Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Etkili dinleme ve not tutma teknikleri Akın Yıldırım Psikolojik Danışman www.egitimpusulasi.net.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Etkili dinleme ve not tutma teknikleri Akın Yıldırım Psikolojik Danışman www.egitimpusulasi.net."— Sunum transkripti:

1 Etkili dinleme ve not tutma teknikleri Akın Yıldırım Psikolojik Danışman

2 Zeka türüyle, etkili ders dinleme arasında önemli ilişki vardır - Görsel zekaya sahip olan birisinin öğretmeni ve yazı tahtasını iyi görmesi, - İşitsel zekaya sahip olan öğrencinin öğretmeni iyi dinleyecek bir konumda olması ve onu rahatsız edecek ses vb… uyarıcılardan uzak olması önemlidir. Öncelikle kendimizi tanımak…

3 İşin Özü: Ders dinlemeyi istemek Fiziki şartlar ne kadar uygun olursa olsun motivasyonunuz iyi değilse kendinizi derse vermezsiniz. Dikkat dağınıklığı ile motivasyon eksikliği karıştırılmamalı…

4 Bir öğrenci niçin dersi dinlemez? - Derse karşı ilgisizdir. - Onu motive edecek belirgin bir hedefi yoktur. - Sınıftaki öğrencilerin olumsuz etkisi ( Gürültü, disiplinsizlik vs…) - Öğretmeniyle iletişim sorunu olabilir. - Öğrencinin psikolojik veya ailevi sorunları olabilir - Başarısızdır, ilgi çekmek için dersi dinlememeyi maske olarak kull. Ders dinlemenizi engelleyen öğrencileri tasvip etmemeniz Ve bu öğrencileri idareye bildirmeniz en doğal hakkınızdır. Üstelik bu bir medeni cesaret örneğidir.

5 Dersi derste dinlemez, sonra özel derse bir tomar para verir. Dersi, derste dinlemezseniz… - Akşam eve gidince konuyu anlamak için ekstra zaman kaybı. - Konular birikir. - Yazılılarda istenen notlar alınamaz. Hergün 45 dk çalışmak mı, yazılıya bir - iki gün kala 4-5 saat çalışmak mı? Son gün 4-5 saat çalışsanız da konuları hazmetmek kolay değil.

6 - Ders sırasında öğretmenin söylediklerine gülümseyerek, başını sallayarak olumlu ya da olumsuz tepki göstermelidir. - Böylece öğretmen de anlaşılan ya da anlaşılmayan yerleri daha iyi görebilir. - Ayrıca bu öğretmeni de memnun eder. Onun motivasyonunu arttırır. - Anlattıklarına karşı hiçbir tepki göstermeyen donuk, pasif öğrenciler karşısında öğretmenin de ders anlatma iştiyakı zayıflar. - Öğrenciler öğretmene tepkide bulunarak dersin kalitesini yükseltmek öğrencilerin elindedir. Öğrenci de öğretmeni motive eder…

7 - Öğrenci pasif durumdan aktif duruma geçer. (Derse aktif katılım) - Uyanıklığı ve dikkati arttırır. Motivasyonu arttır. - Unutmayı engeller. ( Evde notları temize geçirmek ) - Anlatılan konular yazıya döküldüğü için somutlaşır - Öğretmeni ile arasındaki diyalogun gelişmesini sağlar. - Ara sıra dersten kopma olsa da bu normaldir. Niçin not tutmalıyız?

8 • Önemli gördüğün yeri hemen not al. “Sonra yazarım” diyince unuturuz. • Not alırken duyduğunuzu aynen yazmayın, kendi ifadelerinizi kullanın. • Ana fikirleri, önemli noktaları not etmek çok önemlidir. Önemli noktaları belilerken öğretmen bize çeşitli ipuçları verir. "Burası önemli“ vs… • Kısa cümlelerle not tutmalı. • Cümle başlarına ( *, -,. ) gibi işaretler konulmalı. • Not tutarken aklına takılan yerleri ya da anlayamadığın bölümleri sor Not alırken nelere dikkat etmeliyiz?

9 - Öncelikle not tutulan kağıt konusunda cömert olmamız gerekir. - İleride okuduğumuz zaman anlayabileceğimiz şekilde kısaltmalar yap - Boşluklar bırakılarak not tutmalıyız. - Hiçbir zaman küçük bir kağıda sıkışık bir şekilde not tutulmamalıdır. - Hatta not tutmak için bir defter olursa daha düzenli not tutulur. - Sayfanın altında, üstünde, yan taraflarında boşluk bırakılırsa buralara eksik kalan bilgileri daha sonra yazabiliriz. Not tutarken…

10 - Tüm dikkati dinlemeye ayırırsak, verimli bir şekilde not tutamayız. - Aynı şekilde çok ayrıntılı not almaya kalkışırsak bu sefer de anlatılanları anlamamız güçleşir Dinleme ile not tutma arasında bir denge oluşturmalı

11 - Öğretmenin dersi nasıl anlattığı değil, ne anlattığına dikkat edin. - Öğretmenin elbisesinin, mimiklerinin, hareketlerinin ve dersi anlatış biçiminin sizi oyalamasına izin vermeyin. Dikkatinizi öğretmene değil, dersin içeriğine yoğunlaştırın.

12 Çizelge oluşturarak çalışmak çok yararlı Ürünun AdıYetişdiği BölgeYetişme Şartları PamukAkdenizYetişme dön. Yağış olmamalı TütünEge ÇayKaradenizSürekli yağış ister Organel AdıGörevi MitokondriEnerji RibozomProtein Sentezi ……….………..

13 Yapmacık dikkat, sizi aldatır… Dersi pür dikkat dinliyormuş gibi yapar. Oysa aklı başka yerdedir. İyi bir öğrenci ol, kendinle mücadele et. Kimden daha başarılı olduğun değil, dünkü halinden bir adım daha ötede olman önemlidir. İyi bir öğrenci ol, kendinle mücadele et. Kimden daha başarılı olduğun değil, dünkü halinden bir adım daha ötede olman önemlidir.

14 - Bu zaten bildiğim bir konu…. - Bu konu çok zor. Dinlesem de anlamam. - Konular çok birikti, çalışsam da toparlayamam - Öğretmen çok sıkıcı anlatıyor… - Öğretmene hep eleştirel gözle bakar… - Bu konu ne işime yarayacak? - Sonra hallederiz… Mazeret üretmek kendi kalesine gol atmak gibi…

15 - Dersten kopmak için bahane arar. - Gözü kapıda, pencerede. - Birisinin öksürmesine, hapşırmasına anında tepki verir - Diğerinin herhangi bir şey söylemesine hemen kulak verir. - Alakasız sorular sorar. - Boş tenekeden çok ses çıkar. İç disiplin olmalı


"Etkili dinleme ve not tutma teknikleri Akın Yıldırım Psikolojik Danışman www.egitimpusulasi.net." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları