Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Doç. Dr. Gonca Telli Yamamoto Okan Üniversitesi Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri Bölüm Başkanı Mobil Pazarlama ve İletişim OGM, 25 Kasım 2009, Ankara.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Doç. Dr. Gonca Telli Yamamoto Okan Üniversitesi Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri Bölüm Başkanı Mobil Pazarlama ve İletişim OGM, 25 Kasım 2009, Ankara."— Sunum transkripti:

1 Doç. Dr. Gonca Telli Yamamoto Okan Üniversitesi Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri Bölüm Başkanı Mobil Pazarlama ve İletişim OGM, 25 Kasım 2009, Ankara

2 •İletişim bir birliktelik süreci yaratılmasında en kritik konudur. •Sözlük anlamı duygu, düşünce ya da bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. İletişim 2OGM, , Ankara

3 Sigara içilir mi? 3OGM, , Ankara

4 Sigara içilir mi? 4OGM, , Ankara

5 İletişim Belli bir haber, mesaj ya da anlamın iki veya daha fazla kişi grup ya da toplum arasında paylaşılması sürecidir. 5OGM, , Ankara

6 Ekşi Sözlüğe göre  sigara içilen mekanlarda dahi rastlanabilecek kadar yaygın Türkiye'deki en populer uyarı cumlesi.. genelde "kırtasiye'de tek sticker bu vardı" anlamına gelir.. 6OGM, , Ankara

7 7

8 Matris veya matrix nedir? 8OGM, , Ankara

9 Matrix-matris sözlük anlamı 1.Dizey. dizey. çoğ. ma.tri.ces 2. bir nesneye biçim veren veya dayanak olan şey. 3. anatomi. dölyatağı, rahim. 4. mat., bilg., matb. matris. 5. dişi kalıp. 9OGM, , Ankara

10 Dükkan Adı 10OGM, , Ankara

11 Film adı 11OGM, , Ankara

12 İletişim biçimleri  Sözlü --Yazılı ◦Kişisel konuşma --mektup ◦Basın toplantısı --basın bülteni ◦Toplantı -- ◦Telefon --faks ◦ video(sesli film) --sms,mms mesaj ◦Cep telefonu (mobil) --rapor, not vb  Resmi-resmi olmayan  Sözlü sözsüz şeklinde ifade edilebilir. 12OGM, , Ankara

13 İletişim Fonksiyonları  Duygu ve coşkuları ifade etme  Emir verme  Bilgi verme- aktarma  Paylaşma dostça bir hava yaratma  Konuşanın kullandığı dilin bir ögesiyle ilgili bilgi verme iletişimi  Sanat 13OGM, , Ankara

14 İhtiyacı belirlemeFarkına varmaFarkına vardırma Dikkat çekme Seçenek arama değerlendirme İlgi değerlemeAnlamaİlgi Arzu Satın alma ve sonrası durum takibi Deneme ve kabullenmeye yönelik hareketler İkna Eylem Eyleme geçirme 14OGM, , Ankara

15 Pazarlama İletişimi  Ürünle ilgili  Pazarla İlgili  Dağıtımla ilgili  Fiyatla ilgili  Tanıtımla ilgili  Müşteriyle ilgili  Kurumla ilgili….  Diğer… •Belli bir satış rakamına ulaşmak •Pazarda arzu edilen davranış biçimine ulaşmak •Yenilikleri kabullendirmek •Ürün imajı geliştirmek •Satışları teşvik •Sorun çözmek 15OGM, , Ankara

16 Mobil Telefon Kullanıcı Sayısı Milyar 3.3 Milyar DÜNYA NÜFUSU 2009 Kasım Ayı itibarıyla 6,798,452,742 * 16OGM, , Ankara

17 MOBİL PAZARLAMA KAVRAM HARİTASI 17OGM, , Ankara

18 Mobil Pazarlama 18OGM, , Ankara

19 Mobil Pazarlama İçin; • Teknolojik altyapı – Cihazlar – Sistemler • Fikir altyapısı – İnsanlar • Devlet desteği • Hukuki altyapı • Uluslararası altyapı 19OGM, , Ankara

20 CEP TELEFONU İLE İLETİŞİM Kişisel İletişim Kitlesel İletişim

21 OGM, , Ankara21 KİŞİSEL İLETİŞİM  Buluşma yerlerini, günlük planlarımızı ve hatta işlerimizi yönettiğimiz  İstenildiği anda ve mekanda kullanılabilme özelliği  Kamera, Mp3 oynatıcı gibi fonksiyonlarıyla hayatımızda önemli bir yer edinmiştir cep telefonu.

22 OGM, , Ankara22 KİTLESEL İLETİŞİM  Arama Yaparak  Mesaj  E-Posta  Bilgi Mesajları v.b yöntemlerle (bankaların yolladıkları mesajlar) kitlelere ulaşılmaktadır.

23 OGM, , Ankara23 HAYATIMIZDAKİ YERİ  Cep telefonumuz yoksa, varlığımızın da bir anlamının kalmayacağı günlere doğru koşar adım gidiyoruz.  Kısa sürede elimiz ayağımız zannettiğimiz bu cihaz sayesinde konuşuyor, yazışıyor, fotoğraf çekiyor, TV izliyor, müzik dinliyor, tansiyonumuzu ölçüyor, haberdar oluyor, hesaplarımızı düzenliyor, ödüyor,harcıyor ve daha pek çok şey yapıyoruz.

24 OGM, , Ankara24 İLK CEP TELEFONU  Dünya’da ilk piyasaya sürülen cep telefonuna  Resimdeki telefon Motorola Dyna TAC 8000x.  Ölçüleri 13x1.75x3.5.  Bu tuğla büyüklüğündeki telefona 1983 yılında sahip olmak isteseydiniz 3.995$’ı gözden çıkarmak gerekiyordu.

25 Bağımsız Mobil Pazarlama • Hane • Mekan • Zaman 25OGM, , Ankara

26 26OGM, , Ankara

27 Mobil Pazarlama • Gelişme aşamasında • Teknolojinin sağladığı imkanlar ölçüsünde gündemimize giriyor • Mobil pazarlama sağlayıcı araç gerecin kalite ve yeterliliklerinin sağlanması yanında • Yeni pazarlama yaklaşımlarını da birlikte getiriyor. 27OGM, , Ankara

28 Mobil Pazarlama  Mobil pazarlama müşteriye ulaşma yönüyle, uzaktan ve kablosuz iletişime uygun olan cep telefonları, cep bilgisayarları ve benzeri gereçler yoluyla müşterilere veya potansiyel müşterilere ulaşılarak kurum, ürün, hizmet, fikir, eylem ve kişilere ilişkin pazarlama faaliyetlerinin yapılması olarak tanımlanır. 28OGM, , Ankara

29 Mobil Pazarlama  Günümüzde SMS mesajları, bluetooth mesajları, video trailer vb. şekillerde verilerle gelişen pazarlama çabaları olarak ortaya çıkar. 29OGM, , Ankara

30 Mobil pazarlama  Pazarlama mesajlarının SMS, MMS, Mobil video reklam, mobil oyun reklamı gibi formlarda topluma sunulmasıdır. 30OGM, , Ankara

31 Mobil telefonun sundukları • SMS ile kısa mesajlaşma • MMS ile görüntülü veya grafiklerle mesajlaşma • Sesli iletişim • Şu an bazı özellikleri ileri cep telefonları ile internet ortamından yararlanma 31OGM, , Ankara

32 Mobil Pazarlama ile neler yapılabilir?  İzinli veri tabanı oluşturma (Mobil pazarlama kampanyalarına alınacak geri dönüşler ile veritabanı oluşturma)  Araştırma ve ölçümleme (MMS, SMS ile anket, beğeni toplama, görüş alma, şikayet toplama vs. ) 32OGM, , Ankara

33 Mobil pazarlama ile neler yapılabilir?  Satış artırmak (SMS at indirim kazan, Ürünümüzü al kontör/dakika kazan) Bilinirliği artırmak (Mobile Advergame, Wap Banner, Toplu MMS vs.) 33OGM, , Ankara

34 Mobil Pazarlama ile neler yapılabilir?  Bağlılığı artırmak (Loyalty kartların puanları ile kontör/dakika kazan, puan topla Sinema Paketi veya Haber Paketi üyesi ol vs.) 34OGM, , Ankara

35 35

36 Mobil Pazarlama ile neler yapılabilir?  Konumlandırma (Mecra olarak mobil kanalların kullanımı ile gençliğe yönelik ve teknolojiye- inovasyona açık imajını güçlendirmek,) 36OGM, , Ankara

37 Mobil Pazarlama ile neler yapılabilir?  Diğer reklam kampanyalarına destek (TV-Radyo reklamlarının takibini artırmak veya basın reklamlarına ilgiyi artırmak için SMS ile çekilişler, hediyeler vs.) 37OGM, , Ankara

38 Neden Mobil Pazarlama  Mobil pazarlama daha bağlayıcıdır;  kişiye özeldir;  sosyalleşmeyi destekleyen, daha içten ve arkadaşça bir mecradır.  İletişim mesajı kalabalıktan sıyrılır ve direkt olarak hedef müşterinin avucuna gider. OGM, , Ankara38

39 Neden Mobil Pazarlama  Tam olarak müşteri kontrolündedir, onlar istedikleri markayla kendi istedikleri, kendi ayırdıkları zamanda iletişime geçerler.  Mobil pazarlama izinli olarak kullanıldığı sürece, sadece iletişimde olmak isteyen tüketiciler mesajınıza muhatap olurlar.  Tüketiciler markayla kişiye özel bir deneyim yaşarlar. OGM, , Ankara39

40 OGM, , Ankara40 İlgi Konum Teknoloji Demografik Kullanım Verileri Yaş Meslek Cinsiyet Statik Bölgesel Dinamik Spor Internet Müzik Finans Teknoloji Oyun MMS Roaming Arama çeşitleri Java Wap SMS Hedef Kitle Kriterleri Diğer Gelir verileri

41 Teşekkürler! 41OGM, , Ankara


"Doç. Dr. Gonca Telli Yamamoto Okan Üniversitesi Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri Bölüm Başkanı Mobil Pazarlama ve İletişim OGM, 25 Kasım 2009, Ankara." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları