Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

A Awards Açıkhava Reklamları Yarışması katılım koşulları 1.GENEL KOŞULLAR 1.1 Yarışmaya Türkiye’de Açıkhava reklam ünitelerinde ve Açıkhava mecrasında.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "A Awards Açıkhava Reklamları Yarışması katılım koşulları 1.GENEL KOŞULLAR 1.1 Yarışmaya Türkiye’de Açıkhava reklam ünitelerinde ve Açıkhava mecrasında."— Sunum transkripti:

1 A Awards Açıkhava Reklamları Yarışması katılım koşulları 1.GENEL KOŞULLAR 1.1 Yarışmaya Türkiye’de Açıkhava reklam ünitelerinde ve Açıkhava mecrasında yayınlanan reklamlar katılabilir. Yurt dışında tasarlanmış ancak adapte edilerek üzerinde Türkiye’den kreatif katkı olan işler de yarışmaya jürinin onaylaması koşuluyla katılabilir. Başvuruların sona erdiği duyurulduktan sonra, Jüri tarafından katılmak için gereken koşullara sahip olmadığı sonucuna varılan veya kategorisi değiştirilen reklamlar geri çekilebilir; ilgili kuruluşa/kişiye reklamların katılım bedeli iade edilmez. 1.2 Yarışmaya katılım başvurusu, reklamverenler, reklam ajansları ve medya ajansları tarafından yapılır. Katılacak işin künyesinde, açıkhava reklamını tasarlayan, uygulayan, üreten, reklamveren, kreatif direktör ve varsa medya ajansı belirtilir. 1.3 Katılım sayısında sınırlama yoktur. 1.4 Yarışmaya 31 Haziran Mart 2014 tarihleri arasında ilk kez yayınlanmış, uygulanmış olan özgün açıkhava reklamları katılabilir. Söz konusu reklamlar, belirtilen dönem içinde açıkhava mecrasında yayınlanmış olmalıdır. 1.5 Yarışmaya katılacak çalışmalar için başvuruların 11 Nisan 2014 tarihine kadar web sitesindeki ilgili bölüme girişlerinin tamamlanmış olması gerekmektedir. 1.6 Yarışmaya katılacak her iş için katılım bedeli KDV (295 TL) olarak belirlenmiştir. Katılım bedelleri için fatura düzenlenecektir. Fatura için gerekli bilgilerin başvuru yapılırken beraberinde bildirilmesini rica ediyoruz. 1.7 Katılım bedelleri A Awards sitesinde belirtilen hesaba havale yapılmalıdır. Havale dekontunun kopyası veya internet eft işleminin dekontu adresine 1.8 Yarışmaya katılım internet üzerinden yapılır, gerekli teknik koşulları içeren doküman web sayfasına yüklendikten sonra ayrıca bir materyal gönderilmesine gerek yoktur. Yüklenecek görsellerin •16 : 9 formatında olursa 1920 x 1080, •3 x4 formatında olur ise 1024 x 768 çözünürlüğünde olması gerekmektedir. •Video için mpeg-avi, •Görsel için jpg-jpeg-gif-tiff formatları kabul edilmektedir. 1.9 Yarışmaya katılan reklamlar uygun olduğu taktirde birden fazla kategoride yarışmaya katılabilir. Aynı reklamın birden fazla kategoride yarışmaya katılması durumunda, her katılım için katılım bedeli ödenir.

2 2. YARIŞMA KATEGORİLERİ A Awards Açıkhava Reklamları Yarışması 6 dalda düzenlenmiştir. 2.1 Poster 2.2 Özel uygulama 2.3 Ambient uygulama 2.4 Sektör 2.5 Açıkhava/Digital uygulama 2.1Poster Kategorisi Reklamı yapılan ürünün /hizmetin ait olduğu sektöre bakılmaksızın ve belirlenen tarihler aralığında ilk defa açıkhava mecrasında yayınlanmış Billboard CLP Duvar Megalight Megaboard Banner için hazırlanan farklı bir fikirle ve açıkhava mecrasının kriterlerine uygun tasarlanmış reklamlar katılır. Bu kategorideki çalışmalar, reklamın yaratıcı fikri kadar, Açıkhava mecrasının kendine özel diline uygun tasarım açısından değerlendirilir. 2.2 Özel Uygulama Kategorisi Reklamı yapılan ürün/hizmetin ait olduğu sektöre bakılmaksızın, açıkhava mecrasındaki reklam ünitelerinde farklı ve yaratıcı bir fikir ve tasarımla hazırlanmış, belirlenen tarihler arasında Açıkhava mecrasında yayınlanmış uygulamaların katılacağı kategoridir.Bu kategoride reklamın yaratıcı fikri kadar, reklamın uygulama farklılığı da ele alınır. 2.3 Ambient Kategorisi Reklamı yapılan ürün/hizmetin ait olduğu sektöre bakılmaksızın, varolan açıkhava reklam ünitelerinin dışında yaratılmış, farklı ve yaratıcı bir fikir ve tasarımla, belirlenen tarihler arasında Açıkhava mecrasında yayınlanmış özel uygulamaların katılacağı kategoridir. 2.4 Sektör Kategorisi Yarışmaya katılan çalışmaların sektör bazında değerlendirildiği kategoridir. Aşağıdaki sektörler için tasarlanmış Açıkhava reklamları değerlendirilir. 2.4 A Sektör Kategorisi A.1 İletişim –Bilişim Teknolojileri 2.4.A.1.a Servis sağlayıcılar (Gsm,İnternet…)

3 2.4.A.1.b Elektronik (cep telefonu, telefon,fax….) 2.4.A.2 Finans – Sigorta 2.4.A.3 Eğitim 2.4.B Sektör Kategorisi B.1 Perakende – AVM – E-ticaret 2.4.B.2 Dayanıklı Tüketim (Beyaz eşya, yatak,mobilya) 2.4.B.3 FMCG 2.4.B.3.a Kişisel bakım – Kozmetik 2.4.B.3.b Temizlik 2.4.B.3.c Gıda 2.5.B.3.d İçecek 2.4.B.4 Tekstil – Moda 2.4.C Sektör Kategorisi C.1 Otomotiv ve Otomotiv Ürünleri 2.4.C.2 Ulaşım – Turizm 2.5 Sosyal Sorumluluk Proje Kategorisi 2.6 Açıkhava/Dijital Uygulama Kategorisi Reklamı yapılan ürün/hizmetin ait olduğu sektöre bakılmaksızın, açıkhava reklam üniteleri ile birlikte tasarlanmış, kurgulanmış /uygulanmış dijital işlerin yarışacağı kategoridir. 3. JÜRİ DEĞERLENDİRME Katılan çalışmalar ön jüri, ana jüri olmak üzere iki ayrı jüri tarafından değerlendirilecektir. 3.1 Ön jüri Arvak tarafından belirlenmiş Ön Jüri ilk değerlendirmeyi yapar. Ön jüri üyelerinin yarısının oyunu alan iş ön elemeyi geçerek kısa listeye kalmaya hak kazanır. 3.2 Ana Jüri Kısa listeye kalan işler arasından seçilen işler, ana jürinin verdiği puanlar doğrultusunda, kategori bazında en çok puanı alan iş A Awards ödülünü, ikinci en çok puanı alan iş başarı belgesi almaya hak kazanır. 3.3 Değerlendirme kriterleri Jürinin değerlendirme kriterlerinde yapılan işin fikir ve/veya uygulama düzeyinde özgün olması yani orijinalliği ve ister promosyon ister marka inşası isterse bir fikrin yaygınlaşması amaçlansın iletişim problemini çözme becerisi 2 temel unsur olacaktır. Gerçekten yaratıcı bir açıkhava uygulaması, işlevini yerine getirebilmek için hangi yaratıcı kulvarı izlemiş olursa olsun mutlaka dikkat çekici olmalı, farkedilmeli ve belirli mesafeden mesajını net bir biçimde iletebilmelidir. Bu özellikleri sağlayan eleman(lar) kullanılan fotoğraf, illüstrasyon, metin ya da bir bütün olarak tasarım olabilir. Açıkhava uygulamasının yeri, konumu, şekli, rengi ya da taşıdığı başka bir prodüksiyon özelliği gibi bir çok unsur bu etkiyi arttırabilir. Jüri kanaatini oluştururken bu unsurların bütününe dikkat eder ve seçilecek işlerin endüstrideki uygulama çıtasını yükseltecek nitelikte olmasına özen gösterir.

4 4. ÖDÜLLER 4.1 En iyi Açıkhava reklamı özel ödülü Tüm kategoriler arasından ödül alan işler arasından, jürinin değerlendirmesi sonucunda en iyi seçilen iş Altın A Awards ödülünü almaya hak kazanacaktır. 4.2 En iyi Poster ödülü Açıkhava mecrasında ilk kez yayınlanmış, poster tasarımları katılır. Katılan çalışmalar, reklam fikri, yaratıcılık ve doğru tasarlanmış olması açısından değerlendirilir. 4.3 En iyi Özel uygulama ödülü Açıkhava mecrasında ilk kez uygulanmış ve varolan açıkhava reklam ünitelerini farklı ve yaratıcı bir şekilde kullanmış açıkhava reklamları katılabilir. Reklamı yapılan ürün/hizmetin ait olduğu sektör dikkate alınmadan, yaratıcı açıkhava mecra kullanımı ve yeni fikirler açısından değerlendirilir. 4.4 En iyi Ambient ödülü Varolan açıkhava mecraları dışında yaratılmış ve açıkhavada ilk kez uygulanmış işler katılabilir. Reklamı yapılan ürün/hizmetin ait olduğu sektör dikkate alınmadan, katılan reklamlar yaratıcı ve yeni fikirler içermesi açısından değerlendirilir. 4.5 En iyi Açıkhava / Dijital uygulama ödülü Açıkhava reklam üniteleri için ilk kez üretilmiş/uygulanmış açıkhava ile birlikte tasarlanmış, dijital işler katılabilir. Reklamı yapılan ürün /hizmetin ait olduğu sektör dikkate alınmadan, açıkhava ile dijitalin birlikte uygulandığı yaratıcı ve yeni fikirler içeren çalışmalar değerlendirilir. 4.6 En iyi Sektör reklamı ödülleri Bu kategoriye açıkhavada ilk kez yayınlanmış tüm açıkhava reklamları katılabilir. Bu kategoriye katılan çalışmalar, sektörler bazında yeni ve yaratıcı fikirler açısından değerlendirilir En iyi İletişim-Bilişim reklamı En iyi Finans-Sigorta reklamı En iyi Eğitim reklamı En iyi Perakende-AVM- E-ticaret reklamı En iyi Dayanıklı Tüketim reklamı En iyi FMCG reklamı En iyi Tekstil-Moda reklamı En iyi Otomotiv-Otomotiv Hiz.ve ürünleri reklamı En iyi Ulaşım-Turizm reklamı 4.7 En iyi Sosyal Sorumluluk reklamı ödülü 4.7 Kentsel Tasarım Özel ödülü Ön jüri tarafından yapılan değerlendirme sonucunda seçilen Açıkhava reklamları Kentsel Tasarım Özel Ödülüne aday gösterilir. 4.8 Jüri Özel Ödülü A Awards Açıkhava Reklamları Yarışması için belirlenmiş kategoriler dışında kalan, açıkhava mecrasına yeni bir boyut, soluk getiren, yerleşik kalıpların dışında ama açıkhavanın dilini doğru konuşan işler Jüri Özel Ödülü’ne aday gösterilir ve değerlendirilir.

5 5. FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI Katılımcı, yarışmaya katılım formunu imzalamakla, yarattığı/tasarladığı/vücuda getirdiği reklam ve/veya pazarlama iletişim kampanyasına ilişkin olarak, söz konusu kampanyayı oluşturan bilgi, belge, çizim, resim, müzik vesair her türlü öğenin FSEK kapsamında sahibi olduğunu veya eser sahiplerinden akdettiği/akdedeceği sözleşmeler çerçevesinde tüm bu bilgi ve belgelerin mali haklarını yer, süre, sayı sınırlaması olmaksızın devir aldığını ve katılımcı olarak bu hakların sahibi olduğunu, buna göre de, Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu’nun 21. maddesinde düzenlenen “İşleme Hakkı”nı, 22. maddesinde belirtilen “Çoğaltma Hakkı”nı, 23.maddesinde yer alan “Yayma Hakkı”nı, 24. maddesinde düzenlenen “Temsil Hakkı”nı ve 25. maddesinde yer alan “İşaret Ses ve/veya Görüntü Nakline Yarayan Araçlarla Umuma İletim Hakkı”nı bilabedel süre, yer, sayı ve muhteva itibariyle gayrimahdut olarak Arvak Açıkhava Reklamcıarı Vakfı’na devredeceğini beyan, kabul ve taahhüt etmiştir. Katılımcı, reklam veya pazarlama iletişim kampanyasını oluşturan tüm bu bilgi, belge, çizim, resim, müzik dahil her türlü öğenin vücuda getirilmesinde emeği geçmiş tüm kişilerin, FSEK uyarınca doğmuş ve doğacak her türlü haklarının, Arvak Açıkhava Reklamcıları Vakfı’na geri dönülmez biçimde sorumludur. Katılımcı, hak sahiplerinden veya üçüncü kişilerden gelebilecek her türlü hak ve /veya talepleri üstleneceğini, hukuki ve cezai takiplerden sorumlu olacağını kabul eder..


"A Awards Açıkhava Reklamları Yarışması katılım koşulları 1.GENEL KOŞULLAR 1.1 Yarışmaya Türkiye’de Açıkhava reklam ünitelerinde ve Açıkhava mecrasında." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları