Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Java Uygulamaları Konsol Uygulaması. Menü de ne var ? 2.1Giriş 2.2Java’da İlk Programımız: Yazı Yazmak 2.3İlk Programda Değişiklik Yapma 2.4Yazıyı Diyalog.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Java Uygulamaları Konsol Uygulaması. Menü de ne var ? 2.1Giriş 2.2Java’da İlk Programımız: Yazı Yazmak 2.3İlk Programda Değişiklik Yapma 2.4Yazıyı Diyalog."— Sunum transkripti:

1 Java Uygulamaları Konsol Uygulaması

2 Menü de ne var ? 2.1Giriş 2.2Java’da İlk Programımız: Yazı Yazmak 2.3İlk Programda Değişiklik Yapma 2.4Yazıyı Diyalog Kutusunda Gösterme 2.5 Başka bir Java Uygulaması: Sayılar Toplamı 2.6Bellek 2.7Aritmetik Operatörler 2.8Karar Verme: Eşitlik ve İlişkisel Operatörler

3 Çalışanlar Federasyonu

4 Program parçasının incelenmesi –Açıklamalar için kullanılan işaret: // •Açıklamalar program çalıştırılırken iptal edilir. •Kodların açıklanması için yararlıdır. •Kodların okunabilirliğini artırır. –Geleneksel açıklamalar: /*... */ /* Bu geleneksel bir açıklama türüdür.Birden fazla satırı kapsar. */ –Not: satır numaraları programın bir parçası değildir.Referans verilsin amaçlı yazılmışlardır.

5 –Boş satır •Programın okunabilirliğini artırmak için •Boş satırlar, boşluklar, ve tablar white-space karakterlerdir. –Derleyici tarafından iptal edilirler. –hosgeldin sınıfı için sınıf tanımlaması yapar. •Her Java programı en az bir tane kullanıcı tanımlı sınıfa sahiptir. •Keyword (Anahtar kelimeler): Java’nın programda kullandığı kelimeler – class anahtar kelimesi sınıf adını takip eder. •Sınıfları isimlendirmek: Her kelimenin baş harfini büyük yaz – SampleClassName Program parçasının incelenmesi

6 –Sınıf ismi identifier (tanımlayıcı) olarak çağrılır. •Harfler, rakamlar,altçizgi ( _ ) ve dolar işareti ( $ ) kullanılabilir. •Rakam ile başlayamaz ve boşluk bırakılamaz. •Örnek: Merhaba, $ meraba, _ heyyy, BenGeldim !! 2Btp sınıf ismi olamaz. •Java dili büyük küçük harf ayrımı yapar. !! a1 ve A1 farklıdır. – public keyword (anahtar kelime). •Şuan için bu konuyu atlıyoruz. •İleriki konularda anlatılacaktır. Program parçasının incelenmesi

7 –Programı kaydetme •Dosya ismi sınıf ismi ile aynı adda ve dosya türü.java olarak kaydedilmeli. • hosgeldin.java –Sol ayraç { •Her sınıfın gövde kodları için başlar. •Sağ ayraç ile gövde kodu biter (satır 19) –Bütün Java uygulamalarında olmak zorunda. !! Uygulamalar main ile programa başlar. –Parentezler main’in bir metod olduğunu gösterir. –Java uygulamaları bir yada daha fazla metod içerebilirler.

8 Program parçasının incelenmesi •Sadece bir metodun ismi main olabilir. –Metodlar belirtilen görevleri yaparlar ve geriye değer dönderirler. • Void, main metodunun hiçbir bilgi geri döndermediğini anlamındadır. •Şimdilik, main metodu ilk satırda yer alıyor. –Sol ayraç metodun gövde kısmını başlatır. •Sağ ayraç ile biter } (satır 18)

9 Program parçasının incelenmesi –Bir komutun bilgisayar tarafından gerçekleşmesini sağlar. •String karakteri yazmak –String – çift tırnak içinde yazılır. !! Tırnak içindeki boşluklar derleyici tarafından iptal edilemez. – System.out •Standard output objesi •Pencereye komutu yazar.(i.e., MS-DOS prompt) –Metod System.out.println •Yazıyı yazar. •Yazı parantez içinde yazılır. –Bu satır statement olarak tanımlanır •Statementlar noktalı virgül ile biter. ;

10 Statement deyim, komut. 1)Belirli bir programlama dilinin bağlamında bir işlemi tanımlayan ya da betimleyen anlamlı ifade. 2) Üst düzey dilde yazılmış bir programdaki komut; böyle bir komut çok sayıda alt düzeydeki makine komutuna karşılık düşer. 3) Bir işleç, bir ya da daha fazla işlenenden oluşan dildeki sözdizimsel birim. (Fra. instruction)

11 Program parçasının incelenmesi –Metod gövdesinin sonu ( satır 18 ) –Sınıf gövdesinin sonu ( satır 19 ) –Komuttan sonra açıklamalar üstte anlatıldığı gibi 2 şekilde yazılabilir.  ??

12 Programın çıktısı

13 Programı derlemek •Programı Derlemek –Komut penceresi açılır ve programın kayıtlı olduğu klasöre gelinir. – javac hosgeldin.java –Hata yok ise, hosgeldin.class oluşur. •Bytecode lar uygulamayı gösterirler. •Bytecode lar Java yorumlayıcısına geçer.

14 Programı çalıştırmak •Programı Çalıştırma – java hosgeldin yazılır. •Yorumlayıcı hosgeldin sınıf için.class dosyalarını yükler.class uzantısı kaldırılır. –Yorumlayıcı main metodunu çağırır.

15 Programda değişiklik yapma •Konsol çıktısının düzenlenmesi A) Aynı satıra yazdırma B) yeni satıra yazdırma C) aynı metod içinde satır atlayarak yazdırma D) tab kadar boşluk bırakma E) \ kullanma F) tırnak içinde yazma

16 A) Aynı satıra yazma

17 B) yeni satıra yazma

18 C) aynı metod içinde satır atlayarak yazdırma

19 D) tab kadar boşluk bırakma

20 E) \ kullanma

21 F) tırnak içinde yazma

22 Yazıda özel karakterler Escape karakterler –Backslash ( \ ) –Özel karakterleri çıktıda görebilmek için \n => yeni satır \t => tab \” => tırnak işareti \\ => ters slash

23 Mesaj Kutusu •Gösterme –Birçok Java uygulaması pencereleri yada diyalog kutularını kullanır. •Biz komut penceresini kullandık. – JOptionPane sınıfı diyalog kutularını kullanmamızı sağlayacak. •Paketler –Önceden tanımlanmış sınıflardan oluşur. –Aynı amaçlı sınıfların toplandığı yere paketler denir. •Bütün paketlerin adına Java sınıf kütüphanesi yada Java applications programming interface (Java API) denir. – JOptionPane javax.swing paketinin içinde yer alır. •Bu paket Graphical User Interfaces (GUIs) sınıflarının bulunduğu pakettir.

24 Mesaj Kutusu 1 // paketleri dahil et 2 import javax.swing.JOptionPane; 3 4 public class mesajKutusu { 5 6 // main method begins execution of Java application 7 public static void main( String args[] ) 8 { 9 JOptionPane.showMessageDialog( 10 null, “Java\n dünyasına\nmerhaba” );1 12 System.exit( 0 ); // terminate application with window } // end method main 15 } // end class mesajKutusu

25 Mesaj Kutusu •1 // paketleri dahil et •2 import javax.swing.JOptionPane; –Java API de iki grup paket vardır. –Çekirdek paketler • java ile başlar. • Java 2 Software Development Kit –Kabuk paketler • javax ile başlar. •Yeni Java paketleri - import tanımlaması •Derleyici tarafından sınıfı belleğe yüklemek için kullanılır. •Derleyici JOptionPane sınıfını javax.swing paketinden alır ve kullanır.

26 Mesaj Kutusu 9 JOptionPane.showMessageDialog( 10 null, “Java\n dünyasına\nmerhaba” ); JOptionPane sınıfının showMessageDialog metodunu çağırması •İki parametresi vardır. •Biden fazla parametre birbirinden virgül (, ) ile ayrılır •Şimdilik birinci parametre değeri null •İkinci parametre ekrana yazılacak yazı – showMessageDialog static bir metoddur. • static methodlar sınıf isminden sonra nokta (. ) konularak metod ismi yazılır.

27 Mesaj Kutusu –Bütün cümleler ; ile biter •Tek cümle birden fazla satıra ayrılabilir. •Değişken yada textlerin ortasında ayırmamak lazım. –9 ve 10. satırlar diyalog kutusunu çalıştırır. •OK butonu otomatik olarak çıkar. •Başlık kısmında string ifade Message vardır.

28 Mesaj Kutusu • System sınıfının static metodu olan exit çağrılır. •Uygulamayı sonlandırır. –GUI gösterecek bütün uygulamalarda yazılır. • Static metod olduğundan,sınıf isminden sonra (. ) koymaya ihtiyaç var. –Parametre değeri 0 programın başarı ile bittiğini gösterir. •0 dan farklı değer programda hata oluştuğunu gösterir –Sınıf System java.lang paketindendir. • import tanımına gerek yoktur. • java.lang paketi otomatik olarak her Java programına dahil edilir. –Satır 17-19: Ayraçla metod ve sınıfın bittiğini gösterir.

29 Kullanıcıdan değer alma(input) •Program –Input diyalog kutularını kullanarak kullanıcıdan iki değer almak –Mesaj diyalog kullanarak iki değerin toplamını göstermek

30 Kullanıcıdan değer alma(input) 4 // Java packages 5 import javax.swing.JOptionPane; // program uses JOptionPane 6 7 public class Toplama { 8 9 // main method begins execution of Java application 10 public static void main( String args[] ) 11 { 12 String firstNumber; // first string entered by user 13 String secondNumber; // second string entered by user int number1; // first number to add 16 int number2; // second number to add 17 int sum; // sum of number1 and number // read in first number from user as a String 20 firstNumber = JOptionPane.showInputDialog( “ilk değeri giriniz" ); // read in second number from user as a String 23 secondNumber = 24 JOptionPane.showInputDialog( “2.değeri giriniz" ); // convert numbers from type String to type int 27 number1 = Integer.parseInt( firstNumber ); 28 number2 = Integer.parseInt( secondNumber );

31 Kullanıcıdan değer alma(input) 30 // sayıları topla 31 sum = number1 + number2; // sonucu göster 34 JOptionPane.showMessageDialog( null, “Toplam = " + sum,“Toplam Sonucu", JOptionPane.PLAIN_MESSAGE ); System.exit( 0 ); // terminate application with window } // end metod main } // end class topla

32 Kullanıcıdan değer alma(input) –çıktı

33 Kullanıcıdan değer alma(input) 4 // Java packages 5 import javax.swing.JOptionPane; // program uses JOptionPane –Programda kullanmak için JOptionPane sınıfı dahil edildi public class Toplama { –Toplama sınıfı public olarak tanımlandı. •Dosyanın ismi Toplama.java olmalı 10 public static void main( String args[] ) 11{ - Satır 10-11: main mtodu 12 String firstNumber; // first string entered by user 13 String secondNumber; // second string entered by user int number1; // first number to add –Tanımlama • firstNumber ve secondNumber değişkenleri •?? İnteger number1,… değişkenleri

34 Kullanıcıdan değer alma(input) •Değişkenler •Bellekte bir değer tutmak için yer ayrılır. –Kullanılmadan önce ismi ve tipi ile tanımlanması lazımdır. • firstNumber ve secondNumber değişkenlerinin tipleri String (package java.lang ) –String değerler tutarlar. •Tanımlama noktalı virgül ile son bulur ; 12 String firstNumber,secondNumber; // Kullanıcıdan alınacak 1. ve 2. sayılar  Aynı tipteki birden fazla değişken aynı satırda tanımlanabilir.  Değişkenler birbirinden virgül ile ayrılırlar.  Değişkenlerin amaçlarını açıklama satırları ile yanlarına yazabiliriz.

35 Kullanıcıdan değer alma(input) 33 // sonucu göster 34JOptionPane.showMessageDialog( null, “Toplam = " + sum,“Toplam Sonucu", JOptionPane.PLAIN_MESSAGE ); – showMessageDialog kullanılarak sonuç gösterilir. – “Toplam = " + sum • + operatörü “Toplam=" ve sum birbirine ekler. •Bir String ve başka bir veri tipinin birleşmesi –Sonuç yeni bir string •Eğer sum içi 11 olsa idi, “Toplam " + sum sonucu “Toplam= 11“ olarak gözükecekti.

36 Kullanıcıdan değer alma(input) 33 // sonucu göster 34JOptionPane.showMessageDialog( null, “Toplam = " + sum,“Toplam Sonucu", JOptionPane.PLAIN_MESSAGE ); Farklı versiyonları var : showMessageDialog •4 parametre var (2 parametre yerine) •Birinci parametre: null şimdilik •İkinci: String ifade,görünecek yazı •Üçüncüsü: Başlıkta gözükecek string •Dördüncüsü: Ikonun tipi –Satır 34 icon yok: JOptionPane.PLAIN_MESSAGE

37 Kullanıcıdan değer alma(input)

38 Değişkenler ve bellek • Değişkenler – Her değişkenin bir ismi, bir tipi, bir genişliği ve değeri olmalı • Değişkenin ismi bellekteki yerine karşılık gelir. – Değişkene yeni bir değer atandığı zaman bir önceki silinir yerine yeni değer gelir. – Bellekten değişkenlerin değerlerini okumak onların değerlerine bir değişiklik yapmaz.

39 Değişkenler ve bellek •Görsel Gösterimi –toplam = 0; sayi1 = 1; sayi2 = 2; –toplam = sayi1 + sayi2; komut çalıştıktan sonra toplam3 0


"Java Uygulamaları Konsol Uygulaması. Menü de ne var ? 2.1Giriş 2.2Java’da İlk Programımız: Yazı Yazmak 2.3İlk Programda Değişiklik Yapma 2.4Yazıyı Diyalog." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları