Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÇABUK KUVVET MAKSİMAL KUVVETTE DEVAMLILIK TEKRAR METODU İNTERSİVİNTERVAL PRAMİDAL TEKRAR METODU İNTERSİVİNTERVAL EXTENSİVİNTERVAL YÜK=%30-50 TEKRAR=10-30.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÇABUK KUVVET MAKSİMAL KUVVETTE DEVAMLILIK TEKRAR METODU İNTERSİVİNTERVAL PRAMİDAL TEKRAR METODU İNTERSİVİNTERVAL EXTENSİVİNTERVAL YÜK=%30-50 TEKRAR=10-30."— Sunum transkripti:

1 ÇABUK KUVVET MAKSİMAL KUVVETTE DEVAMLILIK TEKRAR METODU İNTERSİVİNTERVAL PRAMİDAL TEKRAR METODU İNTERSİVİNTERVAL EXTENSİVİNTERVAL YÜK=%30-50 TEKRAR=10-30 SERİ = 4-6 UYGULAMA=SÜRATLİ DİNLENME=45-90sn YÜK=% TEKRAR=2-5 SERİ=2-5 UYGULAMA=TEM-SÜRATLİ DİNLENME ARALIĞI=TAM NOT:ÖNCE MAKSİMAL KUVVET DAHA SONRA ÇABUK KUVVET VE KUVVETTE DEVAMLILIK ÇALIŞILMASI LAZIM YÜK=% TEKRAR=5-10 SERİ=4-6 UYGULAMA=TEM- SÜREKLİPATLAYICI DİNLENME ARALIĞI=2-5 DAKİKA %100-1TEKRAR %90 - 2TEKRAR %80- 3TEKRAR %70- 4TEKRAR %60- 5TEKRAR ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

2  Kondüsyon,teknik,taktik,psikoiojik özellikleri geliştirmek için yaptığımız işe antrenman diyoruz ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

3  Antrenmanla sporcunun kişiliğini ve karakterini geliştirmeyihedeflemek  Teknik ve koordineleri geliştirmek  Genel ve özel kondüsyonel yeteneklerin geliştirilmesi  Zihinsel yeteneğin geliştirilmesi  Bireysel taktik yeteneğinin geliştirilmesi  Kolektif taktik yeteneğinin geliştirilmesi ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

4  l.DEVRE ( TEMEL EĞİTİM DEVRESİ  9-12 yaş  Süre 2-3 yıl  Haftada 2-4 antrenman şartlara göre 3-5 antrenman  Aynı kapasiteye sahip takımlarla maç  Genel kondüsyonel yetenekler, çeşitli spor disiplinleri ( basketbol, futbol, atletizm, yüzme gibi) kullanılarak geliştirilmesi  Teknik eğitimde, pas, servis, servis karşılama, ön cepheden hücum, blok üstü oyunlar  Küçük oyun alanı içerisinde (1-1, 2-2, 3-3,4-4) temel teknik davranışların öğretilmesi  Oyuncu tipleri daha belirlenmemiştir  Maçlarda amaç kazanmak önemli değildir  Esas amaç öğretilen tekniklerin maç içinde doğru ve rahat şekilde uygulanmasıdır ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

5  yaş  Süresi 2-3 yıl  Maçlara katılma maç  Genel kondüsyonel yeteneklerin geliştirilmesi devam ediyor. Bu devrede kuvvet ve dayanıklılığı yerleştiriyoruz  Özel kondüsyonel yetenekleri amaca yönelik şekilde geliştirilmesi  Tekniğin değişik şekilde uygulanması  Oyuncu tipleri belirginleşiyor  Oyuncu sportif yaşantının ne olduğunu anlıyor ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

6  Genel ve özel kondüsyonel yeteneklerin uzun süren maçlarda herhangi bir eksikliğe neden olmayacak şekilde geliştirilmesi  Tekniğin mükemmel şekilde uygulanması  Taktik davranışların tekniğin içerisine yerleştirilmesi  Taktik olarak oyuncunun oyun alanının genişletilmesi  Amaç kazanmak ve başarılı olmak ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

7 1-Süre ve tekrarın arttırılması ile yüklenme  Özellikle teknik eğitimi ele alıyoruz. Doğru tekniğin öğretilmesinde önemli 2- Tamamen psikolojik özelliklere dayalı yükün derecesini arttırarak yüklenme  Bu yüklenmelerde antrenör sporcusunu tanır. Sporcusunun hangi yükü kaldırıp kaldıramayacağını bilir ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

8  1- TEKRAR METODU  Yüklenme : %  Tekrar : 2-5  Seri : 2-5  Hareket uygulama temposu : süratli  Dinlenme aralığı : tam ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

9  Yüklenme : %  Tekrar : 5-10  Seri: 4-6  Hareket uygulama temposu : Sürekli patlayıcı ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

10  % Tekrar  % Tekrar  % Tekrar  % Tekrar  % Tekrar ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

11 1. Tekrar metodu 2. İntensif interval metodu ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

12 1. İntensif interval metodu 2. Ekstensif interval metodu  Yüklenme : %  Tekrar :  seri: 4-6  Hareket uygulama temposu : Süratli  Dinlenme aralığı : Saniye ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

13  Her antrenmanda yorucu bir şekilde yüklenilmeli fakat bu yüklenme sporcuyu bitkin veya tamamen tükenmiş durumu getirmemelidir  Antrenman içinde aşırı yüklenme süresinin uzun tutulması bitkinliğe ve dolayısıyla aşırı yorgunluğa neden olduğu için zihinsel ve fiziksel hastalık belirtilerinin ortaya çıkmasına neden olur.(sürmenaj gibi) ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

14  1.BÖLÜM  Ön hazırlık, konuşma,ısınma ve daha sonra gelecek yüklenmeye hazırlanma ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

15  Teknik, taktik ve kondüsyonun geliştirilmesi ve sağlamlaştırılması.  Genel prensip olarak kondüsyon çalışmasından önce (koordinasyon, teknik çalışmalar, kuvvet ve dayanıklılık yüklenmelerinden önce ) sürat çalışmaları gibi ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

16  Vücudun dinlenmesi, organizmanın toparlanması. Antrenmanın sonuna aerobik konabilir  Süratlilik, sıçrama kuvveti ve oyunda devamlılık çalışması 2. bölümün sonunda konabilir ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

17  Konsantrasyon  Reaksiyonda süratlilik  Koordinasyon  Teknik taktik  Maksimum ve çabuk kuvvet  Süratlilikte devamlılık  Çabuk kuvvet sıçrama kuvvetinde devamlılık  Aerobik devamlılık  Koşunun bitmesi  Dinlenme  Streching ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

18  Oyuncular maç içinde çok iyi bir fiziksel psikolojik davranış içinde bulunup yüksek bir başarı elde ettiklerinde bu oyunculardan yüksek formda, aksi takdirde ise düşük formda olduğundan bahsedilir.  Form düşüklüğü anlaşılırsa yüklenmenin azaltılarak değiştirilmesi gerekmektedir. Ayrıca yeterli uyku, iyi beslenme boş zamanları iyi değerlendirmede iyi bir formun elde edilmesinde etkili olmaktadır ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

19  Birbirinden farklı 3 tane organizasyon sekli bulunmaktadır.  1- TAKIM ANTRENMANI 2- GRUP ANTRENMANI  3- BİREYSEL ANTRENMAN ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

20  Bütün oyuncuların aynı süre içinde aynı görevi yapmaları demektir.  En önemli görevi oyuncuların takım taktiğini öğrenebilmelerini sağlamaktır ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

21  Bu antrenman şeklinde her oyuncu grubu değişik bir antrenman görevini yerine getirmektedir.  Grupların aynı anda antrenmana başlamaları uygun olmaktadır.  Gruplardaki görev şu şekilde olabilir.  Aynı görevi içine alan alıştırmalar, farklı fakat birbirine bağlı görevleri içine alan alıştırmalar ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT

22  Bu antrenman şekli, teknik ve taktik açıdan, kondüsyonel açıdan oyuncunun eğitimini amaçlamaktadır.  Bireysel antrenman özel bir antrenman şeklini ortaya çıkartır ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT


"ÇABUK KUVVET MAKSİMAL KUVVETTE DEVAMLILIK TEKRAR METODU İNTERSİVİNTERVAL PRAMİDAL TEKRAR METODU İNTERSİVİNTERVAL EXTENSİVİNTERVAL YÜK=%30-50 TEKRAR=10-30." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları