerin sağlık tesislerimize dağıtımı planlanarak onaya sunulmaktadır.

42 STOK ANALİZ VE KONTROL BİRİMİ
Birliğe bağlı sağlık tesislerinin ihtiyaç duyduğu Taşınırlara ait ihtiyaçların planlanması, İhalesi tamamlanan taşınırların kabullerinin yapılması/yaptırılması, İhtiyaç ve stok fazlası taşınırların devirlerinin koordine edilmesi, Sağlık tesislerimize ait depoların yerinde denetlenmesi, Taşınırların tüketimlerinin takibi, raporlanması ve maliyet kontrolüne dönük analiz çalışmalarının yapılması Üst yönetici ve birimlere düzenlenen rapor, belge, cetvel v.b. dökümanların sunulması, Tüm bu süreçlerin yönetim ve koordinasyonu birimimizce sağlanmaktadır.

43 STOK ANALİZ VE KONTROL BİRİMİ
Birliğe bağlı sağlık tesislerinin ihtiyaç duydukları ilaç ve tıbbi malzemeler konsolide edilir. Coğrafi konumumuz itibari ile mal teslim yerleri ilçeler değil merkez hastaneler olması fiyat avantajı açısından uygun görülmüştür. İlçe hastanelerinin ihtiyaçları iki hastane üzerinden alınması planlanmış, bunun için bu iki hastanenin ilaç ve tıbbi malzeme bütçeleri yaklaşık %10 oranında artırılmıştır. Şehir merkezinde BEAH, Palandöken, Nenehatun, ADSM, Genel Sekreterlik olmak üzere 5 ana teslim yeri oluşturulmuştur. İhalesi yapılmış malzemelerin ihtiyaç listeleri stok birimince konsolide edilip, firmalardan aylık talepler yapılmaktadır. ilçe hastaneleri için teslim alınan malzemeler, Sekreterlik deposunda birleştirilerek ilçe hastanelerine kendi aracımızla transferi sağlanmaktadır.

44 FİNANSAL ANALİZ BİRİMİ
KAYNAK GELİŞTİRME VE FİNANSAL ANALİZ BİRİMİ Sağlık Tesislerimizin ticari alanlarının oluşturulması, takibi ve ihaleleri ile kayıttan düşülen, hurdaya ayrılan, geri dönüşüme kazandırılacak malzemelerin satışı, SUT uygulamaları, ek ödeme, faturalandırma ve finansal analiz uygulamaları birimimizde yapılmaktadır. Genel sekreterliğimize bağlı sağlık tesislerinde: Kantin, kafeterya, pastane, lokanta, çay ocağı, kuaför, ATM, banka bürosu, baz istasyonu, taksi durağı, kreş, çiçek satış yeri, PTT bürosu, turizm acente yeri, masaj koltuğu, tartı cihazı ve aile hekimleri yeri olmak üzere toplam 48 adet ticari alanımız bulunmaktadır. Sağlık tesislerimizin her on beş günde bir bütçe –gelir -gider-borç durum ve stok analizleri yapılmaktadır.

45 FİNANSAL ANALİZ BİRİMİ
KAYNAK GELİŞTİRME VE FİNANSAL ANALİZ BİRİMİ Ticari alanlarla ilgili olarak taleplerin çokluğundan rayiç fiyatlar yükselmektedir. ayrıca genel olarak uygulamada kiraların 3 er aylık dönemler halinde olması, kiracıların yüksek olan kira ücretlerini zamanında ödeyememelerine sebep olmaktadır. durumun adli mercilere intikal etmesi ile gecikme faizleri ve cezalar da kira bedellerine eklenmesi ile astronomik rakamlara ulaşılmaktadır. Sonuç itibari ile olayın sosyal problemleri ile irdelenmesi gerektiğine inanmaktayız.

46 TİCARİ ALANLAR ÇİZELGESİ
2013 YILI KİRA TUTARI 2014 YILI KİRA TUTARI KANTİN* BAZ İSTASYONU BANKA YERİ VE ATM LOKANTA GÜNDÜZ ÇOCUK BAKIM EVİ ERKEK KUAFÖR TAKSİ DURAĞI ÇİÇEK SATIŞ YERİ PASTANE ve KAFETERYA TURİZM ACENTA YERİ - PTT ŞUBE 4.961 ₺ 5.460 ₺ DİĞER 1.750 ₺ 1.920 ₺ AİLE HEKİMLERİ TOPLAM * 2014 yılında BEAH ve Palandöken kantin ihaleleri 3 kez iştirakçi olmadığı için fiyatlar güncellenmiş 4. ihalede yeni fiyat üzerinden sözleşme imzalanmıştır.

47 KAYNAK GELİŞTİRME VE FİNANSAL ANALİZ BİRİMİ

48 KAYNAK GELİŞTİRME VE FİNANSAL ANALİZ BİRİMİ

49 MUHASEBE BİRİMİ (SAYMANLIK)
Genel Sekreterliğimiz saymanlık hizmetleri halihazırda maliye bakanlığına bağlı sağlık kurumları 2 nolu döner sermaye saymanlık müdürlüğü tarafından yürütülmektedir. Şehrimizde 3 saymanlık 15 sağlık tesisimizin hizmetlerini yürütmekte idi. 2 nolu döner sermaye saymanlık müdürlüğü üç hastanemizin işlemlerini yürütmekte iken 31/01/2013 tarihinde 11 hastanemizin bağlanması ve son olarak da 05/08/2013 tarihinde 1 hastanemizin bağlanması ile 15 hastanemizin saymanlık hizmetlerini yürütmektedir.

50 MUHASEBE BİRİMİ (SAYMANLIK)
2 Nolu DSS Müdürlüğünde: Maliye Bakanlığı personeli olarak 6 personel Genel Sekreterliğimizce görevlendirilen 7 personel olmak üzere toplamda 13 personel görev yapmaktadır. 29/04/2013 tarihinden bu yana muhasebe yetkilisi uzmanı olarak sözleşme imzaladığımız bir uzman personelimiz saymanlık müdürlüğünde görev yapmakta olup, asıl kadro unvanı defterdarlık uzmanıdır. Saymanlık faaliyetleri Erzurum Hükümet Konağı binasında ayrılan bölümde yürütülmekte iken 15/01/2014 tarihinde Genel Sekreterliğimiz hizmet binasına taşınmış, tüm demirbaş, büro malzeme ve donanım ihtiyaçları giderilmiştir.

51 MUHASEBE BİRİMİ (SAYMANLIK)
Saymanlığımızda görevli Genel Sekreterliğimiz personeli ve fiziki durum göz önüne alındığında mevcut durum itibariyle değerlendirdiğimizde; devir sürecine hazır olduğumuzu ifade edebilmemiz mümkündür. Son olarak Haziran ayında tüm hastane müdürlerimiz ve idari mali hizmetlerde görevli çalışanlarımızın katılımıyla TDMS sistemi ve muhasebe uygulamaları konulu eğitim düzenlenmiş ve devir sonrasında karşılaşabilecek sorunlar ile çözümü üzerinde de fikir alışverişinde bulunulmuştur.

52 MUHASEBE BİRİMİ (SAYMANLIK)

53 MUHASEBE BİRİMİ (SAYMANLIK)

54 MUHASEBE BİRİMİ (SAYMANLIK)

55 MUHASEBE BİRİMİ (SAYMANLIK)

56 MUHASEBE BİRİMİ (SAYMANLIK)

57 SAĞLIK TURİZMİ 2013 yılı başlarında Genel Sekreterimiz başkanlığında, kurmuş olduğumuz ekiple sağlık turizminde önemli mesafeler kat etmeye başladık. Başlangıçta; Hedef ülke olarak belirlediğimiz Azerbaycan’da, Kalkınma Ajansının katıldığı turizm fuarına kendi imkanlarımızla katılarak saha çalışması yapıldı. Azerbaycan’dan İran’a olan hasta akışını lehimize nasıl çevirebileceğimiz hususunda politikalar belirlendi. (Milliyet argümanı-kaliteli hizmet vs.) Bakü’de düzenlenen uluslararası fuarda tanıtımlar yapıldı. Genel Sekreterliğimizce BEAH ta uluslararası hasta birimi kurarak tercümanlık ve yönlendirme hizmetinin verilmesi sağlandı. (ingilizce,farsça,rusça,almanca)

58 SAĞLIK TURİZMİ Tüm personele bu işin önemi anlatılarak gelen hastaya nasıl davranılması gerektiği konusunda eğitimler verildi. Randevu ile gelen hastalarımıza otogar ve havalimanından transfer hizmeti sağlandı. Hastanemiz içinde turizme yönelik konfor artırıcı çeşitli düzenlemeler yapıldı. Kalkınma Ajansına sağlık turizmini geliştirmeye yönelik proje yapılarak, tanıtım faaliyetlerinde kullanılacak katalog, broşür, tanıtım filmi, fuar ödemeleri gibi harcamalar için TL kaynak temin edildi. Farklı dillerde BEAH hastanemiz için internet sitesi, tanıtım katalogları, tanıtım filmleri hazırlatıldı. Ayrıca yurtdışı tanıtımları için sosyal medya üzerinden (facebook,twitter,skype) haberler yapıldı.

59 SAĞLIK TURİZMİ Şehrimizde ki konaklama merkezleri, ücret, konfor, ulaşım durumlarına göre sınıflandırılıp, gelen hastanın ekonomik durumuna göre hizmet almaları sağlandı. Tedavisi biten ve taburcu olan hastalarımıza istekleri doğrultusunda tercümanlarımız eşliğinde şehir turları yaptırılarak şehrin ekonomisine katkı sağlandı. Sağlık turizminin geleceği açısından gelen her hasta ile dostluk kurulması ilkesi dikkatle uygulandı. Hastalarımız taburcu edildikten sonra belli periyotlarla aranmakta, durumları ilgili personelimiz tarafından takip edilmektedir. Netice olarak: Yapmış olduğumuz çalışmalar sonucunda, 2013 yılında 968 sağlık turistine ulaşılarak TL lik döviz girdisi sağlandı Mayıs ayı itibarı ile 350 hastaya ulaşmış durumdayız.

60 BAKÜ VE NAHÇİVAN TANITIM FAALİYETLERİMİZ

61 İSTEKLERİMİZ Hizmet alımı ile eleman çalıştıran firmaların hak edişini tam ödediğimiz halde çalışan personel maaşını eksik yada tam veya zamanında almış mı? yada SGK primleri tam yatırılmış mı? Yatırılmamışsa kesintisini yapacak isek, kıdem tazminatında alt-üst işveren bağlantısı ile sorumlu olacak isek lütfen firmalar aradan çıksın, müsaade edilsin Genel Sekreterlik adına bir firma kuralım işlemleri onun üzerinden yürütelim. 112 hizmetlerinde, özellikle ilçe hastanelerimizde konuşlanan ambulansların akaryakıtı, personelinin kıyafeti veya aracın bakımı gibi giderler büyük mali yük getirmektedir. Ambulans ve hasta taşıma hizmetlerinin faturasının hastanelerce kesilmesi yolunun açılması yada özellikle akaryakıtının Bakanlığımızca karşılanması sağlık tesislerimizi rahatlatacaktır.

62 İSTEKLERİMİZ Genel Sekreterlik merkezinin ihtiyaçları şu an hastanelerimize gönderilen ödeneklerden karşılıksız kaynak aktarımı ile karşılanmakta bu durum özellikle sanki hastanelerimizin paralarına el koyuluyor veya gelir-gider dengesini sağlamakta zorlanan sağlık tesislerimizce ikinci bir Bakanlık merkez payı gibi algılanmaktadır. Bakanlık payının (% 5) den 1 puanının Genel Sekreterliğe aktarılmasının uygun görülmesi halinde büyük rahatlama olacaktır. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, laboratuvar cihazlarından kaynaklanan atıkları tehlikeli atık olarak kabul ederek bertarafını istemektedir. Tehlikeli atık bertaraf ücretinin kg başına yaklaşık 10 TL olduğu düşünülürse (ihale bedelinin en az 4-5 katı) nasıl bir yol izlenmelidir? Sözleşmeli personellerden yemek parası alınmasının oluşturduğu olumsuz etkiyi giderecek düzenlemelerin yapılması

63 Soma şehitlerimizi anma etkinliğinde her bir şehidimiz ismine bir fidan dikildi.

64 2013 SONRASI TIBBİ HİZMET YENİLİKLERİNDEN ÖRNEKLER

65 Nenehatun Kadın Doğum Hastanesi Yenidoğan Yoğun Bakım Ek Ünitesi

66 Bölge Eğitim ve Araştırma Hastanesi Acil Alan Düzenleme

67 Horasan Devlet Hastanesi Erişkin 1.Basamak Yoğun Bakım Ünitesi

68 Palandöken Devlet Hastanesi Fizik Tedavi Ünitesi
Fizik Tedavi Ünitemiz 9 kabinle günlük 30 ayaktan, 15 yatan hastaya hizmet vermektedir.

69 Tortum Devlet Hastanesi Diyaliz Ünitesi
Tortum vadisi bölgesinde toplam 12 hasta olması ve yaz döneminde misafir hasta sayısının artması nedeniyle ilçemizde 4 normal, 1 hepatit pozitif diyaliz makinası ile toplam 5 makineli ünite yakın zamanda hizmete açılacaktır.

70 İspir Devlet Hastanesi Oksijen Üretim Sistemi

71 Bölge Eğitim ve Araştırma Hastanesi Toplum Ruh Sağlığı Merkezi (TRSM)
Toplum Ruh Sağlığı Merkezi (TRSM) 2013 yılında BEAH bünyesinde hizmete açılmıştır. Şimdiye kadar toplam 270 kayıtlı hastası mevcuttur. Merkezimiz aylık ortalama hastaya hizmet vermektedir.

72 Bölge Eğitim ve Araştırma Hastanesi Çocuk İzlem Merkezi (ÇİM)
Çocuk İzlem Merkezi (ÇİM) 2014 yılında BEAH bünyesinde hizmete açılmak üzere planlanmış olup, resmi açılışı için Cumhuriyet Savcılığı ile görüşmeler devam etmektedir.

73 << HAYIRLA KALINIZ >>
TEŞEKKÜR EDERİM << HAYIRLA KALINIZ >> / ANKARA Metin TEKİN Erzurum Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanı

74 Merkez İlçe Palandöken Yakutiye
Aziziye 15 Aşkale 57 35 Çat 53 54 68 Hınıs 146 142 177 144 Horasan 85 101 135 137 114 İspir 148 131 134 183 268 227 Karaçoban 186 179 213 170 37 304 Karayazı 120 123 157 159 75 249 50 Köprüköy 58 74 108 110 91 27 200 112 63 Narman 86 98 132 138 154 69 223 175 126 Oltu 119 166 180 178 94 199 150 87 33 Olur 165 211 226 224 140 245 196 133 79 47 Pasinler 40 56 92 46 181 82 19 65 90 Pazaryolu 128 121 162 247 206 29 283 241 203 236 174 161 Şenkaya 169 215 230 228 99 192 83 51 60 139 219 Tekman 149 164 81 106 195 76 136 216 89 274 220 Tortum 55 67 107 104 193 207 151 102 172 118 204 Uzundere 113 239 116 103

75

76


"Mali Hizmetler Başkanı" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları