Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR DERSİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR DERSİ"— Sunum transkripti:

1 PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR DERSİ
Hazırlayan: Gözde BOZ

2 MARKA HİKAYESİ Marka, 1949 yılında Max Herz ve Carl Tchillinghiryan tarafından Hamburg'da kurulmuştur. İkili iş hayatına öncelikle posta ile kahve satışı yaparak başlamıştır. Firmaya ismini veren Tchibo kelimesi, Tchilling isminin ilk hecesinin, Almanca çekirdek anlamındaki “Bohnen” kelimesinin ilk hecesiyle birleşiminden yaratılmıştır. Günümüzdeki pazarlama ve satış çalışmalarında ana hatlarını hemen her hafta farklı bir ürün grubuyla devam ettirmekle beraber kahve satışı markanın en önemli ürün grubudur.

3 Firmanın Almanya sloganı " Her hafta yeni bir dünya" şeklindedir.
Tchibo faaliyetlerini 1.000'in üzerindeki mağaza sayısıyla devam ettirmektedir. Ana merkezi hala Hamburg'dadır. Tchibo markalı kahveler ABD, Çek Cumhuriyeti, Slovakya, Romanya, Türkiye, Macaristan, Ukrayna, Suriye, İsrail, Ürdün, Rusya, Birleşik Arap Emirlikleri ve Polanya'da son kullanıcılara ulaşmaktadır.

4 1952- Son moda tüyolar, eğlenceli hikayeler, dar bütçeler için tarifler, usta dikiş kalıpları, romanlar ve güzellik ipuçları içeren Tchibo dergisi, aylık olarak yayınlanmaya başlamıştır. 1954- Gold-Mocca Almanya’nın en popüler kahvesi haline geldi.. Gold-Mocca’nın özelliği farklı dokuz kahvenin harmanı olmasıydı. Gold-Mocca’ya kadar, mocca harmanları genellikle farklı beş kahveden oluşmaktaydı. 1955- Kahveye olan yoğun ilginin ve Tchibo’nun başarısının sonucu olarak Hamburg Almanya'da kahve tadım mağazasını açtılar. Bu yeni konsept ile Tchibo müşterilerine kahve satın almadan önce, eşsiz lezzet ve aromaya sahip kahvelerini tatma fırsatı sundu. 1958- Hemen hemen her hafta bir yenisi açılan Almanya’daki Tchibo mağazalarının sayısı 77’ye ulaştı yılına kadar mağaza sayısı 400’e ulaşmıştır. Tchibo’nun Gold-Mocca markası Almanya kahve piyasasında bir numara oldu.

5 1961– Ünlü aktör Mr. Pithey, “Tchibo Man” reklamları ile Almanya’nın en bilinen reklam ikonu seçildi. 1961’den itibaren yaklaşık on beş yıl boyunca, Tchibo’nun kahve çekirdeklerinin kalitesini ve çeşitliliğini anlatan kişi oldu. 1963- Tchibo pastanelerde ve tatlı dükkanlarında ‘Frischedepots’ (tazelik depoları) açar yılına kadar bu tazelik depolarının sayısı 2,900’e ulaşır. İlk yumuşak kahvenin tanıtılmasıyla kahve uzmanları için yeni bir çağ başlamıştır. 1964– Tchibo, ilk büyük ölçekli kahve kavurma fabrikasını Hamburg Almanya’da kurdu. 1965- Kuruculardan Max Herz vefat etti ve ailesi Tchibo yönetimini devraldı. 1972- Tchibo Kahve Servisi kuruldu. 1973– Tchibo geleneksel ürün yelpazesini genişletti ve mağazalarında kahvenin yanı sıra gıda dışı farkı konseptte ürünler de satmaya başladı. En çok satılan ürünler masa takımları ve kahvaltı masaları oldu.

6 1975- Tchibo’nun yeni seyyar pastaneleri kırsal alanlara kahve ve taze hamur işleri sunmaya başladı. Her hafta ortalama 30 ürün sunulmaya başlandı. 1977- İkinci büyük kahve kavurma fabrikası Berlin’de faaliyete başladı. 1984- Tchibo, espresso makinesi ‘Picco’ yu piyasaya sundu. İlk yıl 200,000’den fazla makina satıldı. 1985- Taze kavrulmuş kahve çekirdeği, Tchibo’nun yüksek kalitesinin kolay akılda kalır ve hatırlanabilir sembolü olarak lanse edildi. 1986- Tchibo mağazaları, farklı kahve ekipmanları satmaya başladı. 1987- Tchibo Kahve ve Gıda Dışı ürünler pek çok süpermarkette bulunmaya başladı. İyi kahveler tıpkı iyi şaraplar gibi kendi kişiliklerine sahiptir. Ekim 1987’den beri Tchibo’nun Privat Kaffee serisi, seçkin üretici ülkelerden gelen en iyi kahveleri sunmaktadır. Her bir çeşit, kendine özgü bir lezzete sahiptir.

7 1990-Tchibo ürünleri, Tchibo mağazalarında, süpermarketlerde ve pastanelerde bulunmaya başlandı.
1991- Tchibo Macaristan (Tchibo Budapeşte) ve Slovakya (Tchibo Slovensko) pazarına girdi. Çek Cumhuriyeti’nin ilk tesisi Prag’ta kuruldu. 1992- Tchibo Polonya’nın lansmanı gerçekleşti ve Tchibo Macar pazarına girildi. 1993- Bratislava’da Slovak şube ofisinin kuruluşu gerçekleşti, bu ofis daha sonra Prag’a taşındı. 1994- Tchibo Coffee Service GmbH; otellere servis veren ayrı bir şirket haline geldi. Tchibo, St. Petersburg, Rusya’da bir mağaza açtı. Polonya Marki’de şirkete ait bir kahve kavurma fabrikası kuruldu.

8 1995- Rusya Moskova’da ikinci tesis açıldı.
1996- Tchibo Direct GmbH kuruldu.Artık Gıda dışı ürünler ve Tchibo kahvesi Almanya’da katalog üzerinden sipariş verilmeye başlandı. 1997- Tchibo Holding AG, şirketler grubu Eduscho’yu satın aldı.Tchibo, seyahat sektörüne girdi yılında, ’den fazla müşteri seyahatlerini Tchibo aracılığıyla gerçekleştirdi. Tchibo ayrıca ilk kez interneti yeni satış kanalı olarak kullanmaya başladı. 1998- Eduscho kahve satışlarına Slovakya’da başladı. 1999- Polonya’da, ‘Gala’ ikinci marka olarak tanıtıldı. 2000- Londra’da ilk Tchibo mağazası açıldı.Tchibo Romanya pazarına girdi.Tchibo Direct GmbH Avusturya’da tanıtıldı.

9 2001- Tchibo golf sporuna ucuz yollu bir başlangıç yapmak isteyenler için, ilk kez komple bir golf setini ve “golf kartı” nı müşterilerine sundu. Tchibo, Almanca konuşulan İsviçre pazarında direk faaliyetlerine başladı. 2002- Tchibo finansal hizmetler sunmaya başladı: sigorta uzmanı AXA’nın katkılarıyla mağazalarda ve internet üzerinden sekiz farklı sigorta sunulmaya başlandı. Tchibo, Fleesensee Golf & Country Club’ta ilk golf kursunu açtı. Kulüp ile işbirliği içerisinde golf dersleri verilmeye başlandı. Tchibo yılbaşı döneminde ilk kez Almanya’nın en büyük mücevher ürünleri tedarikçisi haline geldi. Tchibo, Kiev Ukranya'da bir mağaza açtı. Lucerne, Winterthur ve Basel’de İsviçre’nin ilk Tchibo mağazaları açıldı. 2003- Tchibo, Almanya’nın en büyük kahve dükkanı işletmecisi oldu. Tchibo, ünlü tenör Luciano Pavarotti konseri için oldukça düşük fiyatla özel biletler sundu. Tchibo, Avrupa’nın en büyük ambarını Bremen’de açtı. Tchibo , FIAT Automobil AG ile işbirliği içerisinde ilk kez satılık arabalar sundu, Fiat Stilo ‘TCM Edition’ 14,990€ fiyatıyla piyasaya sürüldü.2003 Eylül ayından beri müşteriler adresi üzerinden çiçek siparişi vermeye başladı.

10 2004- Mobil telefon piyasasında çığır açan Tchibo Mobil kuruldu
2004- Mobil telefon piyasasında çığır açan Tchibo Mobil kuruldu. Tchibo ve O2 Germany arasındaki ortak girişim, bütçeye uygun mobil paketler sunan ilk sağlayıcı oldu. 2005- Cafissimo’nun lansmanı gerçekleşti. Tek bir makina ile üç farklı kahve çeşidi hazırlayabilen Almanya’daki ilk tek-servis sistemi oldu. Alman piyasasına öncülük etmiş oldu. Cirosu 4milyar Euro’ya ulaştı. 2006- Tchibo yenilikçi hizmetler adında yeni bir pazarlama platformu başlattı. Bu hizmet ile Tchibo müşterilerine konser biletleri, el sanatları ürünleri gibi farklı sürprizleri makul fiyatlar ile, şeffaf koşul ve şartlar altında gerçekleştirmeye sunmaya devam etti yılından beri bu hizmetler ‘Tchibo Plus’ markası altında sunulmaya başlandı. Türkiye’de, Avrupa’nın en büyük alışveriş merkezi olan İstanbul Cevahir AVM’de ilk Tchibo mağazası açıldı.

11 2008- ‘Her hafta yeni bir dünya’ sloganına, tüm Tchibo ülkerindeki reklamlarda ve promosyonlarda kullanılan ‘Sadece Tchibo Dünyasına Özel’ sloganına dönüştü. 2009- Türkiye online satış mağazasının lansmanı gerçekleşti. Tchibo’nun 60. Kuruluş Yıldönümünü kutlandı. 2011- Tchibo 45. mağazasını Mart ayında İstiklal Caddesi Demirören Alışveriş Merkezi’nde açtı.

12 TCHİBO TÜRKİYE ‘’Perakendeciliğe yepyeni bir anlayış getirerek, tüketicimize ulaşırken iki temel ilkemize özel önem vermekteyiz: Kalite ve uygun fiyat.’’ şeklinde tanım yapan marka 2005 yılından beri Türkiye’de faaliyet göstermektedir. Ülkemizde 11 ilde 54 mağazası, numaralı telefonla sipariş hattı ve online alışveriş keyfi sunan internet mağazası ile bizlerle buluşmaktadır. 2009 yılından bu yana da online olarak Giyim İç giyim Spor-Hobi Ev-Yaşam Mobilya Kahve ve Kahve Ekipmanları gibi birçok kategoride tüketicilerine hizmet vermektedir. Beruby aracılığıyla yapılan online harcamaların %8,00'ini bizlere geri ödemektedir.

13 %100 Sürdürülebilirlik ve Tchibo
Tchibo, kurumsal sorumluluk konusunda birçok alanda önemli gelişmeler kaydetmektedir. Kahve üretiminde sürdürülebilir tarım yöntemlerini desteklemekte, tema ürünlerinin imalatında kaynakların verimli kullanılması ve iklimin korunması konusunda önemli projelere imza atmaktadır. Bu düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirilen çalışmalar bağımsız kuruluşlar tarafından sertifikalandırılmaktadır.

14 TEŞEKKÜRLER Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar Dersi Prof. Dr
TEŞEKKÜRLER Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar Dersi Prof. Dr. Hüseyin ALTUNBAŞ Hazırlayan: Gözde BOZ Reklamcılık(İÖ)


"PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR DERSİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları