Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

“de ğ i ş ik, ş a ş ırtıcı, orijinal, e ğ lendirici” Gerilla reklam.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "“de ğ i ş ik, ş a ş ırtıcı, orijinal, e ğ lendirici” Gerilla reklam."— Sunum transkripti:

1 “de ğ i ş ik, ş a ş ırtıcı, orijinal, e ğ lendirici” Gerilla reklam

2 Gelişen teknoloji, hızla akan zaman ve yaşam biçimlerinin çeşitlenmesi pazarın sürekli değişim içinde olmasını ve devamlı farklılaşmasını sağlamaktadır. Hızla geçen zaman, insanların devamlı bir şeylerin peşinden koşuyor olması gösterilen reklamların çok kısa sürelerde etkinliğinin kaybolmasına sebep olmaktadır. Bu da sürekli ve etkili reklamcılık için hayal gücü ve yaratıcılığın şart olduğunu göstermektedir. Gerilla reklamcılığının ve gerilla pazarlamanın temelinde de tam da bu vardır.

3 Gerilla reklamın ana fikri en düşük maliyetten en yüksek karı çıkartmak

4 Gerilla reklam, minimum yatırımla maksimum sonuçlara ulaşmayı hedef alan geleneksel olmayan pazarlama anlayışı olarak tanımlanabilmektedir. Gerilla reklam uygulamaları tek başına çözümler sunmaz, fakat diğer geleneksel pazarlama uygulamaları ile kombine edilirse, işletmeler için özellikle güçlü bir silah haline gelebilir.

5 Gerilla reklamın mantığı, sıra dışı, alışılmamış pazarlama düşünüş ve eylemlerinin düşük ya da minimum maliyetle gerçekleştirmektir.

6 Yatırım şekli zaman, çaba, düş gücü bazı psikolojik temelli stratejiler üzerine kuruludur.

7 Gerilla reklamın ulaşmayı düşündüğü hedef kitleyi mümkün olan her ortamda şaşırtarak ve rakiplerin ulaşmadığı şekilde yakalaması için; reklam, halkla ilişkiler, sponsorluk, kişisel satış, internet reklamcılığı, web-pr gibi birçok iletişim silahının kombinasyonunu stratejik olarak oluşturmasını ifade etmektedir.

8 Amaç; en kısa zamanda hedef kitleye farklı bir yolla ulaşırken, aynı zamanda da bulunan fikrin uzun soluklu, geliştirilebilir bir temaya sahip olmasını sağlamaktır. Tüm bu noktalardan hareketle, hedef kitlerin zihninde markanın konumlandırılmasının sağlanması ve gerilla pazarlama uygulaması üzerine konuşularak etkinin arttırılması sağlanabilecektir.

9 Gerilla reklamda… Pazarlama sürecine para yatırmak yerine zaman, enerji ve imgelemeye yatırım yapılır. Pazarlamada tahmin ya da varsayımlar kullanmak yerine, psikoloji ve insan davranışlarının kuralları kullanılır.

10 Gerilla reklam küçük ama farklı bir işe odaklanmaktadır. Gerilla reklamda zamanlama çok önemlidir. Amaç az yatırımla çok iş yapmaksa piyasaların ve içinde bulunulan şartların çok iyi değerlendirilmesi gerekmektedir. İyi bir alt yapı çalışmasıyla reklama ayrılacak zaman ve bütçe minimumda tutulabilir. Öncelikle bu tip çalışmanın amacı ve bu amacın getireceği yararlar belirlenmelidir. Daha sonra hedef kitlenin ve özelliklerinin net bir şekilde ortaya konması gerekir.

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50

51

52

53

54

55

56 “gökten ya ğ an dondurmalar”

57

58 " İ lk Dondurma Dü ş tü, Yaz Ba ş lıyor" sloganıyla yola çıkan Algida özel olarak hazırlanmış mini paraşütlerle, Türkiye’deki 5 şehre havadan dondurma yağdıracak. Bu 5 şehri ise Twitter üzerinde yapılacak oylamayla belirleyecek. Şehirler ise #GöktenDondurmaYağsa hashtag'i ile istediği şehrin adını paylaşacak tüketicilerin seçimleri doğrultusunda belirlenecek.

59

60 Green Marketing Dünyanın ve yaşam kalitesini etkileyecek doğal koşulların geleceği ile ilgili endişeler artarak devam etmektedir. Birer tüketici olarak bireyler, standart yaşam koşullarını devam ettirecek kaynakların ve yaşam alanlarının çeşitli şekillerde ortadan kalktığını ya da yeterli olmaktan çıktığının farkına varmaktadırlar.

61 Çevreye yönelik bireylerdeki bu eğilim “yeşil tüketici”, “çevreci tüketici” kavramlarının ortaya çıkmasına neden olmaktadır.

62 Bu tüketici kitlesi satın alma ve tüketim süreçleri hakkında çok daha fazla endişe duymaktadır. Aynı zamanda üretim süreçleri ile ilgili olarak da doğal kaynakların zarar görmesi açısından endişeler yaşamakta ve ürünlerin geri dönüşüm özellikleri ile ilgili konularda da hassas bir özellik kazanmaktadır. Yeşil tüketicilerin sayılarındaki artış işletmelerin dikkatini çekmektedir.

63 Pazarlamacılar bu kitlenin pazarda hatırı sayılır etkisi olan önemli bir pazar bölümü olduğunun bilincindedirler. Bu nedenle, işletmeler yeşil pazarlama stratejileri geliştirerek, pazarda markalarına yönelik soyut ve somut bir takım yararlar kazanacakları sonucuna varmışlardır.

64 İşletmeler yeşil pazarlama uygulamalarında temelde şu unsurlara yönelik olarak pazarlama stratejilerini belirlemektedirler: 1.Geri dönüşümlü, tekrar kullanımlı, doğaya zarar vermeyecek nitelikte ambalaj ve hammadde kullanımı. 2.Kirliliğe neden olmayan üretim süreçleri. 3.Hava kirliliğine neden olmayacak hammadde kullanımı. 4.İlaçlı tarım uygulamalarının yapılmaması. 5.Yiyeceklerin korunmasında anti-kimyasal yöntemlerin belirlenmesi. 6.Ambalaj olarak daha küçük paketlerin kullanılması. 7.Tarımda suni gübre yerine doğal gübre kullanımı vb. (ORGANİK MEYVE VE SEBZELER)

65 Yeşil reklamlar ya da çevresel reklamlar, bazı temel gereklilikleri içeren reklamlar olarak değerlendirilmektedirler. Söz konusu bu gerekliliklerden birincisi, ürün ve çevre arasında olumlu bir ilişkinin anlatılması gerekliliğidir. Çevresel sorumluluk işletmenin kurumsal imajı olarak sunulmalı ya da yeşil yaşam biçimi iletmenin spesifik ürün/hizmetleri ile ilişkilendirilerek ya da ilişkilendirilmeden etkin olarak aktarılmalıdır.

66 Bu bağlamda bir işletme ve ürünlerinin çevre dostu olduğunu vurgulayacak bir reklamda kullanılması gereken bir dizi unsur, yeşil renk, doğa, ekolojik bir etiket/ambalaj, çevre dostu bir söylem, çevre dostu yenilenebilir hammadde kullanımının vurgulanması, üretim süreçlerinde çevre dostu bir sürecin izlendiğinin belirtilmesi ve geri dönüşümlülüğün ifade edilmesi olarak sıralanabilir.

67 Çevreci Bonus Card Gezegenimizi küresel ısınma ile tehdit altında bıraktık. Acilen önlem almazsak, çocuklarımızı ve hatta bizi belirsiz bir gelecek bekliyor. Artık birşeyler yapma vaktinin geldiğini düşünüyorsanız, sizin için çevreci bir Bonus yaptık. Çevreci Bonus Card; Kazandırdığı bonusun bir kısmını WWF-Türkiye (Doğal Hayatı Koruma Vakfı)'nın doğa koruma çalışmalarına bağışta bulunmanızı sağlar. Kart gönderim mektupları, zarfları ve sizinle iletişim içinde olduğu bütün basılı malzemelerinde geri dönüşümlü kağıt kullanır. Doğa koşullarına diğer plastiklerden daha fazla direnç gösteren PVC oranını, hammadde içeriğinde mümkün olan en az seviyeye indirgemiştir. Böylece diğer plastik kartlara oranla doğada daha hızlı yok olur. Hesap özetinizi e-postayla göndererek kağıt tasarrufu sağlar ve bunun karşılığı da WWF-Türkiye (Doğal Hayatı Koruma Vakfı)'na ekstra bağış yapar. Dünyamız için birşey yapmaya karar verdiyseniz Çevreci Bonus size aracı olmaktan mutluluk duyar. Yapmanız gereken Garanti Bankası şubelerinden ya da Alo Garanti'den Çevreci Bonus'a başvurmak veya mevcut Bonus Card'ınızı Çevreci Bonus ile değiştirmek. Mevcut kartınızı hiçbir ücret ödemeden Çevreci Bonus ile değiştirmek için İnternet Şubesi'ne girebilir veya Alo Garanti'yi arayabilirsiniz

68 “Çevreye Duyarlı Bonus Card sahipleri, harcama tutarına ve kart çeşitine göre kazandıkları bonusun %10 ila %30′u arasında değişen kısmıyla, WWF-Türkiye’nin doğa koruma çalışmalarına katkıda bulunuyor. Kartın yapımında mümkün olan en az seviyede PVC kullanılıyor ve doğada daha hızlı yok olması sağlanıyor. “

69 “Ekolojik düşünce, ürünlerimiz için kullandığımız malzemelerden, onları üretmek ve geri dönüştürmek için kullandığımız üretim süreçlerine kadar yaptığımız işin her parçasını etkileyen çevreye duyarlı düşünce tarzıdır.”

70

71

72 Arçelik’ten Dünyanın En Tasarruflu Çamaşır Makinesi

73 MİGROS “İYİ TARIM”

74 Migros Çevreci Poşetler

75 Carrefour

76

77

78

79 Küresel ısınma tartışmalarının alevlenmesinin getirdiği endişenin yanı sıra, modaya dönüşmekte olan yeşil ürünler bir tür statü göstergesi haline geliyor. Üstelik bu ürünler aynı zamanda tasarruflu oluşlarıyla, ekonomik kaygılarla hareket eden tüketiciyi de cezbedebiliyor.

80

81 Samsung “Eco Bubble”

82 Yeşil Notlar 3M firması "Greener Notes" adı altında yeni ürünler piyasaya sürdü. Kağıt temelli geri dönüşümlü malzemeden ürettikleri bu yeni post-it'lerin çeşitleri de bulunuyor. %100 geri dönüşümlü, içinde en az %30 geri dönüşümlü malzeme kullanılmış olanlar vs. Alınan her paketten çıkan kodlar bir web adresine giriliyor ve 3M bu aldığınız ürün vesilesiyle bir ağaç dikiyor.

83

84 Yeşil Selpak Standard polietilen ambalaj malzemelerinin doğada çözünme süresi 200 ile 1000 yıl arasında değişirken, Selpak'ın doğada çözünür ambalajı 2 ila 5 yıl içinde doğada çözünme özelliğine sahip. Patentli özel bir proses ile üretilen doğada çözünür ambalaj malzemesi, toprağa karıştıktan sonra bio-bozunma süreci başlıyor ve doğada tamamen kayboluyor. Türkiye'de ilk ve tek olan bu uygulama ile Selpak bio-polimer ambalajları doğada tamamen çözünüyor.

85

86 Global anlamda yeniden kullanılabilirlik ve geri dönüşüm alanında çalışma yapan ilk şirketlerden biri de HP. Kurum ilk olarak 1981‟de yeniden kullanılabilir ürünler kullanmaya ve 1987'de de geri dönüşüm uygulamaya başladı yılına gelindiği zaman, 2006 yılına oranla % 31'lik bir büyümeyle, yaklaşık olarak 29,500 ton ağırlığına ( 60 milyon dolar ) denk gelen 3 milyon hardware ürünü yeniden kullanmak üzere toplandı...HP bugün de HP LaserJet ve mürekkep püskürtmeli baskı kartuşu iade ve geriye kazandırma programını devam ettiriyor.

87 HAYAT SU ŞİŞELERİ KISALTTI Pet su şişelerin hem boyunları kısaldı hem de kapak kalınlıkları inceldi. Hayat Su, ambalaj malzemelerini azaltma projesi kapsamında kullandığı malzeme miktarını, şişe ağırlıklarında %20, kapaklarda ise, %30 oranında azaltmış. Bu tasarrufla da, 5 yıl içinde 15 milyon şişeye denk bir kazanç elde etmiş. Hayat Su, kısa boyun projesi ile de, çevre koruma, karbon ayak izi ve su ayak izini azaltma konusundaki bilgileri de yarım litrelik ambalajlarına taşımış.


"“de ğ i ş ik, ş a ş ırtıcı, orijinal, e ğ lendirici” Gerilla reklam." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları