Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C. ANKARA ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ İLKÖĞRETİM DİN KÜLTÜRÜ ve AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ve MATERYAL GELİŞTİRME DERSİ FİNAL.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C. ANKARA ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ İLKÖĞRETİM DİN KÜLTÜRÜ ve AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ve MATERYAL GELİŞTİRME DERSİ FİNAL."— Sunum transkripti:

1 T.C. ANKARA ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ İLKÖĞRETİM DİN KÜLTÜRÜ ve AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ve MATERYAL GELİŞTİRME DERSİ FİNAL ÖDEVİ DANIŞMAN Dr. NURULLAH ALTAŞ Ankara,2003

2 A.Ü.İ.F.

3 HAZIRLAYANLAR  ELİF TEMEL  HATİCE CAN  SELAMİ KAYA ANKARA ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ İDKABÖ BÖLÜMÜ A.Ü.İ.F.

4 ÜNİTENİN ANA KONULARI  EVRENDE BİR DÜZEN VARDIR  BENİ AİLEMİ VE HERŞEYİ YARATAN ALLAH’TIR  ALLAH’IN EŞİ VE BENZERİ YOKTUR  ALLAH HERŞEYİ İŞİTİR, BİLİR VE GÖRÜR  ALLAH’IN HERŞEYE GÜCÜ YETER  ALLAH BİZİMLE BERABERDİR  “KELİME-İ TEVHİD” VE “KELİME-İ ŞEHADET”İ ÖĞRENİYORUM A.Ü.İ.F.

5 ÜNİTENİN AMAÇLARI\HEDEFLERİ BU ÜNİTEYİ BAŞARIYLA TAMAMLAYAN HER ÖĞRENCİ;  EVRENİN BİR YARATICISI OLDUĞUNUN FARKINDA OLUR  KELİME-İ TEVHİD VE KELİME-İ ŞEHADET GETİREREK ANLAMLARINI SÖYLER A.Ü.İ.F.

6 BU KONULARIN SONUNDA ÖĞRENCİLERİN KAZANACAĞI BİLGİ, BECERİ VE DAVRANIŞLAR  ALLAH’IN VARLIĞINI BİLECEK  HERŞEYİ YARATAN ALLAH’IN SIFATLARINI TANIYACAK  KELİME-İ TEVHİD VE ANLAMINI BİLECEK  EVRENDEKİ UYUMU AHENGİ VE DÜZENİ DÜŞÜNECEK  KELİME-İ ŞEHADETİ VE ANLAMINI BİLECEK  ALLAH’IN BİZE VERDİĞİ NİMETLERİN ÇOKLUĞUNU BİLECEK  HER ZAMAN ONUN EMİRLERİNİ YERİNE GETİRECEK ÇÜNKÜ O HERŞEYİ İŞİTİR, BİLİR, GÖRÜR VE BİZİMLE BERABERDİR A.Ü.İ.F.

7 ÜNİTE HAKKINDA DİDAKTİK ÇALIŞMALAR  BU ÜNİTE BU YAŞ ÇOCUKLARININ EN ÇOK MERAK ETTİKLERİ TEMEL FİZİK ÖTESİ SORUNLARI İÇERMEKTEDİR  DOLAYISIYLA ÖĞRENCİLERİMİZİN KULLANABİLECEĞİMİZ TEMEL DUYGULARI İNANMA-İNANMAMA, MERAK VE ÖĞRENME HİSSİ OLMAKTADIR  BU ÜNİTEDE MERAK EDİLİP ÖĞRENİLECEK OLANLAR, SONUÇTA İNANÇLA BAĞLANTILIDIR  BU ÜNİTEDE ÖĞRENCİLERE ALLAH İNANCI İLE İLGİLİ DOĞRU DAVRANIŞLAR KAZANDIRILMAK HEDEFLENMEKTEDİR  ÖĞRENCİLERDÜNYANIN YARATILIŞI VE KONUMU HAKKINDA DİĞER DERSLERDE BİLGİ SAHİBİ OLABİLİR VEYA HALK ARASINDA YAYGIN BAZI RİVAYETLERİ İŞİTMİŞ OLABİLİRLER. BUNU YAPARKEN ÖĞRENCİLERİN BU ZAMANA KADAR ALLAH İLE İLGİLİ ÇEŞİTLİ BİLGİLERE VE DUYGULARA SAHİP OLDUKLARI UNUTULMAMALIDIR. A.Ü.İ.F.

8  BU BİLGİ VE DUYGULRIN DOĞRU, YANLIŞ VEYA EKSİK OLMA İHTİMALİ HER ZAMAN VARDIR. ÜNİTEYİ İŞLEDİĞİMİZ SÜRE İÇERİSİNDEDE, ÖĞRENCİYİ AKTİF TUTARAK, BİLGİ VE DUYGULARINI ALMAYA, DOĞRU OLANLARI PEKİŞTİRMEYE, EKSİKLERİ TAMAMLAMAYA VARSA YANLIŞLARI DÜZELTMEYE ÇALIŞMALIYIZ.  ÜNİTENİN İŞLENİŞİNDE, ALLAH’IN SIFATLARINDAN ÖĞRENCİNİN İLGİSİNE, İHTİYACINA VE SEVİYESİNE GÖRE SEÇİLMİŞ OLANLARIN, KLASİK ANLAYIŞIN DIŞINA ÇIKILARAK VERİLDİĞİNİ FARKEDECEKSİNİZ  DİN VE VİCDAN ÖZGÜRLÜĞÜ ÇERÇEVESİNDE, ÖĞRENCİLERDEN BAZILARININ AYKIRI FİKİR, İNANÇ, KANAAT, DUYGU BELİRTMELERİ MÜMKÜNDÜR. BÖYLE DURUMLARDA FARKLI İNANÇLARA SAYGI GELİŞTİRME İÇİN BİRER FIRSAT YAKALADIĞINIZI UNUTMAYINIZ. A.Ü.İ.F.

9 KONU 1: EVRENDE BİR DÜZEN VARDIR A.Ü.İ.F.

10 HEDEF 1. KONUYLA İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARIN ANLAM BİLGİSİ A.Ü.İ.F.

11 DAVRANIŞLAR EVREN VE DÜZEN KAVRAMLARININ NE ANLAMA GELDİĞİNİ SÖYLEME-YAZMA A.Ü.İ.F.

12

13

14

15 ŞU SORUYU SORACAĞIM: İZLEDİĞİMİZ RESİMLERDEKİ VARLIKLARI DA DÜŞÜNEREK “EVREN”İ TANIMLAYABİLİR MİYİZ? A.Ü.İ.F.

16 ŞU CEVABI ALMAYI AMAÇLIYORUM İZLEDİĞİMİZ RESİMLERDE GÖK CİSİMLERİ, DÜNYA VE İÇİNDEKİ VARLIKLARI GÖRDÜK. ÖYLEYSE EVREN, YAŞADIĞIMIZ DÜNYAYI DA İÇİNE ALAN VE GÖK CİSİMLERİNİN TAMAMINI KAPSAYAN VARLIKLAR BÜTÜNÜDÜR DİYEBİLİRİZ. A.Ü.İ.F.

17

18

19 ŞU SORUYU SORACAĞIM: İZLEDİĞİMİZ RESİMLERDEKİ VARLIKLARI DA DÜŞÜNEREK “DÜZEN”İ TANIMLAYABİLİR MİYİZ? A.Ü.İ.F.

20 ŞU CEVABI ALMAYI AMAÇLIYORUM: İZLEDİĞİMİZ RESİMLERDE VARLIKLARIN BİRBİRLERİYLE UYUMLU OLDUĞUNU GÖRDÜK. YAŞADIĞIMIZ ÇEVRENİN, DÜNYANIN VE EVRENDEKİ VARLIKLARIN UYUM İÇİNDE OLDUĞUNU FARKETTİK. BU DA EVRENDEKİ DÜZENDİR. A.Ü.İ.F.

21 HEDEF 2. EVRENDEKİ DÜZENİN FARKINA VARABİLME A.Ü.İ.F.

22 DAVRANIŞLAR EVRENDEKİ DÜZENİ ÇEVRESİNDEN ÖRNEKLER VEREREK AÇIKLAMA A.Ü.İ.F.

23 ŞU SORULARI SORACAĞIM VE ŞU CEVAPLARI ALMAK İSTİYORUM  DÜNYADA CANLI CANSIZ PEK ÇOK VARLIK BULUNUR, ÖRNEK VEREBİLİR MİSİNİZ?  (İNSAN, HAYVAN, BİTKİ, YEDİĞİMİZ MEYVELER, SEBZELER, İÇTİĞİMİZ SU BUNLARDAN BİRKAÇIDIR.)  DÜNYANIN İNSANLAR İÇİN BİTKİLERİ, HAYVANLARI, HAVASI VE SUYU İLE MÜKEMMEL BİR YAŞAM ALANI OLDUĞUNU NEREDEN ANLIYORUZ?  (ONDAKİ HERŞEY BİR DENGE İÇİNDEDİR. ÖRNEĞİN HAYVANLARIN VE İNSANLARIN YAŞAMLARINI RAHATÇA SÜRDÜREBİLMELERİ İÇİN GEREKEN HERŞEY DÜNYADA VARDIR. DÜNYAMIZ DAĞLARI, OVALARI, AKARSULARI VE SINIRSIZ GÜZELLİKLERİ İLE BİZE YAŞAM İÇİN GEREKEN TÜM OLANAKLARI SUNAR.) A.Ü.İ.F.

24 HEDEF.3 EVRENDEKİ DÜZENİ SAĞLAYAN BİR YARATICI OLDUĞUNUN FARKINA VARABİLME A.Ü.İ.F.

25 DAVRANIŞLAR  EVRENDEKİ DÜZENİN TESADÜFİ OLMADIĞINI SÖYLEME-YAZMA  EVRENDEKİ DÜZENİN SONSUZ BİR GÜÇ TARAFINDAN SAĞLANDIĞINI SÖYLEME-YAZMA  EVRENDEKİ DÜZENİ SAĞLAYAN SONSUZ GÜCÜN ALLAH OLDUĞUNU SÖYLEME-YAZMA A.Ü.İ.F.

26 AKTİVİTE 1: DRAMA YAPIYORUZ  TAHTAYA ONBİR TANE ÖĞRENCİ ÇIKARTILIR  HER BİRİNDEN GÜNEŞ SİSTEMİMİZDEKİ BİR GEZEGENİ, GÜNEŞİ VE AYI CANLANDIRMALARI İSTENİR.  GÜNEŞ SİSTEMİ HAKKINDAKİ BİLGİLERİ HATIRLATILARAK DRAMA İLE GÜNEŞ SİSTEMİNİN İŞLEYİŞİNİ GÖSTERMELERİ İSTENİR.  DAHA SONRA ÖĞRENCİLERİN ONLAR İÇİN BELİRLENMİŞ OLAN YÖRÜNGEDE DEĞİL, UZAYDA RASTGELE İSTEDİKLERİ GİBİ HAREKET ETMELERİ İSTENİR.  ÖĞRENCİLER BİRBİRLRİYLE ÇARPIŞIR VE BİR DÜZENSİZLİK OLUR.  DRAMA ÇALIŞMASI SONUNDA ÖĞRENCİLERE EVRENDEKİ KURULMUŞ DÜZEN HATIRLATILIR.  “BU DÜZEN KENDİ KENDİNE VAR OLMUŞ OLABİLİR Mİ?” SORUSU SORULUR. A.Ü.İ.F.

27

28

29 Bir topun üzerinde tutmaya çalıştığımız oyuncak arabalar kolayca yere yuvarlanıyor. Peki Dünyamızın üzerinde nasıl durabildiğimizi hiç düşündünüz mü? Güneşimiz eğer gereğinden fazla bizim Dünyamıza yakın olsaydı, Dünyamız bayağı ter döker hatta erirdi. Tüm bu hassas dengeler Allah’ın kontrolündedir. A.Ü.İ.F.

30 ŞU SORUYU SORACAĞIM VE ŞU CEVABI ALMAYI AMAÇLIYORUM  İNSAN AKLINI KULLANIP DÜŞÜNDÜĞÜNDE DÜNYANIN, GEZEGENLERİN VE EVRENDEKİ UYUMLU İŞLEYİŞİN BÜYÜK BİR GÜÇ TARAFINDAN OLUŞTURULDUĞU SONUCUNA ULAŞIR MI?  (EVET, ANLAŞILIYOR Kİ EVREN HERŞEYE GÜCÜ YETEN YÜCE BİR VARLIK TARAFINDAN YARATILMIŞTIR.) A.Ü.İ.F.

31 AKTİVİTE 4: BELGESEL İZLİYORUZ  EVRENDEKİ DÜZENİ GÖSTEREN KISA BİR BELGESEL, ÖĞRENCİLERLE BİRLİKTE İZLENİR.  GEREKLİ AÇIKLAMALAR YAPILIR.  BU BELGESEL İLE İLGİLİ PAYLAŞIMLAR YAPILIR. A.Ü.İ.F.

32 AKTİVİTE 6: AYET MEALLERİ ÖĞRENİYORUZ  EVRENDEKİ DÜZENLE İLGİLİ AYETLER, KONULARINA UYGUN RESİMLERİN ÜZERİNE YAZILARAK SIRAYLA GÖSTERİLİR. A.Ü.İ.F.

33 Güneş ve ay kendileri için belirlenen yörüngelerde akarlar; yıldızlar ve ağaçlar Onun önünde yere kapanırlar. Ve O, gökleri yükseltti ve her şey için bir ölçü koydu! (Rahman Suresi 5-6-7) A.Ü.İ.F.

34 .. Ve gökten doluyla yüklü bulut dağları indiriveren ve onların şimşeğinin parıltısı neredeyse gözleri kamaştırırken dilediği kimseyi doluya uğratan, dilediği kimseden de onu uzak tutan Allah’tır! (Nur Suresi 43) A.Ü.İ.F.

35 ..ve biz suyu gökten belirlediğimiz bir ölçüye göre indiriyor, sonra da yeryüzünde tutuyoruz; ama hiç şüphesiz, bu nimeti geri almaya da kadiriz!.. (Mü’minun Suresi; 18) A.Ü.İ.F.

36 KONUMUZLA İLGİLİ SON BİR ÖZET VE KAPANIŞ KONUŞMASI YAPARIM: “EVRENDE MÜKEMMEL BİR DÜZEN VARDIR. BU DÜZEN TESADÜFİ DEĞİLDİR. BU MÜKEMMEL DÜZENİ SAĞLAYAN SONSUZ BİR GÜÇ VARDIR. BU DÜZENİ YARATAN VE DEVAM ETTİREN GÜÇ, YÜCE ALLAH’TIR.” “EĞER EVRENDE MÜKEMMEL BİR DÜZENİN FARKINA VARIRSANIZ HİÇBİRŞEYİN TESADÜF OLAMAYACAĞINI, HER ŞEYİN SONSUZ BİR GÜÇ TARAFINDAN YARATILMIŞ OLDUĞUNU, BU SONSUZ GÜCÜN DE YÜCE ALLAH OLDUĞUNU GÖRÜRSÜNÜZ” A.Ü.İ.F.

37 KONU 2: BENİ, AİLEMİ VE HERŞEYİ YARATAN ALLAH’TIR. A.Ü.İ.F.

38 HEDEF 1: ALLAH’IN BİZİ VE HERŞEYİ YARATTIĞININ FARKINA VARABİLME A.Ü.İ.F.

39 DAVRANIŞLAR ALLAH’IN BİZİ VE HERŞEYİ YARATTIĞINI ÖRNEKLER VEREREK AÇIKLAMA A.Ü.İ.F.

40 BUNLARI KİM YAPMIŞ OLABİLİR? ( MÜTEAHHİT, MARANGOZ, YAZAR) A.Ü.İ.F.

41 Peki, Bunları kim yaratmıştır? A.Ü.İ.F.

42 ŞU SORUYU SORACAĞIM: EVİNİZİ KENDİ HALİNE BIRAKIRSANIZ NE OLUR? A.Ü.İ.F.

43 ŞU CEVABI ALMAYI AMAÇLIYORUM? EVİMİZİ KENDİ HALİNE BIRAKIRSAK HER GEÇEN GÜN DAHA DÜZENSİZLEŞİR, DAĞILIR VE TOZLANIR. ANCAK BİLİNÇLİ BİR MÜDAHALE İLE YANİ EVİ TEMİZLEYİP DÜZENLEYEREK BU SÜRECİ GERİYE ÇEVİREBİLİRİZ. A.Ü.İ.F.

44 HEDEF 2: BÜTÜN KAİNATIN ALLAH’IN VARLIĞINA DELİL OLDUĞUNUN FARKINA VARMA A.Ü.İ.F.

45 DAVRANIŞLAR: “BÜTÜN KAİNAT, HERŞEYİ İLE ‘ALLAH VARDIR VE BİRDİR’ DİYOR.” RESİMLERİ BU AMAÇLA YORUMLAR. A.Ü.İ.F.

46 ÇİÇEK BAHÇELERİNİ DÜŞÜNÜN. HER BİR ÇİÇEK AYRI AYRI RENK, KOKU VE GÜZELLİĞE SAHİPTİR. TOPRAKTA YETİŞEN BU ÇİÇEKLERE, BU DERECE GÜZEL RENGİ, KOKUYU VE DESENİ VEREN KİM OLABİLİR? A.Ü.İ.F.

47 Evrende milyarlarca insan ve hayvan vardır. Bu insan ve hayvanlar görünüşte birbirine benzerler. Ama hepsi birbirinden farklıdır. Bir insanın parmak izi bile diğer bir insanınkine benzemez. A.Ü.İ.F.

48 HEDEF 3: ALLAH’IN BİZİ VE HERŞEYİ YARATTIĞINI BELİRTEN AYET MEALLERİ ÖĞRENİR. A.Ü.İ.F.

49 DAVRANIŞLAR: BİZİ VE HERŞEYİ ALLAH’IN YARATTIĞIYLA İLGİLİ ÖRNEK AYETLER SÖYLEME A.Ü.İ.F.

50 Ve biz yeri ve göğü ve ikisi arasındaki şeyleri hakikati inkar edenlerin sandığı gibi, bir amaç ve anlamdan yoksun yaratmadık... (Sad Suresi, 27) A.Ü.İ.F.

51 Ve geceyi gündüzü sizin yararlanmanız için koyduğu yasalara boyun eğdirmiştir. O; güneş ve ay ve bütün yıldızlar, hepsi Onun buyruğuna boyun eğmişlerdir: dikkat edin, bütün bunlarda hiç şüphesiz, aklını kullanan kimseler için çıkarılacak dersler vardır! (Nahl Suresi, 12) A.Ü.İ.F.

52 Gerçek şu ki, semavi varlıkları ve yeri yörüngelerinden sapmamaları için tutan yalnızca Allah’tır. Bir kere sapınca da, Onun müdahale etmemesi halinde başka hiçbir güç onları tutamaz.. (Fatır Suresi, 41) A.Ü.İ.F.

53 KONUMUZLA İLGİLİ SON BİR ÖZET VE KAPANIŞ KONUŞMASI YAPARIZ: ÇEVREMİZDE GÖRDÜĞÜMÜZ HİÇ BİR ŞEYİN DOĞAYI VE CANLILARI YARATMA GÜCÜNE SAHİP OLMADIĞINI FARK EDİYORUZ. O HALDE KENDİSİNİ GÖREMEDİĞİM FAKAT BU GÜCE SAHİP OLAN BİR VARLIK OLMALIDIR. İŞTE O GÜÇLÜ VARLIK ALLAH’TIR. BENİ, AİLEMİ VE CANLI-CANSIZ HERŞEYİ YARATAN O’DUR. A.Ü.İ.F.

54 AKTİVİTE 2: BULMACA ÇÖZELİM  GÜNLÜK HAYATTA KULLANDIĞIMIZ İÇİNDE “ALLAH” GEÇEN DEYİMLERİ BULMACADA BULALIM.  HER BİR DEYİM BULUNDUKÇA, BUNU NEREDE VE NASIL KULLANDIĞIMIZI ÖĞRENCİYE SORALIM.  BÖYLECE TAM OLARAK SOYUT DÜŞÜNCEYE GEÇMEMİŞ ÇOCUĞA SOYUT KAVRAMLAR SOYUTLAŞTIRILMIŞ OLUR. ÇOCUK ALDIĞI BİLGİLERİN ÇEVRESİNDE GÖRDÜKLERİYLE İLİŞKİSİNİ KURDUĞU SÜRECE DİNİ ÖĞÜTLERİN SADECE BİLGİ YIĞINI OLMADIĞINI, HAYATTA UYGULANABİLİR NİTELİKTE OLDUĞUNU FARKEDECEKTİR. A.Ü.İ.F.

55 AŞAĞIDAKİ KELİMELER TABLO İÇİNDE DAĞINIK OLARAK YER AKMAKTADIR. LİSTEDEKİ TÜM KELİMELERİ BULUP İŞARETLEYİNİZ. ALLAH KORUSUN ALLAH KOLAYLIK VERSİN ELHAMDÜLİLLAH BİSMİLLAH ALLAH RAZI OLSUN FESÜPHANALLAH MAŞALLAH AMAN ALLAHIM ESTAĞFİRULLAH ALLAHA EMANET OL A.Ü.İ.F.

56 KONU 3: ALLAH’IN EŞİ VE BENZERİ YOKTUR A.Ü.İ.F.

57 HEDEF 1: ALLAH’IN EŞİ VE BENZERİ OLMADIĞININ FARKINA VARIR A.Ü.İ.F.

58 DAVRANIŞLAR ALLAH’IN EŞİ VE BENZERİ OLMADIĞINI SÖYLER\YAZAR A.Ü.İ.F.

59 Yedi göğü birbiriyle tam bir uyum içinde yaratan O, ne yücedir. Rahman’ın yaratışında hiçbir aksaklık göremezsin. Gözünü bir kez daha ona çevir, hiçbir kusur görüyor musun? (Mülk Suresi, 3) ŞU SORUYU SORACAĞIM:  ÜLKEMİZDE YALNIZCA BİR TANE BAŞBAKAN, BİR TANE CUMHURBAŞKANI BULUNMAKTADIR. EĞER BUNLAR BİRDEN FAZLA OLSAYDI NE OLURDU? A.Ü.İ.F.

60 ŞU CEVABI ALMAYI AMAÇLIYORUM:  KARIŞIKLIK OLURDU. ÇÜNKÜ HANGİSİNİN YETKİLERİ DOĞRULTUSUNDA UYGULAMA YAPILACAĞI KONUSUNDA ANLAŞMAZLIKLAR ORTAYA ÇIKARDI. BU DA TOPLUMDA BİRLİK VE BERABERLİĞİ, DÜZENİ BOZAR, KARGAŞAYA NEDEN OLURDU.TOPLUMDA DÜZEN DEĞİL DÜZENSİZLİK EGEMEN OLURDU. A.Ü.İ.F.

61 HEDEF 2: ALLAH’IN EŞİ VE BENZERİNİN OLMASI DURUMUNDA EVRENDE NELER OLABİLECEĞİNİN FARKINA VARIR A.Ü.İ.F.

62 DAVRANIŞLAR  NİÇİN ALLAH’IN EŞİ VE BENZERİ OLMADIĞINI AÇIKLAR  İHLAS SURESİNİN ANLAMI ÜZERİNDE KONUŞUR. A.Ü.İ.F.

63 AKTİVİTE 1: BİRDEN FAZLA TANRI OLSAYDI...  ÖĞRENCİLERE “BİRDEN FAZLA TANRI OLSAYDI NELER OLURDU?”SORUSU SORULUR.  GELEN CEVAPLAR TAHTAYA YAZILIR. 1. DÜZENSİZLİK OLURDU. 2. BİRİ KIŞ DİĞERİ YAZ MEVSİMİNİ İSTEYEBİLİRDİ. 3. ÇOCUKLAR DOĞARKEN BİRİ KIZ DİĞERİ ERKEK OLMASINI İSTEYEBİLİRDİ.  GELEN CEVAPLAR DEĞERLENDİRİLİR.  GEREKLİ AÇIKLAMALAR YAPILIR. A.Ü.İ.F.

64

65 HEDEF 3: ALLAH’IN EŞİ VE BENZERİ OLMADIĞINI BELİRTEN AYET MEALLERİNİ ÖĞRENİR. A.Ü.İ.F.

66 DAVRANIŞLAR: ALLAH’IN EŞİ VE BENZERİ OLMADIĞINI BELİRTEN AYET MEALLERİNİ SÖYLER\ YAZAR A.Ü.İ.F.

67 .. Oysa anlamıyorlar ki, göklerde ve yerde Allah’tan başka tanrılar olsaydı, bu iki alemde kargaşalık içinde yıkılıp giderdi! Bunun içindir ki, O mutlak hükümranlık tahtının efendisi, O sınırsız kudret ve yücelik sahibi Allah, insanların tanımlama ve tasvir yoluyla kendisine yakıştırdığı her şeyin ötesinde, her şeyin üstündedir. (Enbiya Suresi, 22) A.Ü.İ.F.

68 Göklerin ve yerin Rabb’idir O, ve bunların arasında varolan her şeyin! Öyleyse yalnız Ona kulluk et... (Meryem Suresi, 65) A.Ü.İ.F.

69 De ki: “O, tek Allah’tır” Allah, öncesiz ve sonrasız, bütün var olmakta olanların sebebi. O doğurmamış, doğurulmamıştır. Ve hiçbir şey Onunla mukayese edilemez. (İhlas Suresi, ) A.Ü.İ.F.

70 KONUMUZLA İLGİLİ SON BİR ÖZET VE KAPANIŞ KONUŞMASI YAPARIM: EVRENDE BİR DÜZEN VE BU DÜZENİ SAĞLAYAN BİR GÜÇ VARDIR. O’DA ALLAH’TIR. EĞER ALLAH’TAN BAŞKA İLAHLAR OLSAYDI, EVRENDEKİ BU EŞSİZ DÜZENİ SAĞLAMAK MÜMKÜN OLMAZDI. EĞER BİRDEN FAZLA TANRI OLSAYDI, BUNLARIN HER BİRİ EVRENDE KENDİ DÜŞÜNCESİNE GÖRE BİR DÜZEN OLUŞTURMAK İSTERDİ. O ZAMANDA EVRENDE BÜYÜK BİR KARIŞIKLIK OLURDU. İŞTE, EVRENDEKİ BU MÜKEMMEL DÜZENİ SAĞLAYAN YÜCE ALLAH BİR VE TEKTİR. O’NUN EŞİ, BENZERİ VE ORTAĞI YOKTUR. A.Ü.İ.F.

71 AKTİVİTE 4: CÜMLELER KURUYORUZ.  KARIŞIK HALDE VERİLEN HARFLERDEN KONUMUZDA GEÇEN KELİMELERİ OLUŞTURUYORUZ VE BU KELİMELERLE İLGİLİ CÜMLELER KURUYORUZ.  BÖYLECE ÖĞRENCİLER KONUYU TEKRAR ETMİŞ OLURLAR. A.Ü.İ.F.

72 A R K M A A Y T N V E R E L Ü Ö Ç N Ü D E Z E N K E Z E M E M B R Ş Ü K Ü R V K A L I B E R İ T Ğ A O D KARI Ş IK HALDEK İ HARFLERDEN ANLAMLI KEL İ MELER OLU Ş TURUNUZ. BULDU Ğ UNUZ KEL İ MELERLE YANDAK İ BO Ş KUTULARA B İ R CÜMLE YAZINIZ. YARATMAK EVREN ÖLÇÜ DÜZEN BENZEMEMEK Ş ÜKÜR VARLIK İ BRET DO Ğ A A.Ü.İ.F.

73 KONU 4: ALLAH HERŞEYİ İŞİTİR, BİLİR VE GÖRÜR. A.Ü.İ.F.

74 HEDEF 1: ALLAH’IN İŞİTMEK, BİLMEK VE GÖRMEKLE İLGİLİ ÖZELLİKLERİ (SIFATLARI) BİLGİSİ A.Ü.İ.F.

75 DAVRANIŞLAR:  ALLAH’IN AÇIK VE GİZLİ HERŞEYİ İŞİTTİĞİNİ SÖYLEME\ YAZMA  ALLAH’IN HERŞEYİ GÖREBİLDİĞİNİ SÖYLEME\ YAZMA  ALLAH’IN HERŞEYİ BİLDİĞİNİ SÖYLEME YAZMA A.Ü.İ.F.

76 AKTİVİTE 1: HİKAYE OKUYORUZ.  KONU İLE İLGİLİ HİKAYELER ÖĞRENCİLERE OKUNUR.  BÖYLECE ALLAH’IN HERŞEYİ İŞİTTİĞİNİ, BİLDİĞİNİ VE GÖRDÜĞÜNÜ ANLAR.  ÖĞRENCİLERİN HİKAYELERLE İLGİLİ FİKİRLERİ ALINIR. A.Ü.İ.F.

77 ALLAH HER AN GÖRÜR VE BİLİR. BİR GÜN BİR ÖĞRETMEN, ÖĞRENCİLERDEN KENDİSİNE HİÇ KİMSENİN ONLARI GÖRMEDİĞİ BİR YERDEN ONA ÇİÇEK TOPLAMALARINI İSTER. ERTESİ GÜN ÖĞRENCİLERDEN BAZISI EVDE KİMSE YOKKEN EVİNİN BAHÇESİNDEN, BAZISI DA KIRLARDAN TOPLADIKLARI ÇİÇEKLERİ SEVİNÇLE ÖĞRETMENİNE VERİRLER. ANCAK ÖĞRENCİLERDEN BİRİ ÇİÇEK GETİRMEMİŞTİR. ÖĞRETMEN “SEN ÇİÇEK GETİRMEDİN Mİ?” DİYE SORAR. ALİ BAŞINI ÖNE EĞER. “ÖZÜR DİLERİM ÖĞRETMENİM GETİREMEDİM.” DER. “NEDEN SİZİN BAHÇENİZDE ÇOK GÜZEL ÇİÇEKLER OLDUĞUNU BİLİYORUM. HİÇ BİRİNE KIYAMADIN MI?” DİYE SORAN ÖĞRETMENİNE ALİ “HEPSİNİ TOPLAYIP SİZE GETİRMEK İSTERDİM. AMA SİZ HİÇ KİMSENİN GÖREMEYECEĞİ BİR YERDEN TOPLAMAMIZI İSTEDİNİZ. BEN KİMSENİN OLMADIĞI BİR YER VE BİR AN BULAMADIM. ÇÜNKÜ HER YERDE ALLAH’IN BENİ GÖRDÜĞÜNÜ BİLİYORUM.” DER. SARILARAK ALİ’Yİ ÖPEN ÖĞRETMEN “EVET SEVGİLİ YAVRULARIM, BENİM İSTEDİĞİM CEVAP BUYDU. ALLAH BİZİ HER AN GÖRÜR, DUYAR VE YAPTIKLARIMIZI BİLİR.” DER. A.Ü.İ.F.

78 HEDEF 2: ALLAH’IN İŞİTME, GÖRME VE BİLME İLE İLGİLİ SIFATLARIYLA İNSANLARIN BU SIFATLARI ARASINDAKİ FARKLARI KAVRAYABİLME A.Ü.İ.F.

79 DAVRANIŞLAR:  İNSANLARIN ÖZELLİKLERİNİN SINIRLI OLDUĞUNU VE DUYU ORGANLARINA İHTİYAÇ DUYDUĞUNU AÇIKLAMA  ALLAH’IN SIFATLARININ SONSUZ OLDUĞUNU VE DUYU ORGANLARINA İHTİYAÇ DUYMADAN GÖRÜP İŞİTEBİLDİĞİNİ AÇIKLAMA A.Ü.İ.F.

80 AKTİVİTE 2: DENEY YAPIYORUZ.  ÖĞRETMEN BİR ÖĞRENCİYİ KARŞISINA ALIR VE KONUŞTUKLARINI RAHATÇA DUYUP DUYMADIĞINI SORAR.  SONRA DIŞARI ÇIKARIR. DAHA SONRA İÇERİ ÇAĞIRIP, İÇERİDE KONUŞULANLARI DUYUP DUYMADIĞINI SORAR.  BUNUN GİBİ GÖRMEK VE BİLMEKLE İLGİLİ İNSANIN YETERSİZ OLDUĞU ALANLARI GÖSTERECEK ÖRNEKLER VERİR. A.Ü.İ.F.

81 ŞU SORUYU SORACAĞIM: ETKİNLİK ESNASINDA DIŞARIDAN NİÇİN SES DUYULMADI? A.Ü.İ.F.

82 ŞU CEVABI ALMAYI AMAÇLIYORUM: BU DENEYDE DE GÖRÜLDÜĞÜ GİBİ İNSANLAR BELİRLİ BİR SEVİYEDEN SONRA DUYAMAZ, GÖREMEZ VE BİLEMEZLER. A.Ü.İ.F.

83 HEDEF 3: ALLAH’IN HERŞEYİ İŞİTTİĞİNİ, BİLDİĞİNİ, GÖRDÜĞÜNÜ GÖSTEREN AYET MEALLERİ ÖĞRENİR. A.Ü.İ.F.

84 DAVRANIŞLAR: ALLAH’IN HERŞEYİ İŞİTTİĞİNİ, BİLDİĞİNİ VE GÖRDÜĞÜNÜ GÖSTEREN AYET MEALİ SÖYLER\YAZAR. A.Ü.İ.F.

85 De ki: “Benim Rabb’im gökte ve yerde konuşulan her sözü bilir; her şeyi işiten ve her şeyin aslını bilen O’dur”. (Enbiya Suresi, 4).. O karada ve denizde olan herşeyi bilir; bir yaprak düşmez ki onun haberi olmasın; ve ne yeryüzünün derin karanlığında bir habbe, ne de canlı veya ölü hiçbir şey yoktur ki Onun apaçık fermanında kaydedilmiş olmasın. (En’am Suresi, 59).. Kendiniz için önceden yaptığınız her iyiliği Allah katında mutlaka bulacaksınız: Unutmayın, Allah bütün yaptıklarınızı görür. (Bakara Suresi, 110).. Şüphesiz Allah her şeyi işiten, her şeyi görendir. (Mücadele Suresi, 1) O, göklerde ve yerde olan her şeyi bilir; ve O, sakladıklarınızı da, açığa vurduklarınızı da, bilmektedir: çünkü Allah, insanların kalplerinde olanın her türlü bilgisine sahiptir. ( Teğabün Suresi, 4) A.Ü.İ.F.

86 KONUMUZLA İLGİLİ SON BİR ÖZET VE KAPANIŞ KONUŞMASI YAPARIZ: EVRENDE MÜKEMMEL BİR DÜZEN VARDIR. BU DÜZEN, ALLAH’IN HERŞEYİ BİLMESİ SAYESİNDE OLUŞMUŞTUR. ALLAH’IN BİLGİSİ SONSUZ VE SINIRSIZDIR. İŞİTMEK VE GÖRMEK ALLAH’IN ÖZELLİKLERİNDENDİR. BU ÖZELLİKLERİ DİĞER CANLILARDA DA GÖRMEK MÜMKÜNDÜR. İNSANLAR SESLERİ İŞİTMEK İÇİN KULAKLARINA, CİSİMLERİ GÖREBİLMEK İÇİN GÖZLERİNE GEREKSİNİM DUYARLAR. AMA ALLAH’IN İŞİTMEK VE GÖRMEK İÇİN BU ORGANLARA İHTİYACI YOKTUR. A.Ü.İ.F.

87 KONU 5: ALLAH’IN HERŞEYE GÜCÜ YETER A.Ü.İ.F.

88 HEDEF 1: ALLAH’IN HERŞEYE GÜCÜNÜN YETTİĞİNİ KAVRAMA A.Ü.İ.F.

89 DAVRANIŞLAR: ALLAH’IN HERŞEYE GÜCÜNÜN YETTİĞİNİ AÇIKLAMA A.Ü.İ.F.

90

91

92

93 ŞU SORUYU SORACAĞIM: GÖRDÜĞÜNÜZ GİBİ DÜNYA, CANLILARIN YAŞAMASI İÇİN DÜZENLENMİŞ BİR ORTAMDIR. HAVA, DAĞLAR, DENİZLER, BİTKİLER, HAYVANLAR HERŞEY UYUMLU VE DENGELİDİR. BUNLARDAN BİR TANESİ BİLE OLMASAYDI NELER OLURDU? A.Ü.İ.F.

94 ŞU CEVABI ALMAYI AMAÇLIYORUM:  DOĞAL DENGE BOZULURDU.  YAŞAM ALTÜST OLURDU.  CANLILARIN SONU GELİRDİ.. VB. GELEN CEVAPLAR DEĞERLENDİRİLİR. A.Ü.İ.F.

95 HEDEF 2: ALLAH’IN HERŞEYE GÜCÜNÜN YETTİĞİNİ GÖSTEREN AYET MEALİ ÖĞRENİR A.Ü.İ.F.

96 DAVRANIŞLAR: ALLAH’IN HERŞEYE GÜCÜNÜN YETTİĞİNİ GÖSTEREN AYET MEALİ SÖYLEME\ YAZMA A.Ü.İ.F.

97 VE BÜTÜN CANLILARI SUDAN YARATAN ALLAH’TIR; ÖYLE Kİ, KİMİ KARNI ÜZERİNDE SÜRÜNÜR, KİMİ İKİ AYAĞI, KİMİ DE DÖRT AYAĞI ÜZERİNDE YÜRÜR. ALLAH DİLEDİĞİNİ YARATIR; ÇÜNKÜ O, GERÇEKTEN DE HER ŞEYE KADİRDİR. (NUR SURESİ, 45) A.Ü.İ.F.

98 Onun işaretlerinden biri de şudur: sen toprağı çorak görürsün ama üzerine yağmur yağdırdığımızda hemen harekete geçer ve hayata uyanıverir! Ona hayat veren, şüphesiz, ölü kalbe de hayat verir: Çünkü O, her şeye kadirdir. (Fussilet Suresi, 39) A.Ü.İ.F.

99 ŞU SORUYU SORUYORUM: “BEN ÇİÇEK EKER, AĞAÇ FİDANI DİKEBİLİR, ONU SULAYABİLİR VE YETİŞMESİNİ GÖZLEMLEYEBİLİRİM. BUNLARI YAPMAKLA ÇİÇEĞİ VE AĞACI BEN Mİ YARATMIŞ OLURUM? A.Ü.İ.F.

100 ŞU CEVABI ALMAYI AMAÇLIYORUM: HAYIR. BUNLARIN HAYAT BULMASINA, YETİŞMESİNE YALNIZCA ARACI OLABİLİRİM. ASLINDA BUNLAR YETİŞMEYE HAZIR CANLILARDIR. BENİM YAPTIĞIM İSE HAVA, SU VE TOPRAK İLE UYGUN ORTAMDA BULUNMALARINI BÜYÜYÜP GELİŞMELERİNİ SAĞLAMAK OLUR. ÇÜNKÜ BENİM DE GÜCÜM SINIRLIDIR. A.Ü.İ.F.

101 KONUMUZLA İLGİLİ SON BİR ÖZET VE KAPANIL KONUŞMASI YAPARIM: EVRENDE PEK ÇOK VARLIK VARDIR. EN KÜÇÜĞÜNDEN EN BÜYÜĞÜNE KADAR BUNLARIN HEPSİNİ ALLAH YARATMIŞTIR. ALLAH’IN YARATTIKLARI BİZE O’NUN GÜCÜNÜN HERŞEYE YETTİĞİNİ GÖSTERİR. A.Ü.İ.F.

102 KONU 6: ALLAH BİZİMLE BERABERDİR A.Ü.İ.F.

103 HEDEF 1: KONUYLA İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARIN ANLAM BİLGİSİ A.Ü.İ.F.

104 DAVRANIŞLAR: BERABERLİK, İYİLİK, KÖTÜLÜK KAVRAMLARININ NE ANLAMA GELDİĞİNİ SÖYLEME\ YAZMA A.Ü.İ.F.

105

106

107 ŞU SORULARI SORACAĞIM:  BERABERLİK NEDİR?  İYİLİK NEDİR?  KÖTÜLÜK NEDİR?  ÖĞRENCİLERDEN BU SORULARIN CEVABINI ALDIKTAN SONRA, DOĞRUSUNU KENDİSİ TEKRAR EDER. A.Ü.İ.F.

108 HEDEF 2: KONUYLA İLGİLİ TEMEL İLKELER BİLGİSİ A.Ü.İ.F.

109 DAVRANIŞLAR:  ALLAH’IN HER ZAMAN GÖRDÜĞÜNÜ, DUYDUĞUNU, BİZİMLE BERABER OLDUĞUNU SÖYLEME\ YAZMA  GÜNLÜK YAŞANTIMIZDA KARŞILAŞTIĞIMIZ ZORLUKLARDA ALLAH’IN BİZİMLE BERABER OLDUĞUNU BİLEREK ONDAN YARDIM İSTEME  ALLAH’IN BİZİMLE BERABER OLDUĞU KONUSUNDA ÖRNEKLER VEREBİLME A.Ü.İ.F.

110 SÜTE SU KATMAYAN VE HZ. ÖMER’İ AĞLATAN GENÇ KIZ HZ. ÖMER, HALİFE OLDUKTAN SONRA SIK SIK KIYAFET DEĞİŞTİREREK HALKIN ARASINA GİRER, HALKIN DURUMUNU İNCELERDİ. YİNE BİR GECE MEDİNE SOKAKLARINDA DOLAŞMIŞ, SABAHA KARŞI YORGUNLUKTAN BİR EVİN ÖNÜNE OTURMUŞTU. ÖNÜNE OTURDUĞU EVDEKİ KONUŞMA SESLERİ, DIŞARIDAN DUYULUYORDU. İÇERİDE BİR KADIN “KIZIM, HADİ KALK DA SABAH SÜTÇÜ GELMEDEN SÜTLERE BİRAZ SU KARIŞTIR” DİYEREK KIZINI UYANDIRIYORDU. GENÇ KIZ ANNESİNE “ANNE, BUNU NASIL DERSİN. HALİFE HZ. ÖMER’İN SÜTLERE SU KARIŞTIRILMASINI YASAKLADIĞINI DUYMADIN MI?” DİYE KARŞILIK VERİYORDU. ANNESİ “AMAN KIZIM! HALİFE ÖMER ŞİMDİ RAHAT YATAĞINDA UYUYORDUR. BİZİM SÜTLERE SU KATTIĞIMIZI NEREDEN BİLECEK” DEDİ. GENÇ KIZ KARARLI BİR SESLE “FAKAT ANNECİĞİM, HZ. ÖMER UYUSA BİLE ALLAH DA MI UYUYOR? ALLAH BİZİ GÖRMEZ Mİ?” DEYİNCE, ANNESİ KIZINA DİYECEK BİR ŞEY BULAMADI. HATASINI ANLADI VE SÖYLEDİĞİNE PİŞMAN OLDU. TÖVBE ETTİ. A.Ü.İ.F.

111 ŞU SORUYU SORACAĞIM: ALLAH BİZİM YAPTIKLARIMIZI GÖRÜR. O HALDE BİZLER NASIL DAVRANMALIYIZ? A.Ü.İ.F.

112 ŞU CEVABI ALMAYI AMAÇLIYORUM: ALLAH BİZİM YAPTIĞIMIZ HERŞEYİ GÖRDÜĞÜNE GÖRE, BİZLER HER YERDE VE HER ZAMAN İYİ DAVRANIŞLAR SERGİLEMELİYİZ VE KÖTÜ DAVRANIŞLARDAN UZAK DURMALIYIZ. A.Ü.İ.F.

113 AKTİVİTE 4: BEYİN FIRTINASI YAPIYORUZ.  ALLAH’IN BİZİMLE OLMASININ BİZİM HAYATIMIZ İÇİN FAYDALARI NELERDİR? ALLAH’IN BİZİMLE BERABER OLDUĞUNU BİLMEK VE BUNA İNANMAK DAVRANIŞLARIMIZI NASIL ETKİLER?  ÖĞRENCİLERDEN GELEN CEVAPLAR TAHTAYA YAZILIR: A.Ü.İ.F.

114 DÜŞÜNCELERİMİZİ, SÖZ VE HAREKETLERİMİZİ KONTROL EDERİZ. CANLILARI İNCİTMEMEYE ÇALIŞIRIZ. KÖTÜLÜKLERDEN KAÇINIR, YALAN SÖYLEMEZ, KİMSEYE ZARAR VERMEYİZ. O’NUN BİZİMLE BERABER OLMASINDAN GÜÇ ALIRIZ. A.Ü.İ.F.

115 HEDEF 3: ALLAH’IN BİZİMLE BERABER OLDUĞUNU ANLATAN BİRKAÇ AYET MEALİ ÖĞRENİR A.Ü.İ.F.

116 DAVRANIŞLAR: ALLAH’IN BİZİMLE BERABER OLDUĞUNU GÖSTEREN AYET MEALİ SÖYLER A.Ü.İ.F.

117  AYETLERİ ÖNCE KENDİSİ OKUR VE ÖĞRENCİLERE OKUTUR.  AYETLERİN ANLAMLARI ÜZERİNDE DÜŞÜNMELERİNİ İSTER, YORUMLARINI DİNLER.  ÖĞRENCİLERİN DÜŞÜNCELERİNİ ALDIKTAN SONRA ÖĞRETMEN BUNLARI BİRLEŞTİREREK AYETLERİ AÇIKLAR. ÖĞRETMEN; A.Ü.İ.F.

118 ..Nerede olursanız olun O sizinle beraberdir; ve Allah yaptıklarınızı görmektedir. (Hadid Suresi, 4) A.Ü.İ.F.

119 Şüphesiz Allah, göklerin ve yerin bütün sırlarını bilir ve bütün yaptıklarınızı görür. (Hucurat Suresi, 18) A.Ü.İ.F.

120 KONUMUZLA İLGİLİ SON BİR ÖZET VE TEKRAR YAPARIM: ALLAH HER AN BİZİMLE BERABERDİR. O YAPTIĞIMIZ HERŞEYİ GÖRÜR VE BİLİR. O HALDE BÜTÜN DAVRANIŞLARIMIZA DİKKAT ETMELİYİZ. SIKINTILI ZAMANLARIMIZDA DA O’NUN HER AN YANIMIZDA OLDUĞUNU BİLEREK, O’NDAN YARDIM İSTEMELİYİZ. ALLAH’IN BİZİMLE BERABER OLDUĞUNU BİLMEK BİZİ RAHATLATIR, ÜMİTSİZLİĞE DÜŞMEMİZİ ENGELLER. AYNI ZAMANDA DAVRANIŞLARIMIZA DÜZEN VERMEMİZİ SAĞLAR. A.Ü.İ.F.

121 KONU 7: KELİME-İ TEVHİD VE KELİME-İ ŞEHADETİ ÖĞRENİYORUM A.Ü.İ.F.

122 HEDEF 1: KELİME-İ TEVHİD VE KELİME-İ ŞEHADET’İ DOĞRU TELAFFUZLA OKUMAK VE ANLAMINI SÖYLEMEK A.Ü.İ.F.

123 DAVRANIŞLAR:  KELİME-İ TEVHİD GETİREREK ANLAMINI SÖYLER  KELİME-İ ŞEHADET GETİREREK ANLAMINI SÖYLER A.Ü.İ.F.

124 AKTİVİTE 1: KELİME-İ TEVHİD VE KELİME-İ ŞEHADET’İ YAZIYOR VE BOYUYORUZ.  ÖĞRENCİLER KELİME-İ TEVHİD VE KELİME-İ ŞEHADET’İ RENKLİ KALEMLERLE YAZARAK, BOYARLAR. A.Ü.İ.F.

125 OKUNUŞUANLAMI LA İLAHE İLLALLAH, MUHAMMEDUN RASULULULAH ALLAH’TAN BAŞKA TANRI YOKTUR, MUHAMMED O’NUN PEYGAMBERİDİR. KELİME-İ TEVHİD KELİME-İ ŞEHADET OKUNUŞUANLAMI EŞHEDÜ EN LA İLAHE İLLALLAH VE EŞHEDÜ ENNE MUHAMMEDEN ABDÜHÜ VE RASULUH ALLAH’TAN BAŞKA TANRI OLMADIĞINA, MUHAMMED’İN O’NUN KULU VE PEYGAMBERİ OLDUĞUNA TANIKLIK EDERİM. A.Ü.İ.F.

126 KONUMUZLA İLGİLİ ÖZET VE KAPANIŞ KONUŞMASI YAPARIZ:  BİR İNSANIN MÜSLÜMAN OLABİLMESİNİN İLK ŞARTLARINDAN BİRİ DE KELİME-İ TEVHİD VE KELİME-İ ŞEHADETİ İNANARAK SÖYLEMESİDİR. AYNI ZAMANDA MÜSLÜMANLAR ÖLÜRKEN DE ŞEHADET GETİRİRLER. BUNUN DIŞINDA GÜNLÜK HAYATIMIZDA, ÖRNEĞİN TESBİH ÇEKERKEN DE BU CÜMLELERİ KULLANIRIZ. A.Ü.İ.F.

127 AŞAĞIDAKİ BULMACADA, YUKARIDAKİ HARFLERİ AŞAĞIDA AİT OLDUĞU KUTULARA YERLEŞTİRİNİZ, GİZLİ CÜMLEYİ BULACAKSINIZ.  BU BULMACAYI ÇÖZEREK ÖĞRENCİ, ÜNİTENİN ADINI BİR DEFA DAHA TEKRAR ETMİŞ VE PEKİŞTİRMİŞ OLUR. A.Ü.İ.F.


"T.C. ANKARA ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ İLKÖĞRETİM DİN KÜLTÜRÜ ve AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ve MATERYAL GELİŞTİRME DERSİ FİNAL." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları