Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÇABUK KUVVET MAKSİMAL KUVVETTE DEVAMLILIK TEKRAR METODU İNTERSİVİNTERVAL PRAMİDAL TEKRAR METODU İNTERSİVİNTERVAL EXTENSİVİNTERVAL YÜK=%30-50 TEKRAR=10-30.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÇABUK KUVVET MAKSİMAL KUVVETTE DEVAMLILIK TEKRAR METODU İNTERSİVİNTERVAL PRAMİDAL TEKRAR METODU İNTERSİVİNTERVAL EXTENSİVİNTERVAL YÜK=%30-50 TEKRAR=10-30."— Sunum transkripti:

1 ÇABUK KUVVET MAKSİMAL KUVVETTE DEVAMLILIK TEKRAR METODU İNTERSİVİNTERVAL PRAMİDAL TEKRAR METODU İNTERSİVİNTERVAL EXTENSİVİNTERVAL YÜK=%30-50 TEKRAR=10-30 SERİ = 4-6 UYGULAMA=SÜRATLİ DİNLENME=45-90sn YÜK=%80-100 TEKRAR=2-5 SERİ=2-5 UYGULAMA=TEM-SÜRATLİ DİNLENME ARALIĞI=TAM NOT:ÖNCE MAKSİMAL KUVVET DAHA SONRA ÇABUK KUVVET VE KUVVETTE DEVAMLILIK ÇALIŞILMASI LAZIM YÜK=%50-80- TEKRAR=5-10 SERİ=4-6 UYGULAMA=TEM- SÜREKLİPATLAYICI DİNLENME ARALIĞI=2-5 DAKİKA %100-1TEKRAR %90 - 2TEKRAR %80- 3TEKRAR %70- 4TEKRAR %60- 5TEKRAR 22.04.20081ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

2  Kondüsyon,teknik,taktik,psikoiojik özellikleri geliştirmek için yaptığımız işe antrenman diyoruz 22.04.20082ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

3  Antrenmanla sporcunun kişiliğini ve karakterini geliştirmeyihedeflemek  Teknik ve koordineleri geliştirmek  Genel ve özel kondüsyonel yeteneklerin geliştirilmesi  Zihinsel yeteneğin geliştirilmesi  Bireysel taktik yeteneğinin geliştirilmesi  Kolektif taktik yeteneğinin geliştirilmesi 22.04.20083ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

4  l.DEVRE ( TEMEL EĞİTİM DEVRESİ  9-12 yaş  Süre 2-3 yıl  Haftada 2-4 antrenman şartlara göre 3-5 antrenman  Aynı kapasiteye sahip takımlarla 30-40 maç  Genel kondüsyonel yetenekler, çeşitli spor disiplinleri ( basketbol, futbol, atletizm, yüzme gibi) kullanılarak geliştirilmesi  Teknik eğitimde, pas, servis, servis karşılama, ön cepheden hücum, blok üstü oyunlar  Küçük oyun alanı içerisinde (1-1, 2-2, 3-3,4-4) temel teknik davranışların öğretilmesi  Oyuncu tipleri daha belirlenmemiştir  Maçlarda amaç kazanmak önemli değildir  Esas amaç öğretilen tekniklerin maç içinde doğru ve rahat şekilde uygulanmasıdır 22.04.20084ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

5  12-15 yaş  Süresi 2-3 yıl  Maçlara katılma 40-60 maç  Genel kondüsyonel yeteneklerin geliştirilmesi devam ediyor. Bu devrede kuvvet ve dayanıklılığı yerleştiriyoruz  Özel kondüsyonel yetenekleri amaca yönelik şekilde geliştirilmesi  Tekniğin değişik şekilde uygulanması  Oyuncu tipleri belirginleşiyor  Oyuncu sportif yaşantının ne olduğunu anlıyor 22.04.20085ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

6  Genel ve özel kondüsyonel yeteneklerin uzun süren maçlarda herhangi bir eksikliğe neden olmayacak şekilde geliştirilmesi  Tekniğin mükemmel şekilde uygulanması  Taktik davranışların tekniğin içerisine yerleştirilmesi  Taktik olarak oyuncunun oyun alanının genişletilmesi  Amaç kazanmak ve başarılı olmak 22.04.20086ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

7 1-Süre ve tekrarın arttırılması ile yüklenme  Özellikle teknik eğitimi ele alıyoruz. Doğru tekniğin öğretilmesinde önemli 2- Tamamen psikolojik özelliklere dayalı yükün derecesini arttırarak yüklenme  Bu yüklenmelerde antrenör sporcusunu tanır. Sporcusunun hangi yükü kaldırıp kaldıramayacağını bilir 22.04.20087ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

8  1- TEKRAR METODU  Yüklenme : % 80-100  Tekrar : 2-5  Seri : 2-5  Hareket uygulama temposu : süratli  Dinlenme aralığı : tam 22.04.20088ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

9  Yüklenme : % 50-80  Tekrar : 5-10  Seri: 4-6  Hareket uygulama temposu : Sürekli patlayıcı 22.04.20089ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

10  % 100 - 1 Tekrar  % 90- 2 Tekrar  % 80- 3 Tekrar  % 70- 4 Tekrar  % 60- 5 Tekrar 22.04.200810ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

11 1. Tekrar metodu 2. İntensif interval metodu 22.04.200811ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

12 1. İntensif interval metodu 2. Ekstensif interval metodu  Yüklenme : % 30-50  Tekrar : 10-30  seri: 4-6  Hareket uygulama temposu : Süratli  Dinlenme aralığı : 45-90 Saniye 22.04.200812ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

13  Her antrenmanda yorucu bir şekilde yüklenilmeli fakat bu yüklenme sporcuyu bitkin veya tamamen tükenmiş durumu getirmemelidir  Antrenman içinde aşırı yüklenme süresinin uzun tutulması bitkinliğe ve dolayısıyla aşırı yorgunluğa neden olduğu için zihinsel ve fiziksel hastalık belirtilerinin ortaya çıkmasına neden olur.(sürmenaj gibi) 22.04.200813ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

14  1.BÖLÜM  Ön hazırlık, konuşma,ısınma ve daha sonra gelecek yüklenmeye hazırlanma 22.04.200814ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

15  Teknik, taktik ve kondüsyonun geliştirilmesi ve sağlamlaştırılması.  Genel prensip olarak kondüsyon çalışmasından önce (koordinasyon, teknik çalışmalar, kuvvet ve dayanıklılık yüklenmelerinden önce ) sürat çalışmaları gibi 22.04.200815ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

16  Vücudun dinlenmesi, organizmanın toparlanması. Antrenmanın sonuna aerobik konabilir  Süratlilik, sıçrama kuvveti ve oyunda devamlılık çalışması 2. bölümün sonunda konabilir 22.04.200816ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

17  Konsantrasyon  Reaksiyonda süratlilik  Koordinasyon  Teknik taktik  Maksimum ve çabuk kuvvet  Süratlilikte devamlılık  Çabuk kuvvet sıçrama kuvvetinde devamlılık  Aerobik devamlılık  Koşunun bitmesi  Dinlenme  Streching 22.04.200817ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

18  Oyuncular maç içinde çok iyi bir fiziksel psikolojik davranış içinde bulunup yüksek bir başarı elde ettiklerinde bu oyunculardan yüksek formda, aksi takdirde ise düşük formda olduğundan bahsedilir.  Form düşüklüğü anlaşılırsa yüklenmenin azaltılarak değiştirilmesi gerekmektedir. Ayrıca yeterli uyku, iyi beslenme boş zamanları iyi değerlendirmede iyi bir formun elde edilmesinde etkili olmaktadır. 22.04.200818ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

19  Birbirinden farklı 3 tane organizasyon sekli bulunmaktadır.  1- TAKIM ANTRENMANI 2- GRUP ANTRENMANI  3- BİREYSEL ANTRENMAN 22.04.200819ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

20  Bütün oyuncuların aynı süre içinde aynı görevi yapmaları demektir.  En önemli görevi oyuncuların takım taktiğini öğrenebilmelerini sağlamaktır. 22.04.200820ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

21  Bu antrenman şeklinde her oyuncu grubu değişik bir antrenman görevini yerine getirmektedir.  Grupların aynı anda antrenmana başlamaları uygun olmaktadır.  Gruplardaki görev şu şekilde olabilir.  Aynı görevi içine alan alıştırmalar, farklı fakat birbirine bağlı görevleri içine alan alıştırmalar. 22.04.200821ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

22  Bu antrenman şekli, teknik ve taktik açıdan, kondüsyonel açıdan oyuncunun eğitimini amaçlamaktadır.  Bireysel antrenman özel bir antrenman şeklini ortaya çıkartır. 22.04.200822ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT


"ÇABUK KUVVET MAKSİMAL KUVVETTE DEVAMLILIK TEKRAR METODU İNTERSİVİNTERVAL PRAMİDAL TEKRAR METODU İNTERSİVİNTERVAL EXTENSİVİNTERVAL YÜK=%30-50 TEKRAR=10-30." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları