Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Hastane İçi Şiddetin Önlenmesine Yönelik Tedbirler Doç.Dr.Hakan DEMİR Başhekim Yardımcısı 1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Hastane İçi Şiddetin Önlenmesine Yönelik Tedbirler Doç.Dr.Hakan DEMİR Başhekim Yardımcısı 1."— Sunum transkripti:

1 Hastane İçi Şiddetin Önlenmesine Yönelik Tedbirler Doç.Dr.Hakan DEMİR Başhekim Yardımcısı 1

2 2

3 Hizmet Kalite Standartları (HKS) Sağlık Bakanlığı Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı tarafından hazırlanmış olan Hizmet Kalite Standartları (HKS) 5 yılı aşkın bir süredir Devlet Hastaneleri ve Özel hastanelerde uygulanmaktadır HKS: Hasta, Çalışan Güvenliği ve memnuniyeti için gerekli iyileştirme çalışmalarını içermektedir 3

4 Kalite Yönetim Birimi  28 Mart 2012 tarihinde Üniversite Hastaneleri de HKS kapsamına alındı  Hastanemizde bu standartlara yönelik iyileştirme çalışmalarının yönetimi, yönlendirilmesi, koordine edilmesi ve iyileştirici faaliyetlerin düzenlenmesi için Kalite Yönetim Birimi kuruldu ( ) 4

5 Kalite Yönetim Birimi  Doç. Dr. Hakan DEMİR (Başhekim Yardımcısı)  Orkun ÇİLEN (Kalite Yönetim Direktörü)  Nuriye B. YILDIRIMER (Poliklinik Hizm.Müd.)  Havva BOZDEMİR (Hem. Hizm.Müd.)  Kamil ERBAY (Teknik Hizm.Müd.Yard.)  Ümmühan ÇELİK (Sekreter) 5

6 Neler Yapıldı?  Mevcut Kurul, Komite ve Ekipler HKS kapsamında yeniden düzenlendi  Yeni Komite, Kurul ve Ekipler oluşturuldu.  Çalışan Güvenliği Komitesi  Hasta Güvenliği Komitesi  Tesis Güvenliği Komitesi  Arşiv ve Tıbbi Dokümantasyon Komitesi  Beslenme Komitesi  Enfeksiyon Kontrol Komitesi  Radyasyon Güvenliği Komitesi  İlaç ve Malzeme Komitesi  Transfüzyon Komitesi  Eğitim Komitesi 6

7 Neler Yapıldı?  Birim Kalite Sorumluları belirlendi (servis, ünite..)  HKS çerçevesindeki yazılı düzenlemelere ve iyileştirme çalışmalarına başlandı  2012 yılında 2 defa öz değerlendirme yapıldı  2013 yılında öz değerlendirmelere devam ediliyor  HKS devamı ve iyileştirilme çalışmaları planlandı 7

8 8

9  tarih ve sayılı “Hasta ve Çalışan Güvenliği Yönetmeliği”  tarih 2012/23 sayılı Sağlık Bakanlığı Genelgesi “Çalışan Güvenliğinin Sağlanması ” ve  HKS doğrultusunda Hastanemizde Çalışan Güvenliği Komitesi ( ) Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimi ( ) kuruldu 9

10 Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimi  Hastane sınırları içinde tüm sağlık çalışanları, hasta ve yakınlarının fiziksel ve sözel saldırı, cinsel taciz vb. şiddete maruz kalmalarını önlemek için gerekli olan tüm güvenlik tedbirlerinin alınmasının sağlanması Görevli: Sosyal Hizmet Uzmanı Rasim GENÇOĞLU Sorumlu Başhekim Yardımcısı: Doç.Dr.Hakan DEMİR Yer: Hastane ana girişi, zemin katta, Hasta Kabulün arka koridorunda Telefon:

11 Renkli Kod Sistemi BEYAZ KOD MAVİ KOD PEMBE KOD 11

12 BEYAZ KOD Fiziksel ve sözel saldırı, cinsel taciz

13 MAVİ KOD Kardiyo-pulmoner Arrest (Solunum ve Kalp Durması)

14 PEMBE KOD Yenidoğan, Bebek, Çocuk Kaçırılması, Kaybolması

15 Renkli Kod Uygulama  Kodlarla ilgili bilgilendirme tabelaları  Sabit telefonların üzerine yapıştırmak için etiket  H.U.Y. Sistemi üzerinden uyarı mesajları  Akademik personel için bilgilendirme  Hasta ve yakınları için Beyaz Kod Uygulaması posterleri  Sağlık çalışanlarına yapılacak her türlü şiddetin adli mercilere bildirileceği, şiddete maruz kalan sağlık çalışanının hizmetten çekilme hakkı bulunduğu vurgulandı (poster sayısı arttırılacak) 15

16 16

17 Renkli Kod Uygulama  Güvenlik Birimi ve Anestezi Ekibinde Çağrı Cihazları bulunuyor  Hastane sabit telefonlarından gerekli numara tuşlanınca kod sistemi aktif hale geliyor  Telefonun bulunduğu nokta ve hangi kod için ALARM verildiği çağrı cihazlarına yazılı mesaj, sesli uyarı olarak gönderiliyor Örn: Kardiyoloji servisi doktor odasında (3.kat A Blok) Beyaz Kod 17

18 Renkli Kod Uygulama  Güvenlik görevlileri ve/veya Anestezi Ekibi olay yerine en kısa zamanda (3 dk.) ulaşıyor  Kod için aranan sabit telefondan tekrar aynı numara tuşlanınca çağrı sonlandırılıyor 18

19 Beyaz Kod Uygulama  Saldırgana gerekli müdahale güvenlik ekibi tarafından yapılır  Olay hastane polisine, ÇHGB’ne bildirilir (Mesai dışında ise Nöbetçi Müdürlüğe)  Saldırıya maruz kalan kişi, şikayetçi olsun ya da olmasın olay mutlaka adli mercilere bildirilir 19

20 Beyaz Kod Uygulama  Kişi şikayetçi ise Polis Merkezine gidilerek gerekli yasal işlemler başlatılır  Sosyal hizmet uzmanı tarafından gerekli formlar şiddete maruz kalan personel ile birlikte doldurulur  adresine ya da  113 no.lu Sağlık Bakanlığı BEYAZ KOD HATTINA bildirilir  Hastane avukatı tarafından şiddete maruz kalan kişilere yasal süreç konusunda bilgilendirme yapılır 20

21 Dikkat  Sabit numaralardan arama yapılması zorunlu  Aynı telefondan ikinci arama yapıldığında çağrı sonlanıyor  Çağrının ulaştığına dair telesekreter mesajı alınacak  Acil servis, psikiyatri gibi daha riskli alanlarda Beyaz Kod için masa altında çağrı butonu entegre edildi/ediliyor  Telefon ahizesi altındaki düğmeye çok hızlı bir şekilde aralıklı olarak 4 kere basılır ise 1111 kodu hatılı olarak devreye giriyor  Temizlik sırasında  Meşgul telefonları ararken dikkatli olunması gerekiyor  Mavi kod ekibi olay yerine gelene kadar servis/poliklinik doktorları tarafından resusitasyona başlanmalıdır 21

22 22

23 Beyaz Kod Deneyimler  Toplam 22 başvuru  10 sözel şiddet, mağdurlar şikayetçi olmadı  12 sözel ve fiziksel şiddet, mağdur şikayetçi oldu  4 Fiziksel şiddet  8 Sözel şiddet  1 vakada dava süreci başladı 23

24 24

25 Renkli Kod Çağrısına gerek kalınmaması dileklerimle Tıp Bayramımız Kutlu Olsun 25


"Hastane İçi Şiddetin Önlenmesine Yönelik Tedbirler Doç.Dr.Hakan DEMİR Başhekim Yardımcısı 1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları