Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KONDİSYONEL ÖZELLİKLER KUVVETDAYANIKLILIKSÜRATHAREKETLİLİKBECERİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KONDİSYONEL ÖZELLİKLER KUVVETDAYANIKLILIKSÜRATHAREKETLİLİKBECERİ."— Sunum transkripti:

1

2 KONDİSYONEL ÖZELLİKLER KUVVETDAYANIKLILIKSÜRATHAREKETLİLİKBECERİ

3  Koordinatif özelliklerin geliştirilmesi  Kuvvet özelliği koordinasyon içerisinde doğal olarak gelişir  Önce Çabuk Kuvvet ve Kuvvette Devamlılık  Sonra Maksimal Kuvvet Çok Yönlü Kuvvet Gelişimi 1 – Hareketliliğin azalması4 – Androjen düzeyinin hızla artması 2 – Vücut kitlesine oranla 5 – Aerobik – Anerobik güç: vital kapasitesinin azalmasıbüyümenin durmasına bağlı gelişme 3 – Östrojen düzeyinin hızla artması6 – İskeletin olgunlaşması

4

5

6

7

8

9

10 Genel ve çok yönlülük ilkesi göz önünde bulundurulmak koşuluyla, gelişim dönemindeki çocukların antrenmanlarında kuvvet çalışmalarına yer verilebilir.

11 Öncelikle bilinmesi gerekenler ;  Çocuk, psikolojik ve fizyolojik olarak kuvvet antrenmanına katılmaya hazır mı?  Programda yer alan hareketlere ilişkin uygun uygulama teknikleri biliniyor mu?  Bu hareketlere ait yardım ve güvenlik tekniklerini doğru biliniyor mu?  Kuvvet antrenmanı araç ve gereçleri çocuklara uygun mudur?  Çocuklar hangi kuvvet antrenman programı ve metotları uygulanmalıdır?

12 1 - Kendi vücut ağırlığımızla (şınav) 2 - Eşli alıştırmalarla 3 - Küçük aletlerle (sağlık topları, dambıl)

13 4 - Özel olarak geliştirilmiş makine ve aletlerle yapılan çalışmalar 5 - Büyük ağırlıklarla (halter ve özel ağırlıkları) 6 - Derinlik sıçramaları ve şok çalışmalarıyla Kombine olarak yapılabilmektedir.

14  Hareket eğitimiyle bağlantılı olarak, oyun karakterinde kendi vücut ağırlığıyla yapılan alıştırmalar  Çekme, itme, tırmanma, sallanma, sekme, hayvan yürüme taklitleri gibi.  Araçlar: parmaklık, kasa parçaları, tırmanma halatı, çekme halatı, küçük sağlık topları, atlama ipleri, sünger parçaları, cimnastik minderleri gibi.

15  Temel kas gruplarının gelişimine yönelik, kendi vücut ağırlığı veya küçük ek ağırlıklarla yapılan alıştırmalar. Özellikle omurgayı destekleyen karın ve sırt kaslarının çok yönlü olarak kuvvetlendirilmesi önemlidir.  Kuvvette devamlılık ve çabuk kuvvet çalışmalarına yer verilir. Ancak eklemlere ve omurgaya zarar verecek uygulamalardan (yoğun sıçrama antrenmanlarından) kaçınmak gerekir.  Kuvvette devamlılık dairesel çalışmalar metodu ile geliştirilebilir.  Çabuk kuvvet çalışmalarında daha çok genel alıştırmalar kullanılmalıdır.

16  Kuvvette devamlılık ve çabuk kuvvet çalışmalarıyla birlikte kontrollü olarak ek ağırlıkla maksimal kuvvet çalışmalarına yer verilebilir.  Yüklenmeler basamaklamalı olarak arttırılır. Tüm kas gruplarına yönelik çok yönlü alıştırmalar seçilmelidir.  Ek ağırlıkla yapılan çalışmalar 14 yaşından itibaren teknik öğrenim amaçlı olarak sürdürülür, 16 yaşından itibaren de artan yüklerle devam ettirilir.

17

18 Kuvvet Çalışmaları ve Planlama İlkeleri Yaş GruplarıAntrenman Türü Antrenman Yöntemi KapsamŞiddetAntrenman Araç ve Gereçleri Yaş *Genel Alıştırmalar *Oyunlar Kuvvette Devamlılık Az Orta Çok Düşük Kendi Vücut Ağırlığı İle Eşli Çalışmalar Hafif Araçlar Sağlık Topları Yaş *Genel Kuvvet *Basketbola Özgü Alıştırmalar Kuvvette Devamlılık Az Orta Düşük Küçük Araçlar Dambıl Elastik Band Top Kondisyon Aletleri Yaş *Genel Kuvvet *Basketbola Özgü Alıştırmalar Kendi Vücut Ağırlığı İle Orta Ağırlıklarla Kuvvette Devamlılık Çabuk Kuvvet Az Orta Yüksek Orta Yüksek Küçük Araçlar Dambıl Elastik Band Top Kondisyon Aletleri Serbest Ağırlıklar 17+Yaş *Basketbola Özgü Alıştırmalar Maksimal Kuvvet Kuvvette Devamlılık Çabuk Kuvvet Az Orta Yüksek Orta Yüksek Serbest Ağırlıklar Özel Geliştirilmiş Makineler Üst Düzey (Yüksek Performans) *Basketbola Özgü Özel Alıştırmalar Maksimal Kuvvet Kuvvette Devamlılık Çabuk Kuvvet Az Orta Yüksek Orta Yüksek Çok Yüksek Serbest Ağırlıklar Özel Geliştirilmiş Makineler

19

20  Reaksiyon sürati hemen hemen yetişkinlerin değerlerine ulaşır.  Hareket hızı (aksiyon) da sürekli olarak artış göstermektedir.  Dönemin sonuna doğru branşa özgü sürat çalışmaları yaptırılır.  Tekrar yüklenme yöntemine göre yoğunluk kullanılmalıdır. Süratte devamlılık antrenmanları çok yoğun olmamak kaydı ile yaptırılabilir.

21  Sürat, sinir ve kas işbirliğinin uyum sürecine bağlı ve kalıtımsal özelliktir. Bu süreç ve hareket sürati ergenlik döneminde maksimum değerlerine ulaşır ve gelişimini tamamlar.  Özel spor dalının yani basketbolun seçilmeye başlanması ile dala özgü yüklenmelerin başladığı dönemdir.  Performansın belirleyici etkisi olarak süratte devamlılık antrenmanı haftada bir programlarda yer alabilir.

22  Çocuk ve Gençlerle yapılan çalışmalarda; Alıştırmalarda çeşitlemeye gidilmelidir. Özellikle ergenlik döneminde çabuk kuvvet çalışmaları yapılmalıdır.  Sakatlıklardan korunmak için yeterince ısınma ve basamaklamalı ön yüklenmeler yapılmalıdır. (arttırmalar)  Yüklenmelerden sonra yeterince dinlenme (2-5dk.) verilmeli ve bu esnada amacına uygun yeterince hareketlilik çalışmaları yapılmalıdır.  Yüklenme basamaklamalı maksimale doğru artırılmalıdır.

23  Hareketler basitten kombineye doğru uygulanmalıdır.  Sürat çalışmaları birim antrenmanın ilk yarısında uygulanmalıdır.  Uygun teknik çalışmalarını destekleyici oyunlar oynatılmalıdır.  Çocuğa antrenmanın yanında kişilik gelişimini sağlayıcı faaliyetler de yaptırılmalıdır.  Gelişimlerini tamamlamaları için sabırlı olunmalı, erken branşlaşma dan kaçınılmalıdır.

24

25  Ergenliğin başlamasıyla birlikte erkeklerde, oksijen alımında tekrar belirgin artışlar ortaya çıkmaktadır.  Kızlarda ise olgunlaşma nedeniyle düşük bir düzeyde kalmaktadır.

26  Gerek erkek, gerek kızlarda olsun antrenman yapan çocuklar 1 ve 2. okul çocuğu çağları süresince antrenman yapmayanlarla karşılaştırıldıklarında, antrenmanlı sporcularda belirgin performans üstünlüğü görülmektedir.  Çocuklar yetişkinlerin küçültülmüş hali değildir; ilk önce çocuk olarak sonrada atlet olarak eğitilmelidir.  6-10 yaş arasında, spora ve basketbola ilgi duymaları, spordan hoşlanmaları ve temel beceriler kazanmaları sağlanmalıdır.

27  yaşlarda, çok yönlü gelişim sağlanarak,Basketbola özgü teknikler öğretilmelidir.  Bu dönemde antrenman yüklenmelerin yoğunluğu artık artırılabilir.  Bu yaşlarda çocuklar yetişkinlerin yaklaşık üçte birinin altında ki antrenman yükü olabilir.  Bunun anlamı yaşları çocukların dakikadan fazla olmamak kaydıyla ve ara vermeden yoğun olarak çalıştırılabileceği dönemdir.  Bu yaşta çocuklar, başarabilme istekleri doğrultusunda motive edilmeli,ancak başarısızlık durumunda yargılanmamalıdır.

28  yaşlarında, antrenman yüklenmeleri artmaya başlar ve antrenmanda özelleşmeye gidilebilir.  Bu yaştaki çocuklar artık yoğun maçlar için hazırdır.  Buna karşın dikkat edilmesi gereken çocukların hala yetişkin olmadığı ve yetişkin olana kadar en yüksek performansın beklenmemesi ilkesidir...

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50

51

52

53

54

55

56

57

58

59

60

61

62

63

64

65

66

67

68

69

70

71

72

73

74

75

76 KATKIDA BULUNANLAR Dr. Ahmet PEKEL Atletizm Milli Takım Antrenörü (Gazi Üniv.) Arş. Grv. Emre BAĞCI Cimnastik Milli Takım Antrenörü (Gazi Üniv.) Arş. Grv. Cengiz AKARÇEŞME Voleybol Milli Takım Antrenörü (Gazi. Üniv.)

77


"KONDİSYONEL ÖZELLİKLER KUVVETDAYANIKLILIKSÜRATHAREKETLİLİKBECERİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları