Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ ÖNCELİKLE ŞU DÜŞÜNCELERLE DERS ÇALIŞMAYA BAŞLAMAYIN “Bugün, günümde değilim.” “Hiç şansım yok.” “Şu matematiği nasıl.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ ÖNCELİKLE ŞU DÜŞÜNCELERLE DERS ÇALIŞMAYA BAŞLAMAYIN “Bugün, günümde değilim.” “Hiç şansım yok.” “Şu matematiği nasıl."— Sunum transkripti:

1

2 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

3 ÖNCELİKLE ŞU DÜŞÜNCELERLE DERS ÇALIŞMAYA BAŞLAMAYIN “Bugün, günümde değilim.” “Hiç şansım yok.” “Şu matematiği nasıl halledeceğim ?” “Her şey kötü gidiyor.” “Neden çalışayım ki nasıl olsa işe yaramayacak.” “Fen bilgisi ile aram ne zaman düzelecek?” “Yaaa yine mi ders?”

4

5 VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK Z A M A N I, B E L İ R L E N E N A M A Ç L A R V E Ö N C E L İ K L E R İ Ç İ N ; P L A N L I V E P R O G R A M L I O L A R A K K U L L A N M A K T I R.

6 Verimli ders çalışmak sadece ders çalışmak için zaman ayırarak diğer etkinlikleri göz ardı etmek değildir. Tam tersine belli bir plan ve program dâhilinde hem ders çalışırken hem de diğer sosyal etkinliklere zaman ayırarak bunlardan zevk almaya yardımcı olmaktır.

7 İ N S A N I N MESLEĞİNİ, ÖZEL HAYATINI AİLESİNE SAĞLAYACAĞI FAYDALARI BELİRLER.TOPLUMDAKİ YERİNİ BELİRLER.

8 BELİRLEDİĞİNİZ AMAÇLARA ÇEŞİTLİ ZORLUKLAR YAŞAMANIZA RAĞMEN ULAŞILMASINA DENİR.

9

10 PLANLI YAŞAM PLAN AYLIK GÜNLÜK HAFTALIK

11 BAŞARILI OLABİLMEK İÇİN AMAÇLARIMIZ

12 “İNANDIĞINIZ ZAMAN AKLINIZ O ŞEYİ YAPMANIN YOLUNU BULUR.” BİR ŞEYİN YAPILABİLECEĞİNE GERÇEKTEN İNANDIĞINIZDA AKLINIZ ONU YAPMAK ÜZERE ÇÖZÜMLER BULMANIZA YARDIM ETMEK İÇİN ÇALIŞMAYA BAŞLAR.

13 BAŞARI ÇOK ÇALIŞMAYLA DEĞİLBAŞARI ÇOK ÇALIŞMAYLA DEĞİL ETKİLİ ÇALIŞMAYLA GERÇEKLEŞİR

14 ETKİLİ ÖĞRENMENİN ŞARTLARI UYANIKLIK VE DİKKAT MOTİVASYON AKTİF KATILIM DÜZENLİ TEKRAR ETMEK PLANLI VE PROGRAMLI ÇALIŞMAK

15 Sadece duyuyor olmamız aynı zamanda dinliyor olduğumuz anlamına gelmez. DİNLEME dinleyen kişi tarafından işitilenlerin anlaşılmasıdır. Ders sırasında duyduklarınızı, ders sonunda hatırlamıyorsanız, derste anlatılanları dinlememişsiniz demektir. Dersi dinleme ve not tutmanın önemi!!!!

16 DİNLEMENİN TAM GERÇEKLEŞMESİ İÇİN Ders dinlerken oturuşumuza dikkat etmeliyiz.Ders dinlerken oturuşumuza dikkat etmeliyiz. Dikkatli olmaya çalışmalıyız. Derse katılımımızı öğretmene göstermeliyiz.Dikkatli olmaya çalışmalıyız. Derse katılımımızı öğretmene göstermeliyiz. Öğretmenin söylediklerine odaklanmalıyız.Öğretmenin söylediklerine odaklanmalıyız. Konu ile ilgili sorularımızı ve belirteceğimiz yorumları düşünmeliyiz.Konu ile ilgili sorularımızı ve belirteceğimiz yorumları düşünmeliyiz. Anlamadığımız sözcükleri işaretlemeli ya da not almalıyız. Onları anında anlamaya ya da çıkarmaya çalışmak, dersi kaçırmamıza neden olacaktır.Anlamadığımız sözcükleri işaretlemeli ya da not almalıyız. Onları anında anlamaya ya da çıkarmaya çalışmak, dersi kaçırmamıza neden olacaktır.

17 Eğer öğretmen çok hızlı anlatıyorsa; Öğretmenden daha yavaş anlatmasını ya da tekrar etmesini isteyebiliriz.Öğretmenden daha yavaş anlatmasını ya da tekrar etmesini isteyebiliriz. Defterimizde yeterince boş yer bırakıp dersten hemen sonra eksikleri yazabiliriz.Defterimizde yeterince boş yer bırakıp dersten hemen sonra eksikleri yazabiliriz. Dersten sonra öğretmene sorularımızı sormalıyız.Dersten sonra öğretmene sorularımızı sormalıyız. Derse girmeden ders konusunu gözden geçirmeliyiz.Derse girmeden ders konusunu gözden geçirmeliyiz.

18 DERSTE VEYA ÇALIŞIRKEN NOT TUTMAK SİZE NELER KAZANDIRIR? Not tutma aktif katılımı sağlar. Böylece dikkatinizi öğrenilen konuya vermenize yardımcı olur. Not tutmanın bir diğer faydası ise derste öğrenilenlerin unutulmasını engellemesidir.

19 “İYİ BİR DİNLEYİCİ OLMANIN TEMEL ŞARTI İYİ NOT TUTMAK, İYİ NOT TUTMANIN YOLU DA İYİ BİR DİNLEYİCİ OLMAKTIR.”

20 Genel olarak dörttür not tutma vardır: 1.Okunanlardan not tutma 2.Dinlenilenlerden not tutma 3.Gözlenenlerden not tutma 4.Düşünülenlerden not tutma

21 PROGRAMLI ÇALIŞMA İLE ;

22 Uykuya ayrılan zaman Okul veya dershaneye ayrılan zaman Çalışma için ayırdığınız süre Dinlenme ve eğlenme için ayrılan zaman Tekrarlar için ayrılan zaman Hangi ders ve konunun çalışılacağı

23 Günün hangi saatlerinde çalışabileceğinizi belirleyin, Bir derse ait çalışma süresi 3-4 saat gibi uzun bir zamanı almamalıdır. Programda dersin zorluk derecesine göre 10 veya 15 dakikalık dinlenmelere yer verilmelidir. Ancak bu dinlenmelerde televizyon, bilgisayar ya da cep telefonuyla ilgilenilmemelidir.

24 Hazırlanan program zorunluluktan değil bir amaç için isteyerek uygulanmalıdır. Programın içeriği öncelikle konu tekrarına çoğunlukla ise ders çalışmaya ayrılmalıdır. Her ders için en uygun çalışma süresi dakikalık çalışma sonunda 5 – 10 dakika bir ara vererek devam etmektir

25 Çalışmak için belirlediğiniz saatler, yorgun olmayacağınız saatler olsun. Planınızda ders dışı etkinliklere de yer verin. AYRICA Her gün 8 saat uyku için zaman ayırın.

26 PROGRAMLI ÇALIŞMANIN FAYDALARI Programlı çalışma ile daha az zamanda daha çok verim elde etmeniz mümkündür. Programlı çalışma ile ders dışındaki aktivitelere de zaman ayırmış olursunuz. Çalışmalarınızı düzene sokarsınız.

27 PROGRAMLI ÇALIŞMANIN FAYDALARI Öğrenilecek konunun kısa bir zamana sıkıştırılması yerine, uzun zamana yayılarak daha kalıcı ve etkili olmasını sağlar. Bilinçli bir plan yapmanız, derse kendinizi daha kolay vermenizi sağlar. Düzenli olarak çalıştığınızda bir konuyu kolay kolay unutmayacağınızdan sizleri daha bilgili bir kişi yapar.

28 Planı Aksatan Faktörler

29 VERİMLİ DERS ÇALIŞMAYI ENGELLEYEN TUZAKLAR Müzik eşliğinde çalışmak, Zorlanılan derslerin dışlanması, Aşırı kaygı, Yatarak çalışmak, Çalışma anında hayallere dalmak,

30 VERİMLİ DERS ÇALIŞMAYI ENGELLEYEN TUZAKLAR Televizyon izlemek Kendinizi başkalarıyla kıyaslamak, Plansız programsız çalışmak Düzenli tekrarlar yapmamak, Aşırı güven ya da güvensizlik duygusuna kapılmak…

31

32 Dersleri tekrar etmek önemliiiiii İnsanlar 20 dakika içinde öğrendiklerinin yarısına yakın bir bölümünü unutmaktadırlar. Bu yüzden derste öğrenilenlerin tekrar edilmesi verimli çalışma açısından çok önemlidir.

33 UNUTMAYI ÖNLEMEK İÇİN!!! Zihinsel tekrar yapma Düzenli not tutma Tekrar amaçlı özetler çıkarma Kısa tekrarlar yapma

34 ÇALIŞMA ORTAMI NASIL OLMALIDIR????? Dikkati dağıtacak nesneler ortalıktan kaldırılmalıdır. Çalışılacak dersin kitapları ve defterleri masanın üzerinde olmalıdır. Masanın üzerinde yiyecek ve içecek olmamalıdır. Masa, sadece çalışmak için kullanılmalı, başka amaçlarla kullanılmamalıdır.

35 ÇALIŞMA ORTAMI NASIL OLMALIDIR????? Ortamın ışıklandırması gözü yormayacak ya da uyku getirmeyecek düzeyde olmalıdır. Oda ısısı ne çok soğuk ne de çok sıcak olmalıdır. Çalışma masası pencereden uzakta olmalıdır. Çalışmaya başlamadan önce temel ihtiyaçlar giderilmelidir. Ders çalışma masasında bir şey yenilip içilmemelidir.

36 GENEL OLARAK VERİMLİ BİR ŞEKİLDE DERS ÇALIŞABİLMEK İÇİN; Amaçlarınızı belirleyin Plan yapın Ders çalışma alışkanlıklarınızı tanıyın Zamanınızı verimli kullanın

37 GENEL OLARAK VERİMLİ BİR ŞEKİLDE DERS ÇALIŞABİLMEK İÇİN; Uygun bir çalışma ortamı seçin Derse hazırlıklı gidin Not tutun Aralıklı tekrarlar yaparak unutmayı önleyin

38 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER


"VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ ÖNCELİKLE ŞU DÜŞÜNCELERLE DERS ÇALIŞMAYA BAŞLAMAYIN “Bugün, günümde değilim.” “Hiç şansım yok.” “Şu matematiği nasıl." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları