Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Pazarlama İlkeleri Reklam ve Halkla İlişkiler. Reklamın Amaçları, Çeşitleri ve Mamul Reklamları Reklamın Amaçları, Çeşitleri ve Mamul Reklamları Reklam.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Pazarlama İlkeleri Reklam ve Halkla İlişkiler. Reklamın Amaçları, Çeşitleri ve Mamul Reklamları Reklamın Amaçları, Çeşitleri ve Mamul Reklamları Reklam."— Sunum transkripti:

1 Pazarlama İlkeleri Reklam ve Halkla İlişkiler

2 Reklamın Amaçları, Çeşitleri ve Mamul Reklamları Reklamın Amaçları, Çeşitleri ve Mamul Reklamları Reklam Araçlarının Seçimi, Reklam Planı ve Seçimi Reklam Araçlarının Seçimi, Reklam Planı ve Seçimi Reklam Bölümünün Organizasyonu Reklam Bölümünün Organizasyonu Reklamın Etkinliğinin Ölçümü Reklamın Etkinliğinin Ölçümü Reklamın Aleyhindeki ve Lehindeki Görüşler Reklamın Aleyhindeki ve Lehindeki Görüşler Halkla İlişkiler Halkla İlişkiler

3 Reklam, “malların, hizmetlerin veya fikirlerin, geniş kitlelere duyurulması ve benimsetilmesi amacıyla, bir ücret karşılığında, kişisel olmayan bir biçimde sunulmasıdır.” Reklam, “malların, hizmetlerin veya fikirlerin, geniş kitlelere duyurulması ve benimsetilmesi amacıyla, bir ücret karşılığında, kişisel olmayan bir biçimde sunulmasıdır.”

4 Reklamın Amaçları Reklamın Amaçları 1. Yeni mamulü pazara sunmak veya yeni Pazar bölümüne girmek 2. Satınalma güdülerine hitap ederek malı geniş kitlelerin kullanmasını sağlamak 3. Firma imajı ve markaya bağlılık yaratmak 4. Firmayı ve malın özelliklerini anlatarak satıcılar yardımcı olmak

5 5. Talep düzeyini korumak için, malın kullanım zaman ve adetlerini değiştirmek 6. Satışçıların ulaşamadığı kimselere ulaşmak 7. Önyargıları, yanlış ve olumsuz izlenimleri düzeltmek 8. Tüketicileri eğitmek

6 Reklamcılık Uygulaması açısından bazı önemli sınıflandırmalar şunlardır: Reklamcılık Uygulaması açısından bazı önemli sınıflandırmalar şunlardır: 1. Reklam İçeriği Bakımından Mamul Reklamı Mamul Reklamı Kurumsal Reklam Kurumsal Reklam

7 2. Hedef Kitle Bakımından 2. Hedef Kitle Bakımından Tüketicilere yönelik reklam Tüketicilere yönelik reklam Aracılara yönelik reklam Aracılara yönelik reklam 3. Coğrafi Bakımdan Bölgesel reklam Bölgesel reklam Ulusal reklam Ulusal reklam Uluslar arası reklam Uluslar arası reklam

8 4. Kullanılan araç bakımından Sözlü basın reklamı Sözlü basın reklamı Yazılı basın reklamı Yazılı basın reklamı Posta reklamı Posta reklamı Açıkhava reklamı Açıkhava reklamı

9 Diğer bir sınırlandırmaya göre ise, Diğer bir sınırlandırmaya göre ise, 1 Öncü reklam 2.Rekabet edici reklam 3.Hatırlatıcı reklam

10 Reklam Araçlarını Seçimi, Reklam Planı ve Mesajı Reklam mesajlarını hedef kitlelere ulaştıracak iletişim kanalları çok çeştli olmakla beraber dört grupta toplanabilir: Reklam mesajlarını hedef kitlelere ulaştıracak iletişim kanalları çok çeştli olmakla beraber dört grupta toplanabilir:

11 Reklam araçlarının seçiminde de, temel olarak pazarlama yaklaşımını benimsemek, hitap edilecek Pazar veya hedef tüketiciden hareket etmek gerekir. Reklam araçlarının seçiminde de, temel olarak pazarlama yaklaşımını benimsemek, hitap edilecek Pazar veya hedef tüketiciden hareket etmek gerekir. 1. Reklam ile ulaşılacak spesifik amaç 1. Reklam ile ulaşılacak spesifik amaç

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22


"Pazarlama İlkeleri Reklam ve Halkla İlişkiler. Reklamın Amaçları, Çeşitleri ve Mamul Reklamları Reklamın Amaçları, Çeşitleri ve Mamul Reklamları Reklam." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları