Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

EĞİTİMDE KALİTE HAREKETİ İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİ EKİBİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "EĞİTİMDE KALİTE HAREKETİ İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİ EKİBİ."— Sunum transkripti:

1 EĞİTİMDE KALİTE HAREKETİ İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİ EKİBİ

2 BİZ İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİ OLARAK YABANCI DİL ÖĞRENMENİN VE ÖĞRETMENİN ZORLUKLARININ FARKINDAYIZ FAKAT ŞUNA DA İNANIYORUZ İMKANSIZ DİYE BİR ŞEY YOKTUR *NOTHING IS IMPOSSIBLE*

3 GÜNÜMÜZDE BÜTÜN MESLEKLER İÇİN OLMAZSA OLMAZ KONUMUNDAKİ İNGİLİZCENİN ÖĞRENİLMESİNE VE ÖĞRETİLMESİNE FAYDAMIZ OLUR UMUDUYLA TECRÜBELERİMİZİ VE KAYNAKLARIMIZI KARŞILIKLI BİR SOHBET ORTAMINDA SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTEDİK. HEDEF: SBS

4 ÜÇ DİL En azından üç dil bileceksin, En azından üç dilde düşünüp rüya göreceksin En azından üç dil; Birisi ana dilin, elin ayağın kadar senin Ana sütü gibi tatlı ana sütü gibi bedava Ninniler,masallar,küfürlerde caba Ötekiler yedi kat yabancı Her kelime aslan ağzında Her kelimeyi bir bir dişinle tırnağınla Kök sökercesine söküp çıkaracaksın Her kelime de bir tuğla boyu yükselecek Her kelimede bir kat daha artacaksın En azından üç dil bileceksin En azından üç dilde canımın içi demesini Kırmızı gülün alı var demesini Nerden inceyse ordan kopsun demesini Atın ölümü arpadan olsun demesini İnsanın insanı sömürmesini Rezilliğin dik alasını demesini Ne demesi, gümbür gümbür gümbürdemesini bileceksin En azından üç dil bileceksin ………………………………………………………………………….Bedri Rahmi Eyüpoğlu

5 *Televizyon reklamları, gazeteler, mağazalar, marketlerden aldığımız birçok yiyecek(çikolata,su,kola,dondurma v.b.)ambalajları………. *Dil bilgisi kurallarını öğrenmekle dil öğrenilmez; öyle olsaydı yüzmeyi kitaptan öğrenmeniz gerekirdi. *Dil öğrenme dört duvar arasında değil yaşam boyudur. Yaşamın her alanında İngilizce ile karşılaşabiliriz.

6  Yabancı dil öğretimi ile ilgili yapılan araştırmalar gösteriyor ki dil öğretimindeki ortak sorunun dili yaşayarak öğrenememe ve günlük hayatta kullanamamaktır. Bunun çözümü ise mümkün olabildiğince öğrencilere gerçek ortamlar yaratmaya ve onları bu ortamda yaşatmaya çalışmaktır..

7 BAŞARIYI ARTTIRACAK SINIF İÇİ ETKİNLİK ÖRNEKLERİ

8 Kartların üzerine ünite sonlarında farklı aktivitelerin resimleri konularak kartlardaki aktivitelerin İ ngilizceleri okunur ve ö ğ rencilerden karttaki aktivitelerin hepsini tamamlayanın kazanaca ğ ı açıklanır. BINGO

9 ALFABE AĞACI  Her ünite sonunda a, b, c, d, e… harflerinden birer kelime türetilerek kelime tekrarı yapılır.

10  Her ünite sonunda o üniteye dair soru üretip kutunun içine atarak her öğrencinin attığı kağıtlar yine öğrenciler tarafından cevaplanır.

11 MASKE AKTİVİTESİ  Hayvanlarla ilgili maske yapılarak hem eğlenceli hem de öğretici aktiviteler yapılabilir.  Like-Dislike  Can  Animals  Simple Present Tense  Have got-Has got için kullanılabilir

12  I like carrots.  I live in farm.  I’ve got two long ears.

13  Kelime türlerini isim, fiil, sıfat diye belirtmeden kelime gruplarını farklı renkte yazarak kalıcı hale getirebiliriz.  Mavi => Adjective  Yeşil => Noun  Mor => Verb  Kırmızı => Adverb

14  Happy  Tall  Stubborn  Mouse  Food  Hair  Go  Study  Understand  Patiently  Silently  Happily

15 DRAMA AKTİVİTESİ Role-Play would like  One day Hodja goes to bazaar.Children say:Hodja Hodja would you like to bring us a pipe?  Hodja : okey okey  At that moment, a boy named Ali gives some money to Hodja for the pipe.  Hodja comes back and the children ask:  Where are our pipes?  Hodja gives the pipe to Ahmet and says:  “MONEY PAY PIPE PLAY”

16  BEAUTIFUL SPEAKING AND READING COMPETITION Her sınıftan gönüllü öğrenciler seçilerek, onlara konuşma ve okuma imkanları sağlanıp, bütün İngilizce öğretmenleri tarafından değerlendirilir. Birinci öğrenci seçilerek ödüllendirilir. Öğrenciler sınıf öğretmenlerince ödüllendirilir. Yarışma iki bölümden oluşur. Bölüm arasında İngilizce etkinlikler yapılır. Şarkılar söylenir.

17 KUKLA ETKİNLİĞİ

18 OKUMA ETKİNLİKLERİ

19

20

21 Müfredatta Zorlanılan Konular  DO/DOES…. DO ve DOES fiillerin arkasına saklanmayı çok seven iki arkadaşmış. İkisi de çok utangaçmış.DO kolayca fiilin arkasına geçer saklanır ancak DOES kuyruğunu(-s,bazen –es) saklayamazmış.Bu iki arkadaş ancak NOT ile karşılaşınca ortaya çıkar DOESN’T /DON’T olarak fiilin başına geçebilirlermiş……

22  WHEN/WHILE When kelimesindeki –e harfi size fiillerin ikinci halini yaparken kulllanılan –ed takısını hatırlatsın. While kelimesindeki –i harfi size fiillerin –ing eki alması gerektiğini hatırlatsın. Example: When I studied, my mother was washing up. While I was having bath, the door bell rang.

23 ÖĞRENCİ MOTİVASYONUNU ARTTIRMAYA YÖNELİK ÖDÜL ÖRNEKLERİ

24

25

26

27 YAZILI SINAVLAR ve İÇERİK Fill in the blanks Matching Multiple Choice What’s Wrong Finish The Conversation True / False Completion Items Error Recognition Items odd one out

28 İLKÖĞRETİM 7 SBS İNGİLİZCE SORULARININ ANALİZİ KONULAR Emir Kipi1 The Present Simple Tense1 Obligations (Zorunluluklar)1 Family (Aile)1 Speaking (Konuşma)1 The Present Continuous Tense1 Likes and dislikes1 Weather Conditions (Hava Şartları)1 Ability (Beceri)1 Numbers2 Prepositions2 Jobs1 TOPLAM15

29 İLKÖĞRETİM 6 SBS İNGİLİZCE SORULARININ ANALİZİ KONULAR2008 Emir Kipi1 The Present Simple Tense1 Obligations (Zorunluluklar)1 Family (Aile)1 Speaking (Konuşma)2 The Present Continuous Tense1 Likes and dislikes1 Weather Conditions (Hava Şartları)1 Ability (Beceri)1 Numbers1 Prepositions1 Jobs1 TOPLAM13

30 Örnek Sorular 6th GRADE 1.READ THE PARAGRAPH Elazığ is in the east of Turkey.Elazığ is the nice town.There are beautiful lakes, high mountains.Elazığ has got a lot of historical places. In winter the weather is very cold and snowy.In summer the weather is very hot and always sunny. Write TRUE or FALSE 1. (…………..) Elazığ isn’t in the west of Turkey. 2.( ………… ) It desn’t snow in winter in Elazığ. 3.( …………) August is very hot month in Elazığ. 4. ( …… ) You can see a lot of historical places in Elazığ.

31 7th GRADE Fill in the blanks with the correct word below A fortune teller / the evil eye bead / bad luck / twelve / leo 1.People wear ……………………..on their clothes, keep it on their babies’ shoulders, put it on their walls 2.There are …………………. Sun signs 3.The lion is the symbol of ………………….. 4.…………………………..writes about the year 2080 in a newspaper 5.If you see a black cat, it will bring you …………….

32 8th GRADE MATCH THE SENTENCES 1-I am good at drawing pictures a)Kinaesthetic Intelligence 2-I like playing football b)Mathematical Intelligence 3-She is interested in playing piano c)Visual Intelligence 4-I like doing hobbies and interests on my own d)Musical Intelligence 5-I am good at solving problems e)Intrapersonal Intelligence

33 ÖRNEK SORULAR; Fill in the blanks with the words on the paper 1. They are …………………………… 2. It is …………………………………… 3.It is ……………………………………. 4.It is ……………………………………. 5.They are ……………………………. Scissors Palette Glue Paperclips Pencilcase

34 2.Bayrakları verilen ülkelerin, MİLLİYETLERinin doğru sıralanışı aşağıdakilerden hangisidir? Turkey America England Germany a)Turkish/American/English/German b) American/Turkish/German/English c) Turkey/England/German/American d) German/English/American /Turkish

35 3. Complete the Dialogue Daniel Gonzalez Guiza Date of birth: Country: Spain Nationality:Spanish Height: 180 cm Deniz: Hi. My name is Deniz. What _____________________? Guiza: My ______________________________ Daniel Gonzalez. Deniz: What ________________________________? Guiza: ________________________________ Guiza. Deniz: ______________________________________________? Guiza: ____________________________________________old Deniz: __________________________________________from? Guiza:_______________________________________________ Deniz: What_________________________________________? Guiza: ________________________________________Spanish.

36 4.Write and answer about parts of the monster. a. Has she got two eyes? __________________________________________ b. Has she got three legs? __________________________________________

37 5.Write the names of the animals. …..... …….. ……. …….

38 Nick Tereca Tim Sam Brad Mary 1-Who is Brad? …………………………………………….. 2-Who is Tim? ……………………………………………… 3-Who is Mary? ……………………………… _Who is Sam? ………………………………………………… 5-Is Tereca Nick’s grandson? …………………………………………………… Look at Teresa’s family photo.

39 PERFORMANS GÖREVİ ÖRNEĞİ

40 PROJE ÖRNEĞİ

41

42 BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ. EĞİTİMDE KALİTE HAREKETİ İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİ GRUBU


"EĞİTİMDE KALİTE HAREKETİ İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİ EKİBİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları