Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Pazar Araştırması ve Ülke Masaları YAVUZ SELİM ÖZDEN Pazar Araştırması ve Ülke Masaları.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Pazar Araştırması ve Ülke Masaları YAVUZ SELİM ÖZDEN Pazar Araştırması ve Ülke Masaları."— Sunum transkripti:

1 T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Pazar Araştırması ve Ülke Masaları YAVUZ SELİM ÖZDEN Pazar Araştırması ve Ülke Masaları YAVUZ SELİM ÖZDEN

2 Masa başı araştırması hedef pazarın seçimi ve hedef pazar potansiyelinin ölçülmesi işidir. Uluslararası pazarlara girmek ve ihracat yapmak için öncelikle cevaplamamız gereken sorular vardır: •Müşteriler kim? •Hedef Pazar Neresi? •İlk kez ihracat yapacağım. Nereden başlamalıyım? Masa başı çalışması ile önce hedef pazar seçilmekte, daha sonrada bu pazarın uygunluğu konusunda bir ön araştırma yapılmaktadır. Böylece belirlenmiş pazar yada pazar bölümündeki potansiyel alıcıların firmanın teklifini satın alma gücü araştırılmaktadır. MASA BAŞI ARAŞTIRMASI

3 AVANTAJLAR • Verinin hızlı toplanması • Düşük maliyetli • Herhangi biri tarafından yapılabilir. DEZAVANTAJLAR • Genel kalmaktadır. • Güvenilirliğinin test edilmesi gereklidir. • Çelişen istatistikler • Farklı tanımlar • Güncel olmayan bilgi MASA BAŞI ARAŞTIRMASI

4 Masa Başı Araştırmasının Aşamaları  Amaç ve İşin Tanımının Belirlenmesi  Ürünün Sınıflandırılması  Pazar Araştırmasında Gerekli Bilgilerin Toplanması  Bilgi Kaynaklarının Belirlenmesi

5 Masa Başı Araştırmasının Aşamaları Amaç ve İşin Tanımının Belirlenmesi Amaç ürünlerin satılabileceği hedef bir ülkenin ve bu ülkedeki potansiyel müşterilerin belirlenmesidir. Masa başı araştırmasıyla ülkelerin rekabet yapısı, pazar büyüklüğü, kültürel, ekonomik ve coğrafi farklılıkları, müşteri istek ve ihtiyaçlarını değerlendirebilmek için hedef pazarlar hakkında detaylı bilgi toplanmakta, karşılaştırma yapılmakta, hedef olarak seçilen pazarın yapısı ortaya çıkarılmaktadır.

6 GTİP KOD REHBERİ • 2, 4 ve 6 fasıllı HS (Harmonize System-Armonize Sistem) kodlarına, İngilizce veya Türkçe ürün adlarına göre ayrı ayrı sorgulama yapılabilmektedir. • Rehber yardımıyla ürünün Türkçe veya İngilizce adını bilen kişi Armonize Sistem koduna ulaşabilmektedir. Masa Başı Araştırmasının Aşamaları Ürünün Sınıflandırılması Ülkemizde dış ticaret istatistikleri “ARMONİZE SİSTEM NOMANKLATÜRÜ” esas alınarak 12'li bazda hazırlanmaktadır. Armonize sistem numarasını Gümrükler Genel Müdürlüğü (http:gumrukler.gov.tr) sayfasından yada adresinden başvuru kaynaklarında GTİP kod rehberi başlığı altında bulabilirsiniz. Bir örnek ile açıklamak gerekirse Türk Gümrük Tarife Cetveli’nde “Damızlık kısraklar” için belirlenen pozisyon kodu ‘ ’dir Armonize Sistem Kodu Kombine Nomanklatür Kodu Milli alt açılım kodu İstatistik kodu

7  Ürün son üç-beş nereye ihraç edilmiştir?  Ürün nereden ithal edilmektedir?  Ürünün dünya ticareti (ithalat+ihracat) nedir?  Ürünün son yıllardaki ticari eğilimi nedir?  Ürünüz ile ilgili Gümrük Vergisi’ne ulaşabilirsiniz. ÜRÜNÜ SINIFLANDIRDIĞIMIZDA;

8 1.Ürünün özellikleri / dış ticaret sınıflandırması 2.Hedef pazardaki tüketim (pazarın büyüklüğü, bölümleri, eğilimler, tüketim eğilimleri) 3.Hedef pazarda üretim, ithalat, ihracat 4.Hedef pazarda ticaretin yapısı (dağıtım kanalları) 5.Hedef pazara giriş (kalite standartları, ambalajlama, işaretleme, etiketleme, çevre ile ilgili kısıtlamalar, gümrük vergileri, kotalar,ödeme yöntemleri, teslimat koşulları,vs) 6.Hedef pazarda fiyatlar ve kar marjları, fiyat bilgisi için kaynaklar 7.Hedef pazardaki ticari yayınlar + fuarlar 8.Hedef pazardaki potansiyel alıcılar + ilgili kurum ve kuruluşların adresleri Pazar Araştırmasında Gerekli Bilgiler: Masa Başı Araştırmasının Aşamaları

9 YURTDIŞI KAYNAKLAR • Dış Temsilcilikleri • Birleşmiş Milletler • ITC-Uluslararası Ticaret Merkezi • DTÖ-Dünya Ticaret Örgütü • Bölgesel Entegrasyonlar • Dış Ticaret Kuruluşları YURTİÇİ KAYNAKLAR • Kamu Kuruluşları • Özel Sektör Kuruluşları • Yabancı Ülke Temsilcilikleri • Ülke Masaları BİLGİ KAYNAKLARI

10 INTERNET ÇAĞIMIZIN TİCARİ BİLGİ KAYNAĞI: INTERNET

11 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 11 ÜLKE MASALARI

12 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 12 ÜLKE MASALARI EKONOMİ BAKANLIĞI İHRACAT BİLGİ PLATFORMUNUN BİR BÖLÜMÜDÜR EKONOMİ BAKANLIĞI İHRACAT BİLGİ PLATFORMUNUN BİR BÖLÜMÜDÜR

13 ÜLKE MASALARI T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 13 ÜLKE MASALARI – ÜRÜN / HEDEF KİTLE Ülke Masalarının ürünü olan ülke raporları temel olarak Pazar Araştırması niteliği taşımaktadır. Ülke Raporlarının hedef alıcıları/kullanıcıları pazar araştırması aşamasında ya da ihtiyacında olan firmalarımızdır. ÜRÜNÜN NİTELİĞİ

14 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 14 ÜLKE PAZAR BİLGİLERİNİN İÇERİĞİ  Temel Sosyal ve Ekonomik Göstergeler  Siyasi ve İdari Yapı  Genel Ekonomik Durum ve Sektörler  Dış Ticaret  Dış Ticaret Politikası ve Vergiler  Türkiye ile Ticari İlişkiler  Yabancı Yatırımlar  Pazarla İlgili Bilgiler  İş Adamlarının Pazarda Dikkat Etmesi Gereken Hususlar  Genel Değerlendirme ve Öngörüler  Sektörel Değerlendirmeler  Pazara İlişkin Haberler  Fuarlar ve Yararlı Adresler ÜLKE MASALARI

15 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 15 ÜLKE MASALARI ÜLKE PAZAR BİLGİLERİNİN İÇERİĞİ  Hedef Ülkenin İthalatı ve Değişimi  Dünya İthalatında Hedef Ülkenin Payı  Türkiye'nin Toplam İhracatı  Türkiye'nin Hedef Ülkeye İhracatı ve Değişimi  Hedef Ülkenin İthalatında İlk 5 Ülke ve Pazar Payları  Hedef Ülkenin Türkiye'ye Rakip Ülkelere Uyguladığı Vergi Oranları  Hedef Pazarlarda Potansiyel Sektörlerin Değerlendirmesi Potansiyel Sektör Değerlendirmelerinin İçeriği

16 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 16 ÜLKE MASALARI KAYITLI KULLANICI SİSTEMİ

17

18 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 18 ÜLKE MASALARI

19 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 19 ÜLKE MASALARI

20 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 20 ÜLKE MASALARI

21 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 21 ÜLKE MASALARI

22 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 22 ÜLKE MASALARI

23 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 23 ÜLKE MASALARI

24 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 24 ÜLKE MASALARI

25 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 25 ÜLKE MASALARI

26 FAALİYETLER-ÜLKE RAPORLARI T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 1 A.B.D. 26 Fas 51 Katar 76 Portekiz 2 Afganistan 27 Filipinler 52 Kazakistan 77 Romanya 3 Almanya 28 Filistin 53 Kenya 78 Rusya 4 Angola 29 Fransa 54 Kırgızistan 79 Senegal 5 Arjantin 30 Gabon 55 Kolombiya 80 Sırbistan 6 Arnavutluk 31 Gana 56 Kosova 81 Singapur 7 Avustralya 32 Güney Afrika Cum. 57 Kuveyt 82 Slovenya 8 Avusturya 33 Güney Kore Cum. 58 Kuzey Kıbrıs T.C. 83 Sudan 9 Azerbaycan 34 Gürcistan 59 Libya 84 Suriye 10 Bahreyn 35 Hırvatistan 60 Lübnan 85 Suudi Arabistan 11 Bangladeş 36 Hindistan 61 Macaristan 86 Şili 12 Belçika 37 Hollanda 62 Madagaskar 87 Tanzanya 13 Benin 38 Hong-Kong 63 Makedonya 88 Tayland 14 Beyaz Rusya 39 Irak 64 Malezya 89 Tayvan 15 Bir. Arap Emirlik. 40 İngiltere 65 Mauritius 90 Tunus 16 Bosna Hersek 41 İran 66 Meksika 91 Türkmenistan 17 Brezilya 42 İspanya 67 Mısır 92 Ukrayna 18 Bulgaristan 43 İsrail 68 Moğolistan 93 Umman 19 Cezayir 44 İsveç 69 Moldova 94 Ürdün 20 Çek Cumhuriyeti 45 İsviçre 70 Nijerya 95 Venezüella 21 Çin Halk Cum. 46 İtalya 71 Özbekistan 96 Vietnam 22 Danimarka 47 Japonya 72 Pakistan 97 Yemen 23 Ekvator 48 Kamerun 73 Panama 98 Yunanistan 24 Endonezya 49 Kanada 74 Peru 25 Etiyopya 50 Karadağ 75 Polonya Eyalet Raporları: Teksas, Washington, Kalifornia, Illinois, Florida, Georgia, Newyork, Virginia, Ontario, Qubec 26

27 Alan Araştırması HEDEF PAZARIN ZİYARET EDİLMESİ Hedeflenen pazardaki potansiyel müşterilerin bir markaya olan talebin belirlenmesi

28 AVANTAJLAR • Doğrudan pazarda yapılmaktadır. • Potansiyel müşteriler ile görüşme şansı vardır. • Gerekli bilgiye göre ayarlama yapılabilir. DEZAVANTAJLAR • Maliyet daha yüksektir. • Zaman harcamak gereklidir. ALAN ARAŞTIRMASI

29 1. Hedef pazardaki alıcılarla yüz yüze görüşme 2. Hedef pazarda ürünün satışa sunulduğu yerleri ziyaret (perakendeciler, toptancılar, show roomlar, depolar, zincir mağazalar, marketler) 3. Hedef pazarda ürün ile ilgili bir fuarı gezme ve/veya fuara katılma Alan Araştırması Nasıl Yapılır?

30 ALAN ARAŞTIRMASI SONUÇLARI NELERDİR? 4Hedef pazara ihracata hemen başlayabilirim. 4Hedef pazara ihracat yapabilmek için ürünümde ya da teklifimde değişiklik yapmak gerekiyor. 4Hedef Pazara İhracat yapmam kısa vadede mümkün görünmüyor (rakiplerin çokluğu, yerel üretimin güçlü olması, gümrük vergileri, pazarın küçük olması, teknolojinin gelişmemiş olması gibi nedenler vb.)

31 DIŞ PAZAR ARAŞTIRMASI NASIL YAPILIR? Geniş bilgi için: İhracatta pratik bilgiler Dış pazar araştırması nasıl yapılır?

32 HEDEF PAZAR DEĞERLENDİRME TABLOSU ÜLKE Pazarın Demografik ve Fiziksel Durumu 1- Nüfus, nüfus artış hızı, nüfus yoğunluğu 2- Nüfus : Yaş dağılımı 3- Nüfus : Kentsel ve kırsal dağılım 4- İklim ve hava değişiklikleri 5- Ulaşım mesafesi ve vasıta sıklığı 6- Hava taşımacılığı olanakları 7- Ulaşım ve haberleşme ağı 8- Bölgesel ve yerel nakliye olanakları

33 HEDEF PAZAR DEĞERLENDİRME TABLOSU ÜLKE Politik Durum 9- Devlet sistemi 10- Devletin iş hayatına katılımı 11- Dış ticarete karşı devletin tutumu 12-Politik istikrar ve süreklilik 13- Adil/serbest ticaret anlayışı 14- Ulusal ticaretin gelişmesine tanınan öncelikler

34 HEDEF PAZAR DEĞERLENDİRME TABLOSU ÜLKE Ekonomik Durum 15- Gelişmenin genel düzeyi 16-Ekonomik gelişme : GSMH, sanayi sektörü 17-İthalat ve ihracatın toplam ekonomi içindeki yüzdesi 18- Ödemeler dengesi 19-Para: Enflasyon, bulunabilirlik, kontroller, istikrar 20- Kişi başına gelir ve dağılım 21- Harcanabilir gelir ve harcama eğilimleri

35 HEDEF PAZAR DEĞERLENDİRME TABLOSU ÜLKE Sosyal/Kültürel Yapı 22- Okur yazarlık oranı, eğitim düzeyi 23- Orta sınıfın varlığı 24- İç pazar ile olan benzerlikler ve farklılıklar 25- Pazarda konuşulan dile ilişkin engeller

36 HEDEF PAZAR DEĞERLENDİRME TABLOSU ÜLKE Pazara Giriş 26- Yeterli dağıtım ağı 27- Dokümantasyon ve ithalat mevzuatı 28- Yerel standartlar, uygulamalar ve tarife dışı engeller 29- Patentler, ticari markalar, telif haklarının korunması 30- Anlaşmazlıkların halli mekanizmaları 31- Vergi yasaları, oranları

37 HEDEF PAZAR DEĞERLENDİRME TABLOSU ÜLKE Ürün Potansiyeli 32- Tüketici ihtiyaçları ve istekleri 33- Yerel üretim, ithalat, tüketim 34- Ürünün tanınması ve kabulü 35- Yabancı ürünlere karşı tutum 36- Rekabet

38 TEŞEKKÜRLER… Yavuz Selim Özden İhracat Genel Müdürlüğü


"T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Pazar Araştırması ve Ülke Masaları YAVUZ SELİM ÖZDEN Pazar Araştırması ve Ülke Masaları." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları