Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ARTBAP VE AYPOP PROJELERİ TANITIM TOPLANTISINA

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ARTBAP VE AYPOP PROJELERİ TANITIM TOPLANTISINA"— Sunum transkripti:

1 ARTBAP VE AYPOP PROJELERİ TANITIM TOPLANTISINA
İL YÜRÜTME KURULU ARTBAP VE AYPOP PROJELERİ TANITIM TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ 28 MART 2012 ARTVİN

2 TOPLANTI PROGRAMI 1-Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı 2-Açılış
3-İl Milli Eğitim Müdürü Mustafa YANMAZ’ın ARTBAP ve AYPOP Projelerini Tanıtımı ve eğitim-öğretim ile ilgili genel değerlendirme konuşmaları 4-Sayın Valimiz Necmettin KALKAN’ın Genel Değerlendirme Konuşmaları 5-Dilek ve Temenniler 6-Kapanış

3 Ygs 2011 okul puan ortalamalrı
S.NO İLÇE OKUL YGS-1 YGS-2 YGS-3 YGS-4 YGS-5 YGS-6 ORTALAMA 1 MERKEZ FEN LİSESİ 403,766 402,273 380,630 370,397 392,370 404,273 392,285 2 ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ 301,831 292,578 344,240 333,850 342,468 327,751 323,786 3 ANADOLU LİSESİ 284,818 275,040 322,723 309,919 321,714 309,215 303,905 4 HOPA 253,911 247,036 315,120 304,434 304,026 283,371 284,650 5 BORÇKA 258,408 250,963 295,423 280,436 293,936 283,135 277,050 6 ARHAVİ 243,535 237,893 295,608 281,725 287,816 271,863 269,740 7 ARTVİN LİSESİ 198,248 194,393 260,402 249,346 247,317 227,833 229,590 8 ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ 203,006 201,892 244,541 229,337 237,530 227,095 223,900 9 MURGUL MURGUL ATATÜRK LİSESİ 204,971 199,593 240,493 228,862 237,381 227,387 223,115 10 ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ 176,933 174,223 253,746 251,465 233,981 204,273 215,770 11 ŞEHİT SAVAŞ GEDİK LİSESİ 191,520 188,435 235,023 223,870 227,337 214,261 213,408 12 ŞAVŞAT MEYDANCIK ÇPL 184,852 177,125 237,851 230,851 228,643 209,665 211,498 13 HÜSEYİN GÜRKAN LİSESİ 179,743 176,937 229,607 218,422 219,542 204,288 204,756 14 ŞAVŞAT ÇPL 175,219 174,138 233,955 226,297 218,655 199,716 204,663 15 ATATÜRK LİSESİ 184,219 180,925 223,697 211,960 217,528 206,052 204,064 16 YUSUFELİ İMAM HATİP LİSESİ 168,214 166,862 237,350 227,266 219,847 197,761 202,883 17 KILIÇKAYA LİSESİ 178,978 176,358 218,671 210,185 210,490 198,030 198,785 18 158,752 158,673 212,493 204,842 197,519 181,688 185,661 19 YUSUFELİ ÇPL 162,041 160,287 208,243 198,779 196,731 183,490 184,928 20 154,039 153,503 212,545 206,408 196,341 177,267 183,350 21 KEMALPAŞA ÇPL 157,535 156,288 208,333 200,451 196,256 180,144 183,168 22 KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ 160,396 159,906 199,506 188,728 191,002 179,988 179,921 23 152,462 152,626 206,890 203,655 189,986 171,169 179,465 24 ARDANUÇ ARDANUÇ ÇPL 160,003 159,415 192,127 181,875 185,925 175,285 175,772 25 TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 157,132 157,340 185,847 178,846 178,990 170,854 171,501 26 ORHAN YÜCEL KIZ MESLEK LİSESİ 150,576 149,982 183,137 172,787 176,603 167,759 166,807 27 140,318 140,074 191,979 183,587 178,314 161,960 166,039 28 TİCARET MESLEK LİSESİ 144,635 143,242 185,830 177,434 178,912 163,812 165,644 29 147,136 146,889 164,668 160,119 160,940 155,637 155,898 30 139,171 137,590 171,905 163,801 164,899 154,759 155,354 31 MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM MERKEZİ 142,388 141,388 168,038 161,005 162,933 155,390 155,190 32 133,253 133,048 164,982 157,957 157,496 148,022 149,126 33 122,494 121,630 158,526 155,198 148,390 135,914 140,359

4

5 İL EĞİTİM BAŞARISININ ARTTIRILMASI AMACIYLA, MÜDÜRLÜĞÜMÜZCE OLUŞTURULAN, EĞİTİM ÖĞRETİM YILI İKİNCİ DÖNEMİNDE , KISA ADI ARTBAP OLAN “İLKÖĞRETİM VE LİSE BAŞARI ARTTIRMA PROJESİ”, İL GENELİNDE SINIFLAR DÜZEYİNDEKİ TÜM RESMİ-ÖZEL OKUL VE KURUMLARIMIZDA UYGULANMAYA BAŞLADI.

6 ARTBAP İLÇE YÜRÜTME KURULU
İlçe Milli Eğitim Müdürü Başkanlığında; İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü, varsa Anadolu Lisesi Müdürü, Genel Lise Müdürü, Meslek Lisesi Müdürü, İlköğretim Okulu Müdürü, Halk Eğitim Merkezi Müdürü, Okul ve Dershanelerden seçilecek birer rehber öğretmen, okul aile birliği başkanı varsa özel okul müdürü ve en az iki dershane müdüründen oluşur.

7 PROJENİN ANA TEMALARI 1- İL GENELİNDE ORTAK YILLIK PLAN UYGULAMASI
2- 20 DK.’LIK GÜNLÜK KİTAP OKUMA SEANSLARI 3- ÜNİTE SONU KAZANIM İZLEME SINAVLARI 4- OKUL LABORATUVAR,KÜTÜPHANE ,SINIF KİTAPLIKLARI VE TEKNOLOJİ SINIFLARININ ETKİN VE VERİMLİ KULLANIMI 5- ÖLÇME DEĞERLENDİRME BİRİMİ 6-“EĞİTİCİLERİN EĞİTİMİ” BİLGİLENDİRME TOPLANTILARI 7- SATRANÇ , MEKTUP YAZMA,KOMPOZİSYON ,ŞİİR,ÖYKÜ MASAL YAZMA VE GÜNLÜK TUTMA GİBİ ETKİNLİKLER SINIFLARDA HIZLI OKUMA TEKNİĞİ SEMİNERİ 9-İLKÖĞRETİMDE VELİ BİLGİLENİRME VE EV ZİYARETLERİ 10-DEĞERLER EĞİTİMİ

8 1-ORTAK YILLIK PLAN UYGULAMASI
ORTAK YILLIK PLAN ÇALIŞMASININ TEMEL AMACI; İL GENELİNDE BULUNAN TÜM RESMİ-ÖZEL İLK VE ORTA DERECELİ OKULLARIMIZ İLE ÖZEL DERSHANELERDE YÜRÜTÜLMEKTE OLAN EĞİTİM ÇALIŞMALARI ÇERÇEVESİNDE, PROGRAM BİRLİKTELİĞİNİN SAĞLANMASIDIR. İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNCE OLUŞTURULAN İL ZÜMRE KOMİSYONLARINCA;

9 İLKÖĞRETİM 4, 5, 6, 7, 8. SINIFLAR DÜZEYİNDE “TÜRKÇE, MATEMATİK, FEN VE TEKNOLOJİ, SOSYAL BİLGİLER, DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ, İNGİLİZCE”, ORTAÖĞRETİM 9, 10, 11, 12. SINIFLAR DÜZEYİNDE “EDEBİYAT, MATEMATİK, FİZİK, KİMYA, BİYOLOJİ, TARİH, COĞRAFYA, FELSEFE, DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ , İNGİLİZCE, ALMANCA” BRANŞLARINDA MÜFREDATA GÖRE HAZIRLANAN YILLIK PLANLAR ORTAK TAKİP EDİLECEKTİR.

10 AÇIKLAMA: İL ZÜMRE KOMİSYONLARINCA HAZIRLANACAK YILLIK PLANLAR ÖRNEK PLANLAR OLACAKTIR. KONU DİZİNİ BOZULMAMAK KAYDIYLA, OKUL ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ “OKULUN, ÇEVRENİN, İLÇENİN ŞARTLARI VE ÖZELLİKLERİNE GÖRE; HEDEF VE KAZANIMLAR, YÖNTEM VE TEKNİKLER, KULLANILACAK ARAÇ VE GEREÇLER, GEZİ, GÖZLEM, DENEY vb. GİBİ AYRINTILARI KENDİLERİ BELİRLEYECEKLERDİR. HAZIRLADIKLARI YILLIK PLANI ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ İMZALADIKTAN SONRA OKUL MÜDÜRÜNÜN ONAYINA SUNACAKLARDIR.

11 OKUL MÜDÜRLERİ; ZÜMRE ÖĞRETMENLERİNCE HAZIRLANAN YILLIK PLANLARI İL ZÜMRELERİNCE HAZIRLANAN YILLIK PLAN ÖRNEKLERİNDE BELİRTİLEN KONU DİZİNİNE UYULUP UYULMADIĞI VE DİĞER KONU BAŞLIKLARINA UYGUN PLAN OLUP OLMADIĞI KONUSUNDA DETAYLI OLARAK İNCELEDİKTEN SONRA (UYGUN İSE) ONAYLAYACAKLARDIR.

12 BİRAZ ÖNCE DE İFADE EDİLDİĞİ ÜZERE, YILLIK PLANLARDA TEMEL AMAÇ; İL GENELİNDE ”UYGULAMADA BİRLİK BERABERLİĞİ SAĞLAMAK, ÖĞRENCİLERİMİZİN SINAV HAZIRLIKLARINA YARDIMCI OLMAK, İL EĞİTİM DENETMENLERİNCE YÜRÜTÜLEN REHBERLİK VE DENETİMLER ESNASINDA OLUŞABİLECEK OLASI KARGAŞAYI ORTADAN KALDIRMAKTIR.” BU BAKIMDAN, İL ZÜMRELERİNCE HAZIRLANAN YILLIK PLAN ÖRNEKLERİNDEKİ KONU DİZİNİNE KESİNLİKLE UYULACAKTIR.

13 OKUL MÜDÜRLERİMİZ, “ZÜMRE TOPLANTILARININ TAKİPÇİSİ OLMALIDIRLAR
OKUL MÜDÜRLERİMİZ, “ZÜMRE TOPLANTILARININ TAKİPÇİSİ OLMALIDIRLAR. ZİRA BRANŞLARDA GÖRÜLEN BAŞARISIZLIKLAR, ÖĞRENCİ BAŞARISIZLIKLARI İLE İLGİLİ HUSUSLAR ZÜMRELERCE DEĞERLENDİRİLDİĞİ VE TAKİP EDİLDİĞİ TAKDİRDE BAŞARIYA DÖNÜŞECEKTİR. BİREYSEL BAŞARILARIN ARTTIRILMASI, OKUL BAŞARISINI, DOLAYISIYLA İLÇE VE İL EĞİTİM BAŞARISINI OLUMLU YÖNDE ETKİLEYECEKTİR.

14 BİLHASSA; PERFORMANS TAKİP SINAV SONUÇLARI İLE ÜNİTE SONLARINDA YAPILMASI GEREKEN KAZANIM İZLEME SINAVLARININ SONUÇLARI ÇOK İYİ DEĞERLENDİRİLMELİ, ANLAŞILMAYAN VE BAŞARISIZLIK GÖRÜLEN KONULAR MUTLAKA TEKRAR EDİLMELİDİR. YAPILAN BU ÇALIŞMALAR MUTLAK SURETTE SINIF DEFTERİNE İLGİLİ ÖĞRETMEN TARAFINDAN İŞLENİLMELİDİR. OKUL YÖNETİMLERİ, BU KONULARIN DA TAKİPÇİSİ OLMALIDIR.

15 2- 20 DK.’LIK GÜNLÜK KİTAP OKUMA SEANSLARI
ÖĞRENCİLERİMİZİN; “ARAŞTIRAN, SORGULAYAN, SAĞLIKLI ANALİZ YAPABİLEN, ENGİN DÜNYA GÖRÜŞÜNE SAHİP, AKLIN VE BİLİMİN AYDINLIĞINDA HAREKET EDEBİLEN BİREYLER” OLARAK YETİŞTİRİLMELERİ İÇİN MUTLAKA OKUMA ALIŞKANLIĞINA SAHİP BİREYLER OLMALARI TEMEL HEDEFLERİMİZDENDİR.

16 ARTBAP KAPSAMINDA TÜM OKULLARIMIZDA UYGULANACAK OLAN KİTAP OKUMA SAATLERİNİN PLANLAMASI, MÜFREDATI AKSATMAYACAK ŞEKİLDE, OKUL MÜDÜRLÜKLERİNCE YAPILACAKTIR. YAPILAN BU PLANLAMADA “AYNI BRANŞ ÖĞRETMENİNİN DERSİNE İSABET ETMEYECEK ŞEKİLDE“ TIPKI HAFTALIK DERS PROGRAMI YAPILIR GİBİ, OKUMA SAATLERİ İÇİN DE AYRI BİR PROGRAM YAPILACAKTIR.

17 YAPILACAK OLAN BU PROGRAM AYLIK YA DA DAHA FAZLA SÜREYİ KAPSAYACAK ŞEKİLDE OKUL MÜDÜRLÜKLERİNİN İNSİYATİFİNDE OLACAKTIR. HER NE ŞEKİLDE OLURSA OLSUN, GÜNLÜK EN AZ 20 DK. ŞARTINA UYULACAKTIR. YAPILAN PLANLAMA SINIFLAR VE OKUL GENELİNDE İLAN EDİLEREK, TÜM ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERE AYRICA RESMİ OLARAK DUYURULACAKTIR. PLANLANAN SAATLERDE ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİMİZİN HAZIRLIKLI OLMALARI SAĞLANACAKTIR.

18 OKUNAN KİTAPLAR, PLANLI BİR ŞEKİLDE VE DÖNÜŞÜMLÜ OLARAK, AYNI SINIF İÇERİSİNDE OLDUĞU GİBİ, DİĞER SINIFLARDAKİ ÖĞRENCİLERİN DE OKUMALARI SAĞLANACAKTIR. KİTAP OKUMA SAATLERİNDE, ÖĞRENCİLERİMİZE ROL MODEL TEŞKİL ETMESİ BAKIMINDAN TÜM ÖĞRETMENLERİMİZ DE ÖĞRENCİLERLE BİRLİKTE KİTAP OKUYACAKLARDIR. OKUNAN KİTAPLAR, GECİKMEKSİZİN (AYLIK OLARAK) MUTLAKA E-OKUL ORTAMINA İŞLENECEKTİR.

19 3-ÜNİTE SONU KAZANIM İZLEME SINAVLARI
İLGİLİ ZÜMRELER ÜNİTE BİTİMİNDEN ÖNCE TOPLANARAK, HAZIRLAYACAKLARI MİNİ TESTLERLE, KONULARIN ANLAŞILIP ANLAŞILMADIĞINI TESPİT EDECEKLERDİR. KAZANIM İZLEME SINAVI OLARAK ADLANDIRILAN BU SINAVLAR ZÜMRELERİN PLANLAMASI DAHİLİNDE AYNI SEVİYEDEKİ ŞUBELERDE UYGULANACAK VE SONUÇLARI BİRLİKTE DEĞERLENDİRİLECEKTİR. EKSİKLİK YA DA BAŞARISIZLIK OLDUĞU TESPİT EDİLEN KONULAR MAKUL BİR SÜRE İÇERİSİNDE, YİNE ZÜMRELERİN ALACAĞI KARARLAR DOĞRULTUSUNDA TELAFİ EDİLECEKTİR. YAPILAN BU ÇALIŞMALAR ZÜMRELERCE KARAR ALTINA ALINDIKTAN SONRA İMZA EDİLEREK TUTANAKLARI MUHAFAZA ALTINA ALINACAK, YAPILAN KAZANIM İZLEME SINAVLARI SINIF DERS DEFTERİNE İLGİLİ ÖĞRETMEN TARAFINDAN İŞLENECEKTİR.

20 4-OKUL LABORATUVAR, KÜTÜPHANE, SINIF KİTAPLIKLARI
VE TEKNOLOJİ SINIFLARININ ETKİN VE VERİMLİ KULLANIMI ÖĞRENCİLERİMİZİN; “BİLGİ VE BECERİLERİNİN ARTTIRILMASI, KOLAY ANLAMA KABİLİYETLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ, GÖRSEL MATERYALLERİN EĞİTİM FAALİYETLERİNE DAHİL EDİLMESİ, UYGULAMALI EĞİTİM VASITASIYLA BİLGİLERİNİN ARTTIRILMASI” AMACIYLA;

21 OKUL VE ÇEVRE ŞARTLARI ARAŞTIRILARAK VE ZORLANARAK MÜMKÜN OLDUĞU ÖLÇÜLERDE, OKUL MÜDÜRLÜKLERİNCE YAPILACAK BİR PLANLAMA ÇERÇEVESİNDE; BRANŞ ÖZELLİĞİNE GÖRE, OKULDA GÖREV YAPAN TÜM ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİN LABORATUVAR, KÜTÜPHANE, SINIF KİTAPLIKLARI VE TEKNOLOJİ SINIFLARI VE DİĞER BİRİMLERİN ETKİN VE VERİMLİ KULLANIMI SAĞLANMALIDIR. MUTLAKA HER BİRİMİN (ATÖLYE, LABORATUVAR, KÜTÜPHANE VB.) KULLANIM PLANI VE TALİMATI KAPILARINA ASILMALIDIR.

22 5-ÖLÇME DEĞERLENDİRME BİRİMİ
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI İKİNCİ ÖĞRETİM YILI ŞUBAT BAŞINDA OLUŞTURULAN , ÖLÇME DEĞERLENDİRME BİRİMİNİN TEMEL AMACI; “ÖĞRENCİLERİMİZİN SINAV KAYGILARININ GİDERİLMESİ, EKSİKLİK YA DA BAŞARISIZLIK GÖRÜLEN KONULARIN TELAFİSİ, GEREK SBS, GEREKSE YGS-LYS BAZINDA, BİREYSEL BAŞARILARLA, OKUL, İLÇE, İL EĞİTİM BAŞARISININ DAHA ÜST SEVİYELERE TAŞINMASIDIR.“ İLKÖĞRETİM OKULLARIMIZIN 6, 7, 8, ORTA DERECELİ OKULLARIMIZIN 9, 10, 11, 12. SINIFLARI DÜZEYİNDE HER KANAAT DÖNEMİNDE SBS, YGS-LYS SEVİYESİNDE PERFORMANS TAKİP SINAVLARI ADI ALTINDA YAPILAN SINAVLARIN SONUÇLARI AYRINTILI OLARAK TÜM İLÇELERİMİZE GÖNDERİLECEKTİR.

23 OKUL MÜDÜRLERİMİZ, ARTBAP SINAV SİSTEMİNDEN ALINAN “OKUL SONUÇ ANALİZ RAPORLARINI” ÖNCELİKLE GENEL ÖĞRETMENLER KURULUNDA GÖRÜŞEREK, OKULUN GENEL BİR DEĞERLENDİRMESİNİ YAPACAKLARDIR. OKUL BAŞARISININ ARTTIRILMASINA YÖNELİK ALINACAK TEDBİRLERİ KARAR ALTINA ALACAKLARDIR. DAHA SONRA, ALINAN BU KARARLAR ÇERÇEVESİNDE; ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ TOPLANARAK, BRANŞLARINDA BAŞARISIZLIK GÖRÜLEN KONULARI, SINIFLARI VE ÖĞRENCİLERİ AYRI AYRI TESPİT EDECEKLERDİR. ZÜMRE KARARLARINI ALDIKTAN SONRA, BRANŞ ÖĞRETMENLERİ SINIFLARINDA BAŞARISIZLIĞIN GİDERİLMESİNE YÖNELİK OLARAK, KENDİLERİNE DÜŞEN GÖREVLERİ YERİNE GETİRECEKLERDİR.

24 * PERFORMANS TAKİP SINAVLARINDA ÇIKAN SORULAR, BRANŞ ÖĞRETMENLERİNCE, MUTLAKA SINIF ORTAMINDA ÖĞRENCİLERLE BİRLİKTE ÇÖZÜMLENECEKTİR. * BAŞARISIZLIK GÖRÜLEN KONULAR MUTLAK SURETLE TELAFİ EDİLECEK, BAŞARISIZ ÖĞRENCİLERLE İLGİLİ ÖZEL BİR ÇALIŞMA YAPILACAKTIR. BU ÇALIŞMAYA, GEREKİRSE OKUL REHBERLİK SERVİSİ, OKUL YÖNETİMİ, ÖĞRENCİNİN AİLESİ İLE MÜŞTEREK ÇALIŞMA İÇERİSİNDE OLUNACAKTIR. * ÖLÇME DEĞERLENDİRME SONUÇLARI MUTLAKA OKUL MÜDÜRLÜKLERİNCE TAKİP EDİLECEK, BAŞARISIZLIK GÖRÜLEN KONULARIN TELAFİSİ İÇİN OKUL GENELİNDE HER TÜRLÜ TEDBİR ALINACAKTIR.

25 *PERFORMANS TAKİP SINAVLARININ ÖNCESİ, ESNASI VE SONRASINDA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNCE GÖNDERİLEN TALİMATLAR, SINAV UYGULAMA TALİMATI, SINAV YÖNERGESİNDE BELİRTİLEN HUSUSLARA MUTLAK SURETTE UYULACAKTIR. *GEREK PERFORMANS TAKİP SINAVLARI, GEREKSE SBS VE YGS-LYS BAZINDA MÜDÜRLÜĞÜMÜZCE HAZIRLANAN SONUÇ ANALİZ RAPORLARINDA YER ALAN OKUL SIRALAMALARININ AMACI, OKULLARIMIZDA YÜRÜTÜLECEK OLAN ÇALIŞMALARA IŞIK TUTMAKTIR.

26 OKULLARIMIZIN İÇİNDE BULUNDUĞU ŞARTLARA GÖRE, DEĞERLENDİRME YAPILACAKTIR.
HERHANGİ BİR OKULUMUZUN, İL SIRALAMASINDAKİ YERİNDEN ZİYADE, OKUL PUANLARINDAKİ ARTIŞLAR VE AZALMALAR DİKKATE ALINACAKTIR. BİR SONRAKİ SINAVDA ALINACAK PUAN, BİR ÖNCEKİ SINAVDA ALINAN PUANDAN DAHA YÜKSEK İSE, İSTENİLEN HEDEFE ULAŞILMIŞTIR. İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNCE, OKULLAR ARASI BİR KIYASLAMA KESİNLİKLE SÖZ KONUSU DEĞİLDİR. TEMEL AMAÇ, OKUL BAŞARISINA BAĞLI OLARAK, İL EĞİTİM BAŞARISININ ARTTIRILMASIDIR.

27 6-EĞİTİCİLERİN EĞİTİMİ
ÇORUH ÜNİVERSİTESİ VE DENEYİMLİ ÖĞRETMENLERİMİZİN KATILIMI İLE EĞİTİCİLERİN EĞİTİMİ KONUSUNDA İŞ BİRLİĞİ YAPILACAKTIR. YÖNETİCİ VE ÖĞRETMENLERİMİZİN “VİZYONLARINI GELİŞTİRMELERİ, YENİ ÖĞRETİM PROGRAM VE TEKNİKLERİNİ TANITMAK, FORMASYON YÖNÜNDEN YENİLİKLERİ AKTARMAK, YENİ SINAV SİSTEMLERİ HAKKINDA BİLGİLENDİRMEK V.B” AMAÇLARA YÖNELİK SEMİNERLER DÜZENLİ OLARAK DEVAM EDECEKTİR.

28 7- SATRANÇ, MEKTUP ŞİİR,ÖYKÜ,MASAL KOMPOZİSYON YAZMA
VE GÜNLÜK TUTMA ETKİNLİKLERİ *ÖĞRENCİLERİMİZİN MUHAKEME VE ANALİZ BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ, SOSYAL, KÜLTÜREL ETKİNLİKLERE KATILIMLARI İLE SOSYAL YÖNDEN GELİŞMELERİNİN SAĞLANMASI AMACIYLA, TÜM OKULLARIMIZDA SATRANÇ KULÜPLERİ OLUŞTURULMALIDIR. OKUL MÜDÜRLÜKLERİNCE YAPILACAK PLANLAMA ÇERÇEVESİNDE, OKULDA ÖĞRENİM GÖREN TÜM ÖĞRENCİLERİN, MÜMKÜN OLDUĞU ÖLÇÜDE SATRANÇ ÖĞRENMELERİ VE BU YÖNDEKİ BECERİLERİNİ GELİŞTİRMELERİ AÇISINDAN HER TÜRLÜ ÇABA SARF EDİLMELİDİR. *YAPILAN PLANLAMALAR, ÇALIŞMALAR VE SONUÇLARI DOKÜMAN HALİNDE MUHAFAZA EDİLMELİDİR.

29 *ÖĞRENCİLERİMİZİN SOSYAL VE BEŞERİ İLİŞKİLERİNİ GELİŞTİRMEK, ÖZGÜVEN KAZANMALARINI SAĞLAMAK KİŞİLİK GELİŞİMLERİNE YARDIMCI OLMAK AMACIYLA; *OKUL MÜDÜRLÜKLERİNCE YAPILACAK PLANLAMA ÇERÇEVESİNDE; MÜMKÜN OLDUĞUNCA OKUL SINIRLARI İÇERİSİNDE KALMAK KAYDIYLA TÜM ÖĞRENCİLERİMİZİN “MEKTUP YAZMA, GÜNLÜK TUTMA, KOMPOZİSYON,ÖYKÜ, MAKALE, ŞİİR YAZMA, RESİM YAPMA GİBİ ETKİNLİKLERE KATILIMLARI SAĞLANACAKTIR.

30 *BU FAALİYETLERİN TAKİBİ İLGİLİ BRANŞ ÖĞRETMENLERİ BAŞTA OLMAK ÜZERE SINIF REHBER ÖĞRETMENLERİ VE GÖREVLENDİRİLECEK KOMİSYONLARCA YAPILACAKTIR. ŞİİR, ÖYKÜ VE MASAL YARIŞMASINDA DERECEYE GİREN ESERLERDEN KİTAP BASILARAK İMZA GÜNLERİ DÜZENLENECEKTİR. *AYRICA İL GENELİNDE VE ÜLKE GELİNDE YAPILAN YARIŞMALARA KATILIM AZAMİ DERECEDE SAĞLANACAKTIR.

31 8-HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ
sınıf öğrencilerine Sınav Kaygılarını Yenme ve Zamanı Verimli Kullanma amacıyla Hızlı Okuma Teknikleri konusunda seminerler verilecektir.Seminer verecek öğretmenler tespit edilerek tüm il ve ilçe genelinde seminerler yaygınlaştırılacaktır.

32 9-VELİ BİLİNÇLENDİRME VE EV ZİYARETLERİ
İlköğretim öğrencilerinin daha iyi tanınabilmesi amacıyla öğretmenler tarafından koçluk sistemiyle her türlü ihtiyaçlarının eğitim-öğretim durumlarının yerinde gözlemlenmesi ve velilerinin tanınması, bilgilendirilmesi için ev ziyaretlerinin yılda en az bir kez yapılması sağlanacaktır.

33 10-DEĞERLER EĞİTİMİ Değerleri eğitimi ile ilgili olarak okul müdürlüklerince aşağıda belirtilen Değerler ve Alt Değerler ile ilgili olarak bir plan dâhilinde eğitimler gerçekleştirilecektir. Saygı Kendine saygı, Büyüklere saygı, Öğretmenlere saygı, Hoşgörü, Farklılıklara saygı

34 10-DEĞERLER EĞİTİMİ Sorumluluk Kendine karşı sorumluluk,
Başkalarına karşı sorumluluk, Doğaya ve çevreye karşı sorumluluk, Özgürlük, Çalışkanlık

35 10-DEĞERLER EĞİTİMİ Kitle İletişim Araçları
Kitle iletişim araçlarının değerlerimize etkileri, Yanlış mesaj ve modellerin değerlere uygunluğunu analiz etme, Kültürel faaliyetlere değer verme Kişiler Arası İlişkiler İletişim, Empati, Görgü kuralları, Olumlu düşünme

36 10-DEĞERLER EĞİTİMİ Dürüstlük Kendine karşı dürüst olmak,
Başkalarına karşı dürüst olmak, Sevgi Kendini sevmek, Başkalarını sevmek, Arkadaşlık, Barış, Vefa

37 10-DEĞERLER EĞİTİMİ Adalet Haklarını bilmek, Hakkını savunmak,
Başkalarına karşı adil olmak, Haksızlıklara karşı durabilmek Vatanseverlik Milli ve manevi değerleri benimseme, Vatandaşlık sorumluluklarını bilmesi, Atatürkçülük, Evrensel Değerleri Bilmesi

38 10-DEĞERLER EĞİTİMİ Yardımlaşma Dayanışma, İşbirliği,
Misafirperverlik, İyilik, Merhamet

39 REHBERLİK VE İZLEME ARTBAP’ın okullarımızda, dershanelerde ve ilçelerde sağlıklı yürütülmesinin temini bakımından; “ARTBAP İl Değerlendirme Ekibi, İlçe Değerlendirme Ekibi, Eğitim Denetmenleri, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcıları ve Şube Müdürleri, İlçe Milli Eğitim Müdürleri ve Şube Müdürlerince; *İlçelerde ikişer kişilik denetim ekiplerinin oluşturulup oluşturulmadığı, *Okul ARTBAP Ekibi’nin oluşturulup oluşturulmadığı, *Öğretmenlere, ailelere ve öğrencilere proje tanıtımının yapılıp yapılmadığı, *Öğretmenler Kurulu Toplantılarında ARTBAP’ın bir gündem maddesi olarak görüşülüp, görüşülmediği,

40 *ARTBAP web sayfasında yayınlanacak duyuruların takip edilip edilmediği, bu sayfada bulunan formların süresi içerisinde sağlıklı ve doğru bilgilerle doldurulup doldurulmadığı, *İl Milli Eğitim Müdürlüğü Zümre Komisyonlarınca hazırlanan; “Yıllık Planlar, Zümre Kararları, Anket Sonuç Raporları, Sınav Sonuç Analiz Raporları ve diğer dokümanların” sağlıklı olarak uygulanıp uygulanmadığı ve takibi konusunda gösterilen hassasiyet, *Branşlar bazında, her ünite bitiminde konuların ne derece sağlıklı anlaşılıp anlaşılmadığının tespiti amacıyla Ünite Sonu Kazanım İzleme Sınavları yapılıp yapılmadığı, ilgili zümrelerce tüm bu çalışmaların değerlendirilip değerlendirilmediği, *Sınıf Öğretmenlerince; sınıflar düzeyinde ARTBAP çalışmalarının takip edilip edilmediği,

41 *Okuma Seanslarının planlı bir şekilde yürütülüp yürütülmediği,
*Okul Müdürlüklerince imkanlar dâhilinde Başarı Değerlendirme Sınavları yapılıp yapılmadığı, *Sosyal, sportif, kültürel aktivitelere ne derece yer verildiği, *İlköğretim okullarında 7. ve 8. sınıf öğrencilerine okul tanıtımı, ortaöğretim çağındaki öğrencilere de meslek seçimlerine yön verebilecek tanıtım ve bilgilendirme faaliyetlerinin yapılıp yapılmadığı, *ARTBAP çalışmaları ile ilgili tüm doküman ve evrakın bulunduğu ayrı bir dosyalama sisteminin olup olmadığı,

42 *ARTBAP’ın okul ortamında; başta okul yöneticileri olmak üzere, öğretmenler, öğrenciler ve velilerce sahiplenilip, sahiplenilmediği, uygulamada birlik beraberlik içerisinde hareket edilip edilmediğinin,   Tespitine bağlı olarak, görülen aksaklıkların giderilmesi ve bilgilendirme amacı ile her türlü rehberlik yapılır.

43 PROJE HAZIRLANAN ÖZGÜN TASARIMLI AFİŞLERLE TANITILACAK, VELİ VE ÖĞRENCİLERİN PROJEYİ BENİMSEMELERİ VE KATILIMLARI HEDEFLENECEKTİR.

44 PROJE WEB SAYFASI HAZIRLANMIŞ OLUP , “www. artbap. gov
PROJE WEB SAYFASI HAZIRLANMIŞ OLUP , “www.artbap.gov.tr” ADRESİ, TÜM ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ VE VELİLERİN YARARLANABİLECEĞİ HALE GETİRİLMİŞTİR.

45 Müdürlüğümüzce hazırlanıp uygulanacak her proje;
*“Anayasa, 430 Sayılı Tevhid-i Tedrisat Kanunu, 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu, 222 Sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile Kalkınma Plan ve Programları, İlköğretim Kurumları Yönetmeliği, Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği, Genelge ve Talimatlar“a dayalı olarak, *İl Eğitim Başarısının arttırılması, *İl genelinde uygulamada birlik beraberliğin sağlanması ve eğitimde kalıcı başarının yakalanması, *Çocuklarımızın ve gençlerimizin, yarınlara çağdaş normlar çerçevesinde hazırlanması, *Yönetici ve öğretmenlerimizin; «Ufku geniş, yeniliğe açık, engin dünya görüşüne sahip, mesleğin formasyonuna uygun davranan ve bu davranışları süreklilik arz eden, sevgi, sabır ve hoşgörü sahibi, vizyonlu» eğitimciler olarak görevlerini sürdürmelerinin sağlanması içindir.

46 İl genelinde eğitim başarısının arttırılmasına yönelik olarak yürütülen projelerin, aynı amaca hizmet eden, aynı hedeflere ulaşmak için bir bütünün parçaları olan çalışmaların il, ilçe ve okullarımızda komisyon kirliliği, görev karmaşası yaratmaması, yönetici ve öğretmenlerimizde bezginlik oluşturmaması açısından;

47 «ARTBAP, Ölçme Değerlendirme ile ilgili olarak ilçelerimizde ve okullarımızda oluşturulacak komisyonların, daha etkin ve verimli çalışabilmesi amacıyla, komisyon üyelerinin gönüllülük esası öncelikli olmak üzere, mümkün olduğunca aynı kişilerden oluşturulmasına özen gösterilecektir. Komisyonlar gerektiğinde ek görevlendirilmelerle takviye edilecektir.

48 Gerek İlçe Milli Eğitim Müdürlerimiz, gerekse Okul Müdürlerimiz; komisyon üyelerinin ve diğer katılımcılar başta olmak üzere, projelere ve çalışmalara dahil herkesin motivasyonunda azami derecede gayret gösterecekler, kendileri de bizzat faaliyetlerin içerisinde olmakla beraber, konunun takipçisi olacaklardır.

49 Tüm bunlar, birlikte incelendiğinde ve değerlendirildiğinde, hazırlanan projelerin; yasa, yönetmelik ve talimatlar başta olmak üzere, İl’in, çevrenin öğretmen, öğrenci ve velilerin sosyo-ekonomik ve kültürel yapıları ile ihtiyaçları göz önüne alınarak hazırlandığı ve yürütülmesi gerekliliği anlaşılacaktır. Bu nedenle; tüm bu çalışmaların kurumsal olarak düşünülmesi, yönetici, öğretmen, personel, öğrenci ve velilerimizin bir bütünlük içerisinde görev ve sorumluluk bilinci ile hareket etmesi gerekmektedir.

50

51 PROJENİN GEREKÇESİ Okullarımızda eğitim-öğretim başarılarının artırılmasının yanında Güvenlik Durumu, Bahçe Düzeni,Bina-Koridorların Durumu, Dersliklerin ,Yurdun Düzeni/Temizliği, Tuvaletlerin Temizliği Hijyen, Sosyal Etkinlikler, Başarı Durumu , Kütüphane Durumu , Teknoloji açısından da iyileştirilmesi gerekliliği gözlemlenmiştir.

52 PROJENİN ÖZETİ Her ay düzenli olarak İl ve İlçe Okullarının Alt ve Üst Değerlendirme kurulları tarafından ziyaret edilerek, belirlenmiş kriterler (Ek:1 (Yatılı Öğrencisi bulunan liseler), Ek:2 (İlköğretim okulları) doğrultusunda değerlendirilmesi planlanmıştır. Değerlendirme sonunda en yüksek puanı alan okul İl Merkezinde İl Valiliği tarafından İlçede ise İlçe Kaymakamlığı tarafından “Ayın Okulu” seçilerek ödüllendirilecektir.

53 PROJENİN AMACI VE HEDEFLERİ
Okulların eğitim ve öğretime vermiş oldukları önem kadar, okulların fiziki yapısının, iç ve dış temizliğinin, sağlıklı ve güvenli ortamın, sosyal kültürel etkinliklerin, teknoloji kullanımı ve proje üretiminin de önemli olduğunun kavranması. Bu doğrultuda okulların iyileştirilmesi ve çağdaş eğitim kurumlarına dönüştürülmesi planlanmıştır. Bunun yanı sıra öğrencilerin de okullarının “en iyiler” arasında yer almasının gururunu taşıyarak, kişisel gelişimlerine yardımcı olmak.

54 PROJENİN UYGULAMA ADIMLARI
Okullar “Alt Değerlendirme Kurulu” tarafından her ay ziyaret edilecek ve kriterler doğrultusunda hazırlanan formu dolduracaktır. Her ayın son haftası bu formlar “Üst Değerlendirme Kurulu” tarafından değerlendirilecek. Takip eden ayın ilk haftası “Ayın Okulu” seçilen okula ödülü (Akıllı Tahta,Tüm çalışanlara Başarı Belgesi,Plaket ve AYPOP logolu bayrak) İl Merkezinde Artvin Valisi Sayın Necmettin KALKAN tarafından verilecektir. İlçelerde ise İlçe Kaymakamları tarafından verilecektir. Her ay okullar hakkında tutulan “değerlendirme raporu” nun kopyası okul müdürlüğüne iletilecek ve okulunu değerlendirmesine katkıda bulunulacaktır. DEĞERLENDİRME FORMU

55 TEŞEKKÜRLER…


"ARTBAP VE AYPOP PROJELERİ TANITIM TOPLANTISINA" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları