Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KONFEKSİYON İHRACATÇI BİRLİKLERİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KONFEKSİYON İHRACATÇI BİRLİKLERİ"— Sunum transkripti:

1 KONFEKSİYON İHRACATÇI BİRLİKLERİ
İSTANBUL TEKSTİL ve KONFEKSİYON İHRACATÇI BİRLİKLERİ GENEL SEKRETERLİĞİ Süleyman ÇAKIROĞLU Uygulama Şube Müdürü Tel:

2 Elektronik Ticaret (e-Ticaret)

3 Elektronik Ticaret Nedir? e-Ticaret – Aşamalar

4 Elektronik Ticaret Nedir? e-Ticaret Araçları

5 Elektronik Ticaret Nedir? e- Ticarette Taraflar

6 Elektronik Ticaret Nedir? e- Ticaret Türleri

7 Elektronik Ticaret Nedir? e-Ticaretin Faydaları/Avantajları

8 Elektronik Ticaret Nedir? e-Ticaret / e-İş İçin Gerekenler

9 Elektronik Ticaret Nedir? Dünya’da e-Ticaret

10 Elektronik Ticaret Nedir? Türkiye’de e-Ticaret

11 Elektronik Ticaret Nedir? Ticaretin Değişen Yüzü

12 e-Ticaret - Elektronik Ticaret Nedir?
Elektronik ticaret; mal ve hizmetlerin üretim, reklam ve satışının internet üzerinde, güvenli bir ortamda yapılmasıdır.

13 e-Ticaret - Elektronik Ticaret Nedir?
Bu kapsamda, tüketiciler için fiziki sınırların ortadan kalktığı, tek bir tuşla hayal ettikleri ürün ve hizmetlere ulaştığı, firmalar içinse pazarlama ve satış olanakları sunan bir ortamdır.

14 e-Ticaret - Elektronik Ticaret Nedir?
Devlet ya da özel sektörde görev yapan kurumların, firmaların ve bireylerin internet ortamında ya da intranet ortamında, yazı, ses ve görüntü şeklindeki fonksiyonların, sayısal biçimde işlenmesi, iletilmesi, saklanması temeline dayanan ve bir değer oluşturmayı amaçlayan ticari işlemlerin tümünü ifade etmektedir.

15 e-Ticaret - Aşamalar Ticaret öncesi firmaların elektronik ortamda bilgilenmesi ve araştırma yürütmesi, (Pazarlama – Mal veya Hizmet Hakkında Bilgi Alma ) Firmaların elektronik ortamda buluşması, Ödeme sürecinin yerine getirilmesi, Taahhüdün yerine getirilmesi, mal veya hizmetin müşteriye teslimi, Satış sonrası bakım, destek, vb. hizmetlerin temin edilmesi.

16 Ticareti Kolaylaştıran Teknolojik ürünler :
e-Ticaret Araçları Ticareti Kolaylaştıran Teknolojik ürünler : Telefon Fax Televizyon Bilgisayar

17 Ticareti Kolaylaştıran Teknolojik ürünler :
e-Ticaret Araçları Ticareti Kolaylaştıran Teknolojik ürünler : Elektronik Ödeme ve Para Transfer Sistemleri Ödeme Teknolojileri Kredi Kartları Akıllı Kartlar (Smart Cards) Elektronik Veri Değişim Sistemleri (EDI): ticaret yapan iki kuruluş arasında bilgisayar ağları aracılığıyla insan faktörü olmaksızın bilgi belge değişimi sağlayan sistemdir.

18 Ticareti Kolaylaştıran Teknolojik ürünler :
e-Ticaret Araçları Ticareti Kolaylaştıran Teknolojik ürünler : Internet Intranet (Lokal internet) WAP

19 Elektronik Ticarette Taraflar
Alıcı Satıcı Üretici Bankalar Komisyoncular Sigorta Şirketleri Nakliye - Kargo Şirketleri Özel Sektör Bilgi Teknolojisi - Yazılım Şirketleri Sivil Toplum Örgütleri (Tüketiciyi Koruma Derneği, Odalar v.b.) Üniversiteler Onay Kurumları, Elektronik Noterler Dış Ticaret Müsteşarlığı Gümrük Müsteşarlığı Diğer Kamu Kurumları

20 e-Ticaret - Elektronik Ticaret Türleri
Şirketler Arası (B2B- Business To Business) Elektronik Ticaret: En yaygın kullanılan elektronik ticaret şeklidir. Şirket içi veya şirketler arası yapılan ticarettir. Elektronik Veri Değişimi (Electronik Data Interchange) olarak da adlandırılmaktadır. Firmaların elektronik ortamda tedarikçiye sipariş vermesi, faturalarını temin etmesi ve Bedellerini ödemesi bu bölümde değerlendirilmektedir.

21 e-Ticaret - Elektronik Ticaret Türleri
2. Şirket-Tüketici Arası Elektronik Ticaret (B2C-Business to consumer): Elektronik ticaretin çok bilinen türüdür. Sanal Mağaza uygulamaları ile İnternette firmalar elektronik ortamda; bilgisayardan otomobile, Kitaptan pizzaya birçok ürünün doğrudan tüketiciye satışını yapmaya başlamıştır. Yaygın GSM kullanımı ile birlikte wap teknolojisi de gelişmekte olup, yer ve zaman gibi kısıtlar olmaksızın elektronik ticaret yapılan uygun bir ortam haline gelmiştir.

22 e-Ticaret - Elektronik Ticaret Türleri
3. Şirket-Kamu İdaresi Arası Elektronik Ticaret (B2G-Business to goverment): Kamu ile şirketler arasındaki lokal ağlar üzerinde yapılan ticaret, haberleşme ve diğer tüm etkinlikleri kapsamaktadır. Kamu ihalelerinin İnternette yayınlanması ve firmaların elektronik ortamda Teklif vermeleri ilk örnekleridir. E-Ticaretin yaygınlaşmasını desteklemek amacı ile kamunun vergi ödemeleri, gümrük işlemleri de sanal dünyaya taşınmaktadır.

23 e-Ticaret - Elektronik Ticaret Türleri
4. Tüketici-Kamu İdaresi Arası Elektronik Ticaret (C2G-Customer to goverment): Tüketici ile kamu idaresi arasında her türlü vergi, sağlık ve hukuksal etkinliği kapsamaktadır. Henüz yaygın örnekleri olmayan bu kategoride ehliyet, pasaport başvuruları, sosyal güvenlik primleri ile Vergi ödemeleri, vb. uygulamalar ile Elektronik Devlete geçişin Sağlanması planlanmaktadır.

24 e-Ticaretin Faydaları
Potansiyel tüketicinin dünyanın her yanından pazara sunulan ürünler hakkında bilgi sahibi olmasını,

25 e-Ticaretin Faydaları
Yeni üreticilerin dünya pazarına girmesini,

26 e-Ticaretin Faydaları
Daha düşük fiyatlı ve kaliteli ürünlerin pazara girmesini,

27 e-Ticaretin Faydaları
Üreticiler arasında rekabetin artmasını,

28 e-Ticaretin Faydaları
Ticari ürünlerin maliyetinin düşmesini,

29 e-Ticaretin Faydaları
Ürün seçeneklerinin artmasını,

30 e-Ticaretin Faydaları
ürün kalitesinin yükselmesini,

31 e-Ticaretin Faydaları
Daha hızlı bir şekilde ödeme ve teslim işlemlerinin gerçekleştirilmesini SAĞLAR !!!!!

32 e-Ticaret - Elektronik Ticaretin Avantajları
Firmalar Açısından Avantajları İnternet sayesinde firmalar müşterilerine dünyanın her yerinde 7gün 24 saat hizmet verebilirler. İnternette sanal mağaza açmanın maliyeti fiziksel bir mağaza açmanın maliyetine kıyaslandığında oldukça düşüktür. Daha hızlı bir şekilde ürün geliştirilmesi, test edilmesi ve müşteri ihtiyaçlarının tespit edilmesi mümkün kılındığından, talebe karşı arz tarafı daha hızlı uyum göstermektedir. Etkin tanıtım, sınırsız ulaşım sayesinde global tüketici ağı ile firmalar yüksek satış hacmi elde ederler.

33 e-Ticaret - Elektronik Ticaretin Avantajları
Firma Müşterileri Açısından Avantajları Tüketici, evinden, işyerinden veya herhangi bir yerden internete bağlanarak zaman ve mekân kavramı olmaksızın her zaman her yerden alışveriş yapabilir. İnternette alışveriş kolay ve eğlencelidir. Tüketici, internetteki pek çok ürün arasından kendisi için en uygun ürünü karşılaştırma yaparak seçer ve hızlı bir şekilde satın alma işlemini gerçekleştirir.

34 e-Ticaret ya da e-İş İçin Gerekenler
Teknolojik alt yapı Bilgisayar, ağ alt yapısı, yazılım ve internet Para Gerekli teknolojik alt yapıyı sağlamak, çalışanların eğitimi ve çoğu zaman teknik konuların outsource edilmesi (dış kaynaklar ile yapılması) Zaman e-Ticaret ya da e-iş alt yapısının hazırlanması için gerekli Eleman e-ticaret ve e-iş planlarının hazırlanması, şirket içi ve online kullanıcılara destek verilmesi

35 Dünya’da E-Ticaret Dünyada e-ticaret cirosunun büyük payını firmadan firmaya satış almaktadır. Dünya üzerindeki ekonomik örgüt ve araştırma şirketlerinin, e ticaretin hacmi konusunda birbirinden farklı araştırma sonuçları bulunmaktadır. E-ticaret hacmi ya da dünya çapındaki e-ticaret pazarının büyüklüğü konusunda net rakamlar bulunmamaktadır. Araştırmaların ortak sonucu, e-ticaret hacminin hızlı bir şekilde büyüdüğü, ve bu yıllarda toplam e-ticaret hacminin 1 trilyon doların çok üzerine çıktığı şeklindedir.

36 Dünya’da E-Ticaret ünyada e-ticaret hacminin ençok olduğu bölgeler
Kuzey Amerika, Avrupa (Batı ve Kuzey Avrupa) ve Uzakdoğu-Pasifik ülkeleri (Japonya, Çin, Singapur Avustralya Yeni Zelanda bölgeleri)dir. Ağ teknolojilerinin, bilişim sistemlerinin altyapı ve güvenlik olarak çok geliştiği bu bölgelerde e-ticaret artık günlük yaşamın ayrılmaz bir parçası olarak görülmektedir.

37 Türkiye’de E-Ticaret Türkiye’de toplumun internetle tanışması çok yeni olmasına rağmen, teknolojik altyapısının sürekli gelişmesiyle, ülkemizde de her sektörde internet kullanımı büyük bir hızla yaygınlaşmaktadır. Özellikle 1999 yılından itibaren Internet kullanıcılarının sayısındaki artış, Türkiye'deki firmaları da Internet ortamına girmeye zorlamıştır.

38 Türkiye’de E-Ticaret Türkiye'deki elektronik ticaret uygulamaları yaygın olarak işletmeden son kullanıcılara (Business to Consumer, B2C) satış biçimiyle gerçekleşmektedir. Ancak işletmeden işletmeye satış elektronik ticaret hacminin büyük kısmını oluşturmaktadır. Dünyadaki mevcut uygulamalardan da anlaşılabileceği gibi kısa bir süre sonra Türkiye'de de bir çok şirketin tedarikçileri ve bayileri arasındaki işlemleri internete taşımaları beklenmektedir.

39 Ticaretin Değişen Yüzü
Çarşılar Portallar Yer: İstanbul/Kapalı Çarşı Günlük Ticaret Hacmi: 1,3 Milyon $ Günlük Ziyaretçi Sayısı: Bin Yer: Internet/ Günlük Ticaret Hacmi: 8,2 Milyon $ Günlük Ziyaretçi Sayısı: Bin

40 Ofisten İhracat e-Birlik Projesi

41 e-Birlik Projesi. e-Birlik Projesinin Hedefleri
e-Birlik Projesi e-Birlik Projesinin Hedefleri e-Birlik Projesi Öncesi Durum Genel Yapı Teknoloji Yasal Dayanaklar Gümrük Otomasyon Projesi e-Birlik Projesinin Yapısı e-Birlik Ön Onay e-Birlik Ödeme e-Birlik Şifreleme e-Birlik Projesinin Faydaları Gelecekte Nereye

42 e-Birlik Projesi Dış Ticaret Müsteşarlığı, Gümrük Müsteşarlığı ve İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterlikleri arasında varılan Mutabakatlar üzerine inşa edilmiş bir projedir. Ofisten gümrük beyanname bilgilerinin gönderilmesi, Kontrol edilmesi, kaydedilmesi, tahakkuk eden nisbi aidatların internet bankacılığı veya cari hesap metodları ile ödenebilmesi ve Birlik Onayının Gümrük idarelerince elektonik ortamda kontrol edilmesini sağlayan bir projedir.

43 E-Birlik Projesinin Hedefleri
İhracat işlemlerini kolaylaştırmak, e-Birlik Projesi, ihracatçıların gümrük eyannamesi Tescil ve onay işlemlerinin tamamının ofisten yapabilmelerini sağlayarak ihracat işlemlerinin basitleştirilerek kolaylaştıracaktır. Değerlendirilebilir İstatistiklere ulaşmak, İhracat istatistiklerini zamanında ilgili tüm taraflara sunarak istatistiklerin değerlendirilmesini sağlayacaktır. İzlenebilen ve maliyet yükü yaratmayan Birlik ve Gümrük onay mekanizması kurmak,

44 Maliyetleri Azaltmak, Kontrolü arttırmak:
Gümrük beyannamlerin herbiri için Birlik uygulama Birimlerinde manuel onay yerine ofisten onay imkanı ile firmalarımız ulaşım maliyetinden kurtuldukları gibi ciddi zaman kazanmışlardır.Hızlı bir şekilde Birlik onay/kayıt işlemlerini gerçekleştirmişlerdir. Kontrolü arttırmak: Firmalar eBirlik Sisteminden yaptıkları işlemlerin Tamamına hakim olabildikleri gibi, nisbi aidat takibi yapabilmekte ve cari hesap bakiyelerini görebilmektedir. Firmalar yaptıkları işlemlerin planlamasını yapabilmekte, onay süreçlerini takip edebilmektedirler.

45 Teknolojiyi Yenileme Beyan sahipleri, GİMOP Projesi ve e-Birlik
Projesi ile ofisten onay işlemlerini Gerçekleştirebilmek için bilgisayar teknolojilerini kullanmak durumundadırlar. Bilgisayar teknolojilerine ve kullanımına yatkın İhracat elemanlarının oluşması dış ticaretimiz için bir kazanç olarak ortaya çıkmaktadır.

46 e-Birlik Projesi Öncesi Durum
Manuel Gümrük ve Birlik İşlemleri: İhracatçı firmalar, 2001 yılına kadar manuel ortamda doldurdukları gümrük beyannemelerinin Birlik onayını yine manuel ortamda Bankolarda yaptırdıktan sonra kağıt nüsha olarak gümrük idarelerine ibraz etmekte ve gümrük işlemeleri manuel ortamda sürdürülmekteydi. Otomasyonlu Gümrük ve Manuel Birlik İşlemleri Gümrük işlemlerinin bilgisayar ortamında yapılmasına yönelik olarak hazırlanan BİLGE yazılımı uygulamasına pilot olarak AHL Giriş ve Çıkış Gümrük Müdürlüklerinde başlanmış, 2001 yılı Ekim ayı itibarıyle diğer gümrük idarelerinde de uygulamaya geçmiştir.Ocak ayı itibarıyle Bilge Sistemini kullanan gümrük idarelerinde EDİ Sistemi kullanılarak tescil işlemi gerçekleştirilen beyanname oranı %80.22’ye ulaşmıştır.

47 Otomasyonlu Gümük ve eBirlik İşlemleri
2003 yılı içinde başlatılan çalışmalar sonucu, İhracatçıların gümrük sistemlerinde EDI marifeti ile onaylattıkları beyannamelerini yine ofislerinden Birlik bilgisayar sistemlerine gönderebilmeleri esasına dayanan e-Birlik Projesini geliştirmişler ve yılında tüm Birlik ve otomasyona geçen gümrük idarelerinde uygulamaya almışlardır.

48 Genel Yapı

49 Teknoloji Web tabanlı uzaktan erişim Güvenli ödeme sistemi
En güncel bilgi teknolojileri (XML, Web Service, Kriptoloji, Sanal Pos, vb.)

50 Prosedürler Beyansahibi firmaların sisteme girişi Onay masası
Ofisten onay Ofisten nispi aidat ödemesi

51 Beyan sahibi firmaların sisteme girişi

52 e-Birlik Ön Onay XML Message XML Message

53 e-Birlik Ön Onay XML Formatta Beyanname bilgisi Kontroller
FTP kullanıcı adı ve şifresi ile ftp sunucusuna bağlantı kurulur ve inbox dizinine XML Formatında beyanname aktarılır XML Formatta Beyanname bilgisi XML yapısal kontrol Verilen şema ile gelen XML kontrol edilir. İstenilen alanların içerildiği ve/veya istenmeyen alanların bulunmadığı garanti edilir. XML alanları içersindeki verilerin yapısal kontrolü gerçekleştirilir. XML anlamsal kontrol Kontroller Hata Hata durumu Kontrol gerektiren beyan mı? Onay masası kontrolü Kontrol gerektiren bir beyan ise istek onay masasına gönderilir ve ön onay işlemini onay masasındaki görevli tarafından gerçekleştirilir.( % 0.8 oranında tahmin edilmektedir) Kontrol gerektirmeyen ihracatların tamamına sistem tarafından otomatik ön onay verilmektedir. Onay masası 4. AS400 beyannameyi kontrol eder. Geçerli ise önonay işlemi dahilinde bilgileri veritabanına kaydeder ve finansal bilgileri XML Servera gönderir. AS400

54 e-Birlik Ödeme Client

55 e-Birlik Ödeme Kullanıcı web tarayıcısı ile
ödeme yapacağı adrese bağlanır Kullanıcı web tarayıcısı ile sisteme bağlanır. Kullanıcı kimlik denetimi FTP ile aynı olan şifresi istenerek yapılır. Görmeye yetkili olduğu beyannameleri Tescilno İhracatçı Bayansahibi Toplam tutar alanları ile görür Ön onay almış beyanlar Kullanıcıya gösterilir Kullanıcı ödeme yapmak istediği beyan(lar)ı seçer Kullanıcı seçilebilir kutarı işeretleyerek hangi beyanlar için ödeme yapacağını seçer. Kullanıcı sistemde tanımlı ödeme tiplerinden birini seçer. Seçili beyanlar için Ödeme tipi seçilir Ödeme işleminde Kredi kartı seçilmiş ise Kullanıcıdan kredi kartı bilgileri istenir. Bu bilgiler ile banka bağlantıları gerçekleşir ve kredi kartından para düşülür. Cari hesap seçilmiş ise kullanıcının bakiyesi kontrol edilir ve bakiyesinden düşüm yapılır Ödeme sonucunda CRYPTO Kullanıcıya gösterilir

56 Cryptography(Şifreleme)
Deşifre algoritması Şifreleme algoritma mesaj İletim kabalı Özel (private) anahtar Açık (public) anahtar

57 e-Birlik Projesinin Faydaları
7 gün 24 saat Birlik Onayı, Personel tasarrufu, İhracat işlemlerinin maliyetinin düşmesi, Birlik ve Gümrük verilerinde standart, Hızlı ve hatasız Birlik onay işlemleri, Birlik Onay takibi, Nispi aidat takibi, ve nakip para taşımama,

58 Gelecekte e-Birlik Bilgisayar, elektronik imza ve iletişim teknolojilerinin gelişimine paralel olarak e-Birlik Projesinde gereken güncellemeler yapılacaktır. Bu doğrultuda çalışmalara başlanmış olup Birlik onayının Gümrük İdareleri ile doğrudan iletişim kurularak Web servis aracılığı ile kontrol edilebilmesine yönelik uygulamaya başlanmıştır. Herhangi bir programa gerek duyulmaksızın Ofisten Gümrük tescil ve Birlik onay işlemlerini yapacak uygulama için çalışmalara başlanmıştır. e-Birlik Sisteminden elektronik imza alt yapısı ile gümrük beyannamesi Birlik onay işlemlerinin yapılabilmesi yönünde çalışmalara başlanmıştır. Dış ticaret işlemlerinin tamamen elektronik ortama taşınması ve kağıt nüsha ve ıslak kaşe ve imzalı onayların yerine elektronik onay işlemlerinin gerçekleşeceği Dış Ticarette e-Belge uygulaması çalışmaları yakından takip edilmektedir.

59 Kaynaklar www.itkib.org.tr www.dtm.gov.tr www.ebirlik.org
Akbank, T.C. Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşarlığı Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü , Türkiye Internet'i Büyüme Eğilimleri, Y.Doç.Dr. Kürşat Çağıltay, ODTÜ Linux ile E-ticaret, Barış Özyurt, Yüce Bilgi Sistemleri eBusiness Fundamentals, A workshop presented by: The Technology Services Staff of the Northern Great Plains Inc. E-Commerce and the Entrepreneur, IT for Decision Makers e Commerce Overview By Taholo Kami for UNESCO Harnessing the Power of the Internet in Direct Sales Operations Mihir Shah, QuinStreet October 20, 2005 E-Ticaret Nedir?, Temel Kavramlar, Faruk çubukçu E-ticaret / B2B, V.Bölüm- E-ticaretin Gelişim Süreci, Geleceği Ve Sayısal Veriler , Dünya’da ve Türkiye’de E-Ticaret, Esen Fakıoğlu,


"KONFEKSİYON İHRACATÇI BİRLİKLERİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları