Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ERGENL İ K DÖNEM İ ÖZEL İ KLER İ ÖZNUR SEVENER REHBER ÖĞRETMEN İ BN İ S İ NA İ LKÖ Ğ RET İ M OKULU.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ERGENL İ K DÖNEM İ ÖZEL İ KLER İ ÖZNUR SEVENER REHBER ÖĞRETMEN İ BN İ S İ NA İ LKÖ Ğ RET İ M OKULU."— Sunum transkripti:

1 ERGENL İ K DÖNEM İ ÖZEL İ KLER İ ÖZNUR SEVENER REHBER ÖĞRETMEN İ BN İ S İ NA İ LKÖ Ğ RET İ M OKULU

2

3

4 EYVAH!!! ÇOCUĞUM BÜYÜYOR  Doğduğunda size Dünyaları verdi,  İlk adımı attığı zaman,sevinçten uçtunuz,  İlk Anne veya Baba dediğinde ne yapacağınızı şaşırdınız,  Büyüdükçe problem yaşamaya başladınız, “ARTIK ÇOCUĞUMU ANLAYAMIYORUM” DEMEYE BAŞLADINIZ DEĞİL Mİ? ** Korkmayın çocuğunuz kendini arıyor. ERGENL İ K DÖNEM İ

5  Ergenlik:Çocukluktan erişkinliğe geçiş dönemi olan,  Zaman sınırları kişiye göre değişebilen,  Genelde yaş arasını kapsayan,  Hızlı büyüme ve gelişmenin görüldüğü,  Fiziksel,sosyal,zihinsel ve psikolojik değişimlerin yaşandığı evredir.  “BİREYİN HEM KENDİSİ İLE HEMDE ÇEVRESİ İLE ÇATIŞMA YAŞADIĞI BİR DÖNEMDİR”.

6 Ergenlik; *Okyanusta 5-10 metrelik dalgalarda yüzmeye benzer. *Her gün omuzlarınızda 50 kilo yükle dolaşmaya benzer. *Aynı anda 4-5 kişiyle dövüşmeye benzer. *Hangi limana gideceğini bilmeyen bir gemiye benzer.

7 FARKLILIKLAR  Bu dönem bazı çocuklarda erken bazılarında ise geç başlayabilir veya bitebilir.  Beden yapıları birbirlerine göre farklı büyüme gösterir.  Bireysel farklılıklar görülür.  Kızlar ergenliğe erkeklere oranla 1-2 yıl daha erken girer.  Ergenlik dönemindeki hızlı değişimlere ayak uydurmada çocuklar birbirlerine göre farklılık gösterebilirler.

8 BEDENSEL DEĞİŞİM  Kız:12-14 yaş arası  Erkek:15 yaş sonrası  Fiziksel büyüme hızlanır(Eller ayaklar büyür)  Yüzde önce burun büyür  Kızlarda kalçalar,erkeklerde omuzlar genişler  Bedende en son gövde gelişir  Kollar bacaklar arasında uyumsuzluk görülür.

9 ERGENLİKDE BEDENSEL DEĞİŞİMLER  BOY UZAR,  AĞIRLIK ARTAR,  KEMİKLEDE UZAMA OLUR,  KASLARDA BÜYÜME VE GELİŞME MEYDANA GELİR.  CİNSEL ORGANLARDA GELİŞME OLUŞUR,  YAĞLANMA VE KILLANMALAR OLUŞUR,  SES DE ÇATALLAŞMA SONRADA KALINLAŞMA MEYDANA GELİR. BEDENSEL DE ĞİŞİ M

10 BEDENSEL GELİŞİMİN GENÇ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ  İlgi alanının temelidir(Ayna karşısında çok zaman geçirirler)  Bir yandan değişikliklerden kaygı duyar,bir yandan başkalarıyla paylaşma ihtiyacı duyarlar. Örnek;sakalının çıkmasından utanır ama aynı zamanda tıraş olur……..  Bedeniyle ilgili söylenilenlere çok duyarlıdır.  Sivilceler=Kabus(Çünkü güzelliği bozar.  Boy ve kilo/Rejim yapma. BEDENSEL DE ĞİŞİ M

11 BEDENSEL DEĞİŞİMLER DAVRANIŞLARA YANSIR  Yalnızlık isteği,  Çalışma isteksizliği,  Ahenksizlikler,  Can sıkıntısı,  Huzursuzluk,  Toplumsal zıtlık,  Otoriteye karşı direnç,  Karşı cinse yönelen zıtlık,  Duygu çeşitliliğinin artması,  Kendine güvensizlik,  Sakarlıklar  Aşırı çekingenlik,  Gündüz rüyaları,hayaller.

12 ANNE-BABAYA TAVSİYELER  Değişiklikler konusunda genci bilinçlendirin.  Ergenlikte önce el sonra ayakların büyümesi sakarlığa neden olabilir,bundan dolayı eleştirmeyin.  Bedenine yönelik şaka ve eleştiri yapmayın  Dış görünüşle ilgili tartışmalara mümkün olduğu kadar girmemeye özen gösterin. -Cinsel konularda düzeyine uygun bilgilendirin. - Bedenini koruması konusunda bilinçlendirin. -Kişisel bakımı hakkında bilgilendirin yönlendirin. BEDENSEL DE ĞİŞİ M

13 DUYGUSAL GELİŞİM  Duygularda yoğunluk vardır(Şiir,hikaye yazma,günlük tutma,aşk romanları okuma)  Duygularda dengesizlik vardır(Aynı olaya farklı tepkiler verebilir,neşeli= neşesiz olabilir)  Hayal kurarlar  Yalnız kalma isteği ağır basar  Duygusal ilişkiler yaşarlar  Kaygılarda artış olur(Bedensel ve gelecekle ilgili kaygılar)  Heyecan,utanma,kızarma,huzursuzluk

14 ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ  Duygu,düşünce,davranış ve ilişkilerinde değişkendir.  Anne,Baba ve öğretmen gibi otoritelere karşı çıkarlar ancak Örnek modele ihtiyaç duyarlar.  Otoriteye karşı gelmesi saygısızlık değil,varlığını ispat etme çabasıdır. (bir birey olma çabası)  Arkadaşları onun için önemlidir.Çünkü aynı sorunlarla karşı karşıyadırlar.  Dağınıktır,unutkandır,  Beklenenden fazla tepki gösterirler,  Çok hassas ve kırılgandırlar,  Dünya görüşleri farklıdır ve çabuk değişir,  Hata yapma oranları yüksektir,risk altındadırlar.

15  Kendilerine yetişkin gibi davranılmasını isterler,  Emir almayı sevmezler,açıklama isterler,  Kısıtlama değil özgürlük isterler (sınırları çizilmiş),  Düşünce ve fikirlerine değer verilmesini isterler,  Kıyaslanmaktan nefret ederler,Kendilerinin olduğu gibi kabul edilmesini isterler,  Sevgi,anlayış,hoşgörü ve takdir beklerler,  Hayal kurar,yalnız kalmak ister,aşık olmak isterler, BENMERKEZCİDİRLER,  TAM BİR BENMERKEZCİDİRLER,  “ DİKKAT”  DEPRESYONA GİRME İHTİMALLERİ OLDUKÇA YÜKSEK.

16 K İ ML İĞİ N İ “ ERGEN K İ ML İĞİ N İ ARIYOR ”  KİŞİLİĞİNİ ARAYAN ERGEN, SORUMLULUKLARI İLE EĞLENCE ARASINDAKİ DENGEYİ KURAMAYABİLİR.  KİMLİK ARAYIŞINDAKİ ERGENİN OKUL BAŞARISINDA DÜŞÜŞLER OLABİLİR.  GERGİN OLAN ERGEN YOĞUN BASKIYI KALDIRMADA ZORLANABİLİR VE KONTROL EDEMEZ.  BAŞARISIZLIKLARI SONUCUNDA TEPKİ GÖRECEĞİ KORKUSU İLE YALANA BAŞVURABİLİR.  EMİR ALMAYI VE ELEŞTİRİYİ SEVMEZ ANCAK İÇİNDE ZITLIKLAR YAŞAR.  BİR YANDAN KENDİSİ DİĞER YANDAN DA ÇEVRE  İLE ÇATIŞMA YAŞAR. GÖLGE ETME BAŞKA  ONUN SLOGANI GÖLGE ETME BAŞKA İHSAN İSTEMEM İHSAN İSTEMEM DİR.

17 Ergen arkadaş ilişkisi.  ORTAK SORUNLARA SAHİP OLDUKLARINDAN ARKADAŞLARI İLE DAHA YAKINDIRLAR.  BAŞLANGIÇTA KENDİ CİNSLERİ İLE OLAN YAKINLIK SONRADAN KARŞI CİNSE YÖNELİR.  ARKADAŞLARININ KENDİSİ HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİ ÇOK ÖNEMLİDİR. SIK SIK BERABER OLMAK İSTERLER.  HER ERGEN BİR ARKADAŞ GRUBUNA AİT OLMAK İSTER.(TEMEL ÇABA SOSYAL ONAY,SOSYAL KABUL DÜR.)  AİLESİ İLE DENGESİZ VE OLUMSUZ İLİŞKİLERE SAHİP OLAN ERGENLER ARKADAŞ GRUPLARI İLE ÇETELEŞMEYE KADAR GİDEBİLİRLER.  ERGENLER EVDE ANNE VE BABA TARAFINDAN ANLAŞILAMIYACAKLARINI DÜŞÜNDÜKLERİNDEN ARKADAŞLARI İLE DAHA ÇOK PAYLAŞIM İSTERLER.  ÖZGÜRLÜĞÜNE DÜŞKÜNDÜRLER.

18 Ergenlikte Çeteleşmenin Nedenleri  İletişim ve uyum güçlükleri,  Okulda karşılaşılan güçlükler,  Ayrımcılık (dil,din,mezhep,ırk),  Düşük ekonomik gelir,  Aile içi yıkım ve sorunlar,  Gruptan dışlanma,  Zayıf kişilik yapısı.

19 Bir gencin,arkadaş grubuyla ilişkileri Ne boyutta olursa olsun,problemlerinde sıkıntılarında ve sevinçlerinde genç,ailesinin yanında olduğunu hissetmelidir.

20 ‘ ERGENİN ANNE BABALARLA İLGİLİ EN BELİRGİN SİTEMLERİ,  ONLAR ESKİ KAFALI!  SANKİ KENDİLERİ HİÇ GENÇ OLMADILAR!  ONLARLA ARAMIZDA DAĞLAR KADAR FARK VAR.  BÜYÜKLER BİZİ NE ZAMAN ANLAYACAKLAR?  ONLAR GİBİ YAŞAMAK ZORUNDA DEĞİLİZ Kİ!!!  HER ŞEYİME KARIŞMAK ZORUNDALAR MI ?

21 YETİŞKİNLER İSE GENÇLERİ;  Sorumsuz ama sorunlu,  Saygısız,  Laf dinlemeyen,  Öğütlere kulak asmayan,  Büyükleri dinlemeyen,  Burnunu doğrultusunda giden,  Dediğim dedik,  Bazen de baş belası, biri olarak görürler.  BİZ BÖYLEMİYDİK NERDE O ESKİ GENÇLİK diye yakınırlar.

22 HESİOD  İsa’dan 800 yüzyıl önce yaşayan ünlü düşünür HESİOD şöyle demiş;  -Günümüz gençleri öyle umursamaz ki! İlerde ülke yönetimini ele alacaklarını düşündükçe umutsuzluğa kapılıyorum.  Bizlere büyüklere karşı saygılı olmayı ağırbaşlı olmayı öğretmişlerdi.Şimdiki gençler;kurallara boş veriyorlar,çok sorumsuz ve sabretmesini bilmiyorlar.

23 Ünlü düşünür GOETHE der ki; ** Gençlik şarapsız sarhoşluktur. Biz yaşlılar için genç insanlarla anlaşmak hep güç oluyor. **Ya onlar bizden saklanıyor yada biz onları kendi açımızdan yargılıyoruz.

24 SOKRATES ; ***GENÇLERİN GÖZÜNDE YETİŞKİNLER GERİKAFALI TUTUCU KİŞİLERDİR. GENÇLERİ ANLAMAYA YANAŞMAŞMAZLAR. AYNI ZAMANDA ÇIKARCI VE İKİYÜZLÜDÜRLER. ***YETİŞKİNLER İSE KENDİ ARALARINDA NERDE BİZİM GENÇLİK DİYE DERTLEŞİRLER. ** OYSA KENDİLERİ DE; GENÇLİKLERİNDE BİR ÖNCEKİ KUŞAKLA BENZER ÇATIŞMA YAŞADIKLARINI UNUTURLAR.

25 ERGEN AİLE İLİŞKİSİ  Bağımsızlık duygusu ile hareket eden ergen aile büyükleri ile çatışır.  Aile büyükleri ergenin büyüdüğünü fark etmez veya kabullenmezse çatışmalar başlayacaktır.  Ergen zamanla aileden uzaklaşıp arkadaşlarına yaklaşacaktır.  Arkadaşları onunla aynı sorunlara sahip kişilerdir.  Ailelerini beğenmezler.  Aile içinde yapılan eleştirilere ani tepkiler verirler.  Eleştiri kabul etmediği gibi kendisi sürekli ailesini eleştirir.  Anne ve babanın düşüncelerini eski kafalılık olarak görür.  Anne ve babanın beğenileri ile alay ederler.  BU DÖNEMDE ANNE VE BABALAR.; SABIRLI,ANLAYIŞLI,HOŞGÖRÜLÜ OLMALI AKSİ HALDE ERGEN AİLEDEN TAMAMEN UZAKLAŞABİLİR.SORUNLARIYLA BAŞEDEMEYEN ERGEN,AİLEDEN DESTEK GÖRMEZSE HERTÜRLÜ ZARARLI ALIŞKANLIKLARI EDİNEBİLİR.

26

27 “ERGENLER NE İSTERLER”  Büyüyüp gelişmiş bir kişi olmak,  İlerleyip olgunlaşmak ve değişmek  Bireysel bağımsızlık elde etmek,  Başarmak ve güven kazanmak,  Beğenilmek ve takdir edilmek,  Çevresiyle olumlu bir sosyal ilişki  kurmak,  Geleceğini belirlemek,  KISACASI MUTLU OLMAK isterler.  Anne babalara düşen görev ise onların karşılarında değil,yanlarında olmalarıdır.

28  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  ANNE BABALAR ERGENİN YAŞADIĞI TÜM BU DEĞİŞİMLER HAKKINDA ONLARI BİLGİLENDİRMELİ VE DESTEKLEMELİDİRLER.  ERGENİN AİLESİNE VE SEVDİKLERİNE BAĞLILIĞINI SÜRDÜREREK BAĞIMSIZLIĞINI KAZANMASI EN DOĞRU YOLDUR.  SORUNLAR;KARŞILIKLI DİNLEMEYLE KIZGINLIĞA VE KIRGINLIĞA YOL AÇMADAN HOŞGÖRÜ VE ANLAYIŞ İÇİNDE YAPICI TARTIŞMALARLA ÇÖZÜLMELİ.

29 “BAZI İPUÇLARI”  Öfke,kızgınlık,sevinç,korku gibi,duygularının paylaşılması gerekir.  Her konuda konuşmaya, dinlenilmeye ve büyükler tarafından anlaşılmaya ihtiyaçları vardır.  Yeteneklerini fark etmede ve kendini gerçekleştirmede yardıma ihtiyaç duyarlar.  Beslenme ve Zararlı alışkanlıklarla baş etmede bilgilendirilme gereksinimleri vardır.  Bilinçli fiziksel aktivitelere yönlendirilmelidirler.  (spor,tiyatro,folklor)gibi.  Zaman zaman kendileri ile vakit geçirilmesini de isterler.  UNUTULMAMALIDIR Kİ ONLARLA GEÇİRECEĞİNİZ ZAMAN BOŞA HARCANAN ZAMAN DEĞİL,ONLARIN İHTİYAÇ DUYDUKLARI BERABERLİKDİR.

30

31 ANNE VE BABALAR NE YAPMALI ?  ANNE VE BABALAR ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ HAKKINDA BİLGİ EDİNMELİ, ÇOCUĞUNUZUN KARŞILAŞABİLECERĞİ SORUNLAR HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLUN.  DEPRESYONA NEDEN OLABİLECEK BELİRTİLER GÖRDÜĞÜNÜZ ANDA BİR UZMANA BAŞ VURUN.  ÖĞRETMLERİ İLE GÖRÜŞÜP OKUL ARKADAŞ İLİŞKİLERİNİ DEĞERLENDİRİN.  SAKİN OLMAK ÖNEMLİ ; ERGEN KİŞİYE SEVGİYLE GÜVEN VERİCİ BİR TUTUMLA YAKLAŞALIM.  ERGEN KİŞİ FAZLA BUNALTMADAN SIKIŞTIRILMADAN GÖZLEM ALTINDA TUTULMALIDIR.

32 “ANNE VE BABALARA ANAHTAR ÖNERİLER” **ÇOCUGUNUZUN YARGILAYICI TAVRINA KARŞI SABIRLI VE ANLAYIŞLI OLUN. **OKUL VE ÖĞRETMENLERİ İLE İLİŞKİ KURUN. **ÇOCUKLA SAĞLIKLI BİR İLETİŞİM KURUN. **SERT VE KATI BİR TUTUM SERGİLEMEYİN. **ÇOCUKTAKİ DEĞİŞİMLERİ İYİ GÖZLEYİN. **YARGILAMADAN ELEŞTİRMEDEN DÜŞÜNCELERİNİ ÖNEMSEYİN. **ÖFKELİ İSE ÜZERİNE GİTMEYİN. Olumsuz davranışlar karşısında soğukkanlı olmaya çalışın. Eleştiri ve kızgınlık kişiye değil davranışa yönelik olmalıdır.

33  Gencin yaşadığı dönemin zorluklarını anlamaya çalışın ve bu zorlukları ona yansıtmamaya çalışın.  Gencin yapamadıklarının değil yapabildiklerinin üzerinde durulmalıdır ki,takdir edildiğini, desteklendiğini gören genç o davranışı daha sık sık göstersin.  Başarısını başkalarıyla kıyaslamayın.  Hedef koymasına yardım edin.  Ödüllendirmelerde bulunun.  “Bireysel beceri ve ilgilerini destekleyin.”Bu onun kendine olan saygısını artıracakt ır.  Kişiliğine sevgi ve saygı gösterin.(Evde anne ve babayla olumlu ilişki yoksa bu boşluğu arkadaşlarıyla doldurmaya çalışırlar)  Duygularını anlayın Duygularını yaşamasına izin verin eleştirmeyin.

34  Onların tek ve biricik olduklarını unutmayın.  İyi örnek olun.  Tutarlı ve kararlı olun.  Sevginizi eksik etmeyin.  Empati kurmaya çalışın.  Dinleyin.. “sen varsın, senin farkındayım,önemli ve özelsin,sana değer veriyorum” mesajı iletin.

35 İyi bir ailenin gence sağladığı olanaklardan biri de kötü sonuçlardan korkmadan içini dökebilmesi,duygularını açığa vurabilmesidir.Genç,buyruk davrandığı evden sıkıldığı zaman bile,onun için ailesi denize açıldıktan sonra geri dönüp sığınabileceği bir liman olma özelliğini kaybetmemelidir.

36

37 ** Dün çocuklarınız için yaptıklarınız size yeterli geliyorsa; bugün yeterli değilsiniz demektir. ** Unutmayın asla kolay olmayacak. ** Çocuğunuzu, başkalarının ne yaptığı ile değil onun ne yapabildiği ile değerlendirin. ** Çocuklarınızla aranıza duvar örmeyin aksine köprü kurun ki……… “Onlara yardımcı olabilesiniz”.

38 İŞİN GERÇEĞİ;  ÇOCUĞUNUZU EĞİTMEK VE GELİŞTİRMEK,  ASLINDA KENDİNİZİ EĞİTMEK VE GELİŞTİRMEKTİR,

39 ANNE BABA TUTUMLARI VE ERGEN  ÇOCUK MERKEZLİ AİLE  EBEVEYN MERKEZLİ AİLE  BASKICI AİLE  DİSİPLİNİ TUTARSIZ AİLE  DEMOKRATİK AİLE

40 • DİSPLİNİ TUTARSIZ AİLE • ANNE BABA; •BAZEN KATI, BAZEN HOŞGÖRÜLÜ, •BAZEN KURALCI, BAZEN VURDUM DUYMAZ OLURLAR. •ANNE BABA AYNI OLAYA FARKLI ZAMANLARDA FARKLI TEPKI VERİR. •TUTARSIZLIK ÇOCUĞUDA TUTARSIZ YAPAR. • BASKICI AİLE • ELEŞTİRME • SUÇLAMA •CEZA VERME AİLENIN BELİRGİN ÖZELLİKLERİDİR •OTORİTE ANNE BABA İÇİN ÖNEMLİDİR •AŞIRI DİSİPLİN SÖZ KONUSUDUR. •PSİKOLOJİK VE FİZİKSEL ŞİDDET GÖRÜLÜR. • EBEVEYN MERKEZLİ AİLE •ÇOCUK MERKEZLİ AİLENIN TAM TERSİDİR •KARARI HEP AİLE VERİR. • ÇOCUK İTAAT EDER. •ÇOCUĞA SÖZ HAKKI VERİLMEZ, •ZATEN ODA HİÇ BİRŞEYDEN ANLAMAZ!!!!!!!!! • - BU AİLELER ÖZELLİKLE MÜKEMMELLİYETÇİDİRLER. •-KENDİ İSTEKLERİNİ ÇOCUKLARINDA UYGULARLAR. •-HATAYI KABUL ETMEZLER. • ÇOCUK MERKEZLİ AİLE •HEMEN HER ŞEY ÇOCUĞUN İSTEDİĞİ GİBİ OLUR. •KARAR MERKEZİ ADETA ÇOCUK OLMUŞTUR. •ÇOCUK ETRAFINI MANIPULE ETMİŞTİR. •SORUN ÇÖZME,MÜCADELE ETME, VE SORUMLULUK ANLAYIŞI VERİLMEMİŞTİR. •AİLENIN AŞIRI DÜŞKÜNLÜĞÜ ÇOCUĞU BENCİL, • SORUMSUZ, YAPAR. Çocuk: Özgüvensiz, şımarık,uyum güçlüğü çeken bir birey olur. Bağımlı kendi seçimleri olmayan, başkalarının yönlendirmesine ihtiyaç duyan, pasif,zayıf kişilikli çocuklardır. Karar vermeyi beceremeyen, tutarsız ve ne yapacağını bilmeyen, sürekli çelişki yaşayan, ne doğru ne yanlış bilemeyen, güven duygusundan yoksun bireyler haline gelirler. Çocuk ;içine kapanık,bazen saldırgan,pasif, uyum güçlüğü yaşayan,sağlıksız bir birey olur.

41 DEMOKRATİK AİLE  KARŞILIKLI SAYGI, SEVGİ VE HOŞGÖRÜ TEMELLİDİR.  SORUMLULUKLAR PAYLAŞILMAKTADIR.  İLETİŞİM AÇIK VE NETTİR.  YAPTIRIM CEZAYA DEĞİL İKNAYA DAYALIDIR.  AİLE YAKLAŞIMI DESTEKLEYİCİ VE GÜVEN VERİCİDİR.  BU AİLEDE YETİŞEN ÇOCUK; DEMOKRATİK, KENDİNİ İFADE EDEN GÜVEN DUYGUSU GELİŞMİŞ, SORUMLULUKLARINI BİLEN, UYUM SAĞLAYABİLEN, GİRİŞİMCİ SOSYALLEŞMİŞ BİREYLER OLACAKLARDIR.

42 ÇOCUK MERKEZLİ AİLE  HEMEN HER ŞEY ÇOCUĞUN İSTEDİĞİ GİBİ OLUR.  KARAR MERKEZİ ADETA ÇOCUK OLMUŞTUR.  ÇOCUK ETRAFINI MANIPULE ETMİŞTİR.  SORUN ÇÖZME,MÜCADELE ETME, VE SORUMLULUK ANLAYIŞI VERİLMEMİŞTİR.  AİLENIN AŞIRI DÜŞKÜNLÜĞÜ ÇOCUĞU BENCİL, SORUMSUZ, YAPAR.  ÇOCUK; ÖZGÜVENSİZ, ŞIMARIK, UYUM GÜÇLÜĞÜ ÇEKEN BİR BİREY OLUR.

43 EBEVEYN MERKEZLİ AİLE  ÇOCUK MERKEZLİ AİLENIN TAM TERSİDİR  KARARI HEP AİLE VERİR.  ÇOCUK İTAAT EDER.  ÇOCUĞA SÖZ HAKKI VERİLMEZ,  ZATEN ODA HİÇ BİRŞEYDEN ANLAMAZ!!!!!!!!!  BU AİLELER ÖZELLİKLE MÜKEMMELLİYETÇİDİRLER.  KENDİ İSTEKLERİNİ ÇOCUKLARINDA UYGULARLAR.  HATAYI KABUL ETMEZLER.  BU AİLEDEKİ ÇOCUKLAR;  BAĞIMLI,KENDİ SEÇİMLERİ OLMAYAN, BAŞKALARININ YÖNLENDİRMESİNE MUHTAÇ OLAN PASİF ZAYIF KİŞİLİKLİ ÇOCUK OLURLAR.

44 BASKICI AİLE  ELEŞTİRME  SUÇLAMA  CEZA VERME AİLENIN BELİRGİN ÖZELLİKLERİDİR  OTORİTE ANNE BABA İÇİN ÖNEMLİDİR  AŞIRI DİSİPLİN SÖZ KONUSUDUR.  PSİKOLOJİK VE FİZİKSEL ŞİDDET GÖRÜLÜR.  ÇOCUK İÇİNE KAPANIK ;  BAZEN SALDIRGAN  PASİF  GÜVEN DUYGUSUNDAN YOKSUN  UYUM GÜÇLÜĞÜ YAŞAYAN  SAĞLIKSIZ BİR BİREY OLARAK ORTAYA ÇIKAR.  SONUÇTA;ANNE BABA KENDİ YARATTIĞI SORUNLARLA YINE KENDİ UĞRAŞMAK ZORUNDA KALIR.

45 DİSİPLİNİ TUTARSIZ AİLE  ANNE BABA;  BAZEN KATI, BAZEN HOŞGÖRÜLÜ,  BAZEN KURALCI, BAZEN VURDUM DUYMAZ OLURLAR.  ANNE BABA AYNI OLAYA FARKLI ZAMANLARDA FARKLI TEPKI VERİR.  TUTARSIZLIK ÇOCUĞUDA TUTARSIZ YAPAR.  BU TÜR ÇOCUKLAR; KARAR VERMEYİ BECEREMEYEN, TUTARSIZ, NE YAPACAĞINI BİLMEYEN SÜREKLI ÇELİŞKİ YAŞAYAN, NE DOĞRU NE YANLIŞ AYIRT EDEMEYEN, GÜVEN DUYGUSUNDAN YOKSUN BİREYLER HALİNE GELİRLER.

46 DERS ÇALIŞMA DAVRANIŞI VE AİLE  Genç yardıma açık olmalıdır.  Derslerde olumluyu görmeye çalışın(matematik zayıf) Tepki; “Eyvah matematiğin zayıf yerine matematikle biraz daha fazla ilgilen” gibi bir yaklaşımda bulunabiliriz. Çalışma odası;  Odanın düzenlenmesinde yardımcı olun,  Uygun masa ve sandalye ayarlayın……..  Çalışma planı yapmasını sağlayın  Bilgisayar,Müzik;TV izlemeyi çalışma sonunda ödül olarak sunun  Düzenli olarak okul hayatını takip edin.


"ERGENL İ K DÖNEM İ ÖZEL İ KLER İ ÖZNUR SEVENER REHBER ÖĞRETMEN İ BN İ S İ NA İ LKÖ Ğ RET İ M OKULU." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları