Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 - Kendi vücut ağırlığımızla (şınav) 2 - Eşli alıştırmalarla 3 - Küçük aletlerle (sağlık topları, dambıl)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 - Kendi vücut ağırlığımızla (şınav) 2 - Eşli alıştırmalarla 3 - Küçük aletlerle (sağlık topları, dambıl)"— Sunum transkripti:

1 1 - Kendi vücut ağırlığımızla (şınav) 2 - Eşli alıştırmalarla 3 - Küçük aletlerle (sağlık topları, dambıl)

2 4 - Özel olarak geliştirilmiş makine ve aletlerle yapılan çalışmalar 5 - Büyük ağırlıklarla (halter ve özel ağırlıkları) 6 - Derinlik sıçramaları ve şok çalışmalarıyla Kombine olarak yapılabilmektedir.

3  Hareket eğitimiyle bağlantılı olarak, oyun karakterinde kendi vücut ağırlığıyla yapılan alıştırmalar  Çekme, itme, tırmanma, sallanma, sekme, hayvan yürüme taklitleri gibi.  Araçlar: parmaklık, kasa parçaları, tırmanma halatı, çekme halatı, küçük sağlık topları, atlama ipleri, sünger parçaları, cimnastik minderleri gibi.

4  Temel kas gruplarının gelişimine yönelik, kendi vücut ağırlığı veya küçük ek ağırlıklarla yapılan alıştırmalar. Özellikle omurgayı destekleyen karın ve sırt kaslarının çok yönlü olarak kuvvetlendirilmesi önemlidir.  Kuvvette devamlılık ve çabuk kuvvet çalışmalarına yer verilir. Ancak eklemlere ve omurgaya zarar verecek uygulamalardan (yoğun sıçrama antrenmanlarından) kaçınmak gerekir.  Kuvvette devamlılık dairesel çalışmalar metodu ile geliştirilebilir.  Çabuk kuvvet çalışmalarında daha çok genel alıştırmalar kullanılmalıdır.

5  Kuvvette devamlılık ve çabuk kuvvet çalışmalarıyla birlikte kontrollü olarak ek ağırlıkla maksimal kuvvet çalışmalarına yer verilebilir.  Yüklenmeler basamaklamalı olarak arttırılır. Tüm kas gruplarına yönelik çok yönlü alıştırmalar seçilmelidir.  Ek ağırlıkla yapılan çalışmalar 14 yaşından itibaren teknik öğrenim amaçlı olarak sürdürülür, 16 yaşından itibaren de artan yüklerle devam ettirilir.

6

7

8  Reaksiyon sürati hemen hemen yetişkinlerin değerlerine ulaşır.  Hareket hızı (aksiyon) da sürekli olarak artış göstermektedir.  Dönemin sonuna doğru branşa özgü sürat çalışmaları yaptırılır.  Tekrar yüklenme yöntemine göre yoğunluk kullanılmalıdır. Süratte devamlılık antrenmanları çok yoğun olmamak kaydı ile yaptırılabilir.

9  Sürat, sinir ve kas işbirliğinin uyum sürecine bağlı ve kalıtımsal özelliktir. Bu süreç ve hareket sürati ergenlik döneminde maksimum değerlerine ulaşır ve gelişimini tamamlar.  Özel spor dalının yani basketbolun seçilmeye başlanması ile dala özgü yüklenmelerin başladığı dönemdir.  Performansın belirleyici etkisi olarak süratte devamlılık antrenmanı haftada bir programlarda yer alabilir.


"1 - Kendi vücut ağırlığımızla (şınav) 2 - Eşli alıştırmalarla 3 - Küçük aletlerle (sağlık topları, dambıl)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları