Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Eğitimde Yeni Teknolojiler
Yard. Doç. Dr. Yüksel GÖKTAŞ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Atatürk Üniversitesi – ERZURUM
2
Nereden geldik?
5
Fiziksel Arayüz
6
Komut Satiri
7
Grafik Arayüz
8
Grafik Arayüz
9
Yeni Grafik Arayüz
10
Web Dünyasi Kasim 2009 Aralik 1995
11
Yenilesme
12
VİDEOLAR
13
Yeni Teknolojiler Wiki Videoblog Simulations Web 2.0 Games Podcasting
OpenCourseware Games Podcasting Facebook, Myspace Youtube Webquest Forum
14
Web 2.0 Nedir? 2004’ yılında ortaya atılmış bir kavramdır.
Yazılım geliştiricilerinin ve kullanıcıların mevcut Web teknolojilerinden yararlanışlarındaki değişimi yansıtır. Web sitelerinin yalıtılmış bilgi depoları şeklinden çıkıp kullanıcılara web uygulamaları imkanı sunan fonksiyonel web platformlarıdır. Açık iletişim sağlayan, merkeziyetçilikten uzak, paylaşım ve yeniden kullanıma imkan sunan ve web içeriğini herkesin kendisinin geliştirmesi ve dağıtması yaklaşımına dayanan sosyal bir olgudur. Bu kavramı anlamanın en iyi yolu Web 1.0 ile karşılaştırmaktır
15
Web 2.0 vs Web 1.0 "Web 1.0” "Web 2.0” Statik Katılıma kapalı
Belirgin otorite Pasif kullanıcı Örnek : Geleneksel web siteleri "Web 2.0” Dinamik Etkileşimli Dağınık otorite Katılımcı site ziyaretçisi Örnek : Bloglar Sosyal iletişim siteleri (Myspace, facebook , youtube vs..) Wikipedia
16
Blog Nedir? Web-Log kelimesinden türetilen bloglar, yazarların herhangi bir konu hakkında hızlı ve kolay şekilde yorumlarını, bağlantılarını, yazılarını, resimlerini, ve videolarını paylaşmalarını sağlayan web siteleridir (Martindale & Wiley, 2005). Blog düşüncelerinizi hızlıca gönderebileceğiniz, insanlarla etkileşime geçebileceğiniz kullanımı kolay web sitenizdir. Üstelik çoğu ücretsizdir. Blog “Web Log” deyiminden türetilmiştir. Türkçe karşlığı olarak “web günlüğü”, “günce” gibi kelimeler kullanılabilir. "Blog" kelimesi fiil olarak bir blogu sürdürmek veya bloga içerik eklemek olarak da kullanılabilir.
17
Blog Nedir? Veri girişlerinin dergi stilinde yapıldığı ve ters kronolojik sıra ile görüntülendiği kullanıcı-kaynaklı (user-generated) bir tür web sitesidir. Altun’a göre, bloglara erişen kişiler, okuyucular ve yazarlar diye ayrıldığında, okuyuculara göre bloglar “web sayfalarından farksızdır” ; yazarlara göre bloglar, “HTML bilgisi olmadan, dosya transferi işlemlerine ve özel bir yazılıma ihtiyaç duymadan web sayfası oluşturmayı ve düzenlemeyi sağlayan yazarlık sistemidir.”
19
Birkaç Blog Servisi blogger.com
20
Birkaç Blog Servisi wordpress.com
21
blogcu.com Türkçe hizmet veren blog servisi
Birkaç Blog Servisi blogcu.com Türkçe hizmet veren blog servisi
22
Sayılarla Bloglar www.technorati.com 2008
2007 rakamlarıyla 66.6 milyon blog vardır... Dünyada her 1 saniyede yeni bir blog açılmaktadır 1 ayda ortalama 3 milyon yeni blog oluşturulmaktadır Bloglardaki veriler her 6 ayda 1; 2’ye katlanmaktadır 2008
23
İçeriğin oluşturulma şekline göre
Blog Türleri İçeriğin oluşturulma şekline göre Kullanım amacına göre İçerdiği medya türüne göre Filtreleme özellikli bloglar Dergi tipi bloglar Kişisel bloglar Topluluk blogları Basın yayın blogları Proje yönetimi blogları Kütüphane blogları Kurumsal bloglar Eğitim blogları Metin blogları Fotoğraf blogları Ses blogları Video blogları
24
Kişisel Blog
25
Kişisel Blog
26
Topluluk Blogu
27
Kütüphane Blogu
28
Eğitim Blogu
29
Blogların Avantajları - Dezavantajları
Oluşturma, kullanma ve güncelleme kolaylığı Profesyonel görünüm Yenilikçi teknoloji Çok sayıda servis alternatifleri Sınırlı teknik bilgi Şablon düzenleme Sunucu aksaklık süresi Çok sayıdaki servis alternatifleri
30
Neden Blog? Birçok web yayınlama problemlerine bir çözüm.
Html, java.. Vb web yazarlık dilleri bilmeyi gerektirmemesi. Herhangibir zamanda herhangibir yerde yayınlama imkanı –sadece bir internet bağlantısıyla- İhtiyaçlarınıza göre geniş bir okuyucu kitlesine veya belirlediğiniz özel bir kitleye ulaşarak onlarla işbirliğine veya etkileşime geçebilirsiniz. Bloglama için ücretsiz araçlar mevcuttur. Bir web sayfası veya tartışma forumundan farklıdır.
31
Jacovi, Shahar, & Soroka (2004)
Neden Blog? Tablo: Blogların eğitimde kullanılmasının genel avantajları (Goktas, 2009) Beale (2007) Cameron & Anderson (2006) Dickey (2004) Hernández-Ramos (2004) Huffaker (2005) Jacovi, Shahar, & Soroka (2004) McPherson et al. (2007) Luehmann & MacBride (2008) Salen (2007) Williams & Jacobs (2004) Etkileşim (interaction) √ - İşbirlikçi (Cooperation) Öğrenme Aktiviteleri (Learning Act.) Dönüt (Feedback) Zengin Öğrenme Ortamları (Enriched Learning Environment)
32
Eğitimde nasıl kullanabilirim ?
Bloglar ve Eğitim? Eğitimde nasıl kullanabilirim ? Çevrimiçi dosyalama platformu İşbirlikçi öğrenme alanları Çevrimiçi tartışma Profesyonel gelişim Okul web sitesi Kütüphane portalı Bilgi-İletişim
33
Çevrimiçi dosyalama platformu
Bloglar ve Eğitim? Çevrimiçi dosyalama platformu Öğrenciler ve öğretmenler, planlarını, ders notlarını, çalışmalarını depolama alanı olarak kullanabilir.
34
İşbirlikçi öğrenme alanları
Bloglar ve Eğitim? İşbirlikçi öğrenme alanları Öğrenciler sınıfın dışında sohbet oturumları geliştirebilirler ve davet ettikleri misafirler ile işbirlikçi çalışma alanları hazırlayabilirler.
35
Bloglar ve Eğitim? Çevrimiçi tartışma
Bloglar, öğrenciler ve öğretim görevlileri arasında tartışma grupları olarak çalışabilir.
36
Bloglar ve Eğitim? Profesyonel gelişim
Yeni öğretmenler blogları portfolyolar veya uzmanlarıyla tartışma forumları olarak kullanabilir.
37
Bloglar ve Eğitim? Okul web sitesi
Okullar, öğrencilerle ve velilerle iletişime esneklik tanıyan web siteleri olarak kullanabilir.
38
Bloglar ve Eğitim? Ders web sayfası Öğrenciler ve öğretmenler
derse destek olarak kullanabilir
39
Bloglar ve Eğitim? Bilgi-İletişim
Bloglar bilgiyi yönetmek için iyi bir çözüm sağlar.
40
Nasıl Blog kurabilirim?
Blog Sunucunu Seç Bir Hesap Al Blogunu Adlandır Şablonunu Seç Mail adresi veya blogger hesabı Bloglamaya Başla
41
Blog Kullanım Rehberi 1
42
Arayüz
43
Sorular
44
Kaynaklar Goktas, Y. (2009/in press). Incorporating Blogs and the Seven Principles of Good Practice into Preservice ICTs Courses: A Case Study. The New Educational Review, 19(3-4). Martindale, T., & Wiley, D. (2005). Using weblogs in scholarship and teaching. TechTrends, 49(2), Holzberg, C. (2003). Educational weblogs. Techlearning. Dickey, M. D. (2004). The impact of web-logs (blogs) on student perceptions of isolation and alienation in a web-based distance-learning environment. Open Learning, 19(3), Altun, A. (2005). Eğitimde İnternet Uygulamaları, Anı Y., Ankara. Davis, A. (2004). Ways to use weblogs in education. Retrieved June 17, 2005, from Bu sunum; Turgay Demirel ve Tayfun Akçay’dan yararlanılarak hazırlanmıştır.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.