Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –"— Sunum transkripti:

1 Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli – Kişiye Özel Üretim – Zengin İçerik – E-Tedarik Sistemi – E-Reklam – E-Pazar Araştırması – E-Müşteri İlişkileri – E-İletişim

2 İşletmeler açısından üstünlükleri – Pazarlama Bütçesinden Tasarruf – Zaman tasarrufu – Fırsat eşitliği – Zengin bilgi – Karşılıklı etkileşim – Uluslararasılaşma Müşteriler açısından üstünlükleri – Kontrol edilebilir satın alma süreci – Kolaylık

3 Elektronik pazarlamanın zayıf yanları – Daha fazla rakip – Daha yüksek başarısızlık ihtimali – Dağıtılan bilgi üzerindeki denetim eksikliği – Özel hayata saldırı – Katılımda gecikme

4 Elektronik pazarlama yöntemleri – Banner gibi internet reklamları – Arama motorları – Web siteleri – Bağlılık, referans ve üyelik programları – E-Posta – Bloglar

5 Elektronik posta ile pazarlamanın avantajları – yanıt vermek çok daha kolaydır. – hedef müşteri kitlesiyle birebir ilişkiyi sağlar. – daha düşük maliyetlidir.

6 İnternette pazarlama karması – Ürün: daha çeşitli ürünler veya hizmetler üretme – Fiyat: Farklı fiyatlandırmalar yapılabilir – Tutundurma: zaman ve mekan bağımsız reklam – Dağıtım: aracıların azalması – Satış: zaman ve mekan bağımsız satış

7 Internette pazarlama ilkeleri: – Marka bilinci ve bağlılığı: Müşterilerden müşterilere ulaşma – Doğrudan satış geliştirme: hemen şimdi alın kazanın – Pazar eğitimi: yemek tarifleri sunarak tencere satma – Ürün gösterimi: demo müzik, yazılım, ürün videoları – Basın-halkla ilişkiler: memnun müşteri görüşleri yayma – Ürün geliştirme: müşteri beklentileri, demografik veriler – Servis-destek: satış sonrası müşteri ilişkileri

8 Sitelere karşı müşterinin ilgisini canlı tutmak için; – Ana sayfada favori ürünleri öne çıkarmak. – Müşterilere detaylı arama opsiyonları ile aradıklarına hızlı ulaşmalarını sağlamak. – Özel günlerde indirimler ve promosyonlar vermek. Örneğin; Anneler Günü v.b. – Hatırlatma veya özel günlerim gibi kullanıcıyı siteye tekrar getirmek – Yarışmalar düzenleyerek üye olunması konusunda kullanıcıları teşvik etmek. – Hedefli e-posta ile kullanıcıları yeniliklerden, kampanyalardan haberdar etmek. – Anketler düzenleyerek kullanıcıların ihtiyaç ve isteklerini tespit etmek. – Interaktif özellikler ile alışverişi heyecanlı ve eğlenceli hale getirmek. – Kullanıcıları bir topluluk haline getirip bir şeylerin parçası oldukları hissi. – Siteyi güncel tutarak ziyaretçilerin ilgilerini kaybetmemelerini sağlamak.

9 Viral pazarlama

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25


"Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları