Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TERAKKİ VAKFI OKULLARI REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ 2008-2009 ÖĞRETİM YILI ÖĞRENME PERFORMANSINI YÜKSELTME PROJESİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TERAKKİ VAKFI OKULLARI REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ 2008-2009 ÖĞRETİM YILI ÖĞRENME PERFORMANSINI YÜKSELTME PROJESİ."— Sunum transkripti:

1 TERAKKİ VAKFI OKULLARI REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ÖĞRETİM YILI ÖĞRENME PERFORMANSINI YÜKSELTME PROJESİ

2 Öğrenme performansı düşük öğrencilerde üç olasılıktan söz edilebilir. 1.Duygusal Problemler (Benlik Algısı) 2.Davranışsal problemler ( Hareketlilik) 3.Bilişsel Süreçlerde yaşanan problemler (Öğrenme Güçlüğü)

3 Düşünce, Duygu ve Davranışlarımız Problem/FarkA B C Birincil *Davranışsal *Bilişsel *Duygusal (Hareketlilik ve Dikkat Ek.) (Öğrenme Güçlüğü) (Benlik Algısı) İkincil *Bilişsel*Duygusal *Davranışsal (Özel Öğrenme Güçlüğü) (Akademik Benlik Algısı) (Aşırı Hareketlilik) (Akademik Performans) (içe dönük) Üçüncül *Duygusal*Davranışsal *Bilişsel (Akademik Benlik Algısı) (Aşırı Hareketlilik) (Öğrenme Güçlüğü)

4 Bu Projeye Neden İhtiyaç Duyduk? Sınıf ortamında verilen eğitimden yeterince faydalanamayan, bilişsel anlamda sorun yaşayan öğrencilerin bireysel ve grup eğitimi yoluyla bilişsel düzeylerinin geliştirilerek sınıf ortamındaki akademik performanslarını yükseltmek.

5 Projeden Yararlanan Sınıf Seviyeleri İlköğretim Okulu 1-5 düzeyinde toplam 40 şubeden 119 öğrenci •Projede görev alanlar •Eğitim ve süpervizyon

6 Süreç  Sınıf ortamında akademik olarak zorlanan öğrencilerin belirlenmesi  CAS (Cognitive Asessment System-Bilişsel Değerlendirme Sistemi) Matrix Analogies Test (Mat Short Form)

7 Cognitive Assessment System (CAS) Planlama Ölçeği Alt Testleri •Sayıları Eşleştirme(Akademik sembolleri kullanma) •Planlanmış Kodlar(Strateji üretebilmek-Yaratıcılık) •Planlanmış Bağlantılar(İşlem hızı)

8 Eşzamanlılık Ölçeği Alt Testleri •Matrisler (Doğal zeka, Muhakeme Becerisi) •Sözel Uzamsal İlişkiler (Kristalize Zeka-Yönerge Alabilme) •Şekil Hafızası (Fotografik Hafıza, Görme Keskinliği)

9 Dikkat Ölçeği Alt Testleri •İfadesel Dikkat(Odaklanabilme) •Sayı Bulma(Birden Fazla Uyarana Aynı Anda Odaklanma, Dikkatte Devamlılık) •Algısal Dikkat(Seçici Dikkat)

10 Ardıllık Ölçeği Alt Testleri •Kelime Serileri(Doğal Kısa Süreli Hafıza) •Cümle Tekrarı(Kristalize Kısa Süreli Hafıza) •Konuşma Hızı(Ritmik Hızlı Tekrar): 5-7 yaş •Cümleye İlişkin Sorular(Yoruma Dayalı Anlama): yaş

11 Süreç  CAS’lerin yorumlanması  Öğretmenlerin bilgilendirilmesi  Ailelerin bilgilendirilmesi  119 öğrenci / toplamda kişilik öğrenci grupları Haftada 2 ders saati Ekim - Mayıs ayları

12 Süreç  Çalışmaların sınıf ortamında veya farklı mekanlarda yürütülmesi  Eğitimlerde kullanılan materyallerin oluşturulması  Öğrenci çalışmalarının dosyalanması  Temsilci öğretmenlerin seçilmesi  Materyallerin seçimi  Sınıf öğretmenlerinin eğitimi  Perküsyon eğitimi  Gelişim raporları

13 Özel Şişli Terakki İlköğretim Okulu Sınıflar Öğrenci Gelişim Raporu Öğrencinin Adı Soyadı: X. Sınıfı : 3. sınıf Değerlendirme Dönemi/Tarihi: dönem Değerlendiren Öğretmeninin Adı Soyadı: Y. Planlama (Öğrencilerdeki organizasyon ve stratejik düşünce becerilerini geliştirme) Akıcı Düşünme (Çalışma sırasında fikir üretme sayısı ve fikir üretme hızı nasıl?) X. dışarıdan bir pedagogdan ek yardım alıyor. Ek yardım aldığı zamandan beri M. dikkatini yoğunlaştırmayı başarabildiği için konuya odaklanıp fikir üretmeye başladı. Fikir üretme hızı diğer öğrencilere oranla biraz düşük.

14 Özgün Düşünme (Orijinal fikir üretebiliyor mu?) Kendine güveni çok fazla olmayan bir öğrenci olduğu için fikirlerini Ortaya koyamıyor. Değişik projelerde yer almaktan hoşlanıyor ama bireysel yönlendirilmeye ihtiyaç duyuyor. Zenginlik (Fikir oluşturulması istendiğinde fikir üretip, çeşitlendirebiliyor mu?) Bu konuda eksikleri olan bir öğrenci olan fikri kullanabiliyor ama çeşitlendiremiyor. Esneklik (Bilgileri kendi içinde ortak noktaları veya farklı noktaları ifade edebilecek şekilde sınıflandırabiliyor mu?) Çok fazla sorgulayan bir öğrenci olmadığı için ortak noktaları bulmayı başarsa da farklı noktaları ifade etmekte zorlanıyor.

15 Eşzamanlılık (İmajinasyon çalışmaları, benzerlik çalışmaları, matrixler (şekiller ve kelimeler arasında ilişki kurma), simetri çalışmaları, problem kurma, analitik düşünme, eş anlamlı- zıt anlamlı kelimeleri bulabilme) X. özellikle Türkçe dersi kapsamında olan yazılı anlatım çalışmalarını yapmakta zorlanıyor. Bu kapsamda eş anlamlı, zıt anlamlı kelimeleri bulmada zorlanıyor. X. matematiksel çalışmaları yapmakta hem zorlanmıyor hem de zevk alıyor. Bu kapsamda simetri çalışmaları, problem kurma, analitik düşünme konularında zorluk yaşamıyor.

16 Dikkat Görsel Dikkat (Verilen bir şeklin eksiğini bulma, benzer şekli oluşturabilme, yazım, harf hataları) X. şekiller arasında kolaylıkla ilişki kurabiliyor. Verilen şekilde eksikleri bulabiliyor ve bu çalışmalarda kendine güveniyor. Hızlı ve doğru bir şekilde ilerliyor. İşitsel Dikkat (Okunan bir hikayede bir nesnenin özelliklerini Hatırlayarak çizebilme) X. işitsel dikkat olarak zayıf bir öğrenci, yönergeleri birkaç kere ve bireysel olarak almaya ihtiyaç duyuyor. Okunan bir hikayede bir nesnenin özellikleri hatırlamakta zorlanıyor, ipucu amaçlı sorular sormaya ihtiyaç duyuyor.

17 Ardıl Bilişsel İşlem Görsel Bilişsel (Örüntü gerektiren şekilleri tamamlama, rotasyon gerektiren eksik şekilleri tamamlayabilme, akademik sembollerdeki örüntüleri algılayabilme) X. şekiller arasında bağlantı kurabilen bir öğrenci, eksik şekilleri tamamlamada her hangi bir zorluk yaşamıyor. Akademik semboller ve örüntüler konusunda hızlı ve başarılı. İşitsel Bilişsel (Anlatılan hikâyenin akışını bozmadan özetleyebilme) X. dinlediği bir metni özetlerken biraz uzatıyor. Unuttuğu için aynı cümleleri ve kelimeleri tekrarlama ihtiyacı hissediyor.

18 Öğrenci ile İlgili Yapılan Diğer Çalışmalar ve Gözlemler: X. ilk günlerde çok inatçı, hiçbir çalışmaya katılmak istemeyen ve zorlandığı durumlarda kolaylıkla ağlayan bir öğrenci idi. X. şimdi grup çalışmalarından çok fazla zevk alan, yazılı anlatım çalışmalarını bile bitirmeden bırakmayan, eksik kaldığı konuları teneffüslerde hemen tamamlamak isteyen, işbirliğine fazlasıyla yatkın, paylaşımcı bir öğrenci oldu. X’deki bu gelişme hem akademik hem de sosyal yönden sınıfa iyice karışmasına hatta birçok konuda sınıf arkadaşlarından daha fazla başarı elde etmesine neden oluyor. Aile X.’nin gelişimi konusunda fazlasıyla destek oluyor. Sürekli iletişime geçiyor ve tavsiye edilen her şeye harfiyen uyuyor. Tekrar çalışmalarını sürekli yaptırıyor. Yapılan çalışmaların X’ye fazlasıyla katkısı olduğunu düşünüyorum. Kendine güveni arttığı sürece daha da iyiye gideceğine inanıyorum.

19 Öneriler: X. ona inanılmasını isteyen bir öğrenci. Bu sebeple X’ye her zaman güvenilmeli ve ona görevler verilmeli. Verilen görevleri her zaman en iyi şekilde yapmaya çalışır ama eleştirildiğinde motivasyonu kolayca düşebilen bir öğrenci. X. ona kızıldığında ya da ters bir şey söylendiğinde, onu yapan kişi ile arasındaki bağları kopardığı gibi o kişiyle ilgili olan her konuyla arasında ki bağları koparıyor. Bu nedenle X’ye çok dikkatli davranılmalı. Kısa zamanda güveni kazanıldığında ve ona güvendiğiniz hissettirildiğinde karşısındaki kişiyi kırmamak için elinden geleni yapan bir öğrencidir. Akademik anlamda X. için bazı konuları arada sırada tekrar etmek ve ders sırasında onun dikkatini derse çekecek sorular sorulmalı. Derste olduğunu unutmadığını X’ye hissettirmek çok önemli. En ön sıralarda oturması gereken bir öğrenci. Grup arkadaşlarıyla çabuk etkileşime geçip arada paylaşımdan kaçtığı için dikkati kalem, silgi gibi ders araç gereçleri çabuk dağılabiliyor.

20 Perküsyon Eğitimine Katılan Öğrenciler İle İlgili Öğretmen Gözlemleri Öğrencinin Adı-Soyadı: X Sınıfı: 3. Sınıf Numarası: Öğrencinin Derse Katılımı (Kuralları uygulama ve grup uyumu): Derse katılımı çok iyi. Grup uyumuna gelince grup ilişkilerinde 4 destek gerekiyor. Çok kırılgan, üzülen, ağlayan ve çok alıngan ama özünde süper bir çocuk.

21 Grup İçerisinde Verilen Yönergeyi Alabilme (Bireysel destek gerekiyor mu?): Yönergeyi alabiliyor. İyi derecede çaldığı enstrümanı benimsemiş ve sahiplenmiş, bu enstrümanı kimseye vermek istemeyen bir tavır sergiliyor. Ritim Algısı : Ritim algısı iyi. ÖğretmeninTarih: Adı Soyadı: Z. İmza

22 Süreç  CAS tekrarı İstatistiki analizlerin yapılması

23 Ön Test-Son Test Sonuç Analizi Sınıf Düzeyi Eğitime Katılan Öğrenci Sayısı Ön Test Son Test uygulanan Öğrenci Sayısı Son Test uygulanmayan Öğrenci Sayısı Gelişme var. Gruba devam etmesine gerek görülmemiştir Gelişme var ancak, gruba devam etmesi gerekli görülmüştür. Anlamlı bir gelişme görülememi ştir. Gruba devam etmesi gerekli görülmüştür Başarı yüzde si (%) 1. sınıf sınıf sınıf sınıf sınıf TOPLAM

24 Tabloda görüldüğü gibi çalışmaya katılan 119 öğrenciden 105 öğrenciye ön test- son test uygulanmış olup toplam 77 öğrencide gelişme görülmüş, bunlardan 42’sinin bir sonraki öğretim yılında çalışmalara katılmasının gerekli olmadığı sonucuna varılmıştır. Aile Desteğinin Önemi.

25 Öneriler  Başlangıç seviyesi  Öğretmenlerin eğitimi  Öğrencinin zayıf yönleri ile birlikte güçlü yanlarının da ele alınması  Milli Eğitim Bakanlığı’nın hizmet içi eğitimleri  Ev egzersizleri

26 Öneriler  Perküsyon, orff vb. eğitimler  Çalışılacak öğrenci sayısı ve çalışma sıklığı  Projenin zayıf yönü  Uygulamalar için önerilen kaynakça

27 Uygulamalarda Önerilecek Kaynakça: •Dikkati Güçlendirme Seti- Uzm. Dr. Osman Abalı & Savaş Özdemir- Adeda Yayınları(6-9 yaş, 8-12 yaş, 6-8. Sınıf düzeyleri (www.okumaseti.com)www.okumaseti.com •Düşün ve Dikkat ET!- Uzm.Psk. Hasan Demirci & Psk.M.Arzu. Elemek- Pedam Yayınları (7-9 ve yaş). •Düşünme Becerileri Seti - Pencere-Sey Yayınları 7-12 yaş •Düşünüp Çözelim- Pencere-Sey Yayınları yaş •Oyun ile Eğitim Seti - Önel Yayıncılık - 9 yaşa kadar •7-12 yaş Çocukları İçin Zeka Oyunları- Söz Yayınları •Pictures And Patterns Revised Edition by Marianne Frostig(1-2-3) •Sandra Parks& Howard Black-Building Thinking Skill •Turkuaz Eğitim Araçları(

28 Kaynakça: •Caine, R. N., ve Caine, G. (2002). Beyin Temelli öğrenme (G. Ülgen, Çev.). Ankara: Nobel (Eserin aslının basım tarihi 1994) •Ergin, T.(2009). Bilişsel Değerlendirme Sistemi(Cognitive Assessment System- CAS). Öğrenme Performansını Yükseltme Projesi Seminer Notları İstanbul: Terakki Vakfı Okulları. •Ergin, T.(2008). Öğrenme Problemlerinde Eğitsel Tanılama. 10. Rehberlik Sempozyumu( ). İstanbul: VKV Koç Özel İlköğretim Okulu ve Lisesi. •Ergin, T.(2007). Öğrenme Problemlerine Yönelik Yeni Bir Sınıflama.9. Rehberlik Sempozyumu( ). İstanbul: Bahçeşehir Koleji. •Ergin, T.(2003). “Bilişsel Değerlendirme Sistemi(Cognitive Assessment System CAS) Beş Yaş Çocukları Üzerinde Geçerlilik Güvenirlilik ve Norm Çalışması”. Yayınlanmamış Doktora Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı.

29 •Keith, T. Z., Kranzler, J. H., Flanagan, D. P. (2001). What does the cognitive assessment system (CAS) measure? Joint confirmatory factor analysis of the CAS and the Woodcock-Johnson tests of cognitive ability (3rd edition) [Electronic version]. School Psychology Review, 30 (1), web adresinden 2 Temmuz 2009 tarihinde edinilmiştir.Keith, T. Z.Kranzler, J. H.Flanagan, D. P. •Naglieri, J. A., & Johnson, D. (2000). Effectiveness of a cognitive strategy intervention to improve math calculation based on the PASS theory [Electronic version]. Journal of Learning Disabilities, 33, web adresinden 2 Temmuz 2009 tarihinde edinilmiştir.http://ldx.sagepub.com/cgi/content/abstract/33/6/591 •Naglieri, J. A. & Kaufman, J. C. (2001). Understanding intelligence, giftedness and creativity using the PASS theory [Electronic version]. Roeper Review, 23 (3), http://www.michlalah.edu/maslul/matal/maamarim/5.pdfweb adresinden 2 Temmuz 2009 tarihinde edinilmiştir.Naglieri, J. A.Kaufman, J. C.http://www.michlalah.edu/maslul/matal/maamarim/5.pdf

30 •Naglieri, J. A. & Rojahn, J.(2004). Construct validity of the PASS theory and CAS: correlations with achievement [Electronic version]. Journal of Educational Psychology, 96(1), tbt6&server=csaweb106v.csa.com&check= a401ba745 5c7bacf667f5e&db=psycarticles-set- c&key=EDU%2F96%2Fedu_96_1_174&mode=pdf web adresinden 2 Temmuz 2009 tarihinde edinilmiştir.Naglieri, J. A.Construct validity of the PASS theory and CAS: correlations with achievement [Electronic version]. 3tbt6&server=csaweb106v.csa.com&check= a401ba745 5c7bacf667f5e&db=psycarticles-set- c&key=EDU%2F96%2Fedu_96_1_174&mode=pdf •Naglieri, J.A., & Salter, C.J., & Edwards,G.H. (2004).Assessment of children with attention and reading difficulties using the PASS theory and cognitive assessment system [Electronic version]. Journal of Psychoeducational Assessment, 22(2), 93 – web adresinden 2 Temmuz 2009 tarihinde edinilmiştir. •Sevinç, M. (2005). Bilişsel Gelişim ve Düşünce Becerilerinin Eğitimi. M. Sevinç(Der.), Erken Çocuklukta gelişim ev eğitimde yeni yaklaşımlar 1(s ). İstanbul: Morpa. •Tuzcuoğlu, N., ve Tuzcuoğlu, S.(2003). Dikkat geliştiren oyunlar- “Çocuğumun dikkatini nasıl geliştirebilirim”. İstanbul:Morpa.

31 TEŞEKKÜR EDERİZ…


"TERAKKİ VAKFI OKULLARI REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ 2008-2009 ÖĞRETİM YILI ÖĞRENME PERFORMANSINI YÜKSELTME PROJESİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları