Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 BİR ÇOĞUMUZ HER GÜN MOTORLU ARAÇLARIMIZI KULLANIYORUZ VE GENELLİKLE ARAÇLARIMIZIN HAYATİ ÖNEM TAŞIYAN PARÇALARINDAN BİRİ OLAN LASTİKLERE GEREKLİ KONTROLLERİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 BİR ÇOĞUMUZ HER GÜN MOTORLU ARAÇLARIMIZI KULLANIYORUZ VE GENELLİKLE ARAÇLARIMIZIN HAYATİ ÖNEM TAŞIYAN PARÇALARINDAN BİRİ OLAN LASTİKLERE GEREKLİ KONTROLLERİ."— Sunum transkripti:

1 1 BİR ÇOĞUMUZ HER GÜN MOTORLU ARAÇLARIMIZI KULLANIYORUZ VE GENELLİKLE ARAÇLARIMIZIN HAYATİ ÖNEM TAŞIYAN PARÇALARINDAN BİRİ OLAN LASTİKLERE GEREKLİ KONTROLLERİ YAPMIYORUZ.

2 2 MAALESEF BAZILARIMIZ BU KÖTÜ ALIŞKANLIĞI ÇOK GEÇ KALDIKTAN SONRA DEĞİŞTİREBİLİYOR.

3 3 LASTİK YANAKLARINDA BULUNAN “DOT” DAMGASI LASTİKLERİN STANDART OLARAK ÜRETİLDİKLERİNİ GÖSTERİR

4 4 SON KULLANMA TARİHİ GEÇMİŞ LASTİKLER DAHA FAZLA PATLAMA RİSKİ TAŞIR, VE CİDDİ YADA ÖLÜMCÜL KAZALARA SEBEBİYET VEREBİLİR. BU YÜZDEN KULLANDIĞIMIZ LASTİKLERİN SON KULLANIM SÜRELERİNİ KONTROL EDİP BİLMEMİZ BİZİM FAYDAMIZA OLACAKTIR.

5 5 LASTİKLERİN YANAKLARINA DAMGALANAN ÜRETİM YILINDAN İTİBAREN 4 YIL SONRA KULLANIM ÖMRÜNÜ TAMAMLADIĞINI BİLİYOR MUYDUNUZ?

6 6 BİR LASTİKTEKİ SON KULLANMA TARİHİNİ BULMAK ÇOK KOLAY, EĞER LASTİĞİN YANAĞINI KONTROL EDERSENİZ, ÜZERİNE DAMGALANMIŞ 4 HANELİ BİR SAYI GÖRÜRÜSÜNÜZ, BU SAYI ÜRETİLDİĞİ HAFTA VE YILA DENK GELİR, SON KULLANMA TARİHİ BU TARİHTEN SONRA 4 YILDIR.

7 7 BU SAYILAR, BU LASTİĞİN 2005 YILININ 51. HAFTASI ÜRETİLDİĞİNİ GÖSTERİYOR, YADA ARALIK 2005DE DENEBİLİR, SON KULLANMA TARİHİDE DOLAYISIYLA 2009 ARALIK OLACAKTIR Yılın 51. haftası “Aralık”Üretim tarihi 2005 YILI

8 8 Bir diğer önemli ve bizim çoğu kez atladığımız husus ise benzin istasyonlarında, 28 psi olması gereken basıncı ya kadar düşürüp gerekçe olarak ta “nasıl olsa uzun yolda sürtünmeden dolayı ısınacaklar ve tekrar aynı değere ulaşacaklardır gerekçesidir” BÖYLE BİR ŞEYE İZİN VERMEYİN

9 9 Lastiğin yanında ayrıca o lastik için izin verilen azami basınç değerleri de yazılıdır, bazı lastiklerin azami basıncı 32 PSI iken bazılarının ki 44PSI olarak ve bazen de 50 PSI olarak belirlenmiştir. Kendi lastiğinizin izin verilen azami basınç değerini kontrol edin, lastiklerinizi izin verilen azami değerin birkaç psi altına kadar şişirebilirsiniz ama çok fazla da azami değere yakın olmamalıdır..

10 10 DÜŞÜK BASINÇLAR LASTİK ISISINI ARTIRIR, KIZILÖTESİ FOTOĞRAFTA YÜKSEK HIZDA TEST EDİLEN LASTİKLERDE BASINÇ AZALDIKÇA LASTİĞE HASAR VEREBİLECEK ISILARIN OLUŞTUĞUNU GÖSTERMEKTEDİR.

11 11 Bir diğer önemli hususta lastiklerimize yüklediğimiz yükün miktarının göz önünde tutulmasıdır,bir çok defa lastiklerimizde oluşturacağı zorlamayı düşünmeden araçlarımızı haddinden fazla yükleriz,aşırı yüklemeler lastiğin patlamasına ve kaza oluşmasına sebep olabilir.

12 12 YÜK ENDEKSİ KİLOGRAM YÜK ENDEKSİ KİLOGRAM YÜK ENDEKSİ KİLOGRAM YÜK ENDEKSİ KİLOGRAM

13 13 YÜK ENDEKSİ 84 AZAMİ YÜK KAPASİTESİ 500 KG

14 14 HIZ ENDEKSİHIZ (KM/SAAT) Q 160 R 170 S 180 T 190 U 200 H 210 V* V 240 W 270 Y 300 Z BU LASTİĞİN HIZ ENDEKSİ T MAKSİMUM HIZ 190 km/ saat

15 15 BİR ÇOĞUMUZ GEÇMİŞTE LASTİK SATIN ALDIK BİZE ÖLÇÜLERİ SORDUKLARINDA ESKİSİNİN ÜZERİNDEKİLERİ OKUYUP SÖYLEDİK, PEKİ AMA NE ANLAMA GELİYOR BU SAYILAR?

16 / 70 R 14 MİLİMETRE CİNSİNDEN LASTİĞİN GENİŞLİĞİ (Tabanı) (17,5 santimetre) YANAK’ IN TABANA ORANI (175 in % 70 i) (133,25 milimetre) RADYAL LASTİK İNÇ ÖLÇÜSÜNDE JANT ÇAPI 14*25,4= 35,5 Santimetre

17 17 “TEMPERATURE” YANİ ISI YAZISININ SONRAKİ HARFLER LASTİĞİNİN ISIYA DAYANIKLILIĞINI GÖSTERİYOR. LASTİKLER EN YÜKSEK ISI DAYANIKLILIĞI İÇİN A DAN BAŞLAYARAK DÜŞÜĞE DOĞRU A,B,C DİYE SIRALANIRLAR. ISI MUKAVEMETİ SEMBOL ORAN A SICAĞA DAYANIKLI B SICAĞA NORMAL DAYANIKLI C SICAĞA AZ DAYANIKLI

18 18 SEMBOL ORAN A SICAĞA DAYANIKLI B SICAĞA NORMAL DAYANIKLI C SICAĞA AZ DAYANIKLI ISI MUKAVEMETİ

19 19 SEMBOL ORAN AA ÇEKİŞ GÜCÜ EN İYİ A ÇEKİŞ GÜCÜ NORMAL B ÇEKİŞ GÜCÜ AZ C ÇEKİŞ GÜCÜ EN AZ ÇEKİŞ GÜCÜ Çekiş gücü lastiğin ıslak bir zeminde durabilme yeteneğidir. “Traction A” değerine sahip bir lastik, ıslak bir yolda sizi diğer düşük dereceli bir lastikten daha kısa mesafede durabilme imkanı sunar. Çekiş değeri yüksekten düşüğe “AA”, “A”, “B” ve “C” olarak sıralanmıştır.

20 20 SEMBOL ORAN AA ÇEKİŞ GÜCÜ EN İYİ A ÇEKİŞ GÜCÜ NORMAL B ÇEKİŞ GÜCÜ AZ C ÇEKİŞ GÜCÜ EN AZ ÇEKİŞ GÜCÜ

21 21 LASTİK DİŞLERİ / DESGASTE Bu sayı size lastiğinizin diş değerini verir. 400 değerine sahip bir lastik 200 değerine sahip bir lastikten iki kat daha uzun ömürlü olmalıdır.

22 22 LASTİK DİŞLERİ / DESGASTE BU SAYI NE KADAR BÜYÜK OLURSA LASTİĞİMİZ ÖMRÜ O KADAR UZAR

23 23 LASTİKLER HAKKINDA BİLMEMİZ GEREKENLER, STANDART OLARAK ÜRETİLEN BİR LASTİK OLMASI (D O T ) ÜRETİM TARİHİ AZAMİ HAVA BASINCI DEĞERİ ÇEKİŞ GÜCÜ DİŞ DERİNLİĞİ HER BİR LASTİK İÇİN YÜK TAŞIMA DEĞERİ HIZ DERECELENDİRMESİ ISI MUKAVEMETİ LASTİK ÖLÇÜLERİ


"1 BİR ÇOĞUMUZ HER GÜN MOTORLU ARAÇLARIMIZI KULLANIYORUZ VE GENELLİKLE ARAÇLARIMIZIN HAYATİ ÖNEM TAŞIYAN PARÇALARINDAN BİRİ OLAN LASTİKLERE GEREKLİ KONTROLLERİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları