Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GrupTrack-DOKEOS 171220083039 Gülsen PİRİÇCİ 171220083047 Yağmur UYSAL 171220083042 Merve SÜTÇÜ 171220083052 Elif YÜKSEL 171320091047 Yunus KARBÖLEN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GrupTrack-DOKEOS 171220083039 Gülsen PİRİÇCİ 171220083047 Yağmur UYSAL 171220083042 Merve SÜTÇÜ 171220083052 Elif YÜKSEL 171320091047 Yunus KARBÖLEN."— Sunum transkripti:

1 GrupTrack-DOKEOS Gülsen PİRİÇCİ Yağmur UYSAL Merve SÜTÇÜ Elif YÜKSEL Yunus KARBÖLEN

2 Dokeos Öğrenme Yönetim Sistemi • Dokeos, bireysel veya uluslar arası birçok kuruluş tarafından geliştirilebilen açık kaynak kodlu bir öğrenme yönetim sistemidir. Akademik amaçlı kullanımın dışında birçok şirket tarafından kullanılan Dokeos, uluslar arası kullanılabilir bir yapı da tasarlanmıştır. 31 dil desteği vardır. 4 milyon kullanıcısı mevcuttur. • Dokeos‘un temel avantajı ise, kullanıcı için kolay yapısı ve esnek sistemidir. Kolay kullanılabilir yapısı ile kullanıcılar araçla daha az uğraşarak öğrenmeye daha çok zaman ayırabilirler.

3 Dokeos Öğrenme Yönetim Sistemi • Dokeos PHP ile geliştirilmiştir ve MySQL veritabanı kullanmaktadır. Web tabanlı uygulamadır. • İçerik hazırlarken Word PDF dosyaları kullanılabilir veya HTML editörü ile web sayfası şeklinde içerik sunumu yapılabilir. Bunun haricinde hazır SCORM ders içerikleri de kullanılabilir. Ayrıca Dokeos’un ders içeriklerini SCORM standardında paketleme özelliği de bulunmaktadır [2]

4 Dokeos Öğrenme Yönetim Sistemi • Dokeos uygulaması diğer LMS uygulamalarından farklı olarak sahip olduğu Oogie Rapid Learning paketi ile SCORM ile hazırlanmış ders içeriklerini, Powerpoint sunularını aktarabilme; Videoconferencing paketi ile sanal toplantı ve eşzamanlı eğitim sunabilinecek sanal sınıf oluşturabilme özelliğine sahiptir.[1] • SCORM uyumluluğunun yanı sıra LDAP yetkilendirmesini desteklemektedir. • En geniş kapsamlı Dokeos kullanımı Ghent Üniversitesi tarafından 5000‟in üzerinde aktif ders ve ‟in üzerinde aktif kullanıcı ilehttp://minerva.ugent.be/ üzerinden sağlamaktadır. [1]http://minerva.ugent.be/

5 Dokeos Öğrenme Yönetim Sistemi’nin Tarihçesi • Dokeos ilk olarak bir Belçika üniversitesi olan Louvain-la- Neuve (UCL) tarafından yerel bir proje olarak başlatılmıştır. Felsefe filozofu olan Thomas Depraetere 1998’de daha iyi, parasız ve açık kaynak kodlu bir yazılım alternatifi üzerinde çalışmaya başlamıştır. İlk halk versiyonu Claroline 0.9 beta sürümünü 1999’da oldukça basit olarak oluşturmuştur (belge yükleme, forum, dosya ve istatistik) yılının başlarında 1.4 versiyonundan sonra bu proje ulusal ve uluslararası kamuoyunun dikkatini çekmeye başlamıştır yılında geliştirilen Thomas Depraetere ve ekibi yeni adıyla Dokeos olan projeyi geliştirmişlerdir. O zamandan beri Dokeos topluluğu hızlı bir şekilde büyümeye başlamıştır. Şuan Dokeos 2.1 sürümü kullanılmaktadır.

6 Dokeos Öğrenme Yönetim Sistemi’nin Tarihçesi • 2005 yılında Vrije Brussel üniversitesi Erasmus Hogeschool Brussel ile birlikte Blackboard uygulamasından vazgeçerek Dokeos uygulamasını PointCarré (http://pointcarre.vub.ac.be/, Uygulama adını matematikçi ve filozof Henri Poincaré‟den esinlenerek almıştır) adı altında yayına geçirmiştir. [1]http://pointcarre.vub.ac.be/

7 Proje Ekibi ve Görevleri

8 Grup Lideri Gülşen PİRİÇCİ Her hafta eksik kalan çalışmaların neler olduğunu not almak ve eksiklerin tamamlanması için dönütlerde bulunmak, ön hazırlık çalışmaları yapmak, proje boyunca süreci gözlemek ve bütün çalışmaların zamanında yapılmasını sağlamak, koordinasyonu sağlamak, projede karşılaşılan sorunları ve eksiklikleri gidermek, grup içi iletişim sağlamaktır.

9 İçerik Geliştirme Merve SÜTÇÜ Türkçe ve yabancı dilde yazılmış literatürden yararlanılarak (Dokeos’un tarihçesi, araçları, kurulumu… gibi) Dokeos’un kurulmasından kullanılmasına kadar gerekli tüm bilgileri tarayarak içerik havuzu oluşturmak.

10 Uygulama Geliştirme Oluşturulan içerikten yararlanılarak Dokeos’un kurulumu ve denenmesi. Yunus KARBÖLEN İçerikte tespit edilmiş olan kurulum için gerekli bileşenlerin temin edilerek, Dokeos sisteminin kurulumu ve sistem yapılandırma sürecine başlanması. (İçerik geliştirme sürecinde ön görülemeyen teknik aksaklıkların giderilmesi bu göreve dahildir.) Elif YÜKSEL Dokeos’un denenmesi için herhangi bir ders içeriği oluşturarak bu içeriğin Dokeos’a entegresi ve ders araçlarının yapılandırılması.

11 Raporlaştırma Yağmur UYSAL Ölçme ve değerlendirme araçlarını yapılandırarak SWOT Analizi yapılması ve raporlaştırılması (Bütün proje süreci aşama aşama kaydedip, süreç boyunca karşılaşılan aksaklıklara göre ileride Dokeos platformunda çalışacak olanlara yol gösterebilecek nitelikte bir rapor oluşturmak.)

12 Çalışma Takvimi

13 19-25 Mart PROJE İÇİN HAZIRLIK - Çalışma ekibinin belirlenmesi - Grup adının belirlenmesi - Öğrenme Yönetim Sisteminin belirlenmesi - Dokeos'un araştırılması - Çalışma takvimi hazırlama - Görev tanımlamaları hakkında araştırma - Projede kullanılacak görev tanımlarını belirleme - Görev tanımlarına uygun bireyleri belirleme - Gantt şemasını hazırlama - Her hafta yapılacak görevleri belirleyip şemada işaretleme - Şemada görev ilişkilerini belirlenmesi

14 26 Mart – 08 Nisan Vize Haftası

15 09 – 15 Nisan İÇERİK GELİŞTİRME - Literatür tarama - Dokeos'un tarihçesinin araştırılması - Dokeos'un araçlarının incelenmesi - Dokeos hakkında temel bilgiler edinilmesi - Dokeos demosunun incelenmesi - Dokeos'un kurulumu için gerekli bileşenlerin incelenmesi - Yapılan çalışmaların Viki’ye girilmesi

16 16 – 22 Nisan SUNUM - Sunum içeriğinin hazırlanması - Projeyi destekleyen görüntülerin çekilip oluşturulması - Sunum tasarımı - Görüntü ve içeriğin slayta eklenmesi - Kaynakçanın düzenlenmesi

17 23 – 29 Nisan SUNUM - Slayt sunumu - Yapılan sunu ile ilgili dönütlerin not edilmesi - Sunu üzerinde düzeltmeler yapılması - Yapılan çalışmaların Viki’ye girilmesi

18 23 Nisan – 13 Mayıs 3. UYGULAMA GELİŞTİRME - Dokeos bileşenlerinin temin edinilmesi - Dokeos sisteminin kurulumu - Sistem yapılandırma sürecine başlanması - Dokeos deneme amaçlı herhangi bir ders içeriği oluşturma - Dokeos’da oluşturulacak dersin hedef kitlesinin belirlenmesi - Dokeos'ta oluşturulacak dersin ve konusunun seçimi - Dokeos ortamında yeni ders oluşturulması - Ders planın hazırlanması ve tasarımının yapılması - Derste kullanılacak araçların yapılandırılması - Öğrenme araçlarının düzenlenmesi - Ders kapsamında kullanılacak materyallere karar verilmesi ve hazırlanması - Ders için hazırlanan materyallerin entegre edilmesi - Ders araçlarının yapılandırılması

19 23 Nisan – 13 Mayıs 3. DEĞERLENDİRME - Ölçme ve Değerlendirme Araçlarının yapılandırılması - Dokeos için SWOT Analizi yapılması ve raporlaştırılması - Dönem Sonu Değerlendirme Sunumu ve Rapor Teslimi

20 Kaynakça • [1] Özarslan, Y., 2008, Uzaktan Eğitim Uygulamaları için Açık Kaynak Kodlu Öğrenme Yönetim Sistemleri. İnet-tr’08- XIII. Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri Aralık 2008 Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara. • [2] Arslan,T.,2010, Açık Kaynak Kodlu LMS Programlarının Yerel Ağ Üzerinde Uygulanması. Seminer, Danışman: Doç.Dr. Seyfettin Dalgıç, Trakya Üniversitesi • Dokeos. (t.y.). Erişim: 18 Nisan 2011, • Wikipedia (Nisan 2011). Dokeos.Erişim: 16 Nisan 2011, • Wikipedia (Nisan 2011). Thomas De Preatere.Erişim: 16 Nisan 2011,


"GrupTrack-DOKEOS 171220083039 Gülsen PİRİÇCİ 171220083047 Yağmur UYSAL 171220083042 Merve SÜTÇÜ 171220083052 Elif YÜKSEL 171320091047 Yunus KARBÖLEN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları