Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 14 ŞUBAT 2012 / ADANA Pazar Araştırması ve Ülke Masaları.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 14 ŞUBAT 2012 / ADANA Pazar Araştırması ve Ülke Masaları."— Sunum transkripti:

1 T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 14 ŞUBAT 2012 / ADANA Pazar Araştırması ve Ülke Masaları

2 GÜNDEM 1) Günümüzde İş Ortamı 2) İhracatın Firmalar İçin Önemi 3) Dış Pazar Araştırmasının İhracat İçin Önemi 4) Dış Pazar Araştırması Nasıl Yapılır ? 5) Masa Başı Araştırması 6) Alan Araştırması 7) Ülke Masaları ve Yurt Dışı Pazar Araştırması Desteği T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI

3 GÜNÜMÜZDE İŞ ORTAMI  Rekabet çok şiddetli.  Müşteri sadakati azalıyor.Müşteri en kıt kaynak…  Uluslararası ticaretteki sınırlar ve kısıtlamalar aşamalı olarak kaybolmaya başladı.  Bilginin yayılma hızı firma yönetiminde esnek, etkili ve etkin olma sorumluluğunu yüklüyor.  Eski iş yapma alışkanlıklarının değiştirilmesi gerekiyor. T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI

4 İhracat önemli, stratejik bir karardır. Günümüz dünyasında işletmelerin başarılı olmalarının bir yolu da ihracattır. Herkes ihracat yapmak istiyor, ama ihracat yapmak isteyenlerin cevaplaması gereken bir çok soru var.. Müşteriler kimler, müşterileri hangi ülkelerde aramak gerekir, ilk kez ihracat yapıyoruz, işe nereden başlayacağız, hedef pazar neresi olmalı gibi… Biliyoruz ki müşteri sayısı sınırlı, ürün ve firma sayısı neredeyse sonsuz. Uluslararası pazarlarda başarılı olmak ve yoğun rekabete karşı ihracatı gerçekleştirmek için pazar araştırması yapmak önem taşımakta..

5 Sağlam bir ihracat stratejisi kurmak için “DIŞ PAZAR ARAŞTIRMASI” Neden Yapıyoruz? * İhracat kararımız doğru mu? * Hedef pazar seçimimiz doğru mu? Ne elde edeceğiz? * Hedef pazarda ürüne talep var mı? * Benim ürünümü alacaklar mı? T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI

6 ALAN ARAŞTIRMASI MASA BAŞI ARAŞTIRMASI DIŞ PAZAR ARAŞTIRMASI NASIL YAPILIR? T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI

7 Masa başı araştırması hedef pazarın seçimi ve hedef pazar potansiyelinin ölçülmesi işidir. Uluslararası pazarlara girmek ve ihracat yapmak için öncelikle cevaplamamız gereken sorular vardır: •Müşteriler kim? •Hedef Pazar Neresi? •İlk kez ihracat yapacağım. Nereden başlamalıyım? Masa başı çalışması ile önce hedef pazar seçilmekte, daha sonrada bu pazarın uygunluğu konusunda bir ön araştırma yapılmaktadır. Böylece belirlenmiş pazar yada pazar bölümündeki potansiyel alıcıların firmanın teklifini satın alma gücü araştırılmaktadır. MASA BAŞI ARAŞTIRMASI T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI

8 AVANTAJLAR • Verinin hızlı toplanması • Düşük maliyetli • Herhangi biri tarafından yapılabilir. DEZAVANTAJLAR • Genel kalmaktadır. • Güvenilirliğinin test edilmesi gereklidir. • Çelişen istatistikler • Farklı tanımlar • Güncel olmayan bilgi MASA BAŞI ARAŞTIRMASI T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI

9 Masa Başı Araştırmasının Aşamaları  Amaç ve İşin Tanımının Belirlenmesi  Ürünün Sınıflandırılması  Bilgi Kaynaklarının Belirlenmesi  Pazar Araştırmasında Gerekli Bilgilerin Toplanması T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI

10 Masa Başı Araştırmasının Aşamaları Amaç ve İşin Tanımının Belirlenmesi Amaç ürünlerin satılabileceği hedef bir ülkenin ve bu ülkedeki potansiyel müşterilerin belirlenmesidir. Masa başı araştırmasıyla ülkelerin rekabet yapısı, pazar büyüklüğü, kültürel, ekonomik ve coğrafi farklılıkları, müşteri istek ve ihtiyaçlarını değerlendirebilmek için hedef pazarlar hakkında detaylı bilgi toplanmakta, karşılaştırma yapılmakta, hedef olarak seçilen pazarın yapısı ortaya çıkarılmaktadır. T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI

11 GTİP KOD REHBERİ • 2, 4 ve 6 fasıllı HS (Harmonize System-Armonize Sistem) kodlarına, İngilizce veya Türkçe ürün adlarına göre ayrı ayrı sorgulama yapılabilmektedir. • Rehber yardımıyla ürünün Türkçe veya İngilizce adını bilen kişi Armonize Sistem koduna ulaşabilmektedir. Masa Başı Araştırmasının Aşamaları Ürünün Sınıflandırılması Ülkemizde dış ticaret istatistikleri “ARMONİZE SİSTEM NOMANKLATÜRÜ” esas alınarak 12'li bazda hazırlanmaktadır. Armonize sistem numarasını Gümrük ve Ticaret Bakanlığı sayfasından (http://www.gumruk.gov.tr) yada adresinden başvuru kaynaklarında GTİP kod rehberi başlığı altında bulabilirsiniz. Bir örnek ile açıklamak gerekirse Türk Gümrük Tarife Cetveli’nde “Beyaz Arpa” için belirlenen pozisyon kodu ‘ ’dir Armonize Sistem Kodu Kombine Nomanklatür Kodu Milli alt açılım kodu İstatistik kodu T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI

12  Ürün nereye ihraç edilmiştir?  Ürün nereden ithal edilmektedir?  Ürünün dünya ticareti (ithalat+ihracat) nedir?  Ürünün son yıllardaki ticari eğilimi nedir?  Ürünüz ile ilgili Gümrük Vergisi’ne ulaşabilirsiniz. ÜRÜNÜ SINIFLANDIRDIĞIMIZDA; T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI

13 1.Ürünün özellikleri / dış ticaret sınıflandırması 2.Hedef pazardaki tüketim (pazarın büyüklüğü, bölümleri, eğilimler, tüketim eğilimleri) 3.Hedef pazarda üretim, ithalat, ihracat 4.Hedef pazarda ticaretin yapısı (dağıtım kanalları) 5.Hedef pazara giriş (kalite standartları, ambalajlama, işaretleme, etiketleme, çevre ile ilgili kısıtlamalar, gümrük vergileri, kotalar,ödeme yöntemleri, teslimat koşulları,vs) 6.Hedef pazarda fiyatlar ve kar marjları, fiyat bilgisi için kaynaklar 7.Hedef pazardaki ticari yayınlar + fuarlar 8.Hedef pazardaki potansiyel alıcılar + ilgili kurum ve kuruluşların adresleri Pazar Araştırmasında Gerekli Bilgiler: Masa Başı Araştırmasının Aşamaları T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI

14 YURTDIŞI KAYNAKLAR • Dış Temsilcilikleri • Birleşmiş Milletler • ITC-Uluslararası Ticaret Merkezi • DTÖ-Dünya Ticaret Örgütü • Bölgesel Entegrasyonlar • Dış Ticaret Kuruluşları YURTİÇİ KAYNAKLAR • Kamu Kuruluşları • Özel Sektör Kuruluşları • Yabancı Ülke Temsilcilikleri • Ülke Masaları BİLGİ KAYNAKLARI T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI

15 INTERNET ÇAĞIMIZIN TİCARİ BİLGİ KAYNAĞI: INTERNET

16 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 16 ÜLKE MASALARI

17 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 17 ÜLKE MASALARI EKONOMİ BAKANLIĞI İHRACAT BİLGİ PLATFORMUNUN BİR BÖLÜMÜDÜR EKONOMİ BAKANLIĞI İHRACAT BİLGİ PLATFORMUNUN BİR BÖLÜMÜDÜR

18 ÜLKE MASALARI T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 18 ÜLKE MASALARI – ÜRÜN / HEDEF KİTLE Ülke Masalarının ürünü olan ülke raporları temel olarak Pazar Araştırması niteliği taşımaktadır. Ülke Raporlarının hedef alıcıları/kullanıcıları pazar araştırması aşamasında ya da ihtiyacında olan firmalarımızdır. ÜRÜNÜN NİTELİĞİ

19 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 19 ÜLKE PAZAR BİLGİLERİNİN İÇERİĞİ  Temel Sosyal ve Ekonomik Göstergeler  Siyasi ve İdari Yapı  Genel Ekonomik Durum ve Sektörler  Dış Ticaret  Dış Ticaret Politikası ve Vergiler  Türkiye ile Ticari İlişkiler  Yabancı Yatırımlar  Pazarla İlgili Bilgiler  İş Adamlarının Pazarda Dikkat Etmesi Gereken Hususlar  Genel Değerlendirme ve Öngörüler  Sektörel Değerlendirmeler  Pazara İlişkin Haberler  Fuarlar ve Yararlı Adresler ÜLKE MASALARI

20 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 20 ÜLKE MASALARI ÜLKE PAZAR BİLGİLERİNİN İÇERİĞİ  Hedef Ülkenin İthalatı ve Değişimi  Dünya İthalatında Hedef Ülkenin Payı  Türkiye'nin Toplam İhracatı  Türkiye'nin Hedef Ülkeye İhracatı ve Değişimi  Hedef Ülkenin İthalatında İlk 5 Ülke ve Pazar Payları  Hedef Ülkenin Türkiye'ye Rakip Ülkelere Uyguladığı Vergi Oranları  Hedef Pazarlarda Potansiyel Sektörlerin Değerlendirmesi Potansiyel Sektör Değerlendirmelerinin İçeriği

21 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 21 ÜLKE MASALARI KAYITLI KULLANICI SİSTEMİ

22

23 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 23 ÜLKE MASALARI

24 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 24 ÜLKE MASALARI

25 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 25 ÜLKE MASALARI

26 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 26 ÜLKE MASALARI

27 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 27 ÜLKE MASALARI

28 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 28 ÜLKE MASALARI

29 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 29 ÜLKE MASALARI

30 T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 30 ÜLKE MASALARI

31 FAALİYETLER-ÜLKE RAPORLARI T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI 1 A.B.D. 26 Fas 51 Katar 76 Portekiz 2 Afganistan 27 Filipinler 52 Kazakistan 77 Romanya 3 Almanya 28 Filistin 53 Kenya 78 Rusya 4 Angola 29 Fransa 54 Kırgızistan 79 Senegal 5 Arjantin 30 Gabon 55 Kolombiya 80 Sırbistan 6 Arnavutluk 31 Gana 56 Kosova 81 Singapur 7 Avustralya 32 Güney Afrika Cum. 57 Kuveyt 82 Slovenya 8 Avusturya 33 Güney Kore Cum. 58 Kuzey Kıbrıs T.C. 83 Sudan 9 Azerbaycan 34 Gürcistan 59 Libya 84 Suriye 10 Bahreyn 35 Hırvatistan 60 Lübnan 85 Suudi Arabistan 11 Bangladeş 36 Hindistan 61 Macaristan 86 Şili 12 Belçika 37 Hollanda 62 Madagaskar 87 Tanzanya 13 Benin 38 Hong-Kong 63 Makedonya 88 Tayland 14 Beyaz Rusya 39 Irak 64 Malezya 89 Tayvan 15 Bir. Arap Emirlik. 40 İngiltere 65 Mauritius 90 Tunus 16 Bosna Hersek 41 İran 66 Meksika 91 Türkmenistan 17 Brezilya 42 İspanya 67 Mısır 92 Ukrayna 18 Bulgaristan 43 İsrail 68 Moğolistan 93 Umman 19 Cezayir 44 İsveç 69 Moldova 94 Ürdün 20 Çek Cumhuriyeti 45 İsviçre 70 Nijerya 95 Venezüella 21 Çin Halk Cum. 46 İtalya 71 Özbekistan 96 Vietnam 22 Danimarka 47 Japonya 72 Pakistan 97 Yemen 23 Ekvator 48 Kamerun 73 Panama 98 Yunanistan 24 Endonezya 49 Kanada 74 Peru 25 Etiyopya 50 Karadağ 75 Polonya Eyalet Raporları: Texas, Washington, California, Illinois, Florida, Georgia, New York, Virginia, Ontario, Quebec 31

32 FAALİYETLER-YPA’LAR T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI TARİHÜLKEYPA 2010İranİnşaat Malzemeleri 2010KanadaTarım ve Gıda Sanayi 2010ArjantinEv Tekstili, Sofra-Mutfak Eşyaları 2010VietnamMücevherat 2010Malezyaİnşaat Malzemeleri 2010HindistanGıda İşleme ve Ambalaj Makineleri 2010ÇinGıda Ürünleri ve Ev Tekstili 2011BAEGıda 2011S.ArabistanMakine 2011BAE-DubaiOto Yan Sanayi Ürünleri 2011Suriye-ŞamGıda Ürünleri 2011Lübnanİnşaat Malzemeleri 2011ÜrdünElektro Mekanik ve Makine 2011BrezilyaOtomotiv ve Yan Sanayi 2011MeksikaGıda 2011KanadaGıda ve Perakende 2011Makedonyaİş Makineleri ve Yedek Parçaları 2011Katarİnşaat 2011BelçikaSu Ürünleri 2011Cezayirİnşaat Malzemeleri 2011BelçikaSu Ürünleri İngiltereYan Sanayi 2011ÇinPlastik ve Plastik İşleme Makineleri 2011Çinİnci Nehir Deltası 2011ÇinDoğal Taşlar 2011HindistanDoğal Taşlar 2011JaponyaSu Ürünleri 2011MalezyaTarım ve Gıda Ürünleri 2011TaylandGıda Ürünleri 2011EndonezyaTarım ve Gıda Ürünleri 2011JaponyaGıda İşleme ve Ambalaj Makineleri 32

33 Alan Araştırması HEDEF PAZARIN ZİYARET EDİLMESİ Hedeflenen pazardaki potansiyel müşterilerin bir markaya olan talebin belirlenmesi T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI

34 AVANTAJLAR • Doğrudan pazarda yapılmaktadır. • Potansiyel müşteriler ile görüşme şansı vardır. • Gerekli bilgiye göre ayarlama yapılabilir. DEZAVANTAJLAR • Maliyet daha yüksektir. • Zaman harcamak gereklidir. ALAN ARAŞTIRMASI T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI

35 1. Hedef pazardaki alıcılarla yüz yüze görüşme 2. Hedef pazarda ürünün satışa sunulduğu yerleri ziyaret (perakendeciler, toptancılar, show roomlar, depolar, zincir mağazalar, marketler) 3. Hedef pazarda ürün ile ilgili bir fuarı gezme ve/veya fuara katılma Alan Araştırması Nasıl Yapılır? T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI

36 Alan Araştırmasında Giderlerin Bir kısmı Desteklenmektedir! Sınai ve/veya ticari şirketler ile yazılım sektöründe faaliyet gösteren şirketlerce gerçekleştirilen yurt dışı pazar araştırması gezilerine ilişkin giderler %70 oranında ve yurt dışı pazar araştırması gezisi başına en fazla ABD Dolarına kadar desteklenir. T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI

37 Alan Araştırmasında Giderlerin Bir kısmı Desteklenmektedir! Yurt dışı pazar araştırması gezisi yapan en fazla 2 (iki) şirket çalışanının; Ulaşım: Yurt dışı pazar araştırması kapsamında uluslararası ve şehirler arası ulaşımda kullanılan ekonomi sınıfı uçak, tren, gemi ve otobüs bileti ücretleri ile günlük 50 ABD Dolarını, gezi başına da 500 ABD Dolarını aşmamak kaydıyla araç kiralama gideri Konaklama: Gidilen ülkede araştırma yapılan süre içerisinde, şirket başına günlük 300 ABD Dolarını geçmemek kaydıyla konaklama (oda+kahvaltı) gideri destek kapsamındadır. T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI

38 Alan Araştırmasında Giderlerin Bir kısmı Desteklenmektedir! Yurt dışı pazar araştırması desteğinden yararlanmak isteyen şirketlerin destek başvurularını gerekli belgelerle birlikte ilk ödeme belgesi tarihinden itibaren en geç 6 (altı) ay içerisinde doğrudan veya posta ile Ekonomi Bakanlığına (İhracat Genel Müdürlüğü) ya da Bakanlığın Bölge Müdürlüklerine yapmaları gerekmektedir. T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI

39 ALAN ARAŞTIRMASI SONUÇLARI NELERDİR? 4Hedef pazara ihracata hemen başlayabilirim. 4Hedef pazara ihracat yapabilmek için ürünümde ya da teklifimde değişiklik yapmak gerekiyor. 4Hedef Pazara İhracat yapmam kısa vadede mümkün görünmüyor (rakiplerin çokluğu, yerel üretimin güçlü olması, gümrük vergileri, pazarın küçük olması, teknolojinin gelişmemiş olması gibi nedenler vb.) T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI

40 DIŞ PAZAR ARAŞTIRMASI NASIL YAPILIR? Geniş bilgi için: İhracatta pratik bilgiler Dış pazar araştırması nasıl yapılır? T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI

41 TEŞEKKÜRLER… Ümit ATEŞAĞAOĞLU İhracat Genel Müdürlüğü T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI


"T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 14 ŞUBAT 2012 / ADANA Pazar Araştırması ve Ülke Masaları." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları