Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Dr. Filiz Demirayak WWF-Türkiye 11 Nisan 2008 www.wwf.org.tr GREEN MARKETING KONFERANSI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Dr. Filiz Demirayak WWF-Türkiye 11 Nisan 2008 www.wwf.org.tr GREEN MARKETING KONFERANSI."— Sunum transkripti:

1 Dr. Filiz Demirayak WWF-Türkiye 11 Nisan GREEN MARKETING KONFERANSI

2 YAŞAYAN GEZEGEN RAPORU 1.Yaşayan Gezegen Endeksi 3600’ün üzerinde canlı türünün popülasyon örneğine dayanarak yeryüzündeki biyolojik çeşitliliği ölçüyor karasal canlı türlerinde % 31, tatlı su canlılarında % 28 denizlerdeki canlı türlerinde % 27 2.Ekolojik Ayak İzleri İnsanların doğal kaynak kullanımıyla yarattığı baskıları belirtiyor 1961 ve 2003 yılları arasında insanların doğadaki ayak izleri 3 katına çıktı Fosil yakıt kullanımından kaynaklanan CO2 emisyonu, son kırk yılda 9 kat arttı ve küresel ayak izilerinin en büyük olanı

3 KAYNAK: WWF Yaşayan Gezegen Raporu 2006 (LIVING PLANET INDEX) ŞİMDİKİ DURUM

4 KAÇ GEZEGEN ? 12 milyar hektar alan– 6.5 milyar insan Kişi başına düşen ayakizi alanı– 1.8 hektar Avrupa’nın ayakizi - 6 hektar Türkiye’nin ayakizi- 4 hektar. Ortalama Avrupalı’nın 3 gezegene, ortalama bir Türk’e 2 gezegen gerekmekte! Ortalama bir Amerikalı’ya ise 5 gezegen gerekiyor!

5 KÜRESEL AYAKİZLERİ

6 YAŞAM KALİTESİ DÜŞÜYOR Fosil yakıtlardan kaynaklanan CO2 emisyonu, son 40 yılda 9 kat arttı İklim değişikliğine neden olan emisyonlar % 48’e ulaştı yılları arasında dünyada su kullanımı iki kat arttı İnsanlığın tüketme hızı dünyanın kendisini yenileyebilmesinden % 25 daha hızlı Her yıl doğan yaklaşık 90 milyon bebek için, yılda 27 milyar m 3 su daha lazım...

7 TÜRKİYE’NİN AYAKİZLERİ Türkiye’de doğal kaynakların kapasitesinin %50’sinden fazlasında ayak izi bıraktık... Son 40 yılda ha sulakalan ekolojik ve ekonomik önemini kaybetti Yalnızca İstanbul’da yılda ton kağıt tüketimi 35 yılda kağıt tüketimi % 245 arttı Kişi başı ort ağaç tüketimi 1,5kg/gün Her yıl ha orman alanı yok oluyor Doğu Karadeniz’de doğal yaşlı ormanları sadece % 12’si kaldı

8 UZUN VADELİ AMAÇ

9 WWF Büyük ve saygın bir Doğa Koruma kuruluşu Beş kıta’da, 100’den fazla ülkede 4000 çalışan 2000’i aşkın doğa koruma ve kırsal kalkınma projesi 5 milyonu aşan üye ve destekçi Doğa korumada politikalar ve örnek uygulama projeleri MİSYON Dünyanın doğal çevresinin bozulmasını durdurmak, doğal kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlamak ve bugün yaşam seviyesini yükseltirken doğayla uyum içinde yaşanacak bir gelecek kurmak

10 WWF-Türkiye, yaşam kalitesini yükseltirken, doğadaki ayak izlerinin azaltılması için hükümet, iş dünyası ve bireylerce net pozitif katkı yaratacak adımlar atılması gerektiğine inanıyor DEĞİŞİMİN VİZYONU Yaşayan bir dünya için

11 Siz de Ekolojik Ayak İzlerinin azaltılması için bize katılın, WWF Türkiye Doğa Dostu olun...


"Dr. Filiz Demirayak WWF-Türkiye 11 Nisan 2008 www.wwf.org.tr GREEN MARKETING KONFERANSI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları