Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HAFTA I HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA YAZIM VE SUNUM TEKNİKLERİ Hafta V.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HAFTA I HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA YAZIM VE SUNUM TEKNİKLERİ Hafta V."— Sunum transkripti:

1 HAFTA I HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA YAZIM VE SUNUM TEKNİKLERİ Hafta V

2 HALKLA İLİŞKİLER ARAÇLARI DOĞRUDAN HİTAP EDEN ARAÇLAR KİŞİLER ARASI PR ARAÇLARI KATEGORİK PR ARAÇLARI DOLAYLI OLARAK HİTAP EDEN ARAÇLAR KİŞİLER ARASI PR ARAÇLARI KATEGORİK PR ARAÇLARI

3 DOĞRUDAN HİTAP EDEN ARAÇLAR KİŞİLER ARASI PR ARAÇLARI Kişisel Mektuplar Görüşme Toplantı Seminer Eğitim Telefon görüşmeleri Video konferans KATEGORİK PR ARAÇLARI Çalışan Dergileri Faaliyet Raporu Müşteri Yayınları İşletme Portreleri Görsel ve İşitsel Gösteriler Film/Video Kapalı Devre TV Videoları Genel Toplantılar Yıl Dönümleri Sempozyumlar

4 DOLAYLI OLARAK HİTAP EDEN ARAÇLAR KİŞİLER ARASI PR ARAÇLARI Doğrudan hitap eden PR araçları gibi ancak kamuoyu önderleri üzerinden dolaylı dağıtım KİTLE İLETİŞİM SİSTEMİNİNARAÇLARI Basın Dosyası Makale yazma Basın Konferansı Medya Röportajları Radyo ve TV için bülten ve makalelerin redaksiyonu

5  Basınla ilişkiler şunları kapsar:  Yazılı basın, radyo, televizyon ve haber değeri taşıyan güncel olaylarla ilgili kısa filmler yaratmak  Kuruluş hakkında bilgi ve anlayış sağlamak  PR uzmanın görevi, bağlı bulunduğu kuruluş hakkında medya ilişkileri, medya ihtiyaçları, kuruluşun ihtiyaçlarına göre bilgi yardımı sağlamaktır.

6

7  Halkla ilişkiler uzmanı açısından gazeteci, PR uzmanının ve dolayısı ile kuruluşun hedef kitlesine ulaşmasını sağlayan, hedef kitlenin bilmesi gerekenleri veren ve onları temsil eden eşik bekçisidir.

8

9  Medyanın içeriğini belirleyen ve hangi konuların ve unsurların bu içeriğe girmesi gerektiğine karar veren muhabirler, editörler, yapımcılar gibi kişiler eşik bekçisidir.  Eşik bekçisi şu hususlara karar verir:  Hangi tür haber ve program malzemesi toplanacak ve işlenecek  Toplanan bilgiler hangi biçimde işlenecek  Film  Kitap  Tv programı  Mesaj hangi yolla dağıtılacak  Film  Sinema  Televizyon Eşik Bekçisi

10  Eşik bekçisi görevini yürütürken mesleksel ve örgütsel normlara bağlı kalır.  PR uzmanları ve eşik bekçileri iyi niyet ve güvene dayalı bir dostluk geliştirmelidirler. Eşik Bekçisi

11 PR Uzmanı Medya İlişkileri Kuvvetlendirmek İçin Neler Yapabilir?

12  Basınla ilişkileri kuvvetlendirmek için:  Gazeteci, o kurumun sorumlu işletmecisiyle tanışmalıdır.  Kurum yöneticisi gazetecilerin çalışmaları hakkında daha fazla şey öğrenmeye istekli olmalıdır.  Kurumlar, medyada yer alacak haberlerini o gazetenin/basın kuruluşunun hedef kitlesini gözeterek hazırlamaları gerekmektedir.  Yazım diline önem verilmelidir.  Gazetecilerin zaman problemleri dikkate alınmalı ve onlardan gelen talepler derhal değerlendirilmelidir.  Medyaya gönderilen bültenler haber değeri taşımalıdır

13  Basın bildirileri kurumların kendilerinde veya ürettikleri üründe, hizmette bir yenilik ya da gelişme olduğu zaman veya kurumla ilgili ilginç bir gelişme yaşandığında basına ilettikleri ve basında yer almasını istedikleri haberlerdir.  Basın bültenleri de aynı hedefi olan ancak basın bildirilerinden farklı olarak periyodik ve düzenli bir biçimde hazırlanan çalışmalardır. Basın bültenleri bir kuruluş hakkında haber veren bültenlerdir.

14  Basın bültenleri şu konularda yazılabilir:  Bir işletmenin kurulması  Yeni bir şubenin açılması  Kuruluş yönetiminde meydana gelen değişiklik  Yeni modellerin tanıtılması  Ürün çeşitlerinin arttırılması  Kuruluş yıldönümü  Kuruluşun ödüllendirilmesi  Kuruluş çalışanlarının ödüllendirilmesi  Araştırma sonuçlarının kamuya bildirilmesi  Tanınmış kişilerin ziyareti  Diğer kuruluşlarla işbirliği  Diğer Basın Bülteni

15  Yabancı kelimeler ve zor anlaşılır kavramların kullanımından kaçınmalı  Kısa olmalı  Objektif olmalı  Sayfanın tek yüzüne yazılmış olmalı  Somut veriler iletilmeli  Geçerli nedenlerden ötürü uzun bir basın bülteni hazırlanacaksa ara başlıklarla metne nefes aldırılmalı Basın Bülteni Yazılırken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar

16  Basın bülteni ibaresi metnin üzerinde mutlaka yer almalıdır.  Bülten başlıkları dikkat çekici olmalıdır.  Başlıklar iki satırı geçmemelidir.  Pasif ve sıkıcı anlatım tarzından kaçınılmalıdır.  Metin içerisinde dikkat çekmek amacıyla büyük harf kullanımından kaçınılmalıdır.  Kısaltmalarda araya nokta konulmamalıdır. TBMM gibi. Basın Bülteninde İçerik ve Şekilde Dikkat Edilecek Hususlar

17  Basın bülteninin yazımı bittikten sonra, eğer anlatılacak konu bitti ise metnin sonuna son-bitti ifadesi konulmalıdır. Bülten devam ediyorsa devam ediyor ibaresi yazılmalıdır.  Basın bülteninin sonuna konu hakkında kim ile irtibat kurulması gerektiği yazılmalı, telefon ve adres bilgileri yer almalıdır.  Ambargo bilgisi mümkünse verilmemelidir. Basın Bülteninde İçerik ve Şekilde Dikkat Edilecek Hususlar

18  Basın bülteninde şu bilgilere yer verilmelidir:  Olay nedir?  Kuruluşun adı nedir?  Kuruluş nerededir?  Kuruluş tarafından sunulan olanaklar, yenilik ve avantajlar?  Ürün ve hizmetten kimler yararlanacak?  Ürünle ilgili ayrıntılar? (renk, performans vs.)  Haber kaynağı neresi? Basın Bülteni Yazma

19  Klasik basın bülteni  Öncesi basın bülteni  Sonrası basın bülteni  Arka plan bilgilerinin verildiği bülten (amaç doğrudan haber olmak değildir).  Özetin eklendiği teknik bülten  Rapora ya da konuşma metnine eklenen özet bülten  Resimler hakkında bilgi veren bülten  Kuruluşa ilgili kısa duyurular. Basın Bülteni Çeşitleri

20 Hadi Basın Bülteni Yazalım

21  Sektör: Kuyum  Firma: Atasay  Konu: Atasay 70. yılında kadınlara yönelik bir kampanya yaparak, pırlanta satışlarını arttırmak amacındadır. Pırlantada 36 aya kadar çeşitli vade imkanı sağlanmaktadır. Gerekli Bilgiler


"HAFTA I HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA YAZIM VE SUNUM TEKNİKLERİ Hafta V." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları