Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

CULTPEDIA.  AKIRA - 1988  FREAKS – 1932  BAD TASTE – 1987  OLDBOY – 2003  BRAINDEAD – 1992  STRAW DOGS – 1971  ERASERHEAD – 1977  FUNNY GAMES.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "CULTPEDIA.  AKIRA - 1988  FREAKS – 1932  BAD TASTE – 1987  OLDBOY – 2003  BRAINDEAD – 1992  STRAW DOGS – 1971  ERASERHEAD – 1977  FUNNY GAMES."— Sunum transkripti:

1 CULTPEDIA

2

3

4  AKIRA  FREAKS – 1932  BAD TASTE – 1987  OLDBOY – 2003  BRAINDEAD – 1992  STRAW DOGS – 1971  ERASERHEAD – 1977  FUNNY GAMES – 1997  THE IDIOTS – 1998  IRREVERSIBLE – 2002

5  AMORES PERROS – 2000  PINK FLAMINGOS – 1972  THE TEXAS CHAINSAW MASSACRE – 1974  REQUIEM FOR A DREAM – 2000  THE ROCKY HORROR PICTURE SHOW – 1975  SAW – 2004  SEUL CONTRE TOUS (I STAND ALONE) – 1998  CRASH – 1996  KOKAKU KIDOTAI (GHOST IN THE SHELL) – 1995  CANNIBAL HOLOCAUST

6 “RADICAL”

7 AKIRA Katsuhiro Otomo’nun yazıp yönettiği daha doğrusu kendisinin çizdiği “siberpunk” türünde bir animedir “Akira”. Geniş bir hayran kitlesi olsa da ilk izlenildiğinde anlaşılamayan ve kendi kendinize ben ne izledim diye sorduğunuz bir filmdir. Altını çizerek filmdir diyorum çünkü bazı çevrelerce çizgi film kalıbına sokulan ama kesinlikle bu yakıştırmaya uymayan, büyüklere yönelik bir animedir. Filmin, çocuklardan uzak tutulması gerekir. Yarattığı distopya ve muhteşem sonuyla akıllarda yer etmiş, izlenilmesi oldukça zor kült bir anime olan “Akira”da, Yönetmen Otomo, sosyal yalıtımı,yozlaşmayı ve gücü yorumlar. Filmde kahramanımız Tetsuo’nun içine düştüğü durum seyirciyi oldukça rahatsız etmektedir. Kısacası, ”Akira” anime sevenlerin kaçırmaması gereken bir klasik. Fragman Fotoğraf Galerisi Bunu sevdiyseniz deneyin: Steamboy

8 “GROTESQUE”

9 FREAKS Korku sineması 30’lu yıllarda altın çağını yaşıyordu. Dönemin gözde yönetmenlerinden Tod Browning, bir anda kara listeye alınır; kabahati dönemin fazla ilerisinde bir film yönetmiş olmaktır. “Freaks’i” bilmeyenler 32 yapımı bir korku filminin neden bu kadar sansasyon yarattığını merak edebilirler. ”Freaks” hemen tüm karakterleri fiziksel özürlü kişiler olan ve bu karakterlerin gerçekten fiziksel özürlülerce canlandırıldıkları bir film. 75 yıl önceki seyirci hoşgörüsünü düşündüğümüzde, Browning’in gerçekten büyük bir cesaret örneği gösterdiğini fark ediyoruz. Filmin en ilginç yanı filmdeki kötü karakterlerin normal insanlar tarafından canlandırılması. ”Freaks” ilk gösterime girdiğinde filmin yaklaşık yarım saatlik bir bölümü çıkarılmış, film İngiltere’de 30 yıl boyunca yasaklı kalmıştır. Bir çok insan bugün bile “Freaks”e tahammül edemez. ”Freaks” hala çok tanınan ama az izlenen bir kült film olma özelliğini koruyor.Belki de hala bu filmden rahatsız olacak kadar hoşgörü yoksunuyuz kim bilir… Fragman Fotoğraf Galerisi The Unknown Bunu sevdiyseniz deneyin:

10 “ASTONISHING”

11 BAD TASTE “Bad Taste”, belki de listemizdeki en acayip film. Film, midesi sağlam olanların ve her koşulda eğlenebilenlerin kahkahalarla izleyeceği bir Peter Jackson şaheseri. Film ayrıca Jackson’ın sinemasının nereden nereye geldiğinin ve içindeki sinema sevgisinin bir kanıtı. Yönetmen filmi çok zor şartlarla çok az bir bütçeyle çekmiş ve hemen tüm oyuncuları yakınlarıymış. “Bad Taste” yarılan kafalar, ortalığa saçılan beyinler,kan,kusmuk,tuhaf renkte sıvılar gibi birçok mide kaldıran öğeleriyle 80’lerin “B Movie” kavramına tipik bir örnek. Bir grup uzaylının fast-food zinciri için gözlerini dünyaya dikmesi ve onlara engel olmaya çalışan bir grup insan işte konumuz, sırf bu tuhaf ve merak uyandırın konusu için bile izlenebilir. Son bir not: kahramanlarımızdan birinin testeresiyle uzaylının kafasından girip bacak arasından çıktığı sahne için bile film izlenmeye değer. Fragman Fotoğraf Galerisi Bunu sevdiyseniz deneyin: Braindead

12 “UNEXPECTED”

13 OLDBOY Başarıyla işlenmiş mistik bir masal, şiirsellik, okul günleri ve fütüristik bir yatak odası ”Oldboy”un erdemlerinden yalnızca birkaçı. Ödipal tabulara,kör talihe,hipnotizmaya ve kadere dayanan,bünyesinde aksiyon,dram ve psikolojik gerilimi barındıran bir başyapıt. Yönetmen Park’ın intikam üçlemesinin ikinci ve en önemli filmi. (Diğer iki filmi de şiddetle tavsiye ettiğimi belirtmek isterim.) Sinir bozucu atmosferi, müthiş görselliği ve hasta edici kurgusuyla seyirciyi darmadağın eden, finalinde seyircinin karnına bir yumruk indiren, izledikten sonra üzerinizden geçen kamyonu uzun süre hissettiğiniz bir film “Oldboy”. Bu muhteşem görselliğinin yanında etkileyici repliklerinin de olduğunu hatırlatmadan geçmeyelim; ”İster kaya olsun ister kum tanesi, ikisi de suda aynı şekilde batar”. Fragman Fotoğraf Galerisi Bunu sevdiyseniz deneyin: Lady Vengeance

14 “BIZARRE”

15 BRAINDEAD Peter Jackson’dan bir zombi filmi izlemek istiyorsanız bu filmi mutlaka izlemenizi ve zombilerle ilgili bildiklerinizi unutmanızı tavisye ediyorum. Hemen her zombi filminde olduğu gibi “Braindead”’de de akıl almayacak görsel efektler mevcut. Jackson, aşırı kan kullandığı sahnelerde gidebileceği kadar ileri giderken, bir yandan da işin içine mizahı katıyor. Bu abartı nedeniyle filmdeki şiddetin yapaylığı fazlasıyla belli aslında. Eğer filmin havasına girerseniz, gördüğünüz parçalanmış vücutlara ve dökülen kanlara tahammül etmeniz de mümkün. Ancak bu bir çok izleyici için pek kolay değil. Filmdeki zor ve oldukça komik sahnelerden bazılarını anmak gerekirse; annenin yediği pudinge düşen kendi kulağını da mideye indirişini, ikiye bölünen zombiyi ve gırtlağı kesilmiş bir zombinin ağzı değil de doğrudan yemek borusuyla beslenişini sayabiliriz. Sonuç olarak “Braindead” çoğu izleyici için katlanılmaz bir filmken bazıları için de vazgeçilmez bir eğlence kaynağı. Fragman Fotoğraf Galerisi Bunu sevdiyseniz deneyin: Shaun of the Dead

16 “REALISTIC”

17 Sam Peckinpah’ın hemen her filmi yoğun şiddet içerir ve yine aynı sebepten hemen her filmi ateşli tartışmalara yol açmıştır. “Straw Dogs”, Amerika’daki kaostan kaçıp küçük bir İngiliz kasabasına gelen Amerikalı bir çifti anlatıyor. Kasaba halkının çok misafirperver olmadığı, taşralı erkeklerin sertliğine karşı pasif matematik öğretmenin korkak tavırları kasabalılar için eğlence kaynağı olur. Amy (Susan George), aralarında eski erkek arkadaşının da bulunduğu bir grup gencin tecavüzüne uğraması ve finaldeki çatışma sahneleri filmin en can alıcı sahneleridir. Tecavüz sahnesinde kadının içinde bulunduğu durumdan zevk aldığına dair imalar Peckinpah’ın kadın düşmanlığı suçlamalarıyla muhatap kalmasına sebep olmuştu. Final sahnesi yönetmenin önceki filmlerini dahi masum kılacak kadar grafik şiddet içermekteydi. Bu sahnelerin yanında filmin geçtiği kasabanın soğuk ve solgun atmosferinin de filmin rahatsız edici tonuna fazlasıyla katkıda bulunduğunu eklemek gerek. Filmin dikkat çekici afişindeki David(Dustin Hoffman)’ın kırılmış gözlük camı, bu karakterin film boyunca yaşadıklarının etkisiyle maruz kaldığı değişimi ve metropol insanı ile taşra insanı arasındaki uçurumun karaktere nasıl hissettirildiğini mükkemmel biçimde özetliyor. STRAW DOGS Fragman Fotoğraf Galerisi Bunu sevdiyseniz deneyin: Tenebre

18 “DISTURBING”

19 ERASERHEAD David Lynch’in her filmi rahatsız edici ve anlaşılmazdır. Fakat yönetmenin filmografisindeki hiçbir film bu bakımdan “Eraserhead”in yanına dahi yaklaşamaz. Filmleri rüyaya, daha doğrusu kabusa yakın bir atmosferde olan David Lynch, ilk uzun metraj filmi “Eraserhead” de daha sonra yaptığı hiçbir filminde gitmediği kadar ileri gidiyor. Dramatik yapının ve hikayenin hemen hiç önem taşımadığı film, rahatsız edici siyah beyaz görüntüler ve onlara eşlik eden uğultuya benzer bir ses bandıyla izleyicinin duyularını esir alıyor. Filmdeki mutant bebeğin ve radyatördeki bayanın izleyici üzerinde oluşan etkiye katkısı ise tartışılmaz. Esasında “Eraserhead”in bu derece rahatsız edici olmasının sebepleri arasında bir çok izleyicinin filmle iletişim kurmakta zorlanması, filmin içine dahil olamaması da gösterilebilir. Fragman Fotoğraf Galerisi Bunu sevdiyseniz deneyin: Blue Velvet

20 “DEVASTATING”

21 FUNNY GAMES İzleyiciyi germeyi,sinirlerini bozmayı kendine ilke edinmiş bir yönetmen Haneke.”Funny Games” de Haneke sinemasının tipik bir örneği. Filmde bir ailenin maruz kaldığı şiddete tanık oluyoruz. Haneke filmdeki gerilim öğesini izleyicinin duygularıyla oynayarak sağlıyor. Ailenin maruz kaldığı fiziksel şiddeti ısrarla göstermemesi,filmin rahatsız edicilik boyutunu bir kat daha arttırıyor. Şiddetin varlığından haberdar olmamıza rağmen, olan biteni asla görmüyoruz. Kahramanların yer yer kameraya dönüp konuşmaları ise, izleyiciyi gördüklerinin birinci dereceden muhatabı konumuna yerleştiriyor. Hemen her filminde burjuva değerlerine saldıran Haneke “Funny Games” filminde de bunu ustaca başarıyor. “Funny Games” beyazperdede şiddeti görmemenin de rahatsız edici olabileceğini ispatlayan, kült mertebesine erişmiş, özgün ve zor bir film. Fragman Fotoğraf Galerisi Bunu sevdiyseniz deneyin:Straw Dogs

22 “PROVOCATIVE”

23 The Idiots Dogma 95 akımının ikinci filmi olan “The Idiots”un hikayesi, bir anlamda Lars Von Trier’in bu akım ile sinemada yapmak istediklerini yansıtıyordu. Dogma 95, sinemayı tüm fazlalıklardan arındırarak gerçeğe ulaştırmayı amaçlıyordu. Büyük bir evde hep beraber kalan bir grup insan geri zekalı taklidi yaparak yaşıyorlar. Amaçları her türlü kontrol mekanizmasından sıyrılarak, içlerindeki çocuğa ve gerçeğe ulaşmak. Bunu yaparken de filmin seyredilmesi zor sahnelerini ortaya çıkarıyorlar. Bebek gibi konuşuyor,yeme içme adabını yok sayıyorlar ve insanların kendilerine karşı duydukları sabrı sınıyorlar. Özellikle toplu seks yaptıkları sahneler seyircinin sınırlarını zorluyor. Dogma 95 akımının benimsediği elde kamera, doğal ışık gibi teknik özellikler,seyircilerin filmi takip etmekte zorlanmalarına ve hatta midelerinin bulanmasına bile yol açabiliyor. ”The Idiots” burjuva hayatını eleştiren ve bu konuda izleyicileri kışkırtmayı amaçlayan bir film. Fragman Fotoğraf Galerisi Bunu sevdiyseniz deneyin:Festen

24 “SHATTERING”

25 IRREVERSİBLE Ülkemizde Dönüş Yok adıyla gösterime giren ”Irreversible”ın toplam dakikasıyla (tam 9 dakika) birlikte telaffuz edilen tecavüz sahnesi ile ün salmış olması, aslında pek de anlamlı değil. Bu 9 dakikanın zor seyredildiği, insanın gözünü kapama ihtiyacı duyduğu kesin. Ancak filmde daha da etkileyici bir sahne var: bir adamın kafasının parçalanarak öldürülmesini tüm ayrıntılarıyla gösteren sahne. ”Geri dönülmezlik”i vurgulamak için seçilen kurgu tekniği şok edici olayların filmin başında kalmasını sağlıyor. Filmi zor seyredilir kılan bir başka etken de el kamerasıyla çekilen sahnelerin takibinin neredeyse imkansız olması. Son olarak filmi sinemada izlemeye giden seyircilerin ülkemizde filmin dağıtım şirketi tarafından sigortalanmış olması herhalde tüm bu cümlelerden daha fazla şey anlatıyor! Fragman Fotoğraf Galerisi Bunu sevdiyseniz deneyin:Last Exit to Brooklyn

26 “MASTERPIECE”

27 AMORES PERROS “Amores Perros” bize üç ayrı hikaye anlatan ve hikayeleri bir araba kazasıyla birleştiren müthiş kurgu tekniğine sahip bir film. Atlamalı kurgusu, renk çalışmasındaki kontrast ve mükemmel kamera açıları Meksikalı yönetmenimiz Inarritu’nun bu filmden sonra yaptığı hemen her filminde kullandığı teknikler oldu. Ayrıca, farklı hikayelerin kesiştirilmesi ona has bir özellik olarak sinema tarihine geçti. Meksika’da geçen hikaye, filmin hijyenik olmayan yapısına oldukça uygun. Seyirci her şeyde bir bozulmuşluk havası hissediyor. ”Amores Perros” içerdiği şiddet,korku,ihanet,aşk ve hayal kırıklıklarıyla seyirciyi duygusal olarak yıpratıyor. Size tavsiyem bu yazıyı okurken filmin müziğini de dinlemeniz (sağ alt köşede bulabilirsiniz). Müzik, filmin sert yapısıyla son derece uyumlu. Filmin,çok etkileyici bir fragmanı olduğunu da söylemeden geçmeyelim. Soundtrack: Fragman Fotoğraf Galerisi Bunu sevdiyseniz deneyin: 21 Grams

28 “REPULSIVE”

29 PINK FLAMINGOS John Waters ‘70’ li yıllar boyunca akıl almayacak iğrençliklerle ve grafik seks sahneleriyle dolu bağımsız filmler yönetmekteydi. Waters’ın bu dönemde çektiği filmlerin hepsinin kendine has bir şöhreti var ancak yönetmenin adıyla özdeşleşmiş esas eseri “Pink Flamingos”. Filmin dikkat çekici bir özelliği Divine’ın oynaması. ”Pink Flamingos” denince akla ilk gelen sahne Divine’ın kesintisiz bir planda bir köpek dışkısını mideye indirişi. Bu sahnede Divine köpeğin dışkısını gerçekten yiyor. Waters da filmdeki en iğrenç anın bu olduğunu düşünse gerek ki söz konusu sahneyi finale saklamış. Fakat filmi izlemiş olanların kendilerine göre başka favorileri de var. Örneğin bir tavuğun dahil edildiği ve boğazı kesilerek öldürüldüğü sevişme sahnesi, bir hippinin çalan şarkıya anüsünü açıp kapayarak eşlik edişi (yakın plandan çekilmiş bir sahnedir), Divine’ın oğluna oral seks yapışı bunlardan sadece birkaçı. Fragman Fotoğraf Galerisi Bunu sevdiyseniz deneyin: Desperate Living

30 “BANNED”

31 THE TEXAS CHAINSAW MASSACRE Ülkemizdeki ismiyle “Teksas Katliamı” gerçek bir hikayeden uyarlanmış kült bir korku filmi. Tobe Hooper’ın senaryosunu yazıp yönettiği film izleyenleri şok eden katliam sahneleriyle dolu. Amerika’da yaşanmış bir seri katil olayından esinlenilmiş filmde gerçek hayattaki seri katilin yaptıklarını bilenler filmin gerçeğinin yanında sönük kaldığını düşünseler de,film son derece etkileyici. İnsan derisinden yapılmış maskesi ve elindeki testeresiyle korku saçan ”Leatherface” lakaplı karakter sinema tarihinin kült katillerinden. Hooper, filmini çok gerçekçi yansıtmış, fazla sinemasal lükse ve bildiğimiz korku filmi efektlerine yer vermemesine rağmen bir solukta izlemememizi, filmin kanımızı dondurmasını ve tüylerimizi ürpertmesini sağlayabilmiş. Filmi izledikten sonra hayatınız boyunca testere gördüğünüzde ve sesini duyduğunuzda filmin sahneleri aklınıza gelecek. Fragman Fotoğraf Galerisi Bunu sevdiyseniz deneyin: Halloween

32 “STUNNING”

33 Aranofsky’nin ikinci filmi bağımlılığın kabus dünyasını anlatıyor. “Requiem For A Dream”i seyredenler film bittiğinde üzerlerinden tır geçmiş gibi hissettiler. Filmin özellikle son 15 dakikasının ardından izleyici sanki donup kalıyor ve ortak duygu eve gidip ağlamak oluyordu. İstanbul Bağımsız Film Festivali sırasında yönetmeninin de konuk olduğu gösterimin çıkışında bir gazetecinin yönetmene yönelttiği “Bunu bize neden yaptınız?” sorusu filmle ilgili her şeyi açıklıyor. Filme dayanmak gerçekten zor. Çeşitli bağımlılıkları (yemek, uyuşturucu, şeker gibi) ele alan film gerçekleşmeyecek olan düşlere bel bağlamış insanların yavaş yavaş dibe doğru sürüklenmelerini anlatıyor. Yönetmen, bağımlılık yaşamanın fizyolojik ve psikolojik aşamalarını anlatan bir görsel dil yaratmış. Perdeyi ikiye bölüyor, buzdolabını yürütüyor ve bunlar sayesinde izleyici karakterlerin yaşadıklarının içine girebiliyor. Görselliğinin yanında filmin müziklerinin de izleyicide derin etki yarattığına değinmeden filmi anlatmak haksızlık olacaktır. Sonuçta ortaya çıkan film o kadar güçlü ve sarsıcı ki her izlenişinde aynı sarsıcı etkiyi yaratan kült bir şaheser olarak nitelendirilebilir. REQUIEM FOR A DREAM Fragman Fotoğraf Galerisi Bunu sevdiyseniz deneyin: Trainspotting

34 “HILARIOUS”

35 THE ROCKY HORROR PICTURE SHOW “Kült” kelimesinin sözlük anlamlarından bir tanesine “The Rocky Horror Picture Show” filminin ismi yazılmalı. Filmde yer neler yok ki:cinsellik, eşcinsellik, komedi, korku, dram, gerilim ve müzikal. Filmi izlerken “ben bu adamı bir yerden tanıyorum” deyip duruyorsunuz. İşte o müthiş şahsiyet Tim Curry. Olağanüstü bir oyunculuk çıkarıyor ve seyirciyi büyülüyor. 1970’lerin ortaya çıkardığı aşka, barışa ve cinsel devrime giden kuşağın üslubunu da barındıran film o dönemlerde çok benimsenmese de yıllar geçtikçe efsaneleşen, insanların gece yarısı gösterimleri düzenleyip kahramanlarının kıyafetlerini giyerek seyrettiği kült bir film konumuna geçti. Filmin bir diğer çekici kısmı da interaktif bir şekilde izlenmesi. Hemen not düşelim:filmi sinemada bir salon kiralayarak ayda bir kez interaktif olarak izleyen bir grup insan var. Fragman Fotoğraf Galerisi Bunu sevdiyseniz deneyin: Little Shop of Horrors

36 “SHOCKING”

37 SAW Fragman Fotoğraf Galerisi Bunu sevdiyseniz deneyin: Yakın bir tarihte çekildiyse de kült kelimesi bu filme hemen çok yakıştı. “Saw” 18 günde çekilen, video klip estetiği barındıran, kendi halinde bir gerilim filmi. Her ne kadar oyunculuklar biraz sırıtsa da, James Wan yönetmen koltuğunda filmin hakkını veriyor. Ustaca hazırlanmış bir kurgusu var. Senaryosu da yabana atılmayacak kadar ustaca yazılmış. Seyirciyi her saniye merakta bırakıyor ve yeri geldiğinde içinizi acıtacak gerilim sahneleriyle dolup taşıyor. Başından sonuna kadar rahatsız edici stili, izleyicinin başını döndüren hızlı kurgusu, etkileyici müzikleri ve tabi ki muhteşem final sahnesiyle korku-gerilim tarihine geçmeyi başarıyor. Hatırlatmadan geçmeyelim hiçbiri ilki kadar başarılı olmasa da “Saw”un 4 tane devam filmi var. Se7en

38 “PHENOMENAL”

39 SEUL CONTRE TOUS Fragman Fotoğraf Galerisi Bunu sevdiyseniz deneyin: Baise-moi Gaspar Noe, ilk uzun metraj filmi “Seul Contre Tous / I Stand Alone” ile günümüz sinemasının “yaramaz çocukları” arasındaki yerini sağlamlaştırdı. Baş kahramanın iç sesiyle akıp giden film, bu özelliğiyle giderek son derece tedirgin edici bir hal alıyor. İçinde yoğun öfke biriktirmiş olan ve karşılaştığı insanları sürekli şiddet kullanmakla tehdit eden, ağzından küfür eksik olmayan filmin “kasabı” baş kahramanın biriken bu öfkesinin nerede patlayacağını korkuyla bekliyoruz. Filmin bitmesine yaklaşık 15 dakika kala ekranda beliren ve filmin kalanındaki sahnelerin yoğun şiddet içerdiğini, kaldıramayacak seyircilerin 20 saniye içinde salonu terk etmeleri gerektiğini belirten uyarı yazısı izleyiciyi paniğe sokuyor. İzleyiciyi duyguları ve algılarıyla oynayarak şok etmeyi deneyen Noe’nin, bunu başardığını tereddütsüz söyleyebiliriz. Kendisi kayıtsız kalınamayacak kadar iyi bir sinemacı ve filmleri de bir o kadar göz korkutucu.

40 “THRILLER”

41 Fragman Fotoğraf Galerisi Bunu sevdiyseniz deneyin: Videodrome CRASH David Cronenberg, hiçbir zaman genel izleyici kitlesinin salondan mutlu ayrılacağı tarzda filmler çekmedi. “Crash”i sinemaya uyarladığında deyim yerindeyse yer yerinden oynadı. Film sinema tarihinin en olaylı en tartışmalı filmlerinden biri haline geldi. Filmde bir grup insan trafik kazalarını bir fetiş haline getirmiş, kazaların resimlerini çekerek, ünlü kazaları yeniden canlandırarak ve arabaların içinde sevişerek tatmin olmaktadır. Sanat yönetimi, görüntü yönetimi ve müziğin birleşimiyle eşsiz bir atmosfer yakalayan film günümüzde geçen bir bilim kurgu niteliğinde. Cronenberg, soğuk ve metalik bir atmosferle izleyiciye fazlasıyla rahatsızlık veriyor. Bir de üstüne filmin olaylı sahneleri eklenince bazı seyircilerin salonu terk etmeleri kaçınılmaz oldu. Bu sahnelere örnek olarak kahramanların yatakta sevişirken uzun uzun meninin tadından bahsettikleri sahne ve bir arabada sevişirken Argoette’in bacağındaki vajina şekline benzeyen yarayı penetrasyon amacıyla kullandığı sahneyi gösterebiliriz. Sık sık insan vücudunu metal yığını ile simgeleyen film, sinema tarihinin unutulmazları arasında yerini aldı.

42 “BRILLIANT”

43 GHOST IN THE SHELL Fragman Fotoğraf Galerisi Bunu sevdiyseniz deneyin: Matrix “Ghost in the Shell”de 2029 yılında geçen polisiye bir hikaye anlatılıyor. Kahramanların karamsar durumları, filmin bunaltıcı atmosferi ve tabii ki filmin geçtiği şehrin içinde bulunduğu durum zaten seyirciyi yeteri kadar pesimist bir ruh haline sokuyor. ”Ghost in the Shell” karamsar gelecek öngörüsü ve yarattığı garip atmosferle distopik filmler arasında en farklı konumda duranı. Belirtmekte fayda var: “Ghost in the Shell” asla bir çizgi film değil. Tüm zamanların yapılmış en iyi bilimkurgu “anime”si olarak tarihe geçiyor. Bu arada “Matrix”te gördüğünüze benzer birçok sahneye burada da rastlıyorsunuz ama hatırlatalım “Ghost in the Shell” “Matrix”ten 5 yıl önce çekildi.

44 “CONTROVERSIAL”

45 CANNIBAL HOLOCAUST Fragman Fotoğraf Galerisi Bunu sevdiyseniz deneyin: salo Korku sinemasının meraklıları arasında bu kült filmi izlemeye can atan bir çok kişiye rastlayabilirsiniz. Ancak, bir yamyam filmi klasiği olan 1979 yapımı “Cannibal Holocaust”a tahammül etmenin kolay olmadığı bir gerçek. Fazla sinemasal bir tat taşımasa da, içerdiği son derece rahatsız edici sahnelerle çok tartışılabilecek bir film. Örneğin filmde hayvanların gerçekten parçalanıp yenildiği sahneler, yamyamların insanları yerken bire bir gösterilmesi gibi oldukça rahatsız edici sahnelere yer verilmiş. B tipi film meraklılarının belki de en sevdiği sekanslardan biri olan kazığa oturtulmuş bir kadının detaylıca gösterildiği sahne oldukça etkilidir. Amaç, izleyicinin midesini bulandırıp ekrana uzun süre bakmaya tahammül edememesini sağlamak ise yönetmen bunu hakkıyla başarmıştır. Filmdeki sahnelerin gerçekçiliği dikkate değer.

46  “RADICAL!!”…………………………………………..AKIRA  “GROTESQUE!!”…………………………………….FREAKS  “ASTONISHING!!”……………………………..BAD TASTE  “UNEXPECTED!!”……………………………….... OLDBOY  “BIZARRE!!”…………………………………. BRAINDEAD  “REALISTIC!!”……………………………...STRAW DOGS  “DISTURBING!!” ERASERHEAD  “DEVASTATING!!”……………………….FUNNY GAMES  “PROVOCATIVE!!”….……………………….THE IDIOTS  “SHATTERING!!”…..……………………IRREVERSIBLE  “MASTERPIECE!!”……………………AMORES PERROS  “REPULSIVE!!”………………………...PINK LAMINGOS  “BANNED!!”…....THE TEXAS CHAINSAW MASSACRE  “STUNNING!!”…………..…..REQUIEM FOR A DREAM  “HILARIOUS!!”……..THE ROCKY HORROR PICTURE SHOW  “SHOCKING!!”…………………………………………SAW – 2004  “PHENOMENAL!!”….SEUL CONTRE TOUS (I STAND ALONE) – 1998  “THRILLER!!”……………………………………….CRASH – 1996  “BRILLIANT!!”…KOKAKU KIDOTAI (GHOST IN THE SHELL) – 1995  “CONTROVERSIAL!!”………..CANNIBAL HOLOCAUST

47 Prepared by: Sabahattin Ovat


"CULTPEDIA.  AKIRA - 1988  FREAKS – 1932  BAD TASTE – 1987  OLDBOY – 2003  BRAINDEAD – 1992  STRAW DOGS – 1971  ERASERHEAD – 1977  FUNNY GAMES." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları