Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Değişkenler ve bellek Değişkenler

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Değişkenler ve bellek Değişkenler"— Sunum transkripti:

1 Değişkenler ve bellek Değişkenler
Her değişkenin bir ismi, bir tipi, bir genişliği ve değeri olmalı Değişkenin ismi bellekteki yerine karşılık gelir. Değişkene yeni bir değer atandığı zaman bir önceki silinir yerine yeni değer gelir. Bellekten değişkenlerin değerlerini okumak onların değerlerine bir değişiklik yapmaz.

2 Değişkenler ve bellek Görsel Gösterimi
toplam = 0; sayi1 = 1; sayi2 = 2; toplam = sayi1 + sayi2; komut çalıştıktan sonra toplam toplam 3

3 2.8 Karar Verme: Eşitlik yada İlişkisel Operatörler
if kontrol deyimi Bu bölümde basit kısmı , sonraki bölümlerde daha detaylı Eğer şart kısmı doğru ise,if deyiminin gövde kodları çalışır. 0 false olarak yorumlanır, 0 dan başka değer ise true olarak yorumlanır if den sonra her zaman şart aranır. Şart kısmı eşitlikte olabilir yada ilişkisel operatörde olabilir. if ( condition ) statement executed if condition true Noktalı virgül koyulmaz şarttan sonra

4 Karar Verme: Eşitlik yada İlişkisel Operatörler

5 5 // Java paketleri dahil et
import javax.swing.JOptionPane; 7 public class kararVerme { public static void main( String args[] ) { String firstNumber; // first string entered by user String secondNumber; // second string entered by user String result; // a string containing the output 16 int number1; // first number to compare int number2; // second number to compare 19 // read first number from user as a string firstNumber = JOptionPane.showInputDialog( "Enter first integer:" ); 22 // read second number from user as a string secondNumber = JOptionPane.showInputDialog( "Enter second integer:" ); 26 // convert numbers from type String to type int number1 = Integer.parseInt( firstNumber ); number2 = Integer.parseInt( secondNumber ); 30 // initialize result to empty String result = "";

6 if ( number1 == number2 ) result = result + number1 + " == " + number2; 36 if ( number1 != number2 ) result = result + number1 + " != " + number2; 39 if ( number1 < number2 ) result = result + "\n" + number1 + " < " + number2; 42 if ( number1 > number2 ) result = result + "\n" + number1 + " > " + number2; 45 if ( number1 <= number2 ) result = result + "\n" + number1 + " <= " + number2; 48 if ( number1 >= number2 ) result = result + "\n" + number1 + " >= " + number2; 51 // sonucu göster JOptionPane.showMessageDialog( null, result, “karşılaştırma sonucu",3 ); 55 System.exit( 0 ); // uygulamadan çıkış 57 } // metod 60 } // class

7

8 Karar Verme result değişkenine ilk değeri verildi
if de yazılan koşul eşitliği kontrol eder (==) Eğer içerikler eşit ise (şart doğru ise) result + operatörü ile birleştirilir. result = result + other strings Önce sağ taraf hesaplanır, yeni içerik result ta tutulur. Eğer içerikler eşit değil ise bu kısım atlanır. result = ""; if ( number1 == number2 ) result = result + number1 + " == " + number2;

9 Karar Verme if koşulları sayıları birbiriyle karşılaştırmaya devam eder. Eğer number1 = 123 ve number2 = 123 değerlerinde olduğunu varsayalım Satır 34 doğru sonucu üretir (if number1 = = number 2) Çünkü number1 ve number2 değerleri eşittir. Satır 40 yanlış sonucu üretir (if number1 < number 2) Çünkü number1 number2 ‘den küçük değildir. Satır 49 doğru sonucu üretir (if number1 >= number2) Çünkü number1 number2’den büyük yada eşit şartını sağlıyor. result değişkenin değeri dialog kutusunun showMessageDialog metodunu kullanarak yazdırılır.

10 Karar Verme Operatörlerin öncelikleri
= (atama) dışındaki bütün operatörlerin işeniş biçimi soldan sağa doğrudur. Örneğin: x = y = z => x = (y = z)

11 Aritmetik işlemler Aritmetik hesaplamalar çoğu programda kullanılır.
Kullanım * çarpım / bölüm +, - Üstlü ifadeler için operatör yoktur (Bak bölüm 5) Tamsayı bölümü kalanı yok sayar. 7 / 5 = 1 Mod operatörü % kalanı geri dönderir. 7 % 5 = 2

12 Aritmetik işlemler Operatör öncelikleri
Bazı aritmetik operatörlerin diğerlerine göre önceliği vardır. (i.e., * önceliklidir + ‘dan ) İhtiyaç oldukça parantez kullanın. Örnek: a, b ve c değişkenlerinin aritmetik ortalamasını bulun Bu şekilde hesaplamayın: a + b + c / 3 Doğru: ( a + b + c ) / 3 Sıra Parentez, Üslü ifade,Çarpım, Bölüm, Toplama, Çıkarma

13 Aritmetik işlemler


"Değişkenler ve bellek Değişkenler" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları