Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Multimedia Vision 2010 Multimedia Vision 2010 “ Teknolojilerin Evrimi Bizi Nereden Nereye Götürüyor? ” Dr.Vadi Dipçin 5 Nisan 2003.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Multimedia Vision 2010 Multimedia Vision 2010 “ Teknolojilerin Evrimi Bizi Nereden Nereye Götürüyor? ” Dr.Vadi Dipçin 5 Nisan 2003."— Sunum transkripti:

1

2 Multimedia Vision 2010 Multimedia Vision 2010 “ Teknolojilerin Evrimi Bizi Nereden Nereye Götürüyor? ” Dr.Vadi Dipçin 5 Nisan 2003

3 Clarke’s Law "Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

4 Videonun Evrimi?

5 Sınırımız Nerede? Yapamadıklarımızı hayal edemediğimiz için yapamıyoruz!

6 EVRİMSEL Medeniyetin Gelişimi E=mc 2 Tranzistör Moore Yasası DEVRİMSEL Öngörülemeyen Ani Etkiler

7 Teknolojinin Devrimsel Gelişimi Ana Etkenlerden biri MALZEME BİLİMİ • Taş Devri (Yontma, cilalı) • Bakır-Tunç-Bronz Devirleri • Ağır Sanayi • Pil • Ekran teknolojileri • Silikon-Yarıiletkenler

8 Teknolojinin Evrimsel Gelişimi 19922000 100 1000 CPU MHz INTERNET ??? Öngörülemeyen, Zamanla Gelişen Etkiler Uygulamalarda/Pazarda

9 Temel Teknolojik Evrim Yakınsama ElektronikBilgisayarİçerikTelekom

10 Ajanda • MMSS Kavramı • İçerik • Altyapı • Donanım • İnsan-Makine Arayüzü • Sosyal Etkiler

11 MMSS Yapısı Warner Bros Beşiktaş Levent Kırca Sezen Aksu Akşam Orhan Pamuk Selçuk Erdem Ben, Sen, O ShowTVAlemFM PLATFORM AMAÇ ARAÇ HEDEF 3G = Girls + Games + Gamble

12 İçerik

13 İkili koda çevrilebilen, işe yarayan/yaramayan her çeşit bilgi İÇERİK - Tanımı

14 İÇERİK – Yeni Müşteri Profili NTT DOCOMO’nun 2010 için müşteri profili tahmini: 120 Milyon İnsan 100 Milyon Otomobil 60 Milyon 60 MilyonBisiklet 50 Milyon 50 Milyon Taşınabilir Bilgisayar 30 Milyon 30 Milyon Motorsiklet, Bot, Hayvan

15 Yeni Dünya Ekonomisi 1kg $43 $500 $3000 $4000 $80.000 $0.45 VAS Milyon $

16 İÇERİK – İçeriğin MByte Değeri

17 İÇERİK – Oyun Elektronik Oyunların Çekiciliğinin Temeli Gerçek hayatta yapamadığımız şeyleri yaşayabiliyoruz.

18 İÇERİK – Oyun, Yeni Türler MAJESTIC NOKIA GAME

19 İÇERİK – Oyun, Gelecek • Etkileşimin artması • Gerçekçilik • İçerik türlerinde şiddet, cinsellik vb. etkenlerin güçlenmesi OYUN SEKTÖRÜNDE HUKUKSAL KISITLAMALAR

20 3D Modelleme

21 MPEG 4

22 ???

23 Altyapı

24 ALTYAPI – Kapsama Alanları

25 ALTYAPI – Sabit Ortam Ev Ağlarının Temel İşlevleri • İletişim • Güvenlik • Enerji Yönetimi

26 ALTYAPI – Sabit Ortam • İletişim • Yazılım • Donanım • Güvenlik • Sağlık • Sigortacılık • Enerji

27 Resim 2010 - Multimedyaİletişim İçerik Erişimi İnsan Nakli Ürün Nakli Para Nakli Öğrenci Çalışan Yetişkin Çocuk Ev Hanımı Sabit/Mobil Kişisel/Kurumsal Çek-Senet Havale RTMRTMRTMRTM Kablo&Fiber xDSL HOME GATEWAY DISPLAY Mobil Sabit Kişisel Kurumsal Kişisel Kurumsal

28 Amaa... Mahvolmanın 3 Yolu: Kadınlar Kumar Teknik kişilere inanmak En Zevkli En Hızlı En Kesin !!!.com şirketlerinin en büyük hatası çok Powerpoint az Excel kullanmaları oldu.

29

30 Gartner’ın Hype Eğrisi

31 Donanım & İMA

32 Multimedya Teknolojileri Nerede? EVRİMSEL DEVRİMSEL CRT,LCD,Plasma, Plastik Ekranlar 3D NiCa,LiIon vb., Lityum Polimer, AlkolMoore Kanunu(2020) Kuantum Bilg., Karbon,Plastik Optik,Manyetik,VLSI Holografik Kayıt Fiyat/Performans Oranı Tartini? HMI Giyilebilir Bilg.,End.Tasarım,Ses Tanıma Sinir Sis.

33 Bellek Teknolojileri DVD/Hard Disk Mini Disk 10* GB Mertebeleri 1cm çapta disk >1GB Veri Depolama Şebekede/Terminalde

34 İMA

35 Sosyal Etkiler

36 Endüstri Devrimi

37 ŞEHİRLEŞME  Büyüyen Merkezler

38 Resim 2010 - Toplum • Şirketlerde verimlilik • Devlet politikaları • Enerji kısıtları • Toplumsal eğilim • vs. vs. vs. Mecburiyet olmadan kişilerin fiziksel naklinin kayıp sayılacağı bir ortam • Home Office, Sanal Toplantı • E-Devlet • E-Eğitim

39 Uzun Vade Demokrasi 1.0 : Demokrasi 2.0 : Toplumsal İşletim Sistemimiz Değişmeye Aday

40 Teşekkürler vadi.dipcin@turkcell.com.tr


"Multimedia Vision 2010 Multimedia Vision 2010 “ Teknolojilerin Evrimi Bizi Nereden Nereye Götürüyor? ” Dr.Vadi Dipçin 5 Nisan 2003." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları