Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

23.05.20051 KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "23.05.20051 KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde."— Sunum transkripti:

1 23.05.20051 KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ

2 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde Uygulanışı

3 23.05.20053 Kalite Nedir? ????????

4 23.05.20054 Kalite Nedir? Tanımı zor, tanıması kolay, ölçmesi imkansız (Kikchenman) Yapısal özellikler kümesinin şartları yerine getirme derecesi (ISO 9001:2000) Kullanıma Uygunluk (Juran) Şartlara Uygunluk (Crosby) Müşteri gereksinim ve beklentilerini karşılayan bir ürün oluşturma becerisi Bir yaşama biçimi... Özaltın

5 23.05.20055 Kalite Nedir? Müşteri Ürün

6 23.05.20056 ISO Nedir? ISO (International Standardization for Organization, International Organization of Standart) ● İsviçre'nin Cenevre kentinde bulunmakta ● 90'dan fazla üye ülkeye sahip

7 23.05.20057 ISO 9001 nedir? Bir sistem standardıdır Mutfağın iyiliğini belgeler, yemeğin iyi olup olmadığını değil. ISO 9000 belgesi der ki : Bu mutfak dünya standardında bir mutfaktır. Bu mutfakta iyi yemek pişebilir, bu yemekler lezzetli olabilir. Özaltın

8 23.05.20058 ISO 9001 Serisinde Kaynaklar ISO 9001:2000 KYS Şartlar ISO 9004:2000 KYS Performans iyileştirmesi için Klavuz

9 23.05.20059 ISO 9001 de Temel Amaç ✔ Hata ve kusurları, azaltmak, ortadan kaldırmak ve daha önemlisi önlemektir. ✔ Müşteri gereksinim ve beklentilerini karşılayan kaliteli ürün ve hizmetlerin sağlanması. ✔ Müşteri-Tedarikçi ilişkisinin etkinliğini artırmak ✔ Yönetici-Çalışan ilişkisini artırma ✔ Verimlilik ve üretkenliği artırma

10 23.05.200510 Ürün Nedir? ✔ Bir prosesin sonucu ✔ Donanım ✔ Yazılım ✔ Hizmet ✔ İşlenmiş Maddeler

11 23.05.200511 Temel Döngü Kalite Yönetim Sistemi Sürekli İyileştirme MÜŞTERİMÜŞTERİ Yönetimin sorumluluğu Kaynakların yönetimi Ölçüm analiz iyileştirme Ürün (ve/veya hizmet) üretilmesi ürün/hizm et memnuniyetmemnuniyet MÜŞTERİMÜŞTERİ ÇıktıGirdi İşlem

12 23.05.200512 Bizde

13 23.05.200513 Bizde Bu süreçlerin detayına KYS portalı içinde, linklerden SÜREÇLER olarak ulaşılır. Süreçler üzerine çalışma devam etmektedir.

14 23.05.200514 8 Temel Prensip Müşteri odaklılık, Liderlik, Çalışanların katılımı, Süreç yaklaşımı, Sistem yaklaşımı, Sürekli iyileştirme, Verilere dayalı karar verme, Tedarikçilere karşı çıkar ortaklığı ilişkisi.

15 23.05.200515 Temel Yapı KALİTE EL KİTABI PROSEDÜRLER DESTEK DOKÜMANLARI, FORMLAR, TALIMATLAR, STANDARTLAR Stratejik Seviye Taktik Seviye Uygulama Seviyesi Anayasa Kanun Yönetmelik KAYITLAR Kalite Politika ve Hedefleri

16 23.05.200516 Özet KALİTE; Müşteri gereksinim ve beklentilerini karşılayan bir ürün oluşturma becerisi, ISO 9001; Ürün ve müşteri odaklıdır. ISO 9001; Bir sistem standardıdır. Temel ürünümüz yazılım, hizmet Zorunlu prosedürler; ● Doküman Kontrolü, Kayıtların Kontrolü, İç Tetkik, Uygunsuzluk, Düzeltici faaliyet, Önleyici faaliyet.

17 23.05.200517 Kalite Politikamız “Yurtiçinde ve yurtdışında güvenilirliği, kaliteli hizmeti ve proje başarıları ile “global marka” haline gelmek amacıyla”;  Yurtiçindeki bankalara gerek yazılım hizmeti gerekse dış kaynak kullanımı hizmetini en iyi şekilde sunmak,  Yurtdışı pazarlara bankacılık otomasyonu başta olmak üzere hazır çözümler üretmek,  Ürünlerinde kullanmakta olduğu Java, Oracle, Linux ve benzer teknolojilerle gerçekleştirdiği büyük çaplı projeleri, finans sektörü dışına da taşımak,

18 23.05.200518 Kalite Politikamız  Güvenilir, gerçek çözüm sağlayıcı kimliği ile ürün ve hizmette müşteri memnuniyeti yaratmak,  Etkin eğitimler ile yetkin personel istihdamını devam ettirmek,  İletişim yollarını açık tutarak Kalite Yönetim Sistemini sürekli iyileştirmektir.

19 23.05.200519 2005 Yılı Hedefimiz Müşteri memnuniyetini arttırmak ve şirket verimliliğini yükseltmek, Bu çerçevede 2005 yılı kalite hedefi olarak Ekim 2005 sonuna kadar ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistemi belgesini almak, Yazılım süreçlerinin olgunlaştırılması, sürekli iyileştirilerek etkin ve verimli hale getirilmesi ile; orta ve uzun vade şirketimizin CMMI-3 (Capability Maturity Model Integration) seviyesini belgelendirmesi amaçlanmaktadır.

20 23.05.200520 Uygulama http://kys.yaz.com.trhttp://kys.yaz.com.tr KYS portalımızdır.

21 23.05.200521 Uygulama Portal içinde Dokümanlarımız bölümünde Kalite Politikamız Eğitim Dış Kaynaklarımız KEK Prosedürler Süreçler Formlar Görev Tanımları Kayıtlar


"23.05.20051 KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları