Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İSTANBUL TEKSTİL ve KONFEKSİYON İHRACATÇI BİRLİKLERİ GENEL SEKRETERLİĞİ Süleyman ÇAKIROĞLU Uygulama Şube Müdürü Tel:0212 4540250

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İSTANBUL TEKSTİL ve KONFEKSİYON İHRACATÇI BİRLİKLERİ GENEL SEKRETERLİĞİ Süleyman ÇAKIROĞLU Uygulama Şube Müdürü Tel:0212 4540250"— Sunum transkripti:

1 İSTANBUL TEKSTİL ve KONFEKSİYON İHRACATÇI BİRLİKLERİ GENEL SEKRETERLİĞİ Süleyman ÇAKIROĞLU Uygulama Şube Müdürü Tel:

2 Elektronik Ticaret (e-Ticaret)

3 Elektronik Ticaret Nedir? e-Ticaret – Aşamalar

4 Elektronik Ticaret Nedir? e-Ticaret Araçları

5 Elektronik Ticaret Nedir? e- Ticarette Taraflar

6 Elektronik Ticaret Nedir? e- Ticaret Türleri

7 Elektronik Ticaret Nedir? e-Ticaretin Faydaları/Avantajları

8 Elektronik Ticaret Nedir? e-Ticaret / e-İş İçin Gerekenler

9 Elektronik Ticaret Nedir? Dünya’da e-Ticaret

10 Elektronik Ticaret Nedir? Türkiye’de e-Ticaret

11 Elektronik Ticaret Nedir? Ticaretin Değişen Yüzü

12 e-Ticaret - Elektronik Ticaret Nedir? Elektronik ticaret; mal ve hizmetlerin üretim, reklam ve satışının internet üzerinde, güvenli bir ortamda yapılmasıdır.

13 e-Ticaret - Elektronik Ticaret Nedir? Bu kapsamda, Bu kapsamda, tüketiciler için fiziki sınırların ortadan kalktığı, tek bir tuşla hayal ettikleri ürün ve hizmetlere ulaştığı, tüketiciler için fiziki sınırların ortadan kalktığı, tek bir tuşla hayal ettikleri ürün ve hizmetlere ulaştığı, firmalar içinse pazarlama ve satış olanakları sunan bir ortamdır. firmalar içinse pazarlama ve satış olanakları sunan bir ortamdır.

14 e-Ticaret - Elektronik Ticaret Nedir? Devlet ya da özel sektörde görev yapan kurumların, Devlet ya da özel sektörde görev yapan kurumların, firmaların ve firmaların ve bireylerin bireylerin internet ortamında ya da intranet ortamında, yazı, ses ve görüntü şeklindeki fonksiyonların, sayısal biçimde işlenmesi, iletilmesi, saklanması temeline dayanan ve bir değer oluşturmayı amaçlayan ticari işlemlerin tümünü ifade etmektedir. internet ortamında ya da intranet ortamında, yazı, ses ve görüntü şeklindeki fonksiyonların, sayısal biçimde işlenmesi, iletilmesi, saklanması temeline dayanan ve bir değer oluşturmayı amaçlayan ticari işlemlerin tümünü ifade etmektedir.

15 e-Ticaret - Aşamalar Ticaret öncesi firmaların elektronik ortamda bilgilenmesi ve araştırma yürütmesi, (Pazarlama – Mal veya Hizmet Hakkında Bilgi Alma ) Ticaret öncesi firmaların elektronik ortamda bilgilenmesi ve araştırma yürütmesi, (Pazarlama – Mal veya Hizmet Hakkında Bilgi Alma ) Firmaların elektronik ortamda buluşması, Ödeme sürecinin yerine getirilmesi, Firmaların elektronik ortamda buluşması, Ödeme sürecinin yerine getirilmesi, Taahhüdün yerine getirilmesi, mal veya hizmetin müşteriye teslimi, Taahhüdün yerine getirilmesi, mal veya hizmetin müşteriye teslimi, Satış sonrası bakım, destek, vb. hizmetlerin temin edilmesi. Satış sonrası bakım, destek, vb. hizmetlerin temin edilmesi.

16 e-Ticaret Araçları Ticareti Kolaylaştıran Teknolojik ürünler : Telefon Telefon Fax Fax Televizyon Televizyon Bilgisayar Bilgisayar

17 e-Ticaret Araçları Ticareti Kolaylaştıran Teknolojik ürünler : Elektronik Ödeme ve Para Transfer Sistemleri Elektronik Ödeme ve Para Transfer Sistemleri Ödeme TeknolojileriÖdeme Teknolojileri Kredi Kartları Kredi Kartları Akıllı Kartlar (Smart Cards) Akıllı Kartlar (Smart Cards) Elektronik Veri Değişim Sistemleri (EDI): ticaret yapan iki kuruluş arasında bilgisayar ağları aracılığıyla insan faktörü olmaksızın bilgi belge değişimi sağlayan sistemdir. Elektronik Veri Değişim Sistemleri (EDI): ticaret yapan iki kuruluş arasında bilgisayar ağları aracılığıyla insan faktörü olmaksızın bilgi belge değişimi sağlayan sistemdir.

18 e-Ticaret Araçları Ticareti Kolaylaştıran Teknolojik ürünler : Internet Internet Intranet (Lokal internet) Intranet (Lokal internet) WAP WAP

19 Elektronik Ticarette Taraflar Alıcı Alıcı Satıcı Satıcı Üretici Üretici Bankalar Bankalar Komisyoncular Komisyoncular Sigorta Şirketleri Sigorta Şirketleri Nakliye - Kargo Şirketleri Nakliye - Kargo Şirketleri Özel Sektör Bilgi Teknolojisi - Yazılım Şirketleri Özel Sektör Bilgi Teknolojisi - Yazılım Şirketleri Sivil Toplum Örgütleri (Tüketiciyi Koruma Derneği, Odalar v.b.) Sivil Toplum Örgütleri (Tüketiciyi Koruma Derneği, Odalar v.b.) Üniversiteler Üniversiteler Onay Kurumları, Elektronik Noterler Onay Kurumları, Elektronik Noterler Dış Ticaret Müsteşarlığı Dış Ticaret Müsteşarlığı Gümrük Müsteşarlığı Gümrük Müsteşarlığı Diğer Kamu Kurumları Diğer Kamu Kurumları

20 e-Ticaret - Elektronik Ticaret Türleri 1. Şirketler Arası (B2B- Business To Business) Elektronik Ticaret: En yaygın kullanılan elektronik ticaret şeklidir. Şirket içi veya şirketler arası yapılan ticarettir. Elektronik Veri Değişimi (Electronik Data En yaygın kullanılan elektronik ticaret şeklidir. Şirket içi veya şirketler arası yapılan ticarettir. Elektronik Veri Değişimi (Electronik Data Interchange) olarak da adlandırılmaktadır. Firmaların elektronik ortamda tedarikçiye sipariş vermesi, faturalarını temin etmesi ve Interchange) olarak da adlandırılmaktadır. Firmaların elektronik ortamda tedarikçiye sipariş vermesi, faturalarını temin etmesi ve Bedellerini ödemesi bu bölümde değerlendirilmektedir. Bedellerini ödemesi bu bölümde değerlendirilmektedir.

21 2. Şirket-Tüketici Arası Elektronik Ticaret (B2C-Business to consumer): Elektronik ticaretin çok bilinen türüdür. Sanal Mağaza uygulamaları ile İnternette firmalar elektronik ortamda; bilgisayardan otomobile, Kitaptan pizzaya birçok ürünün doğrudan tüketiciye satışını yapmaya başlamıştır. Yaygın GSM kullanımı ile birlikte wap teknolojisi de gelişmekte olup, yer ve zaman gibi kısıtlar olmaksızın elektronik ticaret yapılan uygun bir ortam haline gelmiştir. e-Ticaret - Elektronik Ticaret Türleri

22 3. Şirket-Kamu İdaresi Arası Elektronik Ticaret (B2G-Business to goverment): Kamu ile şirketler arasındaki lokal ağlar üzerinde yapılan ticaret, haberleşme ve diğer tüm etkinlikleri kapsamaktadır. Kamu ihalelerinin İnternette yayınlanması ve firmaların elektronik ortamda Teklif vermeleri ilk örnekleridir. E-Ticaretin yaygınlaşmasını desteklemek amacı ile kamunun vergi ödemeleri, gümrük işlemleri de sanal dünyaya taşınmaktadır.

23 e-Ticaret - Elektronik Ticaret Türleri 4. Tüketici-Kamu İdaresi Arası Elektronik Ticaret (C2G-Customer to goverment): Tüketici ile kamu idaresi arasında her türlü vergi, sağlık ve hukuksal etkinliği kapsamaktadır. Henüz yaygın örnekleri olmayan bu kategoride ehliyet, pasaport başvuruları, sosyal güvenlik primleri ile Tüketici ile kamu idaresi arasında her türlü vergi, sağlık ve hukuksal etkinliği kapsamaktadır. Henüz yaygın örnekleri olmayan bu kategoride ehliyet, pasaport başvuruları, sosyal güvenlik primleri ile Vergi ödemeleri, vb. uygulamalar ile Elektronik Devlete geçişin Sağlanması planlanmaktadır. Vergi ödemeleri, vb. uygulamalar ile Elektronik Devlete geçişin Sağlanması planlanmaktadır.

24 e-Ticaretin Faydaları Potansiyel tüketicinin dünyanın her yanından pazara sunulan ürünler hakkında bilgi sahibi olmasını, Potansiyel tüketicinin dünyanın her yanından pazara sunulan ürünler hakkında bilgi sahibi olmasını,

25 e-Ticaretin Faydaları Yeni üreticilerin dünya pazarına girmesini, Yeni üreticilerin dünya pazarına girmesini,

26 e-Ticaretin Faydaları Daha düşük fiyatlı ve kaliteli ürünlerin pazara girmesini, Daha düşük fiyatlı ve kaliteli ürünlerin pazara girmesini,

27 e-Ticaretin Faydaları Üreticiler arasında rekabetin artmasını, Üreticiler arasında rekabetin artmasını,

28 e-Ticaretin Faydaları Ticari ürünlerin maliyetinin düşmesini, Ticari ürünlerin maliyetinin düşmesini,

29 e-Ticaretin Faydaları Ürün seçeneklerinin artmasını, Ürün seçeneklerinin artmasını,

30 e-Ticaretin Faydaları ürün kalitesinin yükselmesini, ürün kalitesinin yükselmesini,

31 e-Ticaretin Faydaları Daha hızlı bir şekilde ödeme ve teslim işlemlerinin gerçekleştirilmesini Daha hızlı bir şekilde ödeme ve teslim işlemlerinin gerçekleştirilmesini SAĞLAR !!!!! SAĞLAR !!!!!

32 e-Ticaret - Elektronik Ticaretin Avantajları 1. Firmalar Açısından Avantajları İnternet sayesinde firmalar müşterilerine dünyanın her yerinde 7gün 24 saat hizmet verebilirler. İnternet sayesinde firmalar müşterilerine dünyanın her yerinde 7gün 24 saat hizmet verebilirler. İnternette sanal mağaza açmanın maliyeti fiziksel bir mağaza açmanın maliyetine kıyaslandığında oldukça düşüktür. İnternette sanal mağaza açmanın maliyeti fiziksel bir mağaza açmanın maliyetine kıyaslandığında oldukça düşüktür. Daha hızlı bir şekilde ürün geliştirilmesi, test edilmesi ve müşteri ihtiyaçlarının tespit edilmesi mümkün kılındığından, talebe karşı arz tarafı daha hızlı uyum göstermektedir. Daha hızlı bir şekilde ürün geliştirilmesi, test edilmesi ve müşteri ihtiyaçlarının tespit edilmesi mümkün kılındığından, talebe karşı arz tarafı daha hızlı uyum göstermektedir. Etkin tanıtım, sınırsız ulaşım sayesinde global tüketici ağı ile firmalar yüksek satış hacmi elde ederler. Etkin tanıtım, sınırsız ulaşım sayesinde global tüketici ağı ile firmalar yüksek satış hacmi elde ederler.

33 e-Ticaret - Elektronik Ticaretin Avantajları 2. Firma Müşterileri Açısından Avantajları Tüketici, evinden, işyerinden veya herhangi bir yerden internete bağlanarak zaman ve mekân kavramı olmaksızın her zaman her yerden alışveriş yapabilir. Tüketici, evinden, işyerinden veya herhangi bir yerden internete bağlanarak zaman ve mekân kavramı olmaksızın her zaman her yerden alışveriş yapabilir. İnternette alışveriş kolay ve eğlencelidir. İnternette alışveriş kolay ve eğlencelidir. Tüketici, internetteki pek çok ürün arasından kendisi için en uygun ürünü karşılaştırma yaparak seçer ve hızlı bir şekilde satın alma işlemini gerçekleştirir. Tüketici, internetteki pek çok ürün arasından kendisi için en uygun ürünü karşılaştırma yaparak seçer ve hızlı bir şekilde satın alma işlemini gerçekleştirir.

34 e-Ticaret ya da e-İş İçin Gerekenler Teknolojik alt yapı Teknolojik alt yapı Bilgisayar, ağ alt yapısı, yazılım ve internetBilgisayar, ağ alt yapısı, yazılım ve internet Para Para Gerekli teknolojik alt yapıyı sağlamak, çalışanların eğitimi ve çoğu zaman teknik konuların outsource edilmesi (dış kaynaklar ile yapılması)Gerekli teknolojik alt yapıyı sağlamak, çalışanların eğitimi ve çoğu zaman teknik konuların outsource edilmesi (dış kaynaklar ile yapılması) Zaman Zaman e-Ticaret ya da e-iş alt yapısının hazırlanması için gereklie-Ticaret ya da e-iş alt yapısının hazırlanması için gerekli Eleman Eleman e-ticaret ve e-iş planlarının hazırlanması, şirket içi ve online kullanıcılara destek verilmesie-ticaret ve e-iş planlarının hazırlanması, şirket içi ve online kullanıcılara destek verilmesi

35 Dünya’da E-Ticaret Dünyada e-ticaret cirosunun büyük payını firmadan firmaya satış almaktadır. Dünya üzerindeki ekonomik örgüt ve araştırma şirketlerinin, e ticaretin hacmi konusunda birbirinden farklı araştırma sonuçları bulunmaktadır. E-ticaret hacmi ya da dünya çapındaki e-ticaret pazarının büyüklüğü konusunda net rakamlar bulunmamaktadır. Araştırmaların ortak sonucu, e-ticaret hacminin hızlı bir şekilde büyüdüğü, ve bu yıllarda toplam e-ticaret hacminin 1 trilyon doların çok üzerine çıktığı şeklindedir. Araştırmaların ortak sonucu, e-ticaret hacminin hızlı bir şekilde büyüdüğü, ve bu yıllarda toplam e-ticaret hacminin 1 trilyon doların çok üzerine çıktığı şeklindedir.

36 Dünya’da E-Ticaret ünyada e-ticaret hacminin ençok olduğu bölgeler Kuzey Amerika, Kuzey Amerika, Avrupa (Batı ve Kuzey Avrupa) ve Avrupa (Batı ve Kuzey Avrupa) ve Uzakdoğu-Pasifik ülkeleri Uzakdoğu-Pasifik ülkeleri (Japonya, (Japonya, Çin, Çin, Singapur Singapur Avustralya Avustralya Yeni Zelanda bölgeleri)dir. Yeni Zelanda bölgeleri)dir. Ağ teknolojilerinin, bilişim sistemlerinin altyapı ve güvenlik olarak çok geliştiği bu bölgelerde e- ticaret artık günlük yaşamın ayrılmaz bir parçası olarak görülmektedir. Ağ teknolojilerinin, bilişim sistemlerinin altyapı ve güvenlik olarak çok geliştiği bu bölgelerde e- ticaret artık günlük yaşamın ayrılmaz bir parçası olarak görülmektedir.

37 Türkiye’de E-Ticaret Türkiye’de toplumun internetle tanışması çok yeni olmasına rağmen, teknolojik altyapısının sürekli gelişmesiyle, ülkemizde de her sektörde internet kullanımı büyük bir hızla yaygınlaşmaktadır. Özellikle 1999 yılından itibaren Internet kullanıcılarının sayısındaki artış, Türkiye'deki firmaları da Internet ortamına girmeye zorlamıştır. Türkiye’de toplumun internetle tanışması çok yeni olmasına rağmen, teknolojik altyapısının sürekli gelişmesiyle, ülkemizde de her sektörde internet kullanımı büyük bir hızla yaygınlaşmaktadır. Özellikle 1999 yılından itibaren Internet kullanıcılarının sayısındaki artış, Türkiye'deki firmaları da Internet ortamına girmeye zorlamıştır.

38 Türkiye’de E-Ticaret Türkiye'deki elektronik ticaret uygulamaları yaygın olarak işletmeden son kullanıcılara Türkiye'deki elektronik ticaret uygulamaları yaygın olarak işletmeden son kullanıcılara (Business to Consumer, B2C) (Business to Consumer, B2C) satış biçimiyle gerçekleşmektedir. Ancak işletmeden işletmeye satış elektronik ticaret hacminin büyük kısmını oluşturmaktadır. Dünyadaki mevcut uygulamalardan da anlaşılabileceği gibi kısa bir süre sonra Türkiye'de de bir çok şirketin tedarikçileri ve bayileri arasındaki işlemleri internete taşımaları beklenmektedir. satış biçimiyle gerçekleşmektedir. Ancak işletmeden işletmeye satış elektronik ticaret hacminin büyük kısmını oluşturmaktadır. Dünyadaki mevcut uygulamalardan da anlaşılabileceği gibi kısa bir süre sonra Türkiye'de de bir çok şirketin tedarikçileri ve bayileri arasındaki işlemleri internete taşımaları beklenmektedir.

39 Çarşılar Portallar Yer: İstanbul/Kapalı Çarşı Günlük Ticaret Hacmi: 1,3 Milyon $ Günlük Ziyaretçi Sayısı: Bin Yer: Internet/ Günlük Ticaret Hacmi: 8,2 Milyon $ Günlük Ziyaretçi Sayısı: Bin Ticaretin Değişen Yüzü

40 Ofisten İhracat e-Birlik Projesi

41 e-Birlik Projesi e-Birlik Projesinin Hedefleri e-Birlik Projesi Öncesi Durum Genel Yapı Teknoloji Yasal Dayanaklar Gümrük Otomasyon Projesi e-Birlik Projesinin Yapısı e-Birlik Ön Onay e-Birlik Ödeme e-Birlik Şifreleme e-Birlik Projesinin Faydaları Gelecekte Nereye e-Birlik Projesi e-Birlik Projesinin Hedefleri e-Birlik Projesi Öncesi Durum Genel Yapı Teknoloji Yasal Dayanaklar Gümrük Otomasyon Projesi e-Birlik Projesinin Yapısı e-Birlik Ön Onay e-Birlik Ödeme e-Birlik Şifreleme e-Birlik Projesinin Faydaları Gelecekte Nereye

42 e-Birlik Projesi Dış Ticaret Müsteşarlığı, Gümrük Müsteşarlığı ve İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterlikleri arasında varılan Mutabakatlar üzerine inşa edilmiş bir projedir. Ofisten gümrük beyanname bilgilerinin gönderilmesi, Kontrol edilmesi, kaydedilmesi, tahakkuk eden nisbi aidatların internet bankacılığı veya cari hesap metodları ile ödenebilmesi ve Birlik Onayının Gümrük idarelerince elektonik ortamda kontrol edilmesini sağlayan bir projedir.

43 E-Birlik Projesinin Hedefleri İhracat işlemlerini kolaylaştırmak, İhracat işlemlerini kolaylaştırmak, e-Birlik Projesi, ihracatçıların gümrük eyannamesi Tescil ve onay işlemlerinin tamamının ofisten yapabilmelerini sağlayarak ihracat işlemlerinin basitleştirilerek kolaylaştıracaktır. Değerlendirilebilir İstatistiklere ulaşmak, Değerlendirilebilir İstatistiklere ulaşmak, İhracat istatistiklerini zamanında ilgili tüm taraflara sunarak istatistiklerin değerlendirilmesini sağlayacaktır. İzlenebilen ve maliyet yükü yaratmayan Birlik ve Gümrük onay mekanizması kurmak, İzlenebilen ve maliyet yükü yaratmayan Birlik ve Gümrük onay mekanizması kurmak,

44 Maliyetleri Azaltmak, Maliyetleri Azaltmak, Gümrük beyannamlerin herbiri için Birlik uygulama Birimlerinde manuel onay yerine ofisten onay imkanı ile firmalarımız ulaşım maliyetinden kurtuldukları gibi ciddi zaman kazanmışlardır.Hızlı bir şekilde Birlik onay/kayıt işlemlerini gerçekleştirmişlerdir. Kontrolü arttırmak: Kontrolü arttırmak: Firmalar eBirlik Sisteminden yaptıkları işlemlerin Tamamına hakim olabildikleri gibi, nisbi aidat takibi yapabilmekte ve cari hesap bakiyelerini görebilmektedir. Firmalar yaptıkları işlemlerin planlamasını yapabilmekte, onay süreçlerini takip edebilmektedirler.

45 Teknolojiyi Yenileme Teknolojiyi Yenileme Beyan sahipleri, GİMOP Projesi ve e-Birlik Projesi ile ofisten onay işlemlerini Gerçekleştirebilmek için bilgisayar teknolojilerini kullanmak durumundadırlar. Bilgisayar teknolojilerine ve kullanımına yatkın İhracat elemanlarının oluşması dış ticaretimiz için bir kazanç olarak ortaya çıkmaktadır.

46 e-Birlik Projesi Öncesi Durum Manuel Gümrük ve Birlik İşlemleri: Manuel Gümrük ve Birlik İşlemleri: İhracatçı firmalar, 2001 yılına kadar manuel ortamda doldurdukları gümrük beyannemelerinin Birlik onayını yine manuel ortamda Bankolarda yaptırdıktan sonra kağıt nüsha olarak gümrük idarelerine ibraz etmekte ve gümrük işlemeleri manuel ortamda sürdürülmekteydi. Otomasyonlu Gümrük ve Manuel Birlik İşlemleri Otomasyonlu Gümrük ve Manuel Birlik İşlemleri Gümrük işlemlerinin bilgisayar ortamında yapılmasına yönelik olarak hazırlanan BİLGE yazılımı uygulamasına pilot olarak AHL Giriş ve Çıkış Gümrük Müdürlüklerinde başlanmış, 2001 yılı Ekim ayı itibarıyle diğer gümrük idarelerinde de uygulamaya geçmiştir.Ocak ayı itibarıyle Bilge Sistemini kullanan gümrük idarelerinde EDİ Sistemi kullanılarak tescil işlemi gerçekleştirilen beyanname oranı %80.22’ye ulaşmıştır.

47 Otomasyonlu Gümük ve eBirlik İşlemleri Otomasyonlu Gümük ve eBirlik İşlemleri 2003 yılı içinde başlatılan çalışmalar sonucu, İhracatçıların gümrük sistemlerinde EDI marifeti ile onaylattıkları beyannamelerini yine ofislerinden Birlik bilgisayar sistemlerine gönderebilmeleri esasına dayanan e-Birlik Projesini geliştirmişler ve yılında tüm Birlik ve otomasyona geçen gümrük idarelerinde uygulamaya almışlardır.

48 Genel Yapı

49 Teknoloji Web tabanlı uzaktan erişim Web tabanlı uzaktan erişim Güvenli ödeme sistemi Güvenli ödeme sistemi En güncel bilgi teknolojileri (XML, Web Service, Kriptoloji, Sanal Pos, vb.) En güncel bilgi teknolojileri (XML, Web Service, Kriptoloji, Sanal Pos, vb.)

50 Prosedürler Beyansahibi firmaların sisteme girişi Beyansahibi firmaların sisteme girişi Onay masası Onay masası Ofisten onay Ofisten onay Ofisten nispi aidat ödemesi Ofisten nispi aidat ödemesi

51 Beyan sahibi firmaların sisteme girişi

52 e-Birlik Ön Onay XML Message

53 e-Birlik Ön Onay XML Formatta Beyanname bilgisi Kontroller FTP kullanıcı adı ve şifresi ile ftp sunucusuna bağlantı kurulur ve inbox dizinine XML Formatında beyanname aktarılır 1.XML yapısal kontrol a)Verilen şema ile gelen XML kontrol edilir. İstenilen alanların içerildiği ve/veya istenmeyen alanların bulunmadığı garanti edilir. b)XML alanları içersindeki verilerin yapısal kontrolü gerçekleştirilir. 2.XML anlamsal kontrol Kontrol gerektiren beyan mı? 3.Onay masası kontrolü a)Kontrol gerektiren bir beyan ise istek onay masasına gönderilir ve ön onay işlemini onay masasındaki görevli tarafından gerçekleştirilir.( % 0.8 oranında tahmin edilmektedir) b)Kontrol gerektirmeyen ihracatların tamamına sistem tarafından otomatik ön onay verilmektedir. AS400 Onay masası Hata Hata durumu 4. AS400 beyannameyi kontrol eder. Geçerli ise önonay işlemi dahilinde bilgileri veritabanına kaydeder ve finansal bilgileri XML Servera gönderir.

54 e-Birlik Ödeme Client

55 e-Birlik Ödeme Kullanıcı web tarayıcısı ile ödeme yapacağı adrese bağlanır Ön onay almış beyanlar Kullanıcıya gösterilir Kullanıcı web tarayıcısı ile sisteme bağlanır. Kullanıcı kimlik denetimi FTP ile aynı olan şifresi istenerek yapılır. Görmeye yetkili olduğu beyannameleri Tescilno İhracatçı Bayansahibi Toplam tutar alanları ile görür Kullanıcı seçilebilir kutarı işeretleyerek hangi beyanlar için ödeme yapacağını seçer. Kullanıcı ödeme yapmak istediği beyan(lar)ı seçer Seçili beyanlar için Ödeme tipi seçilir Ödeme sonucunda CRYPTO Kullanıcıya gösterilir Kullanıcı sistemde tanımlı ödeme tiplerinden birini seçer. 1.Ödeme işleminde Kredi kartı seçilmiş ise Kullanıcıdan kredi kartı bilgileri istenir. Bu bilgiler ile banka bağlantıları gerçekleşir ve kredi kartından para düşülür. 2.Cari hesap seçilmiş ise kullanıcının bakiyesi kontrol edilir ve bakiyesinden düşüm yapılır

56 Cryptography(Şifreleme) Deşifre algoritması Şifreleme algoritma mesaj İletim kabalı Özel (private) anahtar Açık (public) anahtar

57 e-Birlik Projesinin Faydaları 7 gün 24 saat Birlik Onayı, 7 gün 24 saat Birlik Onayı, Personel tasarrufu, Personel tasarrufu, İhracat işlemlerinin maliyetinin düşmesi, İhracat işlemlerinin maliyetinin düşmesi, Birlik ve Gümrük verilerinde standart, Birlik ve Gümrük verilerinde standart, Hızlı ve hatasız Birlik onay işlemleri, Hızlı ve hatasız Birlik onay işlemleri, Birlik Onay takibi, Birlik Onay takibi, Nispi aidat takibi, ve nakip para taşımama, Nispi aidat takibi, ve nakip para taşımama,

58 Gelecekte e-Birlik Bilgisayar, elektronik imza ve iletişim teknolojilerinin gelişimine paralel olarak e-Birlik Projesinde gereken güncellemeler yapılacaktır. Bilgisayar, elektronik imza ve iletişim teknolojilerinin gelişimine paralel olarak e-Birlik Projesinde gereken güncellemeler yapılacaktır. Bu doğrultuda çalışmalara başlanmış olup Birlik onayının Gümrük İdareleri ile doğrudan iletişim kurularak Web servis aracılığı ile kontrol edilebilmesine yönelik uygulamaya başlanmıştır. Bu doğrultuda çalışmalara başlanmış olup Birlik onayının Gümrük İdareleri ile doğrudan iletişim kurularak Web servis aracılığı ile kontrol edilebilmesine yönelik uygulamaya başlanmıştır. Herhangi bir programa gerek duyulmaksızın Ofisten Gümrük tescil ve Birlik onay işlemlerini yapacak uygulama için çalışmalara başlanmıştır. Herhangi bir programa gerek duyulmaksızın Ofisten Gümrük tescil ve Birlik onay işlemlerini yapacak uygulama için çalışmalara başlanmıştır. e-Birlik Sisteminden elektronik imza alt yapısı ile gümrük beyannamesi Birlik onay işlemlerinin yapılabilmesi yönünde çalışmalara başlanmıştır. e-Birlik Sisteminden elektronik imza alt yapısı ile gümrük beyannamesi Birlik onay işlemlerinin yapılabilmesi yönünde çalışmalara başlanmıştır. Dış ticaret işlemlerinin tamamen elektronik ortama taşınması ve kağıt nüsha ve ıslak kaşe ve imzalı onayların yerine elektronik onay işlemlerinin gerçekleşeceği Dış Ticarette e-Belge uygulaması çalışmaları yakından takip edilmektedir. Dış ticaret işlemlerinin tamamen elektronik ortama taşınması ve kağıt nüsha ve ıslak kaşe ve imzalı onayların yerine elektronik onay işlemlerinin gerçekleşeceği Dış Ticarette e-Belge uygulaması çalışmaları yakından takip edilmektedir.

59 Kaynaklar Akbank, Akbank, T.C. Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşarlığı Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü, T.C. Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşarlığı Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü, Türkiye Internet'i Büyüme Eğilimleri, Y.Doç.Dr. Kürşat Çağıltay, ODTÜ Türkiye Internet'i Büyüme Eğilimleri, Y.Doç.Dr. Kürşat Çağıltay, ODTÜ Linux ile E-ticaret, Barış Özyurt, Yüce Bilgi Sistemleri Linux ile E-ticaret, Barış Özyurt, Yüce Bilgi Sistemleri eBusiness Fundamentals, A workshop presented by: The Technology Services Staff of the Northern Great Plains Inc. eBusiness Fundamentals, A workshop presented by: The Technology Services Staff of the Northern Great Plains Inc. E-Commerce and the Entrepreneur, gement/PowerPoint/Ch07.PPT E-Commerce and the Entrepreneur, gement/PowerPoint/Ch07.PPT IT for Decision Makers e Commerce Overview By Taholo Kami for UNESCO IT for Decision Makers e Commerce Overview By Taholo Kami for UNESCO Harnessing the Power of the Internet in Direct Sales Operations Mihir Shah, QuinStreet October 20, 2005 Harnessing the Power of the Internet in Direct Sales Operations Mihir Shah, QuinStreet October 20, 2005 E-Ticaret Nedir?, Temel Kavramlar, Faruk çubukçu E-Ticaret Nedir?, Temel Kavramlar, Faruk çubukçu E-ticaret / B2B, E-ticaret / B2B, V.Bölüm- E-ticaretin Gelişim Süreci, Geleceği Ve Sayısal Veriler, V.Bölüm- E-ticaretin Gelişim Süreci, Geleceği Ve Sayısal Veriler, Dünya’da ve Türkiye’de E-Ticaret, Esen Fakıoğlu, Dünya’da ve Türkiye’de E-Ticaret, Esen Fakıoğlu,


"İSTANBUL TEKSTİL ve KONFEKSİYON İHRACATÇI BİRLİKLERİ GENEL SEKRETERLİĞİ Süleyman ÇAKIROĞLU Uygulama Şube Müdürü Tel:0212 4540250" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları