Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TÜROFED TÜKETİCİ EĞİLİMLERİ ARAŞTIRMASI TEMMUZ – EYLÜL 2006.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TÜROFED TÜKETİCİ EĞİLİMLERİ ARAŞTIRMASI TEMMUZ – EYLÜL 2006."— Sunum transkripti:

1 TÜROFED TÜKETİCİ EĞİLİMLERİ ARAŞTIRMASI TEMMUZ – EYLÜL 2006

2 METODOLOJİ

3  1000 kişiye sokakta uygulama tekniği kullanılarak yapılmıştır.  İstanbul ili ve çevresinde uygulanmıştır.  Üst gelirli kesimi temsil etmesi için “Nişantaşı, Bağdat Caddesi, Suadiye, Bebek, Yeşilköy, Etiler” semlerinde 300 kişiye uygulanmıştır.  Orta gelirli kesimi temsil etmesi için “Beşiktaş, Kadıköy, Üsküdar, Fatih/Çapa, Bakırköy, Sarıyer” semtlerinde 400 kişiye uygulanmıştır.  Alt gelirli kesimi temsil etmesi için “Bağcılar, Kartal, Ümraniye, Zeytinburnu, Maltepe ve Gaziosmanpaşa” semtlerinde 300 kişiye uygulanmıştır. Metodoloji

4  Bölgelerin eldeki veriler doğrultusunda bulunma yoğunluğuna bakılarak yaş aralıkları belirlenmiştir.  Her kesimden ve eğitim düzeyinden insana ulaşılması amaçlanmıştır.  Anketlerin uygulandığı kişilerin %50 kadın ve %50 erkek olmasına özen gösterilmiştir. Metodoloji

5 DEMOGRAFİ

6 Medeni Durum & Eğitim Durumu  Katılımcılar ağırlıklı olarak lise ve üniversite mezunudurlar.  Katılımcıların büyük bir çoğunluğu bekardır. Demografi

7 Aslen Nerelisiniz?  Turizm Sektörleri Tüketici Eğilimleri Araştırması farklı kültürlerden gelen kişilere uygulanmalıdır. Bu sebeple katılımcılara “Aslen nerelisiniz?” sorusu yöneltilmiştir.  Verilen cevaplarda birinci sırada %20’lik dilimle İstanbul; ikinci sırada %6’lık dilimle Sivas; üçüncü sırada ise %4’lük dilimle Trabzon yer almıştır. %2’lik dilimi geçemeyen “Diğer” kategorisindeki şehirler ise toplamda %55’lik bir dilim oluşturmuştur. Demografi

8 Aslen Nerelisiniz? Demografi

9 Ortalama Gelir Seviyesi Demografi  Anket katılımcılarının ortalama gelir seviyesi 1566 YTL dir.  Bu kişilerin sahip %35’i araba sahibidir. Kalan %65’lik kesimin ise arabası bulunmamaktadır.  Anketin uygulandığı kişilerin %59’u uçağa binmiş olmasına rağmen; %41’i henüz uçağa binmemiştir.  Uçağa binenlere: “Ne amaçla bindiniz?” sorusu sorulmuştur. Cevaplarda “Tatil” seçeneği açık farkla birinci sırada gelmektedir. Bunu ikinci sırada “İş” amaçlı tercihler takip etmektedir.

10 GENEL DEĞERLENDİRME

11 Gezilerinizde tercih ettiğiniz otellerden ne şekilde haberdar oldunuz? Genel Değerlendirme

12

13 Hiç otelde kaldınız mı? Tatile çıktınız mı? Genel Değerlendirme

14 En son gittiğiniz oteli/tesisi tercih etme nedenleriniz neydi? Genel Değerlendirme  Bu soruyla tüketicinin hangi kanallardan tercih yaptığının belirlenmesi amaçlanmıştır.  En çok tercih edilen “Dost ve yakınlarımın tavsiyesi” seçeneği tatil tercihlerinde reklâm, tur şirketi, tanıtım gibi öğelerin yanında bireysel ilişkilere ne kadar önem verildiğini de ortaya çıkarmıştır.

15 En son gittiğiniz oteli/tesisi tercih etme nedenleriniz neydi? Genel Değerlendirme

16 En son tercih ettiğiniz oteli düşünerek; bir daha ihtiyacınız olsa yine aynı kurumu tercih eder misiniz? Genel Değerlendirme

17 Yine aynı kurumu tercih etme nedenleriniz nelerdir? Genel Değerlendirme “En son gittiğiniz oteli düşünerek, bir daha ihtiyacınız olsa yine aynı kurumu tercih eder misiniz?” sorusuna olumlu yanıt veren anket katılımcılarına neden aynı tercihi yaptıkları sorulduğunda; Bu tercihin arkasında öncelikli olarak “hizmet” kalitesinin çok önemli bir yere sahip olduğu, bunun ardından “fiyat” ve “temizlik” kavramlarının geldiği görülmektedir. Bu tercihin şekillenmesinde ayrıca “kalite”, “güler yüz” ve “konfor” faktörleri de önem taşımaktadır.

18 Yine aynı kurumu tercih etme nedenleriniz nelerdir? Genel Değerlendirme

19 Yine aynı kurumu tercih etmiyorsanız, tercih etmeme nedenleriniz nelerdir? Genel Değerlendirme Ankete katılan ve “En son gittiğiniz oteli düşünerek, bir daha ihtiyacınız olsa yine aynı kurumu tercih eder misiniz?”sorusuna olumsuz yanıt alınan kişilere verdikleri olumsuz yanıtın nedeni sorulduğunda; İlk sırada “kişisel sebepler” olmak üzere, “temizlik” ve “fiyat” tan da kaynaklanan sebeplerden dolayı, önceden kaldıkları yeri tekrar seçmek istemedikleri görülmektedir. Ayrıca değişik/yeni yerler keşfetme isteği, hizmet kalitesinin yetersiz olması, ilgisizlik ve otelin rahat olmaması, olumsuz yanıtların diğer sebepleri olarak göze çarpmaktadır.

20

21 Bir tesisi tercih ederken hangi faktöre ne kadar önem verirsiniz? Genel Değerlendirme Tüketicilerin tatil yaklaşımlarını belirlerken otel/tesis tercihlerinde faktörlerin ne derecede önem taşıdığını daha yakından inceleyebilmek için bir tablo hazırlandı. Buna göre tüketici için ilgi ve güler yüz gösterilmesi, kalite ve hizmete olan güven, fiyatlar, promosyon/ödeme kolaylığı, önceki tecrübeler gibi seçenekler “Çok Önemli” yani birincil öneme sahip faktörler olarak ortaya çıkmaktadır. Tur şirketinin tavsiyeleri, yakınların tavsiyeleri, tesisin konumu, tesise ulaşımın kolay olması, kuruluşun tanınan/popüler bir yer olması, yan hizmetler gibi seçenekler “Önemli” yani ikincil öneme sahip faktörler olarak ortaya çıkmaktadır.

22 Tur şirketinin tavsiye etmesi % Kalite/Hizmete olan güven % Hiç önemli değil14615%Hiç önemli değil10% Önemli değil20721%Önemli değil121% Biraz önemli20821%Biraz önemli636% Önemli30231%Önemli30030% Çok önemli11211%Çok önemli61062% Yakınlarımın tavsiye etmesi 975% Fiyatlar 986% Hiç önemli değil182%Hiç önemli değil61% Önemli değil545%Önemli değil131% Biraz önemli12713%Biraz önemli838% Önemli45646%Önemli36937% Çok önemli33034%Çok önemli51952% Konumu 985% Promosyon/Ödeme kolaylığı 990% Hiç önemli değil20%Hiç önemli değil172% Önemli değil232%Önemli değil515% Biraz önemli818%Biraz önemli12813% Önemli42743%Önemli38439% Çok önemli44946%Çok önemli40441%

23 Ulaşımın kolay olması % Yan Hizmetler % Hiç önemli değil101%Hiç önemli değil485% Önemli değil364%Önemli değil10911% Biraz önemli10210%Biraz önemli20421% Önemli41142%Önemli38439% Çok önemli42343%Çok önemli23524% Tanınan/popüler bir kuruluş olması 982% Önceki tecrübelerim 980% Hiç önemli değil13314%Hiç önemli değil384% Önemli değil19520%Önemli değil333% Biraz önemli19720%Biraz önemli707% Önemli26827%Önemli37138% Çok önemli18819%Çok önemli46547% İlgi ve güleryüz gösterilmesi 981% 977 Hiç önemli değil71% Önemli değil81% Biraz önemli545% Önemli33334% Çok önemli58259% 984

24 Konaklama tercihinizi yaparken aşağıdakilerden hangilerini düzenli olarak takip edersiniz? Genel Değerlendirme Ankete katılan bin kişi konaklama tercihlerini “Gazete”, “TV”, “Dergi” haberlerini takip ederek belirlemektedir. Tüketici özellikle “Gazete ilanları”nı öncelikli olarak dikkate almaktadır. “Konaklama tercihinizi yaparken aşağıdakilerden hangilerini düzenli olarak takip edersiniz?” sorusuna cevap olarak, “Gazete, televizyon ve dergi haberleri” seçeneğinin birincil önemde tercih edilmiş olduğu görülmektedir. Bu seçeneğin hemen arkasından “İndirim ve Kampanyaların”, daha sonra da “Turizm Şirketi Reklâmlarının (TV ve yazılı basın)” düzenli olarak takip edildiği anlaşılmaktadır.

25 Konaklama tercihinizi yaparken aşağıdakilerden hangilerini düzenli olarak takip edersiniz? Genel Değerlendirme

26 Hangi durumlarda otel kullanıyorsunuz? Genel Değerlendirme Tüketici, oteli genellikle tatil amaçlı kullanmaktadır. Otel kullanımının hangi amaca yönelik olarak yapıldığını tespit edebilmek için anket katılımcılarına “Hangi durumlarda otel kullanıyorsunuz?” sorusu soruldu. Yanıt olarak %63 gibi büyük bir oran “Tatil” cevabını verdi. Aynı soruya “iş” cevabını verenlerin oranı %23 olurken, “Kültür-İnanç Gezileri” ile “Aile Ziyaretleri” seçenekleri % 5 oranında tercih edildi.

27 Hangi durumlarda otel kullanıyorsunuz? Genel Değerlendirme

28 Rezervasyonu Hangi Kanaldan Yaparsınız? Genel Değerlendirme Otel rezervasyonunun hangi kanallardan daha öncelikli yapıldığını tespit edebilmek amacıyla “Rezervasyonu hangi kanaldan yaparsınız?” sorusu sorulmuştur. Bu konuda tercih edilme önceliği olarak ilk sırayı “Otel” seçeneği alırken % 22’lik bir oranla “Internet” ikinci en çok tercih edilen seçenek olmuştur. “Tur Operatörü” bu sıralamada % 19 oranıyla üçüncü sıraya yerleşmiştir.

29 Rezervasyonu Hangi Kanaldan Yaparsınız? Genel Değerlendirme

30 Otelde kalma süreniz ne kadardır? Genel Değerlendirme Ankete katılan bin kişi otelde ortalama 3 – 7 gün arasında kalmaktadır. Tatile çıkan insanların bir otelde ortalama olarak ne kadar kaldıklarını belirleyebilmek için “Otelde kalma süreniz ne kadardır?” sorusu sorulmuştur. Verilen süreler içinde en sık rastlanılan cevap %47’lik bir yüzdeyle 3–7 gün olmuştur ve anket sonuçlarının neredeyse yarısını oluşturmuştur. Süre seçiminde ikinci sırayı 7–15 gün alırken üçüncü sırada 1–3 gün kategorisi yer almıştır.

31 Otelde kalma süreniz ne kadardır? Genel Değerlendirme

32 Tatile kimle çıkıyorsunuz? Genel Değerlendirme Tüketici tatile genelde aileleriyle çıkmaktadır. “Tatile kimle çıkıyorsunuz?” sorusuna cevap olarak, birinci sırada %50’lik bir kesimin “Aile” seçeneğini tercih ettiği görülmektedir. İkinci sırada %33’lük bir kesimin “Arkadaş”, üçüncü sırada ise %15’lik bir kesimin “Yalnız” cevabını verdiği tespit edilmiştir.

33 Tatile kimle çıkıyorsunuz? Genel Değerlendirme

34 Konaklama tercihinizi yaparken hangisi etkili oluyor? Genel Değerlendirme Tatil ve konaklama tercihinin belirlenmesinde “Gazete ilanları” birincil öneme sahiptir. “Konaklama tercihinizi yaparken hangisi etkili oluyor?” sorusuna tüketicinin tercihi birincil sırada “Gazete İlanları” olmaktadır. Konaklama tercihinin yapılması esnasında düzenli takip edilen faktörler sıralamasında da ilk sırada “gazete, TV ve dergi” seçeneğinin tercih edildiği göz önünde bulundurulursa gazetenin turizm sektörü için önemi daha kolay anlaşılabilecektir. Gazete ilanları seçeneğini “Arkadaş” ve “Internet/TV Tanıtımları/Kendi Tecrübelerim” seçenekleri eş oranda takip etmektedir.

35 Konaklama tercihinizi yaparken hangisi etkili oluyor? Genel Değerlendirme

36 Düzenli olarak tatile çıkıyor musunuz? Genel Değerlendirme “Tatile çıktınız mı?” sorusu ile %94 “Evet” yanıtı alınan deneklerin düzenli tatile çıkıp çıkmadıklarını tespit edebilmek için “Düzenli olarak tatile çıkıyor musunuz?” sorusu sorulmuştur. Soruya %49 oranında “Evet”, %49 oranında “Hayır” yanıtları alınmıştır.

37 Düzenli olarak tatile çıkıyor musunuz? Genel Değerlendirme a. Tatile gitme sıklığınız nedir? “Evet” cevabını veren tüketicilere “Tatile gitme sıklığınız nedir?” sorusu sorulmuştur. %69’luk bir kesim bu soruya “Yılda 1” cevabını vermiştir. b. Hangi mevsimlerde tatile gidersiniz? Düzenli tatil yaptığını ifade eden tüketicilere “Ağırlıklı olarak hangi mevsimlerde tatile gidersiniz?” sorusu sorulmuştur. %74’lük bir kesim bu soruya “Yaz mevsimi” cevabını vermiştir.

38 Düzenli olarak tatile çıkıyor musunuz? Genel Değerlendirme c. Tatillerde nerede kalırsınız? Düzenli tatil yaptığını ifade eden tüketicilere “Tatillerde nerede kalırsınız?” sorusu sorulmuştur. Yanıt olarak %55’lik bir kesim “İkinci bir ev” seçeneğini belirtmiştir. d. Yurtiçine/Yurtdışına ne sıklıkla tatile gidersiniz? Düzenli tatil yaptığını ifade eden tüketicilere “Yurt içinde ne sıklıkla tatile çıkarsınız?” / “Yurt dışında ne sıklıkla tatile çıkarsınız?” soruları sorulmuştur. Yurt içi sorusuna %51 oranında “her zaman” cevabı, yurt dışı sorusuna %52 oranında olan “hiçbir zaman” cevabı alınmıştır.

39 Düzenli olarak tatile çıkıyor musunuz? Genel Değerlendirme

40 Tercih ettiğiniz konaklama biçimi nedir? Genel Değerlendirme Araştırmaya katılan kişiler tatilde ağırlıklı olarak “her şey dahil” sistemini tercih etmektedirler. Tüketicinin hangi konaklama biçimini tercih ettiğini tespit edebilmek için “Tercih ettiğiniz konaklama biçimi nedir?” sorusu sorulmuştur. Ağırlıklı olarak “Her şey dâhil” yanıtı (%36) verilmiştir. Ardından %31’lik oranla “Tam Pansiyon” ve %22’lik oranla “Yarım Pansiyon” seçenekleri tercih edilmiştir.

41 Tercih ettiğiniz konaklama biçimi nedir? Genel Değerlendirme

42 Bir sonraki tatil seçiminiz ne olurdu? Genel Değerlendirme Anket katılımcıları bir sonraki tatil seçimlerinin de yine aynı şekilde “her şey dahil” sisteminden yana olacağını belirtmektedirler. Tatilde tercih ettikleri konaklama biçimi sorulan tüketicilere “Bir sonraki seçiminiz ne olurdu?” sorusu yöneltilmiştir. Bu soruyla tüketicinin beklentilerinin şu an ki tercihleriyle aynı olup olmadığı tespit edilmek istenmiştir. Sonuçlar, ilk tercihlerle örtüşmektedir. Tüketici, bir sonraki tatil seçiminde de sırasıyla ilk sırada “her şey dâhil” (42%), ikinci sırada “tam pansiyon” (32%) ve üçüncü sırada ise “yarım pansiyon” (16%) seçeneklerini tercih etmiştir.

43 Bir sonraki tatil seçiminiz ne olurdu? Genel Değerlendirme

44 Oteller tarafından sunulan olanakları sizin için kullanım sıklıklarına göre değerlendiriniz Genel Değerlendirme Otel konaklaması sırasında otellerin sunduğu olanaklardan yararlanma açısından bazı olanakların ne sıklıkta kullanıldıklarını tespit edebilmek için “Oteller tarafından sunulan olanakları sizin için kullanım sıklıklarına göre değerlendiriniz” şeklinde bir yöneltme yapılmıştır. Otel imkanları açısından “su aktiviteleri” tüketici tarafından her zaman kullanılırken “Kara aktiviteleri, Spor salonu / Spa, Bar / Disko” hizmetleri bazen kullanılıyor. Animasyonlar ise tüketici tarafından tercih edilmiyor.

45 Genel Değerlendirme SU AKTİVİTELERİ %BAR DİSKO % A KULANMIYORUM16417%A KULANMIYORUM24726% B BAZEN21323%B BAZEN24927% C SIKSIK25727%C SIKSIK21223% D HER ZAMAN31133%D HER ZAMAN22824% KARA AKTİVİTELERİ945%ANİMASYON936% A KULANMIYORUM24528%A KULANMIYORUM35838% B BAZEN29533%B BAZEN26829% C SIKSIK22525%C SIKSIK13414% D HER ZAMAN12414%D HER ZAMAN17118% SPOR SALONU SPA889% 931 A KULANMIYORUM25928% B BAZEN27029% C SIKSIK23025% D HER ZAMAN17819% 937

46 Aşağıdaki yer alan özellik ve ifadeleri, kalmayı tercih edeceğiniz tesis açısından önem sırasına göre değerlendiriniz Genel Değerlendirme Otel belirlemede mevcut etkenlerin önem sırasını belirleyebilmek için “Aşağıdaki yer alan özellik ve ifadeleri, kalmayı tercih edeceğiniz tesis açısından önem sırasına göre değerlendiriniz” yöneltmesi yapılmıştır. Buna göre; Tüketici, “Ödeme ve kayıt işlerinin kolaylığı”nı, “İlgi ve güler yüz”ü, “Temizlik ve Düzen”i, “Odaların Konforu”nu ve “Yemekler”i çok önemli olarak değerlendirmektedir. Aynı şekilde tüketici, “Tesise Ulaşım Kolaylığı”nı, “Tesisin Konumu”nu, “Resepsiyonda Karşılama”yı ve “Yan Hizmetler”i (Spa, spor salonu, animasyonlar) önemli görmektedir.

47

48 Tatil için ne kadar harcama yapıyorsunuz? Genel Değerlendirme Tüketici, tatil için ağırlıklı olarak YTL arasında bir bütçe ayırmaktadır. Tatilde tüketicinin ortalama harcama miktarını saptayabilmek için “Tatil için ne kadar harcama yapıyorsunuz?” sorusu sorulmuştur. Sonuç olarak, temsili halkın %45’inin ortalama olarak 500–1000 YTL arasında bir tatil bütçesi ayırdığı tespit edilmiştir. Bununla birlikte anket katılımcılarının %33’ünün 1000YTL ve üzeri, %22’lik kesimin ise ortalama olarak 0–500 YTL arasında bir tatil bütçesi ayırdıkları görülmüştür.

49 Tatil için ne kadar harcama yapıyorsunuz? Genel Değerlendirme

50 Tatil bütçenizin ne kadarını konaklamaya ayırıyorsunuz? Genel Değerlendirme Tüketici tatile çıktığı zaman ağırlıkla YTL’lik bir bütçeyi konaklamaya ayırmaktadır. Tüketicinin konaklamaya ayırdığı payın tüm tatil bütçesine oranını tespit edebilmek için “Tatil bütçenizin ne kadarını konaklamaya ayırıyorsunuz?” sorusu sorulmuştur. Sonuç olarak %51’lik bir kesimin konaklamaya (0–500) YTL arasında bir bütçe ayırdığı görülmüştür. Bunun yanında azımsanamayacak %34’lük bir kesim (500–1000) YTL bir arasında bir bütçe ayırmaktadır. Kalan %15’lik kesimin ise (1000YTL ve üzeri) tercihini yaptıkları görülmektedir.

51 Tatil bütçenizin ne kadarını konaklamaya ayırıyorsunuz? Genel Değerlendirme

52 Otellerin kalitelerine oranla fiyatları hakkında ne düşünüyorsunuz? Genel Değerlendirme Tüketici, fiyatları otellerin kalitelerine oranladığında fiyatları normal bulmaktadır. Tüketicinin otel fiyatlarına yaklaşımını öğrenmek için “Otellerin kalitelerine oranla fiyatları hakkında ne düşünüyorsunuz?” sorusu sorulmuştur. Sonuçlara bakıldığında anket katılımcılarının %49’u “Normal” ; %32’si “Pahalı” ; %13’ü “Çok Pahalı” ve %6’sı “Ucuz” cevabını vermiştir.

53 Otellerin kalitelerine oranla fiyatları hakkında ne düşünüyorsunuz? Genel Değerlendirme

54 Ödeme kolaylıklarından yararlanıyor musunuz? Genel Değerlendirme Taksit, nakit indirimi ve kredi kartı gibi ödeme kolaylıkları sağlayan tercihlere olan talebi ölçmek için “Ödeme kolaylıklarından yararlanıyor musunuz?” sorusu sorulmuştur. Katılımcıların %74’ü soruya olumlu yanıt vermiştir.

55 Tatil satın almanızı hangi ödeme şekli sizin için daha cazip hale getiriyor? Genel Değerlendirme “Ödeme kolaylıklarından yararlanıyor musunuz?” sorusunu “Evet” şeklinde cevaplandıran anket katılımcılarına “Tatil satın almanızı hangi ödeme şekli sizin için daha cazip hale getiriyor?” sorusu sorulmuştur. Bu soruda, ödeme kolaylıkları konusunda insanların tercihlerini belirleyebilmek amaçlanmıştır. Veriler doğrultusunda ödeme kolaylıklarından yararlandıklarını belirten kesimin %37’si “Taksit”, %35’i “Nakit İndirimi” ve kalan %28’i ise “Kredi Kartı”nın sunduğu imkânlardan yararlanmaktadır.

56 Tatil satın almanızı hangi ödeme şekli sizin için daha cazip hale getiriyor? Genel Değerlendirme

57 ÖZET BULGULAR

58 Özet Bulgular  Tüketici Eğilimleri Araştırması Eylül / Ekim aylarında gerçekleştirilmiştir.  Araştırma 1000 denek üzerinde uygulanmıştır.  Bu kişilerin hane gelir seviyesi ortalama 1566 YTL’dir.  Bu kişiler ağırlıklı olarak lise mezunudur.  Genelde araba sahibi değillerdir.  Tatile uçakla gitmiş ve otelde kalmışlardır.

59 Özet Bulgular  Ankete katılan kişiler otel tercihlerini belirlemede öncelikle kendi tecrübelerini, daha sonra ise dost ve yakınlarının tavsiyesini dikkate almaktadırlar.  “En son gittiğiniz tesisi/oteli tercih etme nedenleriniz neydi?” sorusuna yanıt olarak en çok tercih edilen seçeneğin “Dost ve yakınlarımın tavsiyesi” olduğu görülmektedir.  Ankete katılan kişilerin kaldıkları oteller genellikle “yerel oteller” ile “bir önceki gittikleri” otellerdir.  Ankete katılan kişiler genelde en son kaldıkları oteli, lüzum halinde tekrar tercih edebileceklerini belirtmektedirler.  Ankete katılan kişiler, kaldıkları otelle ilgili memnuniyetlerini öncelikli olarak “Hizmet Kalitesi”, “Temizlik” ve “Fiyat” faktörlerine bağlamaktadırlar.

60 Özet Bulgular  Memnun kalmama nedenleri olarak “Kişisel sebepler”, “Fiyat”, “Temizlik” etkenleri ön plana çıkmaktadır.  Detaya inildiğinde tüketici için otel tercihlerinde etkili olan birincil nedenler olarak “ilgi ve güleryüz gösterilmesi”, “Kalite ve hizmete duyulan güven”, “Fiyatlar”, “Promosyon / Ödeme kolaylığı” ve “Önceki tecrübeleri” ön plana çıkmaktadır.  Detaya inildiğinde tüketici için otel tercihlerinde etkili olan ikincil nedenler olarak“Tur şirketinin tavsiyesi”, “Yakınlarının tavsiyeleri”, “Konumu”, “Ulaşım kolaylığı”, “Tanınan / Popüler bir kuruluş olması” ve “Yan hizmetler” ön plana çıkmaktadır.  Ankete katılan bin kişi konaklama tercihlerini “Gazete”, “TV”, “Dergi” haberlerini takip ederek belirlemektedir. Tüketici “Gazete ilanları”nı öncelikli olarak dikkate almaktadır.

61 Özet Bulgular  Tüketici, oteli genellikle tatil amaçlı kullanmaktadır.  Ankete katılanlar rezervasyonlarını genelde otel kanalıyla gerçekleştirmektedirler. İnternet, bu konuda en çok tercih edilen ikinci yöntemdir. Tur operatörleri, % 19 oranıyla üçüncü sırada yer almaktadır.  Ankete katılan bin kişi otelde ortalama 3 – 7 gün arasında kalmaktadır.  Tüketici tatile genelde aileleriyle çıkmaktadır.  Tatil ve konaklama tercihinin belirlenmesinde “Gazete ilanları” birincil öneme sahiptir.

62 Özet Bulgular  Tüketici düzenli olarak tatile çıkma konusunda ikiye bölünmüştür. Anket katılımcılarının %49’u düzenli olarak tatile çıktığını belirtirken, diğer % 49’u düzenli olarak tatile çıkmadığını beyan etmiştir.  Düzenli olarak tatile çıkan tüketicilerin büyük çoğunluğu tatile yılda bir kez, yaz aylarında çıkmaktadır. Ağırlıklı olarak tatilde ikinci bir evde kalan tüketiciler tatillerini büyük oranda yurt içinde geçirmektedirler. Anket katılımcılarının % 52’si yurtdışında hiçbir zaman tatile çıkmadıklarını beyan etmişlerdir.  Araştırmaya katılan kişiler tatilde ağırlıklı olarak “her şey dahil” sistemini tercih etmektedirler. Bu kişiler bir sonraki tatil için beklentilerini de yine aynı şekilde “her şey dahil” sisteminden yana kullanmaktadırlar.

63 Özet Bulgular  Otel imkanları açısından “su aktiviteleri” tüketici tarafından her zaman kullanılırken “Kara aktiviteleri, Spor salonu / Spa, Bar / Disko” hizmetleri bazen kullanılıyor. Animasyonlar ise tüketici tarafından tercih edilmiyor.  Konaklama tercihlerini etkileyen önemli özelliklerden biri de tesis özellikleridir. Tüketici, “Ödeme ve kayıt işlerinin kolaylığı”nı, “İlgi ve güler yüz”ü, “Temizlik ve Düzen”i, “Odaların Konforu”nu ve “Yemekler”i çok önemli olarak değerlendirmektedir.  Aynı şekilde tüketici, “Tesise Ulaşım Kolaylığı”nı, “Tesisin Konumu”nu, “Resepsiyonda Karşılama”yı ve “Yan Hizmetler”i (Spa, spor salonu, animasyonlar) önemli görmektedir.

64 Özet Bulgular  Tüketici, tatil için ağırlıklı olarak YTL arasında bir bütçe ayırmaktadır.  Tüketici tatile çıktığı zaman ağırlıkla 0-500YTL’lik bir bütçeyi konaklamaya ayırmaktadır.  Tüketici, fiyatları otellerin kalitelerine oranladığı zaman fiyatları normal bulmaktadır.  Tüketici, ödeme kolaylıklarından yararlanmaktadır. Bu bağlamda en çok taksit ve nakit indirimi seçeneklerini tercih ettiği görülmektedir.

65 TEŞEKKÜR EDERİZ…


"TÜROFED TÜKETİCİ EĞİLİMLERİ ARAŞTIRMASI TEMMUZ – EYLÜL 2006." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları