Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR"— Sunum transkripti:

1

2 PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR
PROF. DR. Hüseyin ALTUNBAŞ Hazırlayan: Murat AYDOĞAN Reklamcılık 4.sınıf

3 1949 yılında Max Herz ve Carl Tchillinghiryan, tarafından Hamburg'da kuruldu. İkili iş hayatına öncelikle posta ile kahve satışı yaparak başladı. Şirketin ismi Tchilinghiryan ve Bohn kelimelerinin birleşiyle(Tchi-bo) oluşturuldu. 

4 1952 yılında, dar bütçeler için tarifler, son moda tüyolar gibi içerikler barındıran Tchibo Dergisi aylık olarak yayınlanmaya başlandı. Tchibo, Starbucks ile birlikte dünyanın en büyük kahve üreticilerinden biridir.

5 Günümüzdeki pazarlama ve satış çalışmalarında ana hatlarını hemen her hafta farklı bir ürün grubuyla devam ettirmekle beraber kahve satışı markanın en önemli ürün grubudur. Romanya, Türkiye, Macaristan, Ukrayna, Suriye, İsrail, Ürdün, Rusya, Birleşik Arap Emirlikleri ve Polanya'da son kullanıcılara ulaşmaktadır.

6 Firmanın Almanya sloganı " Her hafta yeni bir dünya" şeklindedir
Firmanın Almanya sloganı " Her hafta yeni bir dünya" şeklindedir. Tchibo faaliyetlerini 1.000'in üzerindeki mağaza sayısıyla devam ettirmektedir. Ana merkezi halen Hamburg'dadır. Tchibo markalı kahveler ABD, Çek Cumhuriyeti, Slovakya,

7 Ünlü aktör  Mr. Pithey, “Tchibo Man” reklamları ile Almanya’nın en bilinen reklam ikonu seçildi. 1961’den itibaren yaklaşık onbeş yıl boyunca, Tchibo’nun kahve çekirdeklerinin kalitesini ve çeşitliliğini anlatan kişi oldu.

8 1963- Tchibo pastanelerde ve tatlı dükkanlarında ‘Frischedepots’ (tazelik depoları) açar yılına kadar bu tazelik depolarının sayısı 2,900’e ulaşır. İlk yumuşak kahvenin tanıtılmasıyla kahve uzmanları için yeni bir çağ başladı.

9 1973– Tchibo geleneksel ürün yelpazesini genişletti ve mağazalarında kahvenin yanı sıra gıda dışı farkı konseptte ürünler de satmaya başladı. En çok satılan ürünler masa takımları ve kahvaltı masaları oldu. 1977- İkinci büyük kahve kavurma fabrikası Berlin’de faaliyete başladı.

10 1986- Tchibo mağazaları, farklı kahve ekipmanları satmaya başladı.  
1987- Tchibo Kahve ve Gıda Dışı ürünler pek çok süpermarkette bulunmaya başladı. İyi kahveler tıpkı iyi şaraplar gibi kendi kişiliklerine sahiptir. Ekim 1987’den beri Tchibo’nun Privat Kaffee serisi, seçkin üretici ülkelerden gelen en iyi kahveleri sunmaktadır. Her bir çeşit, kendine özgü bir lezzete sahiptir.

11 1990-Tchibo ürünleri, Tchibo mağazalarında, süpermarketlerde ve pastanelerde bulunmaya başlandı.
1991- Tchibo Macaristan (Tchibo Budapeşte) ve Slovakya (Tchibo Slovensko) pazarına girdi. Çek Cumhuriyeti’nin ilk tesisi Prag’ta kuruldu.

12 1992- Tchibo Polonya’nın lansmanı gerçekleşti ve Tchibo Macar pazarına girildi Bratislava’da Slovak şube ofisinin kuruluşu gerçekleşti, bu ofis daha sonra Prag’a taşındı.

13 1994- Tchibo Coffee Service GmbH; otellere servis veren ayrı bir şirket haline geldi. Tchibo, St. Petersburg, Rusya’da bir mağaza açtı. Polonya Marki’de şirkete ait bir kahve kavurma fabrikası kuruldu.

14 2002- Tchibo finansal hizmetler sunmaya başladı: sigorta uzmanı AXA’nın katkılarıyla mağazalarda ve internet üzerinden sekiz farklı sigorta sunulmaya başlandı. Tchibo, Fleesensee Golf & Country Club’ta ilk golf kursunu açtı. Kulüp ile işbirliği içerisinde golf dersleri verilmeye başlandı.

15 Tchibo yılbaşı döneminde ilk kez Almanya’nın en büyük mücevher ürünleri tedarikçisi haline geldi. Tchibo, Kiev Ukranya'da bir mağaza açtı. Lucerne, Winterthur ve Basel’de İsviçre’nin ilk Tchibo mağazaları açıldı Tchibo, Almanya’nın en büyük kahve dükkanı işletmecisi oldu.

16 Tchibo yılbaşı döneminde ilk kez Almanya’nın en büyük mücevher ürünleri tedarikçisi haline geldi. Tchibo, Kiev Ukranya'da bir mağaza açtı. Lucerne, Winterthur ve Basel’de İsviçre’nin ilk Tchibo mağazaları açıldı Tchibo, Almanya’nın en büyük kahve dükkanı işletmecisi oldu.

17 Tchibo yenilikçi hizmetler adında yeni bir pazarlama platformu başlattı. Bu hizmet ile Tchibo müşterilerine konser biletleri, el sanatları ürünleri gibi farklı süprizleri makul fiyatlar ile, şeffaf koşul ve şartlar altında gerçekleştirmeye sunmaya devam etti yılından beri bu hizmetler ‘Tchibo Plus’ markası altında sunulmaya başlandı.


"PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları