Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İŞLETME İLE İLGİLİ STRATEJİLER. • Düşük Maliyet Stratejisi • Farklılaşma Stratejisi • Odaklaşma Stratejisi • Pazarda İlk Olma Stratejisi • Lidere Meydan.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İŞLETME İLE İLGİLİ STRATEJİLER. • Düşük Maliyet Stratejisi • Farklılaşma Stratejisi • Odaklaşma Stratejisi • Pazarda İlk Olma Stratejisi • Lidere Meydan."— Sunum transkripti:

1 İŞLETME İLE İLGİLİ STRATEJİLER

2 • Düşük Maliyet Stratejisi • Farklılaşma Stratejisi • Odaklaşma Stratejisi • Pazarda İlk Olma Stratejisi • Lidere Meydan Okuma Stratejisi • Lideri Takip Etme Stratejisi • Pazar Boşluklarını Belirleyip Doldurma Stratejisi • Nadasa Bırakma Stratejisi • Çekilme Stratejisi • Küçülme Stratejisi

3 Düşük Maliyet Stratejisi • Ölçek ekonomileri • Deneyim eğrisi etkisi • Sıkı maliyet kontrolü • Hizmet, satış, pazarlama ve Ar-Ge gibi alanlarda maliyet minimizasyonu sağlanması

4 İşletmenin Düşük Maliyet Stratejisi uygulaması • müşterilerin ve tedarikçilerin pazarlık gücü, • Piyasaya yeni girebilecek potansiyel rakiplerin ve ikame mallarının tehdidi • rakiplerin rekabet yoğunluğu gibi etkenlere bağlıdır • Genellikle ürün hayat döneminin olgunluk döneminde üretim miktarının artırılması ile gerçekleştirilir • Teknoloji ürün maliyetlerini aşağıya çeken bir unsurdur

5 Karşılaştırmalı (Mutlak) Üstünlük • Üretim maliyeti farkı yerine, farklılığın derecesi üzerinde vurgunun olması • En fazla üstünlüğün olduğu ürünler • Üstünlüğe sahip olduğu mallarda uzmanlaşıp daha az üstün olduğu malları ithal ederek daha fazla refah

6 Düşük Maliyet Stratejisinde Önemli Olanlar • Verimlilik • Çeşitlilikte azalma • Yeni pazarlar tercih edilmektedir • Kalitedeki artışlar • Hedef maliyetleme • Minimum hata • Belirsizliğin en aza indirilmesi • Yeniliğin ve yaratıcılığın teşviki

7 Farklılaşma Stratejisi • Pazarlama karması elemanlarında farklılıklar yaratılarak rekabet avantajı yaratılması • Ürün tekliği yaratılmasına çalışılır

8 Farklılaşma Stratejisi • İşletmelerin, mukayeseli üstünlüklerini kullanarak, • Değer verdiği ve aradığı, • Piyasada bulunanlardan farklı özelliklere sahip mal ve hizmet üretmesi ve • Bu ürünleri yüksek fiyatla satarak • Piyasa ortalaması üzerinde bir gelir elde etmeleri

9 Ürün Tekliği Sağlamanın Yolları • Marka bağlılığı • Müşteri hizmetleri • Ürün tasarımı ve özellikleri • Teknoloji

10 Düşük maliyet stratejisi de farklılaştırma stratejisi olabilir

11 Farklılaşma Stratejisi • Marka, Tasarım, Teknoloji, Müşteri Hizmetleri, Kalite gibi özellikleri rakiplerinden farklı olan ayrıcalıklar üzerine kurulan stratejilerdir • İşletmelerin tüketiciler tarafından kabul görmüş, kendine özgü farklılıklara sahip olması gerekir

12 Bu ayrıcalıklar: • Markaya Bağımlılık; Jaguar/Mercedes/BMW/Vakko/Beymen • Teknoloji Üstünlüğü; Makintosh/Microsoft • Müşteri Hizmetleri; Arçelik/Beko/BOSH/Tofaş/Renault/Opet

13 Harley Davidson • Yıllık üretimi düşük ( adet) • Sayısız model • Sayısız Eksesuar • Sayısız özellik • Harley Davidson Klübü

14 Texas Instrument (TI) 1. Rekabetçi üstünlüğü daha standart ve geniş pazarlarda uzun vadeli düşük maliyetli ürünlerle sağlayacak bir yaklaşım 2. Piyasalara erken girerek konumunu sağlamlaştırmak ve ürünün olgunluk aşamalarında pazar payı hakimiyeti 3. Daha fazla satış için daha düşük maliyetler 4. Çok fazla nitelikli olmayan montaj işçilerinden oluşan sermaye yoğun maliyet odaklı üretim süreçleri 5. Verimliği arttırabilmek için daha fazla endüstri mühendisinden faydalanılması 6. Üretimde kullandığı parçaları kendisinin üretmesi

15 Hewlett-Packard (HP) 1. Daha küçük pazarlarda özel, yüksek değerli, fonksiyonel özelliği olan ürünlerle rekabetçi üstünlük sağlama 2. Kendisi yeni pazarlar oluşturduktan sonra, düşük maliyetle piyasaya girmeye çalışan diğer işletmelere karşı farklı ürünler geliştirme 3. Aynı fiyatları daha uzun bir süre aynı düzeyde tutmak için çaba sarf ederek daha yüksek kar marjları ve daha erken yatırım üzerinde kazançlar elde etmek 4. Daha az miktarlarda üretimi daha nitelikli montaj işçileriyle gerçekleştirebilecek esnek süreçler 5. Ürünlerinin özelliklerinin geliştirilmesi için ürün mühendisliği 6. Parçaları satın alma

16

17 Odaklaşma Stratejisi • Sınırlı kaynak • Belirli bir hedefin belirlenmesi • Pazarın seçilen bölümünün istek ve ihtiyaçları göz önünde bulundurularak mal ve hizmet üretimi gerçekleştirilir • Belirli bir ürüne ve pazara yoğunlaşılması • Özel mal ve hizmetler için uygun • Pazarın diğer bölümlerini ihmal etme söz konusu olur

18 İstanbul’daki Özel Hastaneler

19

20

21

22

23 İlk Olma Stratejisi • Yeni bir ürünü ilk üreten olma • Yeni bir faaliyeti veya süreci ilk uygulayan olma • Bir pazara ilk giren olma

24 Pazarda İlk Olma Stratejisi • • Son yıllarda öne çıkan strateji • • Pazarda ilk olma stratejisi, ürün çeşitliliği bazında rakiplerden farklılaşma stratejisi gibi göreli agresif bir stratejidir • • Pazarda takipçi olma stratejisine göre daha çok kaynağa ihtiyaç söz konusu • • Daha çok risk ve maliyet söz konusudur • • Rakipler pazara girmeden elde edilen getiriler, yeni yatırımlar ve geliştirmeler için kullanılabilir

25 Pazarda İlk Olma Stratejisi • Pazarda ün yapmanın en güzel yollarından biridir. • Pazarda rekabetin olmamasının avantajı yaşanır • Her zaman için pazara ilk giren olarak değil, pazara ilk giren önemli işletme olarak değerlendirilir –amazon.com • Yüksek pazar payı kazanılmasının temel yollarından biridir • Kazanımlar, karşılaşılacak olan risklerden yüksek olduğunda anlam kazanır • Bazı durumlarda pazara ilk giren işletme büyük avantaj saplarken, bazı durumlarda sonradan giren işletmeler avantaj sağlarlar

26 Pazarda İlk Olma Stratejisi • Pazara sonradan giren işletmeler ürün sınıfının pazara tanıtılması ve araştırma geliştirme faaliyetlerinden doğacak olan maliyetlere katlanmazlar –Atari-Nintendo –Charles Stack Online Bookstore vs. amazon.com • Hızlı takip edenler (fast followers)

27 Pazarda İlk Olma Stratejisi • Son dönemlerde Kaynak Temelli Yaklaşımla Değerlendirilmektedir –Kaynaklar –Kabiliyetler • Giriş zamanının belirlenmesi önem taşır

28 Cevap Bulunması Gereken Sorular • Pazara ilk giren olmak için ne gerekir? • Pazara ilk giren veya geç girenlerin karşılaşacakları riskler ve avantajlar nelerdir? • Pazara ilk girenlerin avantajı nasıl devam ettirilebilir? • Pazara girme zamanlaması ile işletme başarısı arasında nasıl bir ilişki vardır?

29 Örnekler (başarılı olanlar) • Xerox (fotokopi makinası) • General Electric (Ampül) • Palaroid (anlık fotoğraf) • Coca- Cola • Federal Express (bir günde teslim hizmeti) • Sony (VCR)

30 Lidere Meydan Okuma Stratejisi • Lider şirketin faaliyetlerine karşılık verme • Pazar liderinden pazar payı elde etmek üzere girişilen faaliyetler

31 • Yenilik • Yeterli kaynak • Pazarda öncü olmak • Marka değerinin yüksek olması • Kabiliyetler • Liderin güçlü yönlerini değil zayıf yönlerini hedef alma

32 Lideri Takip Etme Stratejisi • İşletmelerin lideri her konuda takip etmeleri • Liderin öncü olup olmaması önemli • Lider ne kadar güçlüyse, fiyat üzerinden yapılan rekabet o kadar azalır • Takip edenin ürünü ve markası tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarına ne kadar yakınsa, liderin üzerindeki baskı o kadar fazla olur • Fiyat indirimi ve farklılaştırma

33 Lideri Takip Etme Stratejisi • Farklılaştırma –Farklılaştırma ve yüksek fiyat –Farklılaştırma ve düşük fiyat • Pazara giriş engellerini aşabilecek özelliklere sahip olmak • Teknolojik yeterliliğe sahip olmak

34 Lideri Takip Etme Stratejisi • Sahtesini yapmak • Aynısını yapmak • Taklit etmek • Uyarlamak


"İŞLETME İLE İLGİLİ STRATEJİLER. • Düşük Maliyet Stratejisi • Farklılaşma Stratejisi • Odaklaşma Stratejisi • Pazarda İlk Olma Stratejisi • Lidere Meydan." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları