Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Verimli Ders Çalışma Semineri VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NEDİR? VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NEDİR?

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Verimli Ders Çalışma Semineri VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NEDİR? VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NEDİR?"— Sunum transkripti:

1

2 Verimli Ders Çalışma Semineri

3 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NEDİR? VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NEDİR?

4 AMACINIZI BELİRLEYİN: -Yakın amaçlar -Uzak amaçlar AMACINIZI BELİRLEYİN: -Yakın amaçlar -Uzak amaçlar

5 Çalışma Odası ve Masası

6 Sandalye Sessizlik Posterler Çalışma Köşesi Çalışma Masası Sadece Çalışmak İçindir

7

8 ENDİŞELER Hayal kurmak

9 ZİHNİN DAĞILMASINA YOL AÇARAK DERS ÇALIŞMAYI ENGELLEYEN DIŞ SEBEPLER

10 VERİMİ AZALTICI ETKENLERİ ORTADAN KALDIRINIZ YorgunlukElem DuygusuFazla Heyecan Aile Dertleri UykusuzlukKorkuEndişeAcelecilik Normalin Altında Yada Üstündeki Fiziki Şartlar( çok soğuk, çok sıcak ) Araç Gereç Noksanlığı Başka Yerde Olma Düşüncesi Dikkati Dağıtacak Poster, Resim,Müzik AğrıÖfkeAçlıkTelaş SızıAşırı KaygıAşırı Tokluk

11 ÖĞRENMENİN ÖNŞARTLARI Öğrenmenin ön şartlarını bir kere daha tekrarlayalım. Uyanıklık ve dikkat Motivasyon Aktif katılım

12 Derse hazırlıklı gelmek İyi bir dinleyici olmak

13 PLAN AYLIK GÜNLÜK HAFTALIK PLANLI YAŞAM

14 Program Nasıl Hazırlanır? 1. Aşama  Eksiklerinizi tespit etmeli,  Her ders ile ilgili hangi konuları öğreneceğinizi belirlemeli,  Bunları sıralamalısınız. 2. Aşama  Belirlediğiniz konuları haftanın günlerine bölmeli ve her günü bir veya birkaç konu çalışacak şekilde ayarlamalısınız. 3. Aşama  Günlük Ders çalışma zamanınızı,  Okuldaki sürenizi,  Sosyal aktivitelerinizi,  Fizyolojik ihtiyaçlarınızı gidereceğiniz süreleri dikkate almalısınız.

15 1.Ağır değil, esnek bir yapıda olmalıdır. 2.Aynı güne ait aynı dersler üst üste konmamalıdır. 3.Bir derse ait süre 4-5 saat gibi uzun bir zamanı almamalıdır. 4.Programda dersin zorluk derecesine göre 10 dakikalık dinlenmelere yer verilmelidir. Ancak bu dinlenmelerde tv, bilgisayar ya da cep tlf ile ilgilenilmemelidir.

16 5. Sınav tarihleri,proje çalışmaları,ödev teslim tarihleri belirtilmelidir 6. Programın içeriği öncelikle konu tekrarına çoğunlukla ise ders çalışmaya ayrılmalıdır. 7.Günlük, haftalık ve aylık tekrarlar programa yansıtılmalıdır 8.Serbest etkinliklerin ne zaman planlanacağı belirtilmeli(yemek,dinlenme,ev ile ilgili işler) Test çözümlerine yer vermek

17 DERSİ DERSTE ÖĞRENEBİLİRSİNİZ Öğretmene konu ile ilgili soru sorun. Anlatılanları derste öğrenemediğiniz zaman dersten sonra öğretmeninizden veya bir arkadaşınızdan öğrenmeye çalışın O gün derste öğreneceğiniz konuları okuyarak gelin Dersten önce konuları okurken yanıtlanmasını isteyeceğiniz soruların neler olabileceğini düşünün.Soru-cevap şeklinde dinleme ve okuma daha iyi öğrenme sağlamaktadır. Not tutun.Böylece ders boyunca uyanık kalır,dikkatinizi derse yoğunlaştırır,aktif olarak derse katılır,sonuçların geri bildirimini alırsınız. HERŞEYİ HAFIZAMIZDA TUTAMAYIZ AMA YAZILI BİLGİLER KALICIDIR.

18 Notlarınızı not kağıdına küçük küçük ve sıkıştırarak almayın. Mümkünse notlarınızı deftere yazın. Kağıtların kaybolma veya karışma olasılığı vardır. Anlatılanları kaçırırsanız bir çizgi veya nokta nokta koyarak kaldığınız yerden devam edin. Kaçırdıklarınızı daha sonra tamamlayın. Devamsızlık yapmamaya özen gösterin.

19 DİNLENME ARALARININ ÖNEMİ NEDİR ? 0% 100% 25% 50% öğrenmenin başladığı nokta 75% 1 saat 2 saat İki saat hiç ara verilmediği zaman Hatırlama Eğrisi Planlanmış aralar verildiği zamanki Hatırlama Eğrileri İki saatten fazla hiç ara verilmeden çalışılan Hatırlama Eğrisi

20 Anlaşılan bilgilerin oturması, anlaşılması için zamana ihtiyaç vardır. Ayrıca sınav öncesi yapılan çalışma da anlamak için vakit yoktur. Tam anladığınız noktada bilgiyi hafızanıza geçirmek için yeterli zamanınız kalmaz. (Öğrenmenin hatırlama aşamasında problem olur) Tekrar ve zihnimizden uygulama imkanımız kısıtlı olur (Öğrenmenin uygulama aşamasında problem olur) Ayrıca bu durum bizim sınava stresli girmemize neden olacaktır

21 NASIL BİR ZAMANLAMA, DERS ÇALIŞIRKEN SİZE EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR? 40’ + 10’ + 10’ = 60’ Çalışma Dinlenme Tekrar

22 Düzenli tekrar yapılmalı Öğrenilen bilgilerin %70’ini 1 saat içinde Öğrenilen bilgilerin 80’ini 1 gün içinde unuturuz

23 NASIL TEKRAR ETMELİSİNİZ ? - İLK TEKRAR: dakikalık bir öğrenme seansı sonunda yapılmalı ve 10 dakika sürmelidir. - İKİNCİ TEKRAR: İlk tekrarın yapıldığı günün akşamı uyumadan önce ve sabah kahvaltı yapmadan önce yapılmalı. - ÜÇÜNCÜ TEKRAR: Öğrenmeden sonraki birinci haftanın sonunda yapılır. Bu tekrar bilgilerin bir ay süreyle hatırlanmasını sağlar. - DÖRDÜNCÜ TEKRAR: Öğrenmeden yaklaşık bir ay sonra yapılır. Bu tekrar bilginin çok daha uzun süre sağlıklı olarak hatırlanmasını sağlar.

24 ÖĞRENME:Anlamak+Hatırlamak+Uygulamak Okunan bilginin %20’sini Okuduktan sonra dinlenen bilginin %40’ını Okuyup dinleyip sonra yazılan bilginin %60’ını hatırlarız


"Verimli Ders Çalışma Semineri VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NEDİR? VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NEDİR?" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları