Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DİJİTAL PAZARLAMA Yrd. Doç. Dr. Hicran ÖZGÜNER KILIÇ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DİJİTAL PAZARLAMA Yrd. Doç. Dr. Hicran ÖZGÜNER KILIÇ."— Sunum transkripti:

1 DİJİTAL PAZARLAMA Yrd. Doç. Dr. Hicran ÖZGÜNER KILIÇ

2 ESKİ EKONOMİDEN DİJİTAL EKONOMİYE GEÇİŞ ESKİ EKONOMİDİJİTAL EKONOMİ Eski İş KurallarıDijital İş Kuralları Eski İş ModelleriDijital İş Modelleri Eski TüketicilerDijital Tüketiciler

3 DİJİTAL EKONOMİYE GEÇİŞ Artık işletmeler karlarını maksimize etmek istemiyorlar mı? Sürdürülebilir bir rekabet avantajı amaçlamıyorlar mı? Yatırımların geri dönüşü işletmeleri ilgilendirmiyor mu? Günümüz işletmeleri kar amacı gütmeyen ve kayıtsız şartsız müşteri memnuniyetini bir numaralı görev sayan hayır kurumları mı oldu? İşletme olmanın, yönetici olmanın kuralları neydi, ne oldu ve gelecekte ne olacak? Temel pazarlama ve üretim amaçlarında bir değişiklik var mı?

4 DİJİTAL EKONOMİYE GEÇİŞ o Karlarını maksimize etmek için bilgi kaynağını ve ilişkiler ağını da çok iyi yönetme ihtiyacı ortaya çıkmıştır. o Sadece ürün ve hizmetlerde değil, süreçlerde, iş yönetimi modelinde yenilikçilik, yaratıcılık ön plana çıkmıştır. o Geleceğin müşterilerine yönelik yatırımların daha iyi dönüşümü olacağının dikkate alınması. o Müşterinin değişen istek ve ihtiyaçlarına uygun işler yapılması, teknolojik imkanları avantaja dönüştürebilme. o Üretkenlik, verimlilik, etkinlik arttırma yolları (otomasyon ve ağ ağ tabanlı uygulamalar)

5 DİJİTAL EKONOMİYE GEÇİŞ Sanayi Çağı (ne üretirsem satarım, yeter ki satmasını bileyim) Bilgi Çağı (Bilgi ve iletişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilmek) Biyolojik Çağ (Doğaya ve çevreye duyarlı yaklaşım)

6 DİJİTAL EKONOMİ’DE İŞ KURALLARI Zaman ve hız boyutu değişiyor İş süreçleri arasındaki süre kısalıyor Talepler gerçek zamanlı karşılanabiliyor. Mekan-mesafe boyutu değişiyor. Mobilite kişilerin ve kurumların iş yapış biçimlerini farklılaştırıyor. Ekonomik değer somuttan soyuta doğru yön değiştiriyor., Değer az olan ile değil bol olan ile yaratılıyor. Üretim faktörleri arasına yenileri ekleniyor.

7 İNTERNET VE KÜRESELLEŞME Coğrafi mesafeler internet ve internet teknolojileri ile aşılıyor. İnternet sayesinde pazarlar genişliyor. Tedarik, üretim ve pazarlama fonksiyonları herhangi uygun bir yerde yapılabiliyor. Küresel pazarların oluşması beraberinde küresel rekabeti getiriyor. Rakipler farklılaşıyor.

8 DİJİTAL TÜKETİCİLER Sunulan her ürün ve hizmeti eskisi gibi hemen alma eğiliminde olmayan, Bilgiye daha kolay ve hızlı ulaşan, istek ve beklentilerinin hızlı karşılanmasını bekleyen, Ürün ve hizmetleri araştıran, fiyat ve diğer özellikleri kıyaslayan, Marka sadakat kavramı değişen, fiyata daha duyarlı, Alternatifleri çoğalan ve kullandıkları ürün ve markaları değiştirme maliyetleri düşük ise tek bir tıklama ile rakibe kaçma ihtimali olan, Sosyal ağlarda beğendikleri ürün ve markaların sayfalarına katılan ve arkadaşlarıyla paylaşan, Beğenmediği durumlarda olumsuz görüşlerini yazabilen ve yayan kişilerdir.

9 DİJİTAL EKONOMİNİN İŞLETMELERE YANSIMALARI Gelecekteki olası değişimleri öngörmeleri, Nasıl bir yol izleyeceklerinin belirlenmesi, Stratejilerini, dijital ekonominin rekabet koşullarına ve iş kurallarına göre değiştirmeleri, Dijital ekonominin yarattığı dijital tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarına cevap verebilmek için teknolojilerini ve pazarlama anlayışlarını değiştirebilme.

10 P ETER D RUCKER «Kendi işinizi kendinizin eskitmesi, bunu rakibe bırakmaktan hem daha ucuz hem de daha karlıdır»

11 E-DEVLET PORTALI Daha iyi hizmet verebilmek için bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bu kapsamda interneti bir araç olarak kullanmaktır. Temel ilkeler; etkinlik, verimlilik, vatandaş odaklılık, iş süreçlerinin iyileştirilmesi

12 E-DEVLET PORTALI Nüfus Hizmetleri Eğitim Hayatı Askerlik İş Hayatı ve Kariyer Hizmetleri Aile Hayatı Sağlık Çevre ve Tarım Ulaşım ve İletişim Kültür ve Sanat Adalet ve Hukuk Kurumsal Mevzuat, Turizm ve Yurtdışı Etkileşime İlişkin Hizmetler

13 E-DEVLET PROJELERİ Online Araç Satış Projesi (www.asbis.com.tr) E-Çevre İzni(http://izinlisans.çevreorman.gov.tr) Yurtdışına E-Ticaret(www.e-ticaret.gov.tr) Tüketici Portalı (www.tüketici.gov.tr) E-İhale (www.ekap.gov.tr) Online Şirket Kuruluşu (www.icticaret.gov.tr) Online Dava İşlemleri (www.turkiye.gov.tr) E-Adli Sicil Sağlıkta E-Randevu (MHRS) E-Belediye(www.turkiye.gov.tr) Kültür Portalı (http://turkiyekulturportali.gov.tr)

14 DİJİTAL EKONOMİDE İŞLETMELERİN DİJİTAL PAZARLAMA YÖNELİMİ Dijital iş kuralları Dijital iş modelleri Dijital tüketiciler

15 DİJİTAL EKONOMİDE İŞLETMELERİN DİJİTAL PAZARLAMA YÖNELİMİ Pazarlama kavramı genel olarak işletme amaçlarına ulaşmayı sağlayacak değişimleri sağlamak üzere, bir ürünün veya bir hizmetin geliştirilmesi, fiyatlandırılması, tutundurulması ve dağıtılması sürecidir, başka bir deyişle işletmenin yol haritasıdır. Hızla gelişen teknoloji, artan mobil cihazlar, yaşam tarzımızı değiştirdiği gibi, satın alma alışkanlıklarımızı da yeniden yapılandırdı. Son dönemde yapılan araştırmalar, Türkiye’de yaklaşık 36 milyon internet kullanıcısı olduğunu gösteriyor ve bu sayı her geçen gün daha da artıyor. Dijital dünyaya adım atanlar, bu dünyanın keyfini ve kolaylıklarını gördükçe daha büyük kitleler olarak akın ediyorlar da diyebiliriz.

16 DİJİTAL PAZARLAMA Günümüzün hızla gelişen ve değişen pazarlama dünyasında internet olgusundan bağımsız olarak ele alınan pazarlama etkinliğinin başarılı olması mümkün değildir. Bu noktada hızla gelişen trendlerini göz önüne aldığımızda, geleneksel pazarlamaya ek olarak dijital pazarlama kavramı büyük önem kazanmaktadır. Dijital Pazarlama, TV, radyo, dergi gibi geleneksel pazarlama mecralarından uzak yöntemlerle, markanızı ve/veya firmanızı desteklemek ve tanıtmak amacıyla; internet, mobil ve diğer interaktif platformları, diğer bir deyişle tüm dijital mecraları kullanmaktır.

17 DİJİTAL PAZARLAMA Sosyal mecralarda video, ses, metin gibi içerik üretilmesi, Cep telefonlarına gönderilen mesajlar, Hatta artık dijitalleşmiş olan televizyon ve radyoyu da içine alan, Bir sitede gezinirken gördüğü bir reklam banner’ına tıklayarak veya başka bir sitenin yönlendirmesiyle sitesine erişen ziyaretçiye kadar yapılan pazarlama faaliyetlerini kapsamaktadır.

18 DİJİTAL PAZARLAMA YARARLARI Düşük pazarlama maliyeti Doğru kitleye doğru zamanda ulaşma Yüksek dönüşüm oranı Esneklik Müşteri sadakati Doğru strateji ile fark yaratma

19 DİJİTAL PAZARLAMA AŞAMALARI Acquire (Elde etmek): Müşteriyi web sitesine çekme ya da uygulama ile tanıştırmak için uygulamanın indirme sayfasına çekme, ürün ya da servisin tanıtıldığı/satışının gerçekleştirildiği sayfalara çekme aktiviteleri yer almaktadır. Convert (Kazanmak, inancını değiştirmek): Müşterileri kaybetmemek, sizinle iletişim halinde kalmalarını sağlamak gerekir. Measure ve Optimize (Ölçümleme ve En Uygunu Bulma): Artık bu işlemlerin sayılara dökülerek gidişat kontrol edilmelidir. Retain ve Grow (Elde Tutmak ve Büyütmek): Artık kazanılan müşterilerin bize bağlılıklarını artırmamız, memnuniyetlerini sürdürmemiz gerekir.

20 DİJİTAL PAZARLAMA YÖNTEMLERİ Pazarlama Amaçlı İş Ortaklığı (Affiliate Marketing), Fırsat Siteleri (Oportünist Sites). Bloglar E-Posta Pazarlama ( Marketing) Sanal Pazar Yerleri (Virtual Market Places), Sosyal Ağ Siteleri (Social Network Sites), Mobil Pazarlama (Mobile Marketing), Web Analitik (Web Analytics) Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) Arama Motoru Pazarlaması (SEM) Çevrimiçi Reklamlar (Online Advertising), Çevrimiçi Halkla İlişkiler (Online PR). Özel Alışveriş Siteleri (Private Shopping Sites). Sosyal Ticaret (Social Commerce)

21 DİJİTAL PAZARLAMA YÖNTEMLERİ Pazarlama Amaçlı İş Ortaklığı (Affiliate Marketing): dijital mecrada satış yapan firmaların, ürün veya hizmetinin satış ortakları tarafından komisyon veya sabit bir ücret karşılığında internetten pazarlamasıdır. Fırsat Siteleri (Opportunity Sites): Firmalardan alınabilecek ürün ve hizmetleri belirli oranlarda indirim ile tüketiciye ulaştıran yapılandırmalardır. Örnek; normal şartlarda 50 TL’ye satın alınabilecek bir kahvaltıyı, fırsat siteleri aracılığı ile 20 TL ve altına satın alabiliyoruz yılı itibariyle, Turizm, Yiyecek-İçecek, Seyahat, Teknoloji, Bakım-Güzellik gibi bir çok kategoride ürün/hizmet fırsat siteleri kanalı ile satın alınıyor.

22 DİJİTAL PAZARLAMA YÖNTEMLERİ Bloglar: Genel olarak şikayetleri dinleyip, bunları sorun geniş ölçüde yayılmadan çözmeye çalışmak ya da geleneksel yollarla çözülemeyen müşteri sorularını yanıtlamak için kullanılıyor. Bunun dışında müşterileri etkin olarak dinlemek ve uygun şekilde taleplerine cevap verebilmek, etkileşim ve iletişim sağlayabilmek için pazarlama faaliyetlerinde çok çeşitli şekillerde kullanılmaktadır. E-Posta Pazarlama ( Marketing): Şirketlerin veya kişilerin ürünlerini veya hizmetlerini pazarlamak için, tüketicileri haberdar etmek için e- posta yoluyla bilgilendirme yapmalarıdır. Bu e- posta’nın içeriğinde ürün satışı da olabilir bir ürün tanıtımı da olabilir, kısacası her şey olabilir.

23 DİJİTAL PAZARLAMA YÖNTEMLERİ Sanal Pazar Yerleri (Virtual Market Places): Alıcı ve satıcıları sanal ortamda biraraya getirerek birbirleriyle alışveriş yapmalarına olanak sağlayan dijital iş modelidir. Sosyal Ağ Siteleri (Social Network Sites):Bireyleri internet üzerinde toplum yaşamı içinde kendilerini tanımlayarak, aynı kültürel seviyesinde rahatlıkla anlaşabilecekleri insanlara internet iletişim metotları ile iletişime geçmek için ve son yıllarda da özellikle pazarlama konusunda şirketlerin tercih etmeye başladığı sanal ortamda iletişim kurmaya yarayan sitelere denir.

24 DİJİTAL PAZARLAMA YÖNTEMLERİ Mobil Pazarlama (Mobile Marketing): Tüketiciler ile her türlü mobil cihazdan (telefon, tablet PC) yapılan iletişim ve pazarlama çalışmalarıdır. Mobil çok esnek bir kanaldır. Web Analitik (Web Analytics):Web kullanımının ne olduğunu anlayarak optimize etmek amacıyla internet verilerinin ölçümü, toplanması, analizi ve rapor edilmesidir.

25 DİJİTAL PAZARLAMA YÖNTEMLERİ Arama Motoru Optimizasyonu (SEO): Sitelerin içerikleri ile ilgili konularda, Arama Motorlarında yapılan aramalar sonucunda siteye ziyaretçi akışını sağlayan ve üst sıralamalarda görünecek Web sayfaları oluşturma sürecidir. Arama Motoru Pazarlaması (SEM): Hedef kitlesi belirlenmiş ve devamlı ziyaretçisi olan web siteleri için yapmış olduğumuz özel çözümlerden bir tanesidir. Bu pazarlama işlemindeki asıl amaç; sitenizi devamlı ziyaret eden kullanıcıların yanı sıra misafir ziyaretçilerin de devamlı müşteri haline getirilmesini sağlamaktır

26 DİJİTAL PAZARLAMA YÖNTEMLERİ Çevrimiçi Reklamlar (Online Advertising): Reklamlarınızı hedef kitlenizin görebileceği haberler, bloglar, incelemeler, etkinlikler, dergiler, pazar yerleri gibi nerdeyse tüm web sitelerine ya da sayfalara yerleştirme olanağı sunmaktadır. Çevrimiçi Halkla İlişkiler (Online PR). bir firma veya markanın farkındalığını ve görünürlüğünü oluşturmak/arttırmak, imaj ve marka güvenilirliği yaratmak ve korumak ve krizleri çözmek amacıyla internet aracılığıyla hedef kitlesiyle kurduğu çift yönlü bir iletişimdir. Online hakla ilişkiler, geleneksel halkla ilişkiler uygulamalarından yararlanır, ancak kullandığı halkla ilişkiler araçları farklıdır.

27 DİJİTAL PAZARLAMA YÖNTEMLERİ Özel Alışveriş Siteleri (Private Shopping Sites): Dünyada son derece yaygın olan “Private Shopping” sadece üyelerin faydalanabildiği kapalı devre bir alışveriş sistemi. Burada, sınırlı sayıdaki seçkin ürünler, %85'e varan indirimlerle 2 ila 5 gün arasında değişen süreçlerde satışa sunuyor. Sosyal Ticaret (Social Commerce):Sosyal ağlardaki arkadaş olgusunu ölçeklendirilebilir bir şekilde ağızdan ağıza pazarlamaya dönüştürmesinin yanı sıra arkadaş tavsiyesini kişiselleştirerek satın almaya dönüştürmek gibi birçok sosyal kurguyu kullanan yeni bir dijital pazarlama yöntemidir.

28 SON Sağlıklı ve mutlu bir hafta geçirmeniz temennisiyle…


"DİJİTAL PAZARLAMA Yrd. Doç. Dr. Hicran ÖZGÜNER KILIÇ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları