Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

CAD İ LLAC Nasıl Kuyruklu Oldu? Haluk Erenoğlu. 1 1950 Amerikası  1950’li yıllar Amerikalıların çoğu için eşi emsali görülmemiş bir refah ve bolluk dönemidir.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "CAD İ LLAC Nasıl Kuyruklu Oldu? Haluk Erenoğlu. 1 1950 Amerikası  1950’li yıllar Amerikalıların çoğu için eşi emsali görülmemiş bir refah ve bolluk dönemidir."— Sunum transkripti:

1 CAD İ LLAC Nasıl Kuyruklu Oldu? Haluk Erenoğlu

2 Amerikası  1950’li yıllar Amerikalıların çoğu için eşi emsali görülmemiş bir refah ve bolluk dönemidir.  Amerikalılar, onlarca yıllık sıkıntıdan sonra, televizyonla, büyük buzdolaplarıyla, bulaşık makineleriyle, Hi-fi pikaplarla ve banliyölerdeki bahçeli evlerde tanışıyor ve tüketim çılgınlığından sarhoş olmuş görünüyorlardı.

3 Amerikası  II’nci Dünya Savaşından sonra otomobil fabrikaları, hızla yükselen talepleri karşılamak için hızla büyür.  Ama talep, 1950’lerin ortasında düşer!

4 Amerikası  Bunda şaşılacak bir şey yoktur. Araba almaya gücü yeten hemen her aile, bolluk dönemiyle birlikte bir araba almıştır.  Bunlar henüz eskimediğine göre kimse elindekini satıp yeni bir adet daha alma ihtiyacı duymaz.

5 1 GM’un Otomobil Tasarımcısı  Harley Earl Dinamik Tüketim!

6 1 Harley Earl’ün Sihirli Çözümü  “Tüketiciler, arabalarını bir yeri eskidiği yada bozulduğu için değil, sadece modası geçtiği için her yıl değiştireceklerdir.”  General Motors’un ve bundan böyle tüm Amerikan otomobil üreticilerinin amacı, müşterilerine, bu yıl dayanılmaz gelen ama önümüzdeki yıl demode olacak arabalar tasarlamaktır.

7 1 GM’un Genel Müdürü  Charles Kettering * Satışları garanti etmenin en basit yolu, sürekli değiştirmektir!

8 1 Charles Kettering  “Piyasa, yeni olana karşı sonsuz derecede esnektir.”  “Reklamın, tasarımın ve araştırmanın esas amaçlarından biri, sağlıklı bir tatminsizliği gidermektir.”  “1957 Model Ford’u olan birisi, 1958 yılı gelene kadar arabasından şikayetçi olmalıdır.”

9 1 Harley Earl  General Motors sanat ve Tasarım Bölüm Başkanı.  Arabanın orasını burasına ekstra metal parçalar eklemek konusunda kimse eline su dökemez!

10 1 Harley Earl  Tasarım felsefem;” benim oran anlayışıma göre dikdörtgenler, karelerden çok daha çekicidir”  “Tıpkı bir çiftlik evinin üç katlı bir apartmandan yada Tazının Buldogdan çok daha çekici olması gibi” der.

11 1 Harley Earl  “Egzantrik Dahi”  “Diktatör”  “İktidar Manyağı”

12 1 P-38 Lockheed Savaş Uçağı  Earl’ün en çok hoşuna giden şeylerden birisi, havaalanlarını gezip uçakları seyretmektir.

13 Cadillac  Küçük,  Çekingen,  Yuvarlatılmış bir kuyruk.

14 1 Douglas F-4D Skyray  1950’lerin başlarında jet uçaklarının popülaritesi had safhada iken Earl, cesur bir adım atmaya karar verir.

15 1 Douglas F-4D Skyray  Delta kanatlı bir uçak, 1955 Model Cadillac

16 Cadillac Eldarado  1955 yılından 1960 lara kadar kuyruklu modeller devam etmektedir.

17 1 1955’ten Sonra Vurgunun öze değil biçime vurulmuş olması, aynı zamanda kendi sonunu getirmiştir.Vurgunun öze değil biçime vurulmuş olması, aynı zamanda kendi sonunu getirmiştir. Motorlarda tasarruf,Motorlarda tasarruf,

18 1 Değişim!  Mühendislik,  Güvenlik,  Daha az yakıt sarfiyatı,  Güvenlikli camlar,  Emniyet kemerleri,  Hava Yastıkları,  Emisyon Standartları…vb. konular çıkartılır.

19 1  Detroit, yani Amerikan Otomobil Sanayii kuyruklardan aksesuarlardan kurtulur.

20 1  Mühendisliğe prim verirken, kendi ülke pazarını ithal otomobillere kaptırır….

21 1


"CAD İ LLAC Nasıl Kuyruklu Oldu? Haluk Erenoğlu. 1 1950 Amerikası  1950’li yıllar Amerikalıların çoğu için eşi emsali görülmemiş bir refah ve bolluk dönemidir." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları