Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI.  ÇOCUKLAR… BİZİM EN DEĞERLİ VARLIKLARIMIZ; TÜM ÇABALARIMIZ ONLARIN İYİLİĞİ İÇİN!  ONUN OKUL BAŞARISI, AİLENİN TUTUMU.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI.  ÇOCUKLAR… BİZİM EN DEĞERLİ VARLIKLARIMIZ; TÜM ÇABALARIMIZ ONLARIN İYİLİĞİ İÇİN!  ONUN OKUL BAŞARISI, AİLENİN TUTUMU."— Sunum transkripti:

1 AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI

2  ÇOCUKLAR… BİZİM EN DEĞERLİ VARLIKLARIMIZ; TÜM ÇABALARIMIZ ONLARIN İYİLİĞİ İÇİN!  ONUN OKUL BAŞARISI, AİLENİN TUTUMU İLE AİLENİN TUTUMU İLE YAKINDAN İLGİLİDİR. YAKINDAN İLGİLİDİR.

3   OKUL BAŞARISIZLIĞI NE DEMEKTİR? Çocuğun, bir eğitim öğretim döneminden daha uzun süre ile hemen her dersten, gelişim düzeyinin ve yeteneklerinin altında başarı göstermesi ve bu başarısızlığı bir türlü telafi edememesi durumudur.

4 OKULDA BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ… Anne baba tutumları arasındaki kararsızlık. Aşırı kısıtlama ve kontrol nedeniyle çocukta kendine güven duygusunun oluşmaması. Anne babanın çocuğa yeterli zamanı ayırmaması. Çocuğun sorumluluk almaya ve başladığı işi bitirmeye alışmaması. Aile içi şiddet Kardeşler arasında ayrım yapılması

5 OKULDA BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ… Televizyon, bilgisayar gibi etkinliklerin kullanımına sınırlama getirilmemesi Sportif faaliyetlerin, müzik dinleme, resim yapma gibi etkinliklerin kısıtlanması, gereksiz görülmesi. Anne baba arasında sağlıklı bir iletişimin olmaması, Çocuğun ihmal edilmesi ve istismarı Anne babanın kaygı düzeylerinin yüksek olması Çocuk üzerine aşırı beklentiler Anne babanın okula karşı tutumu

6 ÇOCUĞUMUZUN OKUL BAŞARISINA KATKIDA BULUNMAK İÇİN NELER YAPABİLİRİZ?

7 Çocuğunuzun sağlık ve beslenme durumu ile yakından ilgileniniz. Okulu ve öğretmenleri ile sıkı bir işbirliği kurunuz; çocuğunuzun yanında onları eleştirmeyiniz. Anne baba olarak tüm davranışlarınızla ona örnek olunuz. Çocuğunuzu iyi tanıyın, ondan yapamayacağı şeyler beklemeyiniz. Her isteğini yerine getirmemek veya isteklerini çok sınırlandırmamak. Çocuğunuza yeteri kadar harçlık veriniz. Çocuklarınızı başka çocuklarla ve kardeşleriyle kıyaslamayınız. Çocuklarınızı korkutmayınız. Anne baba olarak değişken ve tutarsız davranışlar göstermeyin, aynı şekilde davranın.

8 Çocuğunuzun sınıf, şube ve okul numarasını bilin. Çocuğunuzun okul yaşantısı ile ilgileniniz, okulla ilgili sorular sorunuz, anlattıklarını dinleyiniz. Çocuğunuzun okul içinde ve dışındaki arkadaşlarını kontrol ediniz. Çocuğunuzun okul ve öğretmenleri hakkında şikayetleri olursa, onu dinledikten sonra öğretmenlerle görüşünüz. Çocuğunuzu sık sık eleştirmeyin, onu başkalarıyla kıyaslamayın; hele de bunu başkalarının yanında asla yapmayın. Beğendiniz, takdir ettiğiniz taraflarını çocuğunuza açıkça söyleyin. Çocuklarınız arasında ayrım yapmayın, onları kıskandırmayın.

9 Bilmediklerini çekinmeden öğretmenlerine sormaları gerektiğini anlatın. Çocuklarınızın yanında tartışma, kavga, münakaşa etmeyin. Sorunlarınızı çocuklarınızın yanında konuşmayınız. Çocuğunuzun çeşitli sorunları için sınıf öğretmenine veya rehber öğretmene başvurun, başvurmasını sağlayın. Çocuğunuzun evde ders çalışmasını kontrol ediniz. Ancak sürekli şekilde “ders çalış” ikazı olumsuz etki yapmaktadır. Okula devam durumu ile yakında ilgileniniz. Öğüt vermek yerine davranışlarınızla örnek olun. Aile ve evle ilgili konularda ve sorunlarda çocuğunuzun düşünce ve önerilerini alıp onunla konuşun.

10 ETKİLİ AİLE İLETİŞİMİ  Çocukla iletişim deyince aklımıza gelen… Ona bir şeyler söylemek, Bir şeyler anlatmak, Nasihat vermek, Söz dinletmek.... PEKİ… İLETİŞİM BU MU??

11 İLETİŞİM, TEK YÖNLÜ DEĞİLDİR!   İletişim, iki kişi arasında, karşılıklı mesaj (bilgi, haber) alışverişidir.

12 ÇOCUĞUMUZLA ARAMIZDAKİ İLETİŞİM ENGELLERİ: EMİR VERMEK, EMİR VERMEK, GÖZDAĞI VERMEK, GÖZDAĞI VERMEK, “SEN DİLİNİ” KULLANMAK, “SEN DİLİNİ” KULLANMAK, AHLAK DERSİ VERMEK, AHLAK DERSİ VERMEK, NUTUK ÇEKMEK - ÖĞÜT VERMEK, NUTUK ÇEKMEK - ÖĞÜT VERMEK, YARGILAMA – ELEŞTİRME – SUÇLAMA, YARGILAMA – ELEŞTİRME – SUÇLAMA, AD TAKMAK - ALAY ETMEK, AD TAKMAK - ALAY ETMEK, KIYASLAMA KIYASLAMA

13 İLETİŞİM HATALARININ ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ   İnadına hareket etme,   Karşılık verme,   Kızgınlık,   Anlaşılmadığını düşünme,   Yalan söyleme,   Kaygı, endişe,   Başarısızlık duygusu,   Güvensizlik, Gücenme,   İçe kapanma,   Sevilmediğini düşünme,   Benlik Saygısının zedelenmesi,   Hayata olumsuz bakış,   Kendine ve çevresine saygı duymama,   Kendini ifade edememe…

14 ÇOCUĞUMUZLA SAĞLIKLI İLETİŞİM KURABİLMENİN YOLLARI: Çocuğunuza sık sık söz hakkı verin Kendini ve duygularını, “Ne Düşünüyorsun, Nasıl Hissediyorsun?” diye sorarak anlamaya çalışın. Ona ve fikirlerine değer verdiğinizi hissettirin. Onun olumlu davranışlarını kesinlikle takdir edin. O konuşurken onun yüzüne bakın ve ciddiye aldığınızı hissettirin. Onun için zaman ayırın; birlikte bir şeyler yapın. Yaşına uygun görevler verin ve daha sonra başarısını takdir edin.

15 ÇOCUĞUMUZLA SAĞLIKLI İLETİŞİM KURABİLMENİN YOLLARI: Onunla değişik konularda sohbet etme ortamı oluşturun. Aşırı eleştirici ve yargılayıcı olmaktan çekinin. Hatalı davranışlarını konuşarak uyarın ve ona doğru olanı anlatın. Başkalarının yanında onu kesinlikle küçük düşürmeyin. Onu başkaları ile kıyaslamayın. Kabiliyetlerini fark edin ve teşvik edin. Topluluk içerisinde söz almasını teşvik edin. Ona sık sık sevdiğinizi söyleyin; bunu hissettirin.


"AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI.  ÇOCUKLAR… BİZİM EN DEĞERLİ VARLIKLARIMIZ; TÜM ÇABALARIMIZ ONLARIN İYİLİĞİ İÇİN!  ONUN OKUL BAŞARISI, AİLENİN TUTUMU." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları