Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

INTERNATIONAL HOME&HOUSEWARE SHOW 2014 – CHICAGO.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "INTERNATIONAL HOME&HOUSEWARE SHOW 2014 – CHICAGO."— Sunum transkripti:

1 INTERNATIONAL HOME&HOUSEWARE SHOW 2014 – CHICAGO

2 Mart 2014 tarihleri arasında Amerika Birleşik Devletleri’nin Şikago şehrinde düzenlenen, ev gereçleri, mutfak gereçleri ve pişirme ekipmanları konularında sektörün önemli fuarlarından biri olarak kabul edilen International Home&Housewares Show 2014 fuarı ülkemiz milli iştirak organizasyonu bu yıl 10. Kez İMMİB tarafından gerçekleştirilmiştir. 14 firmamız North Hall’de ve 7 firmamız South Hall’de olmak üzere 21 firmamız toplam 344 M2’de ürünlerini sergilemiştir.

3 YERİ IH&HS fuarı, m 2 sergileme alanı bulunan Mc Cormick Place’te düzenlenmektedir. 3 adet salondan oluşan fuar alanıyla beraber, m 2 ’lik 600 toplantı odası, 6 adet balo odası, 4300 kişilik oturma alanı bulunan tiyatro ve 5800 araçlık otoparkı bulunmaktadır. Fuar alanında holleri birbirine bağlayan Grand Concourse alanında yeme-içme ve diğer alışverişler için çeşitli mağazalar bulunmaktadır.

4 KONUSU VE ÖNEMİ IH&HS fuarında sergilenen ürünler Clean, Contain+Sustain - temizlik, saklama ve koruma ekipmanları, Dine+Design - yemek pişirme ve ağırlama ekipmanları ve Wired+Well - Elektrikli ev aletleri olmak üzere 3 ana başlık altında toplanmaktadır. Amerika ev gereçleri ve mutfak sektörünün en önemli fuarlarından biri olan IH&HS fuarı katılımın yüksek olduğu ve tüm dünyadan önemli alıcılar tarafından ziyaret edilen bir organizasyondur.

5 TÜRKİYE STANDI’NIN KONUMU, İNŞASI VE KATILIMCI FİRMALAR Birliğimiz fuara 2014 yılında, fuar alanının Kuzey ve Güney salonlarında toplamda 344,1 m 2 olmak üzere 21 firma ile katılmıştır. Fuar süresince katılımcı firmalarımız tarafından döküm, teflon, emaye, plastik, melamin, metal ve camdan mamul mutfak, banyo ve ev eşyaları sergilenmiştir.

6 TANITIM Anılan Fuar’da Türk mutfak ve ev eşyaları sektörünün daha yaygın ve etkili bir şekilde tanıtımı için bir reklam ajansı ile çalışılmış olup, söz konusu ajans ile oluşturulan “MADE IN TURKEY” konsepti kullanılarak ülkemiz milli katılımının potansiyel alıcılara duyurulması amacıyla; stand üzeri görsel çalışmaları, broşür ve promosyon malzemeleri dağıtılması sağlanmış ve bunların yanında Kuzey Holünün girişinde, milli katılım organizasyonu yapan ülkelerin katılımcı firmalarının ürünlerinin sergilendiği alan olan ve ziyaretçi trafiğinin en yoğun olduğu Global Design Points Gallery bölümünde katılımcı firmalarımızın ürünleri alıcıların beğenilerine sunulmuştur

7 FUAR’A İLİŞKİN İZLENİMLER IH&HS 2014 fuarına ‘si ABD dışından olmak üzere toplamda firma katılımcı olarak iştirak etmiştir. Bireysel katılımların haricinde ülkemizde dâhil olmak üzere; Brezilya, Çin, Almanya, Fransa, Hong Kong, İtalya, Japonya ve Tayvan milli katılım organizasyonu gerçekleştirmiştir. Fuara milli organizasyonumuz altında ve bireysel olarak katılan Türk firmalarının toplam sayısı 26’dır. Fuar, 125’den fazla ülkeden yaklaşık ziyaretçi ve ’den fazla profesyonel alıcı tarafından gezilmiştir.

8 GÖRÜŞ VE ÖNERİLER IH&HS fuarının mutfak sektöründe bölgedeki en önemli fuar olması, fuara ilginin her geçen yıl artmasının başlıca nedeni olarak gösterilebilir. Fuarın ’den fazla ziyaretçi ve ’den fazla profesyonel alıcı tarafından ziyaret edilmesi, ABD ve Dünya pazarındaki önemini kanıtlamıştır. IH&HS fuarı, özellikle ABD pazarında ev eşyaları sektöründe faaliyet göstermek isteyen firmalar için bir giriş kapısı olarak göze çarpmaktadır. Büyük perakendecilerin satın alma ekiplerinin tedarikçi bulma yeri olan IH&HS fuarı, ABD pazarında var olmak isteyen Türk firmalarının katılmaları gereken en önemli etkinliklerden birisidir. Fuarın yanında onlarca farklı konferans salonunda verilen çeşitli seminerler ile firmalarımız ABD pazarı hakkında bilgi edinebilmekte ve ilgili uzmanlardan pazarlama, satış teknikleri ve diğer konular hakkında profesyonel bilgi alabilmektedirler IH&HS milli katılımı firmalarımız tarafından genel olarak yararlı görülmüş ve birçok katılımcı firma fuara tekrar katılmak istediklerini belirtmişlerdir.

9 Amerika Kıtasında ABD, Kolombiya, Peru, Şili, Uruguay, Brezilya, Costa Rika, Panama, Meksika olmak üzere toplam 9 ülkede 13 müşterimiz var. Fuara ziyaretçi olarak gelen 4 müşterimiz vardı. Benim bu bölgedeki müşterilerimin hepsi CANTON fuarına, çoğunluğu da Ambiante Fuarına ziyaretçi olarak katılıyorlar. Fuar alanında Milli Organizasyon olarak katıldığımız alanında arkalarda kalması da fuarın istenilen verimlilikte olmasını engellemektedir. IH&HS Fuarına; fuar öncesinde çok iyi çalışılması gereklidir. Bire bir müşteriler aranmalı ve davet edilmelidir. Fakat firmalarımız Ambiante Fuarı sonrası oluşan yoğunluktan dolayı bu konuya gerekli özeni gösteremiyorlar. Fuarın South Hall i, North Hall’ine göre çok daha hareketliydi. Genel Olarak firmalar; Fuarı Ambiante Fuarı ile karşılaştırdıklarından başarılı geçmediğini bildirdiler.

10 KOLOMBİYA İŞ GEZİMİZ

11 Nüfus46,4 milyon (2012 tahmini) Dilİspanyolca. Ayrıca ülkede pek çok yerel dil kullanılmaktadır. Yüzölçümü km2 BaşkentBogota Para Birimi Başlıca Şehirler Bogota (7,5 milyon), Medellin (2,4 milyon), Cali (2,3 milyon), Barranquilla (1,1 milyon) GSYİH369,6 milyar $ (2012) GSYİH Büyüme Hızı %4,0 (2012) Kişi Başına Düşen Milli Gelir (2012 tahmini ) Enflasyon%3.2 (2012)

12 Retail Tur Jumbo, Olimpica, Grup Exito, Falebella, Imusa home&Cook, La polar, Home Centry, Brisra, LA 14 ve Easy zincirleini ziyaret etme Fırsatı buldum. Jumbo, Exito, LA 14 gibi süper Market zincirlerinde ağırlıklı Kolombiya’lı Local imalatçılar, Çin, Kore, Yeni Zellanda ve 2 Türk Firmasının ürünleri vardı. Yine Home Centry gibi Ev ürünleri satan büyük Marketlerde Kolombiya’lı locak imalatçıların yanı sıra, Brezilya, İtalya, Kore, Yeni Zellanda ve 5 Türk Firmasının ürünleri satılmaktaydı. Kolombiya’da Çin, ABD, Brezilya, Meksika ve kendi lokal imalatçıların ürünleri vardı. Yine özellikle dep.Store larda Avrupa’lı imalatçıların ürünler vardı. Gördüğümüz Türk Markaları ; Paşabahçe, Artcraft, Mehtap, Solmazer ve Lux Plastik

13 Mağaza sayısı bakımından en büyük perakende zinciri Fransız Casino grubu. (Carulla ve Exito) Casino’nun 2015 yılına kadar mağaza sayısını 400’e çıkaracağı tahmin ediliyor

14 Zincir mağazaları ciro açısından incelediğimizde de Casino grubu liderliği ele geçiriyor. İkinci sırada ise yine bir Fransız zincir Carrefour yer alıyor.

15 Genel Bilgiler Türkiye-Kolombiya Serbest Ticaret Anlaşması (STA) müzakereleri ise halihazırda devam etmekte. Diplomatik, Hizmet, Hususi veya Umuma Mahsus Pasaporta sahip Türk vatandaşları Kolombiya’ya girişte vizeden muaftır.

16 Genel Değerlendirme Mutfak eşyaları sektörü açısından Güney Amerika’da Brezilya’dan sonra ikinci büyük pazar olan Kolombiya’da, artan şehirleşme ve konut edinmedeki artışa bağlı olarak önümüzdeki dönemde de canlılığın devamedeceği düşünülmekte. Ülkede ithalat için bir kısıtlama yok ancak ithalattaki vergi oranları %20 ler dolayında. G.Amerika’nın genelinde karşılaşılan bu yüksek vergiler yine özel sektörün çeşitli yöntemler ile çözüm buluyor. Bu nedenle Kolombiya, Türk mutfak eşyaları sektörü için önemli bir pazar olarak değerlendirilebilir.


"INTERNATIONAL HOME&HOUSEWARE SHOW 2014 – CHICAGO." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları