Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

FUTBOLDA KUVVET Yrd.Doc.Dr. Veysel KÜÇÜK. FUTBOLDA NEDEN KUVVET ANTRENMANI GEREKLİDİR? İkili mücadeleleri kazanmayı geliştirmek. Kafa topunda daha yukarı.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "FUTBOLDA KUVVET Yrd.Doc.Dr. Veysel KÜÇÜK. FUTBOLDA NEDEN KUVVET ANTRENMANI GEREKLİDİR? İkili mücadeleleri kazanmayı geliştirmek. Kafa topunda daha yukarı."— Sunum transkripti:

1 FUTBOLDA KUVVET Yrd.Doc.Dr. Veysel KÜÇÜK

2 FUTBOLDA NEDEN KUVVET ANTRENMANI GEREKLİDİR? İkili mücadeleleri kazanmayı geliştirmek. Kafa topunda daha yukarı sıçramayı geliştirmek. Sprintte ilk çıkışta performans gelişimi için. Sprintte pozitif ivmelenme performansı geliştirmek.(kısa zamanda maksimal hıza ulaşmak için.) Futbolcunun eksantrik, reaktif kas kuvvetini maksimal, çabuk-patlayıcı kuvvet ve plyometrik antremanları ile geliştirerek ani duruş ve yön değiştirmelerde performansı arttırmak.

3 Genel maksimal kuvveti geliştirerek sakatlanma riskini azaltmak. Sakatlık sonrası hızla iyileşmek, daha iyi bir rehabilitasyon sağlamak. Aynı ekstremite de agonist ve antagonist kas dengeleri sağlayarak, sakatlığı engellemek ve sprint performansını geliştirmek. Benzer kas grubu ekstremiteler arası kas kuvvet dengesi ni sağlayarak,sakatlığı engellemek, sprint süratini ve çabukluk performansını arttırmak. Oyuncunun sahip olduğu kuvveti korumak. Maç sırasında kuvvet potansiyelini korumak.

4 “GÜNÜMÜZDE ÜST SEVİYEDE FUTBOLCU OLABİLMENİN EN ÖNEMLİ İHTİYAÇLARINDAN BİRİ, ALT VE ÜST EKTRİMİTENİN VE GÖVDENİN KUVVETLİ OLMASIDIR”

5 KUVVET ANTRENMANLARININ DEZAVANTAJLARI VAR MIDIR?

6 Antrenörler ve futbolcular arasında kuvvet antrenmanları futbolcuları ağırlaştırır. Kuvvet antrenmanları futbolcunun koordinasyonunu bozar. Kuvvet antrenmanları futbolcuyu yorar.

7 Kuvvet antrenman programı yüklenme parametreleri Futbolun ve futbolcunun kuvvet ihtiyaç analizi Kuvvet antrenmanının amacı Egzersiz seçimi Egzersiz sırası Kuvvet seviyesi testi sonucunda belirlenen egzersiz şiddeti Kas kuvvet dengesi Egzersiz hızı Set ve tekrar sayısı Dinlenme süresi Antreman sıklığı Antreman kapsamı

8 SPORCUNUN ANTRENMAN STATÜSÜNE BAĞLI OLARAK ANTRENMAN ŞİDDETİ VE SIKLIĞININ DEĞERLENDİRİLMESİ Antrenman Statüsü Yürürlülükte ki program Antrenman yaşı Antrenman sıklığı (haftalık) Antrenman şiddeti Egzersiz becerisi BaşlangıçYeni başlama < 2ay1-2Çok düşükYok Orta seviyeAntrenman yapılıyor 2-6 ay2-3OrtaTemel İleri seviyeAntrenman yapılıyor +1 yıl3-4Yüksekyüksek

9 YIL İÇİNDEKİ ANTRENMAN SAFHASINA GÖRE KUVVET ANTRENMANLARININ AMACI Sezon haftasıFutbola özgü egzersizler Kuvvet antrenman sıklığı Kuvvet antrenmanının amacı Sezon dışıyokDüşükGenel egzersizleri içeren maksimal kuvvet Sezon öncesiOrta ve gittikçe artar Orta ve yüksekFutbola özgü maksimal kuvvet ve patlayıcı,çabuk kuvvet Sezon içiYüksekDüşükMaksimal kuvveti korumak,patlayıcı ve çabuk kuvvet gelişimi (futbola özgü) Sezon sonuYüksekDüşük veya değişebilir Maksimal kuvveti e patlayıcı-çabuk kuvveti korumak

10 FUTBOLCULARIN KUVVET SEVİYESİ VE MEVKİSEL FARKLAR Mevkiler½ squat 1 RM Ortalama (+-)SD(kg) Savunma Oyuncuları153.6 (+-) 27.7 Orta saha oyuncuları130.8(+-)18.6 Hücum oyuncuları147.5(+-)23.8 MevkilerBench Pres RM Ortalama&SD (kg) Savunma Oyuncuları83.5(+-)18.1 Orta saha oyuncuları74.6(+-)16.5 Hücum oyuncuları79.8(+-)10.7 Forvet ve Savunma Oyuncuları, Orta Saha Oyuncularından Daha Kuvvetli Olmak zorundadır.

11 QUADRİCEPS/HAMSTRİNG İLİŞKİSİ H/Q kas kuvvet oranı 2/3 veya %65 ten azaldıkça,aynı kas grubunun iki ekstremite arasındaki (bilateral) kuvvet farkı %10 u aştıkça ; Sakatlığa zemin hazırlamış olur, Sprint performansı azalır, Ani yön değiştirme performansı bozulur. Futbol Oyuncusunun; -Ön bacak kas grubu kuvveti arttıkça,daha yukarıya sıçrar. - Arka bacak kas grubu kuvveti arttıkça, kısa mesafelerde sürat performansı yükselir.

12 FUTBOL İÇİN KUVVET ANTRENMALARINDA EGZERSİZ SIRASI Güç (patlayıcı veya çabuk kuvvet egzersizleri) egzersizleri antrenman seansının, başında gücü gerektirmeyen core (gövde) egzersizler daha sonra,en sonda yardımcı egzersizler yapılmalıdır. Daha yüksek şiddetli egzersizler düşük şiddetli egzersizlerden önce çalışılmalıdır. Küçük kas gruplarının çalıştırlmasından önce, büyük kas grupları çalıştırılmalıdır.Örneğin squatı takiben, leg ekstansion ve fleksion çalıştırılmalıdır. Tek eklemli egzersizlerden önce çok eklemli egzersizler çalışılmalıdır. Kuvvet antrenmanı programında egzersiz sıralaması yaparken birbiri ardına çalışılacak egzersizlerde agonist-antagonist değişim dikkate alınmalıdır.Örneğin leg curl sonrası leg ekstansion çalışılmalıdır.

13 KUVVET ANTRENMANI SIKLIĞI Yıllık Plandaki Antrenman Safhası Antrenman Yükü ve egzersiz Tipi Deneyim Sağlık Statüsü Diğer Antrenmanlar

14 FUTBOLDA KUVVET ANTRENMANI PLANLANMASINDA DİKKAT EDİLECEK DURUMLAR Kuvvet antrenmanı süresi 50 dk.yı aşmamalıdır. Maksimal kuvvet antrenmanları 2. antrenmanda veya öğleden sonra yapılmalıdır.(Nöral-Testesteron) Kuvvet antrenmanı ısınmasında dinamik esneklik egzersizleri kullanılmalıdır. Kuvvet antrenmanı öncesi ve sonrası başka çalışma yapılmamalıdır. Kuvvet antrenmanı öncesi çok iyi ısınma yapılmalıdır.

15 Tablo:futbol takımında kuvvet antrenmanlarının yıllık program içinde sıklığı Spor sezonuAntrenman sıklığı önerileri (antrenman sayısı/Hafta) Sezon dışı2-3 kez Sezon öncesi hazırlık2-4 kez Sezon içi1 Sezon sonudeğişir

16 Futbol sezonu 1.yarı kuvvet antrenmanlarının periyodizasyonu Hazırlık PeriyoduMüsabaka PeriyoduGeçiş Periyodu Genel hazırlıkÖzel hazırlıkSezon başı Sezon içiSezon sonu Sezon dışı AAMaksimal kuvvet -Kuvveti güce dönüştürme -Güç (çabuk patlayıcı kuv) maksimal kuvvet koruma -Güç(çabuk- Patlayıcı kuv) -Maksimal kuvveti koruma Ara verme haftası Yenileme 1-2 hafta4 hafta hafta1-2 hafta

17 Futbol sezonu 2.yarı kuvvet antrenmanlarının periyodizasyonu Hazırlık periyotuMüsabaka PeriyoduGeçiş Periyodu Genel HazırlıkÖzel HazırlıkSezon içiSezon sonuSezon Dışı Maksimal kuvvet Kuvveti güce dönüştürme- Güç (Çabuk patlayıcı kuv.)Maksimal kuvvet -Koruma amaçlı maksimal kuvvet -Güç(Çabuk- Patlayıcı kuv.) Ara verme haftası Yenileme veya tamamlama 1-2 hafta3-4 hafta12-13 hafta1-2 hafta

18 Müsabaka sezonunda kuvvet ve güz antrenman parametleri Antrenman parametreleriAçıklamalar Egzersiz seçimiTamamen futbola özgü Egzersiz sayısı4-6 Kuvvet antrenman amacıMaksimal kuvveti koruma, gücü patlayıcı ve çabuk kuvvete çevirme ŞiddetHazırlık döneminde kullanılanın %70-80’i Antrenmanın süresiEn fazla dk Egzersizler arası dinlenme sayısıAmaca göre değişir, hazırlık Döneminden daha uzun Haftalık antrenman sıklığı1 Tekrar sayısı ve ya süresi ve set sayısı5-8 tekrar veya 6-8 sn*2-3 set

19 Sezon dışı kuvvet ve güç antrenmanı yüklenme parametreleri Antrenman parametreleriOlması gerekenler Egzersiz seçimiTemel ve genel egzersizler Egzersiz sayısı4-6 Kuvvet antrenman amacıMaksimal kuvveti koruma ŞiddetMüsabaka döneminde kullanılanın % ‘ı ve ya kendi vücut ağırlığı Antrenman süresiEn fazla dk Egzersizler arası dinlenme sıklığı1-2 dk Haftalık antrenman sıklığı1-3 Tekrar sayısı ve set sayısı10-12 tekrar*2-3 set Egzersiz hızıakıcı


"FUTBOLDA KUVVET Yrd.Doc.Dr. Veysel KÜÇÜK. FUTBOLDA NEDEN KUVVET ANTRENMANI GEREKLİDİR? İkili mücadeleleri kazanmayı geliştirmek. Kafa topunda daha yukarı." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları