Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MTO HALKLA İLİŞKİLERİN BASINLA İLİŞKİSİ. • İmaja olumlu katkıda bulunarak, doğru hedef ve kitlede maksimum farkındalık sağlayacak haber ve her türlü medya.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MTO HALKLA İLİŞKİLERİN BASINLA İLİŞKİSİ. • İmaja olumlu katkıda bulunarak, doğru hedef ve kitlede maksimum farkındalık sağlayacak haber ve her türlü medya."— Sunum transkripti:

1 MTO HALKLA İLİŞKİLERİN BASINLA İLİŞKİSİ

2 • İmaja olumlu katkıda bulunarak, doğru hedef ve kitlede maksimum farkındalık sağlayacak haber ve her türlü medya yansıması halkla ilişkiler açısından basınla ilişkilerinin temelini oluşturmaktadır.

3 • Halkla İlişkiler mesajlarında farkındalık sağlamak, bilgi aktarmak, hedef kitleleri belli yönde eğitmek, mevcut tutum ve kanaatlerini pekiştirmek veya değiştirmek, davranış değişikliği yaratmayı hedeflemesine karşın haberin temel unsurları olan zamanlılık, yakınlık, önemlilik, sonuç ve ilgi uyandırmak ve dikkat geçmek gibi unsurlar halkla ilişkiler kaynaklı haberlerde yer almalıdır.

4 Halkla ilişkiler alanında çalışanların basın ile ilgili bilmesi gerekenler; • Yayın Politikası; yayın organının olaylara bakışı ve ilgi alanı halkında halkla ilişkiler uzmanının bilgi sahibi olması; • Yayın Periyodiği; Günlük gazetelere karşın, haftalık, aylık veya yıllık olabilen dergilerin yayın aralıklarının ve tirajlarının bilinmesi yayın organına doğru zamanda ulaşabilmek için zorunludur

5 • Dizgi – Basın tarihi; yayın sıklığı ve basım tekniği ile ilgili olan dizgi ve baskı tarihleri halkla ilişkiler çalışanı tarafından bilinmelidir. • Basım Tekniği; Sağlayacağı kolaylıklar neticesiyle hangi tekniği kullandıklarını bilerek ona göre materyaller hazırlanmalıdır. • Yayın alanı; Gazete ve derginin, uluslar arası, ulusal, bölgesel olması, hedef kitleye erişim sınırlarını tamamlayacağından halkla ilişkiler elemanlarının ilgi alanında bulunmalıdır.

6 • Okuyucu profili; Doğru hedef kitleye ulaşabilmek için okur ve seyirci profili hakkında mutlaka bilgi sahibi olunmalıdır. • Dağıtım yöntemleri; Bir yayının üyelerin adreslerine ücretli yada ücretsiz olarak posta yoluyla mı ulaştırıldığı türünden dağıtım bilgileri halkla ilişkiler tarafından bilinmelidir.

7 Basın Bildiri ve Bültenlerin Çeşitleri; • Basın bültenleri kişi yada bir olayla ilgili duyuru yapmak, herhangi bir konuda bilgilendirmek, veya kişi yada kurum imajı oluşturmak amacıyla yazılabilir.

8 Basın Bülteninin İçerik Özelliği; • Kısa paragraflar, kısa cümleler, anlaşılır kelimeler kullanmak gerekir. • Mümkünse tek sayfa ile yetinilmeli. • Belirsiz genellemelerden kaçınılmalı • Değişik gazete ve dergiler için değişik versiyonlar hazırlamalıdır.

9 Biçimsel Özellikleri; • Göndericinin kim olduğunun anlaşılması önem taşır. • Standart yazı karakteri kullanılmalıdır. • Bültenin başlığı haberin içeriğini destekler nitelikte olmalıdır. • Çok uzun cümleler kullanılmamalıdır. • Her bültene mutlaka tarih atılmalıdır.

10 Basına Yönelik Organizasyonlar; • Basın konferansı / basın toplantısı • Basın resepsiyonu • Basın gezileri • Basın materyali hazırlanması • Basın katılımının çoğunluğunu sağlamak için en uygun zaman, yer ve saatin seçilmesi.


"MTO HALKLA İLİŞKİLERİN BASINLA İLİŞKİSİ. • İmaja olumlu katkıda bulunarak, doğru hedef ve kitlede maksimum farkındalık sağlayacak haber ve her türlü medya." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları